Kuormainta pukkaa!

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
rekkamauri
Viestit: 144
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2011 10:21 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rekkamauri »

rekkamauri kirjoitti:
HL-Zetor kirjoitti:Niin,olikos tuossa hinnanmuodostuksessa mukana se Hiabbi josta ei taidettu käyttää muuta kuin kääntö ja toloppa?
Mitä maksoit raadosta?
Suunnitelmisssa kans rakentaa "kraakku".
Moro!
Tuo hiab 550-3 vm.1975
maksoi 300 euroa. Ei muuta kun rakentamaan reippaasti, hommaa riittää sen kyllä voin näin yhden nosturin kokemuksella sanoa. :wink:
Mauri
Siis!
Kyllä on mukana.
Mauri
rekkamauri
Viestit: 144
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2011 10:21 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rekkamauri »

Molskis ja roiskis !
Pistin pari linkkiä. Ajelin tuollain sievästi ku ei oo oikeen tuntumaa vielä(ikinä en oo puutavara nosturia ajanu), ja tuon nostoliikken vivuston muutos toi melkoisen välyksen, sekä piiitkän vivun liikkeen, mutta reenataan... :?
http://www.youtube.com/watch?v=N9Gxw8GwZhw
http://www.youtube.com/watch?v=CLm7aZrW ... er&list=UL

Mauri
juhani008
Viestit: 5124
Liittynyt: Ti Syys 08, 2009 8:41 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juhani008 »

Hyvinhän tuo sekottelu onnistui ! :wink:
jusape
Viestit: 3500
Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
Paikkakunta: Yläne
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusape »

Kyllä se siitä, hiukan treeniä vaan niin avot..... :D
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta

http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
masina
Viestit: 1319
Liittynyt: Ma Maalis 27, 2006 9:42 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja masina »

Näyttää liikkuvan aika nopsaan. Yletinkin nopea kuin mikä.
Admin
Viestit: 6092
Liittynyt: Ke Tammi 11, 2006 12:58 pm
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Admin »

Tuo peli ulottuvuudeltaan ja ominaisuuksiltaan vaatisi jo kyllä vähintään hydraulisen esiohjauksen. Ominaisuudet ei ole tasapainossa.

Minua tuossa ihastuttaa tuo tarpeeksi nopea jatko, tuollainen sen pitää olla!

Koura vain on kapea, ts. ei saa puunippua suoraksi puristamalla niin hyvin mitä leveäleukaisella kouralla.
Markkinoiden parhaimmat Wieska -lumilingot Kuuksenvaarasta. Soita 040-7306421 https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho
Valmettimies
Viestit: 1387
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 8:59 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valmettimies »

Miten muuten toi venttiilipöytä on asemoitu tonne koppiin, ja millases asennos kopis pitää hämmentäes olla?

Jos venttiilipöytää meinaa vaihtaa niin ehdottomasti ergo kahvoilla oleva sähköpöytö on kilpailukykynen hinnaltaan ja ominaisuuksiltaan hydraulisesti esiohjattuihin verrattuna.
Aina ei voi onnistua ei edes joka kerta.
rekkamauri
Viestit: 144
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2011 10:21 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rekkamauri »

Morjens!
Joo virittelyä on tehty, laitoin virtauksen säädön tuohon kääntöön, olihan tuo yllättävän nopea vaikka pystytolpan hammaskehän halkaisia on 260mm. ja sylinterit 104,5mm. ja vallu rupsuttaa 1000rpm, niin tuottoa nokkapumpulla on vain 46 l. Kouran pyörittäjään panin 1,5mm. reiällä olevat nipat. Raaheni kummasti. Tuo venttilipöytä on jokseenkin mielenkiintoinen: Tunnistaa millä karalla on raskain kuorma eli vaikka teet muita liikkeitä ne ei vaikuta em. karan toimintaan, esim. nostat pääpuomia ja alat kääntämään niin nostonopeus ei muutu. jne. Nostoliikkeiden karoilla takaiskut(ei taakka valu). Ja raskaalla kuormalla tarttee pitemmät vipujen liikkeet että alkaa liikkuun, tyhjänä riittää pikku tönäisyt. Uusi koura on "tilauksessa" :wink:
Mauri
jusape
Viestit: 3500
Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
Paikkakunta: Yläne
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusape »

"Täydellistä" tuskin kukaan tekee ensimmäisellä kerralla tuollaisessa projektissa vaikka miten miettisi ja asoita pohtis ja ajattelis eri mahdollisuuksia..... :D
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta

http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
mekaanikko
Viestit: 673
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:41 pm
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mekaanikko »

mekaanikko kirjoitti:
tommi kirjoitti:-SS-:ltä jäi huomaamatta raaka-aineen hinta. Omarakentelussa pystyy tinkimään raaka-aineen hankinnoissa hommaamalla vaikkapa käytettyä materiaalia, leikkuujätettä, käytettyjä kierrettäviä liittimiä, käytettyjä sylintereitä. Tuossa minun kuormaajassa on muuten uudet Italialaiset raakasylinterit. (80*50*600 alv.0 a'80e, halvemmat kuin monet käytetyt!)

