HL-Zetor kirjoitti:Niin,olikos tuossa hinnanmuodostuksessa mukana se Hiabbi josta ei taidettu käyttää muuta kuin kääntö ja toloppa?
Mitä maksoit raadosta?
Suunnitelmisssa kans rakentaa "kraakku".
Moro!
Tuo hiab 550-3 vm.1975
maksoi 300 euroa. Ei muuta kun rakentamaan reippaasti, hommaa riittää sen kyllä voin näin yhden nosturin kokemuksella sanoa.
Mauri
Kyllä se siitä, hiukan treeniä vaan niin avot.....
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
Miten muuten toi venttiilipöytä on asemoitu tonne koppiin, ja millases asennos kopis pitää hämmentäes olla?
Jos venttiilipöytää meinaa vaihtaa niin ehdottomasti ergo kahvoilla oleva sähköpöytö on kilpailukykynen hinnaltaan ja ominaisuuksiltaan hydraulisesti esiohjattuihin verrattuna.
Morjens!
Joo virittelyä on tehty, laitoin virtauksen säädön tuohon kääntöön, olihan tuo yllättävän nopea vaikka pystytolpan hammaskehän halkaisia on 260mm. ja sylinterit 104,5mm. ja vallu rupsuttaa 1000rpm, niin tuottoa nokkapumpulla on vain 46 l. Kouran pyörittäjään panin 1,5mm. reiällä olevat nipat. Raaheni kummasti. Tuo venttilipöytä on jokseenkin mielenkiintoinen: Tunnistaa millä karalla on raskain kuorma eli vaikka teet muita liikkeitä ne ei vaikuta em. karan toimintaan, esim. nostat pääpuomia ja alat kääntämään niin nostonopeus ei muutu. jne. Nostoliikkeiden karoilla takaiskut(ei taakka valu). Ja raskaalla kuormalla tarttee pitemmät vipujen liikkeet että alkaa liikkuun, tyhjänä riittää pikku tönäisyt. Uusi koura on "tilauksessa"
Mauri
"Täydellistä" tuskin kukaan tekee ensimmäisellä kerralla tuollaisessa projektissa vaikka miten miettisi ja asoita pohtis ja ajattelis eri mahdollisuuksia.....
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
tommi kirjoitti:-SS-:ltä jäi huomaamatta raaka-aineen hinta. Omarakentelussa pystyy tinkimään raaka-aineen hankinnoissa hommaamalla vaikkapa käytettyä materiaalia, leikkuujätettä, käytettyjä kierrettäviä liittimiä, käytettyjä sylintereitä. Tuossa minun kuormaajassa on muuten uudet Italialaiset raakasylinterit. (80*50*600 alv.0 a'80e, halvemmat kuin monet käytetyt!)
Teollismaisen kuormaajia valmistavan yrityksen on paha mennä kilpailemaan käytetyllä materiaalilla, vaikka onjan sitäkin joskus nähty, ainakin peräkärryissä.
RAAKASYLINTERIT mitä tarkottaa mistä hommasit Selvittäisitkö Tommi
Fordson Major Diesel -56 Fordson Super Major Manuel 2703E -62 Fordson Super Major Weatherill -62 Ford 5000 +Vammas kersantti -75 BM Volvo T600 -71 + Ponsse S15 vaunu Sampo Rosenlew 500 -79 Case IH mx4230 -96 Valtra T120 -05
Sylintereitä sai ennen Hydro-key:ltä, mutta firman on fuusioitu Masinoon, ja hinnat ovat pompsahtaneet sille tasolle, ettei voi enää puhua halvasta.
Fordson Major Diesel -56 Fordson Super Major Manuel 2703E -62 Fordson Super Major Weatherill -62 Ford 5000 +Vammas kersantti -75 BM Volvo T600 -71 + Ponsse S15 vaunu Sampo Rosenlew 500 -79 Case IH mx4230 -96 Valtra T120 -05
verkumies kirjoitti:Paljonkos siitä löytyy nostotehoja käytännössä?
Pääseekö koittaa jossain paljon esim 4m pituudella nousee, koepunteilla tai jonkinlaista vaakaa hyödyntäen...
Morjens!
Pittää viikonloppuna ottaa töistä vaaka lainaksi, ja pistää talon nurkkaan kiinni ja eiku vetoja. Sylintereitä kun mitoittelin. niin laskeskelin että 175 bar. paineilla 6.9m päästä vaakasuoralla puomilla olis 600 kilon brutto kuorma ilmassa, ainaski tuo 400 kilonen perälevy nousi ihan hienosti, mutta vejetään sitä vaakaa niin ei tarvi "valehella"
Veikkaanpa et tuos, koukusta nostaessa, ei kuormaa olis kuin jotain 500max kg.
Mut sillä vaakallahan se todellisuus saadaan sit tänne julki ja selville??
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta