Ford 6610 mk2 Outo tärinä ongelma
-
- Viestit: 32
- Liittynyt: La Tammi 01, 2011 11:36 am
- Viesti:
Ford 6610 mk2 Outo tärinä ongelma
Traktoria on alkanut vaivaamaan outo tärinä n.1400-1500 rpm.
Tärinä syntyy ainoastaan ajettaessa, paikallaan käytettäessä ei synny tärinää.
Tärinä mielestäni kovenee kun kone kuormittuu tai vähän vedättää isolla vaihteella.
Koneella ajettu n.5500h ja kytkin on alkuperäinen.
Epäilenkin kytkintä vian aiheuttajaksi, mutta ei huvittaisi katkaista konetta turhanpäiten jos raadilla olisi parempaa tietoa asiasta?
Tärinä syntyy ainoastaan ajettaessa, paikallaan käytettäessä ei synny tärinää.
Tärinä mielestäni kovenee kun kone kuormittuu tai vähän vedättää isolla vaihteella.
Koneella ajettu n.5500h ja kytkin on alkuperäinen.
Epäilenkin kytkintä vian aiheuttajaksi, mutta ei huvittaisi katkaista konetta turhanpäiten jos raadilla olisi parempaa tietoa asiasta?
-
- Viestit: 10594
- Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
- Paikkakunta: Uusimaa
- Viesti:
Samanlaiseen ilmiön olen havainnut muunninvaihteistoisessa Ford 4.4 teollisuustraktorissa. Kevyt tärinä juuri noilla kierroksilla vaihteesta riippumatta, paikallaan kaasuttaessa ehkä aavistuksen ontuva kierroslukualuekohta, mutta ei havaittavaa täristystä.
Tunnit suurinpiirteen samat.
Voisiko ilmiö aiheutua huollonpuutteessa olevista suuttimista?
Tunnit suurinpiirteen samat.
Voisiko ilmiö aiheutua huollonpuutteessa olevista suuttimista?
-
- Viestit: 661
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:49 pm
- Paikkakunta: Harvinais-Suomi A
- Viesti:
- mike
- Viestit: 5324
- Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 11:26 pm
- Paikkakunta: Keski-Suomi / Vts
- Viesti:
-
- Viestit: 53
- Liittynyt: Pe Helmi 09, 2007 8:36 pm
- Paikkakunta: Eteläpohojanmaa
- Viesti:
Joo renkaat kannattais ensiksi kokeilla vaihtaa "naapurin" Foortista.
Mulla on 6610 Michelin harvaripaiset vyörenkaat ja täristää aivan
kuin telaketjuilla ajaisi, tosin en kyllä oo huomannu jotta tuo olis
niin kovin tarkka kierrosluvusta mutta kärryn kanssa kuormalla
täristää vielä enemmän.
Mutta 5610ssä on Pirellin 600/65-38 vyörenkaat ja se menöö niinku sukkasillaan, tuntuu kuin koko rattori olis jousitettu.
Mulla on 6610 Michelin harvaripaiset vyörenkaat ja täristää aivan
kuin telaketjuilla ajaisi, tosin en kyllä oo huomannu jotta tuo olis
niin kovin tarkka kierrosluvusta mutta kärryn kanssa kuormalla
täristää vielä enemmän.
Mutta 5610ssä on Pirellin 600/65-38 vyörenkaat ja se menöö niinku sukkasillaan, tuntuu kuin koko rattori olis jousitettu.
-
- Viestit: 661
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:49 pm
- Paikkakunta: Harvinais-Suomi A
- Viesti:
Noissa vanhemmissa taitaa olla järjestään misukan Bib-X-kummit alkuperäisenä. Talvella ei mitään pitoa ja aina pärisee ja tärisee.mike kirjoitti:Vyörenkaat kyllä aiheuttaa tärinää, Michelin täristi hitaassa ajossa, Good Yearista en enää muista.
Vois olla ennemmin nuo kuluneet suuttimet aiheuttajana, normaalisti ei pitäisi täristä.