Teollismaisen kuormaajia valmistavan yrityksen on paha mennä kilpailemaan käytetyllä materiaalilla, vaikka onjan sitäkin joskus nähty, ainakin peräkärryissä.

RAAKASYLINTERIT mitä tarkottaa mistä hommasit Selvittäisitkö Tommi
Onks Tommii näkyny?
Ajomies
Viestit: 28146
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Ei Tommii eikä Viljoo........oo näkynnä.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
tommi
Viestit: 6082
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:12 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tommi »

Anteeksi, en ole huomannut.

Raakasylinterissä ei ole hitsattu hydrauliputkeja eikä nivellenkkejä.

Tuolla vielä enemmän osina sylinterejä, mutta kalliimmaksi tulee.


http://www.kymppitaito.com/fi/Tuotteet/
Fordson Major Diesel -56 Fordson Super Major Manuel 2703E -62 Fordson Super Major Weatherill -62 Ford 5000 +Vammas kersantti -75 BM Volvo T600 -71 + Ponsse S15 vaunu Sampo Rosenlew 500 -79 Case IH mx4230 -96 Valtra T120 -05
mekaanikko
Viestit: 673
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:41 pm
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mekaanikko »

Jeps ! Sopivaan rahaan oot jostain saanut
verkumies
Viestit: 417
Liittynyt: To Helmi 22, 2007 7:04 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja verkumies »

Paljonkos siitä löytyy nostotehoja käytännössä?

Pääseekö koittaa jossain paljon esim 4m pituudella nousee, koepunteilla tai jonkinlaista vaakaa hyödyntäen...
MF 135 mp 1967
MF 365-4 1988
Suzuki DR 650 SE 1998
Pappa-tunturi 50 1972
Solifer SM 50 1980
Suzuki PV 80 1995
Suzuki RM 250 2008
tommi
Viestit: 6082
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:12 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tommi »

Sylintereitä sai ennen Hydro-key:ltä, mutta firman on fuusioitu Masinoon, ja hinnat ovat pompsahtaneet sille tasolle, ettei voi enää puhua halvasta.
Fordson Major Diesel -56 Fordson Super Major Manuel 2703E -62 Fordson Super Major Weatherill -62 Ford 5000 +Vammas kersantti -75 BM Volvo T600 -71 + Ponsse S15 vaunu Sampo Rosenlew 500 -79 Case IH mx4230 -96 Valtra T120 -05
rekkamauri
Viestit: 144
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2011 10:21 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rekkamauri »

verkumies kirjoitti:Paljonkos siitä löytyy nostotehoja käytännössä?

Pääseekö koittaa jossain paljon esim 4m pituudella nousee, koepunteilla tai jonkinlaista vaakaa hyödyntäen...
Morjens!
Pittää viikonloppuna ottaa töistä vaaka lainaksi, ja pistää talon nurkkaan kiinni ja eiku vetoja. Sylintereitä kun mitoittelin. niin laskeskelin että 175 bar. paineilla 6.9m päästä vaakasuoralla puomilla olis 600 kilon brutto kuorma ilmassa, ainaski tuo 400 kilonen perälevy nousi ihan hienosti, mutta vejetään sitä vaakaa niin ei tarvi "valehella" 8)

Mauri
rekkamauri
Viestit: 144
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2011 10:21 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rekkamauri »

Hep!
Tiiä tuosta mersun taka-akselipainosta, mutta nousipa pitkänäkin.
http://kuvablogi.com/nayta/3228067/
http://kuvablogi.com/nayta/3228068/
Mauri
roope2
Viestit: 213
Liittynyt: Ma Maalis 31, 2008 8:25 pm
Paikkakunta: KERIMÄKI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja roope2 »

:( ..kele toi ois just sellanen virveli minkä minäkin haluaisin. :oops: mutten
taida saada :evil:
Valmetti on paras!
jusape
Viestit: 3500
Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
Paikkakunta: Yläne
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusape »

Veikkaanpa et tuos, koukusta nostaessa, ei kuormaa olis kuin jotain 500max kg.
Mut sillä vaakallahan se todellisuus saadaan sit tänne julki ja selville??
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta

http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
HL-Zetor
Viestit: 4723
Liittynyt: Su Marras 07, 2010 7:18 pm
Paikkakunta: VIRRAT
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HL-Zetor »

Nousiko Vallun keula jos nosti takaapäin jatkot ulkona? :roll:
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: kkuula ja 73 vierailijaa