Paljonko sitä 2-T öljyä CAV:n pumppuun.
-
- Viestit: 67
- Liittynyt: La Huhti 21, 2007 2:49 pm
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Paljonko sitä 2-T öljyä CAV:n pumppuun.
Paljon keskusteluissa mainostetaan laittamaan 2-t öljyä polttoaineen sekaan, jotta voitelisi paremmin jakaja-mallista syöttöpumppua. Itse en ole vielä laittanut, mutta yhden pumpun jäänestolla rikkoneena haluan sitä kokeilla. Jäänestoaine on nyt pannassa.
Paljonko sitä nyt sitten kannattaisi laittaa? Jos tuollaiseen 20 litran kannuun hakee polttoainetta. Mikä suhde? korkillinen, puolidesiä, desi?
Paljonko sitä nyt sitten kannattaisi laittaa? Jos tuollaiseen 20 litran kannuun hakee polttoainetta. Mikä suhde? korkillinen, puolidesiä, desi?
Ford 3000 Super Dexta -65
-
- Viestit: 764
- Liittynyt: Pe Marras 27, 2009 9:06 am
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Reilusti. Öljy kyllä palaa dieselissä ilman ylimääräisiä savuja. Yhteen massikkaan, jossa annosteluventtiili alkoi jumimaan, pistin kaksi litraa tankkiin. Vaikutus oli suuri. Kaikki oireet hävisivät niin pitkäkisi aikaa, kuin koneen historiaa tulin tuntemaan....eli useita vuosia. Mitään sivuvaikutuksia ei muutamasta litrasta aiheudu.
-
- Viestit: 2367
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 8:30 am
- Paikkakunta: Oulun eteläinen
- Viesti:
-
- Viestit: 7344
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
- Paikkakunta: Lounainen Suomi
- Viesti:
-
- Viestit: 914
- Liittynyt: To Syys 11, 2008 11:28 am
- Paikkakunta: Ylöjärvi.
- Viesti:
-
- Viestit: 270
- Liittynyt: Ke Heinä 26, 2006 10:42 pm
- Paikkakunta: Eteläsavo
- Viesti:
-
- Viestit: 1317
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 11:52 am
- Paikkakunta: Ludvika Sweden
- Viesti:
En panisi lainkaan !! Mutta tavallista moottori öljyä panen aina silloin kun muistan 0,5-1:an tankille. Ja 165 vainkun pyörii edelleen
Jatkossakin hyvin
http://www.maskinisten.net
http://www.maskinisten.net
-
- Viestit: 40
- Liittynyt: To Maalis 19, 2009 3:41 pm
- Viesti:
2 tahtiöljy
Oikea äljy on 2-tahtiöljy koska voiteluöljy veden seassa on sama kuin leikkuuöljy.eli sellainen valkoinen pöperö. Jos haluaa voidella pumppua, niin ainoa vaihtoehto on 2- tahtiöljyä kahvikupillinen/tankillinen!
Valmet 700 mkII Äes, kylvökone, aurat ja muut maanmöyhennysvehkeet ja rappukippikärryt malli Ford -54
-
- Viestit: 7344
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
- Paikkakunta: Lounainen Suomi
- Viesti:
-
- Viestit: 123
- Liittynyt: To Elo 06, 2009 9:42 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 452
- Liittynyt: To Tammi 05, 2006 4:48 pm
- Paikkakunta: Nokia
- Viesti:
Minunkin mielestäni tämä asia kuuluisi tuonne "Vanhojen konemiesten uskomattomia uskomuksia" viestiketjuun.Ambasador kirjoitti:Ei yhtään, missään käyttöohjessa en ole lukenut, että kakstahtiöljyä pitäis laittaa dieselin tankkiin. Joskaan siitä varsinkaan vanhemmissa vehkeissä ei liene haittaakaan.
Tärkeintä on tietää mitä tankkiin EI saa laittaa.
Huonoimpia lisäaineita ovat muurahaishappo ja vesi.
PUHDASTA polttoainetta - mitään muuta ei tarvita.
Tarkoituksenmukainen on aina kaunista.
-
- Viestit: 829
- Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 9:45 pm
- Viesti:
Lisätä nyt öljyä
Ei tulisi mieleenkään lisätä öljyä dieselin polttoaineeseen, eikä mitään muitakaan tököttejä .
Mistähän mahtaa öljypolttimen pumppu, saada voitelunsa, jos ei löpöstä?
Vesi ja lika ovat ainoat pumpun tuhoajat.
Mistähän mahtaa öljypolttimen pumppu, saada voitelunsa, jos ei löpöstä?
Vesi ja lika ovat ainoat pumpun tuhoajat.
Viimeksi muokannut 1957, Ma Helmi 14, 2011 9:24 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 4723
- Liittynyt: Su Marras 07, 2010 7:18 pm
- Paikkakunta: VIRRAT
- Viesti:
-
- Viestit: 7344
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
- Paikkakunta: Lounainen Suomi
- Viesti:
Oljypolttimen pumpussa on vain 10% siita paineesta, joka diisel-moottorin syottopumpussa on. Siksi oljypolttimen pumppu ei ota nokkiinsa, vaikka mita kuraa ajaa lapi.
Ei se oljy siella raktorin tankissa haitaksikaan ole. Vanha kulunut pumppu voi menna viela vuosikausia, kun se saa ylimaaraista voitelua. Tama koskee siis vain jakajapumppuja - rivipumputhan ovta oljyvoideltuja muutenkin.
