Mitä mistäkin traktorista?

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

tono
Viestit: 2145
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:49 pm
Paikkakunta: Askola
Viesti:

Mitä mistäkin traktorista?

Viesti Kirjoittaja tono »

Jos olisi pakko rakentaa traktori, jossa olisi suurinpiirtein joka traktori merkistä jotakin ,niin mitä ottaisitte mistäkin?
Joo huomaa taas että oli jollakin tylsää illalla... :roll:

No mutta itse ottaisin jontikasta apukäynnistys kaapelin akkuun vievät johdot ja kytkennät ohjaamon alle, on pirun kätevät.
vw 1300 -72:n voimalla mennään!
Avatar
Matsikka
Viestit: 16230
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Minä ottaisin äänen V8 Massikasta tai Kuuspyttynatikasta, kumpiko nyt sattuis olla sillä hetkellä jouten...

niin ja taakse-ajolaitteet DT-14:ta
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
Torsti
Viestit: 2031
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:42 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Krystalli zetorista VOA:n pyörimissuunnan vaihto
Ei kaikki ole romua, mikä on ruosteessa.
http://www.belkku.fi
samiharju
Viestit: 527
Liittynyt: Ti Maalis 07, 2006 3:56 pm
Paikkakunta: Ilimajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

setorista ilimakompura, nuffista kylymäkoski kertoja, jontikasta hinta, 25A:sta ääni, 805 valametista se savutus joka tulee just ennen sammumista.. :-)
Nuthill Garage
Jarkko
Viestit: 7074
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 1:14 am
Paikkakunta: Pohojammaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko »

Väri Fordsonista.
Avatar
Matsikka
Viestit: 16230
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Ja tietysti siihen pitää saara se The Ferguson System.

Kytkin- & kaasupoljin 165-Massikasta, samaten nostolaitevivut ja varsinkin niiren käyttösuunnat kans.

Kääntöjarrupolkimet Porscesta, ja ajoasento kans.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
simppa
Viestit: 934
Liittynyt: Ti Maalis 28, 2006 8:33 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja simppa »

Puolipuristimen POWER MAJORISTA
Dexta ja 3600
Viestit: 3108
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:00 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dexta ja 3600 »

Kyllä sininen väri on paras traktoriin, paitsi punainen tai vihreä Valtraan. Valtrasta nostolaitteen napit lokasuojista, Fiatista pidentyvät nostovarret, Jontikasta kylmiö eväälle, vakio pääkytkin LKT:stä.

Missään nimessä ei Fiatin ovia.
TKH
Viestit: 2617
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:07 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TKH »

-05 vallusta hytin perusmalli,äänieristys jostain muusta.
-Koneet ja laitteet on elämän suola-
Valmet 565+UkkoMestari 2t -65
Valmet 361D -61
Yhteisomistuksessa;
Valmet 505-4 -86
Valmet 502 -74
Valmet 20 -54
MF 35-59
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

25 Setorista alusta, 165 massikasta hytti ja hallintalaitteet, viistonnisesta äänieristys.
ylioyja
Viestit: 7659
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:41 pm
Paikkakunta: Pirkkala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ylioyja »

Matsikka kirjoitti: Kytkin- & kaasupoljin 165-Massikasta, samaten nostolaitevivut ja varsinkin niiren käyttösuunnat kans. .
Olikoos toi vitsi?

Mieluummin DB 950 kytkinpoljin ja kaasu jostain ei-jalkatappivehkeestä.
Torsti
Viestit: 2031
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:42 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Belaruksesta ajoergonomia ja vaihekaavio :twisted:
Ei kaikki ole romua, mikä on ruosteessa.
http://www.belkku.fi
Avatar
Refy
Viestit: 3840
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 9:57 am
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Refy »

Torsti kirjoitti:Belaruksesta ajoergonomia ja vaihekaavio :twisted:
Kun polvi naksahtaa ensimmäisen kerran, kytkin irrottaa. Toisella naksahduksella alkaa kytkinakselin jarru ottaa kiinni.

Elämän pieniä iloja on vasemmalle kääntyminen risteyksestä, kun oikea jalka annostelee vuoron perään välikaasua ja tökkii jarrua (varovasti, yrittäen välttää levyjen lukkiutumisen). Vasen käsi pyörittää rattia ohjausventtiilin vuodon edellyttämällä kierrosnopeudella vastapäivään, ja leuka nojaa rattiin oikean käden hamuillessa pikavaihteen keppiä lattian juuresta. Vähän väliä tehdään salamannopea kurkkaus takana tulevan liikenteen tarkistamiseksi ja yritetään sovittaa tahti niin, että risteyksessä ei tarvitsisi vaihtaa hidasta kolmosta pienemmälle, koska kakkosen pesään saanti vaatii astronomisen tarkkaa välikaasua.

Siinä sitä on elämysmatkantekoa. :twisted:
Avatar
Matsikka
Viestit: 16230
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

ylioyja kirjoitti:
Matsikka kirjoitti: Kytkin- & kaasupoljin 165-Massikasta, samaten nostolaitevivut ja varsinkin niiren käyttösuunnat kans. .
Olikoos toi vitsi?

Mieluummin DB 950 kytkinpoljin ja kaasu jostain ei-jalkatappivehkeestä.
Ei;)
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
valmet502
Viestit: 69
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 8:07 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja valmet502 »

Massikan sitkeys (perkins),
Valmet 1203 Comprex-ahdin tai sen ääni :wink: ,
Jontikan vaihteisto (PowrQuad-vaihteisto 24+24),
Vatran istuin,
Jontikan ohjaamo joku 6000-sarjalainen tai uudempi,
ja Valmet 02/03-sarjan metsäominaisuudet

Nää nyt tuli aluks mieleen :lol: :wink:
valmet502
Viestit: 69
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 8:07 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja valmet502 »

Nii ja toiminta varmuus tottakai Majorista 8)
nuffi59
Viestit: 320
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:04 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nuffi59 »

Tietysti nuffista erinomainen vetokyky ja maavara.......ja voisihan majorista ottaa sen puolipuristimen. :wink:
Valumöltti
Viestit: 537
Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 7:54 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valumöltti »

502;sta kääntösäde ja takaa käytettävä nostolaite.
Velu
Viestit: 3874
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 6:20 pm
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Velu »

Scanian V8-moottori, ohjuslavetin vaihteisto, valmetin runko-ohjaus, turbiinikytkin ja nostolaite, casen ohjaamo
Jispeg
Viestit: 316
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:57 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jispeg »

Refy kirjoitti:
Torsti kirjoitti:Belaruksesta ajoergonomia ja vaihekaavio :twisted:
Kun polvi naksahtaa ensimmäisen kerran, kytkin irrottaa. Toisella naksahduksella alkaa kytkinakselin jarru ottaa kiinni.

Elämän pieniä iloja on vasemmalle kääntyminen risteyksestä, kun oikea jalka annostelee vuoron perään välikaasua ja tökkii jarrua (varovasti, yrittäen välttää levyjen lukkiutumisen). Vasen käsi pyörittää rattia ohjausventtiilin vuodon edellyttämällä kierrosnopeudella vastapäivään, ja leuka nojaa rattiin oikean käden hamuillessa pikavaihteen keppiä lattian juuresta. Vähän väliä tehdään salamannopea kurkkaus takana tulevan liikenteen tarkistamiseksi ja yritetään sovittaa tahti niin, että risteyksessä ei tarvitsisi vaihtaa hidasta kolmosta pienemmälle, koska kakkosen pesään saanti vaatii astronomisen tarkkaa välikaasua.

Siinä sitä on elämysmatkantekoa. :twisted:
Niin tutun kuuloista. :lol:
Lopulta kun nopea vitonen saadaan silmään, alkaa hymy hyytyä..
Ja voi kaasupolkimen ihanuus. Pieni kuoppa, niin jalka polkaisee lisää kaasua, mikä aiheutaa uuden heilahduksen. :twisted:
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 65 vierailijaa