Ei se oljy siella raktorin tankissa haitaksikaan ole. Vanha kulunut pumppu voi menna viela vuosikausia, kun se saa ylimaaraista voitelua. Tama koskee siis vain jakajapumppuja - rivipumputhan ovta oljyvoideltuja muutenkin.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
-
- Viestit: 5124
- Liittynyt: Ti Syys 08, 2009 8:41 pm
- Paikkakunta: Keski-Suomi
- Viesti:
Tämä on yksi niitä mielenkiintoisia asioita johon ei yhtenäistä kantaa muodostu koskaan. Osa puolesta ja toinen osa vastaan.
Itse en ole koskaan 2-t öljyä enkä muutakaan öljyä traktorin tankkiin laittanut mutta voisi kuvitella että jos järjestelmä on vedestä vapaa, niin ei se öljy varmaan ihan pahastakaan ole jakajapumpullisessa myllyssä.
Monen "kuskin" tiedän kyllä polttoainetta "rasvaavan" ja jokunen "huoltoukkokin" on suositellut.
Tiedä vaikka itsekkin joskus vielä tankkiin vähän lirauttaisin - siis sitä 2-t öljyä.
Itse en ole koskaan 2-t öljyä enkä muutakaan öljyä traktorin tankkiin laittanut mutta voisi kuvitella että jos järjestelmä on vedestä vapaa, niin ei se öljy varmaan ihan pahastakaan ole jakajapumpullisessa myllyssä.
Monen "kuskin" tiedän kyllä polttoainetta "rasvaavan" ja jokunen "huoltoukkokin" on suositellut.
Tiedä vaikka itsekkin joskus vielä tankkiin vähän lirauttaisin - siis sitä 2-t öljyä.
-
- Viestit: 1369
- Liittynyt: Su Syys 17, 2006 8:47 pm
- Paikkakunta: Isokyrö
- Viesti:
Kauhean väännön saa tästäkin... Omiin koneisiini laitan joskus kyllä. Tuo 4-mäntäinen 35 alkaa röpöttelemään muuten, jos ajelee enemmän "kuivalla" löpöllä. Samaten kaverin puimuri (5-pyttyisellä fiatin koneella) jätti yhden pytyn pois pelistä, kun suuttimen kärki oli hirttänyt kiinni. Otin neulan väkisin irti, ja nitkuttelin hetken, kaadoin tankkiin 2T-öljyä pullon, ja sittemmin on toiminut monet syksyt moitteetta...
Ferguson 20, 2kpl MF-35, MF-148, MF-565, "MF-543", MF 3060E ,
MF 630S , New Holland Kobelco E16 ,
FIAT 127 turbo,Toyota corolla KE20, Ford Sierra Ghia autom,YAMAHA R5 -71,SUZUKI GS450 -84,
Wickström,Olympia,BMV, + muita kivoja leluja+käyttiksiä...
MF 630S , New Holland Kobelco E16 ,
FIAT 127 turbo,Toyota corolla KE20, Ford Sierra Ghia autom,YAMAHA R5 -71,SUZUKI GS450 -84,
Wickström,Olympia,BMV, + muita kivoja leluja+käyttiksiä...
-
- Viestit: 2907
- Liittynyt: Su Kesä 04, 2006 11:21 pm
- Paikkakunta: sadonmaa
- Viesti:
Lueppa lisää käyttöohjeita, niin tuokin löytyy! Vihjeenä alkukirjain L.Ambasador kirjoitti:Ei yhtään, missään käyttöohjessa en ole lukenut, että kakstahtiöljyä pitäis laittaa dieselin tankkiin. .
Vw diesel vuosimallia 1996, tuolloin 4 vuotta vanha, tarvitsi joka toiseen tankilliseen 2t öljyä, muuten ei käynnistynyt, vissiin sammutinventtiili jumitti. Toyotalla olen ajanu 2t öljyn siivittämänä 150tonnia, eikä vielä ole hajonnu. Tuo vesiongelma on kyllä totta, mutta ei vettä polttoainetankissa saa muutenkaan olla.
Alkoholi ei ratkaise ongelmia, mutta eipä kyllä maitokaan.
-
- Viestit: 270
- Liittynyt: Ke Heinä 26, 2006 10:42 pm
- Paikkakunta: Eteläsavo
- Viesti:
Korjaan sen verran kirjoitustani, kaksitahtiöljyä on laitettava polttoainetankkiin sen verran kuin käyttöohjekirjassa sanotaan.jylhä kirjoitti:Lueppa lisää käyttöohjeita, niin tuokin löytyy! Vihjeenä alkukirjain L.Ambasador kirjoitti:Ei yhtään, missään käyttöohjessa en ole lukenut, että kakstahtiöljyä pitäis laittaa dieselin tankkiin. .
Vw diesel vuosimallia 1996, tuolloin 4 vuotta vanha, tarvitsi joka toiseen tankilliseen 2t öljyä, muuten ei käynnistynyt, vissiin sammutinventtiili jumitti. Toyotalla olen ajanu 2t öljyn siivittämänä 150tonnia, eikä vielä ole hajonnu. Tuo vesiongelma on kyllä totta, mutta ei vettä polttoainetankissa saa muutenkaan olla.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Semrush [Bot], zukka ja 33 vierailijaa