-
- Viestit: 5780
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
- Paikkakunta: Perniö As.
- Viesti:
Ainakin 5610 Fordissa olen huomannut jossain alle 1500 löytyy kierrosalue, jossa kone alkaa "hörköttää". Eli vähän kuin rykisi, ja saa varmasti pomppimaan jos sitä isommassa vauhdissa tekee...
Voi olla konekohtainen ongelma, eipä ole pahemmin haitannut ajoja.
Kyseinen kone Mark III...
Voi olla konekohtainen ongelma, eipä ole pahemmin haitannut ajoja.
Kyseinen kone Mark III...
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
-
- Viestit: 32
- Liittynyt: La Tammi 01, 2011 11:36 am
- Viesti:
Kyllähän tuo on aina tärissy tuolla kierroslukualueella, mutta nyt on voimakkaasti lisääntynyt.
Vyörengas miseliinit on alla ja muutahan niistä ei voi kehua kuin että kestävät kulutusta, pitoa ei kyllä löydy..
Jännä homma silti tuo tärinä, tuntuu hytissä että tulis oikealta puolelta.
Pitääkö koittaa vaihtaa oikea pyörä kokeeksi?
Vyörengas miseliinit on alla ja muutahan niistä ei voi kehua kuin että kestävät kulutusta, pitoa ei kyllä löydy..
Jännä homma silti tuo tärinä, tuntuu hytissä että tulis oikealta puolelta.
Pitääkö koittaa vaihtaa oikea pyörä kokeeksi?
-
- Viestit: 661
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:49 pm
- Paikkakunta: Harvinais-Suomi A
- Viesti:
Ei auta vaikka ristiin laitat. Ne on niin kiljaantuneet ja kovat. Koko satsin kun vaihtaa niin lakkaa pärinä.grainfarmer76 kirjoitti:Kyllähän tuo on aina tärissy tuolla kierroslukualueella, mutta nyt on voimakkaasti lisääntynyt.
Vyörengas miseliinit on alla ja muutahan niistä ei voi kehua kuin että kestävät kulutusta, pitoa ei kyllä löydy..
Jännä homma silti tuo tärinä, tuntuu hytissä että tulis oikealta puolelta.
Pitääkö koittaa vaihtaa oikea pyörä kokeeksi?
-
- Viestit: 10594
- Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
- Paikkakunta: Uusimaa
- Viesti:
Tuo kevyt tärinä, jonka eräässä muunninvaihteisessa olen havainnut 1400 - 1500 kierroksen tuntumassa tulee joka vaihteella samoilla kierroksilla, joten uskoisin ettei rengastuksella ole asian kanssa tekemistä. Täristys on hyvin vähäistä, mutta havaittavaa. Parhaiten täristyksen huomaa ajaessa noin 1400 kierroksilla ja painaessa kevyesti kaasua. Tällöin tuntuu kevyt ravistus noin 100 lisäminuuttikierroksen ajan. Paikallaan kaasutellessa pitää ehdottomasti tietää, että kyseisellä kierroksilla pitää jotain erityistä tuntua, muutoin ei kuormittamattomalla moottorilla tunne mitään poikkeuksellista.
-
- Viestit: 32
- Liittynyt: La Tammi 01, 2011 11:36 am
- Viesti:
-
- Viestit: 32
- Liittynyt: La Tammi 01, 2011 11:36 am
- Viesti:
On muuten komeat takapotkut forssonistilla.
Onko 5610 turbolla kun näkyy olevan suora putki?
Miten sulla toimii nostolaite? Oma toimii (Mk2 6610), mutta ei sillä kyllä viitsi mitään tarkkaa tehdä, kun vipu on todella epätarkka.
Omassa 5610:ssä on paljon parempi nostolaite vaikka onkin alkeellisempi versio.
Nää kymppisarjan koneet tavallaan ihan ok, mutta on näissä paljon sanottavaakin mielestäni.
Onko 5610 turbolla kun näkyy olevan suora putki?
Miten sulla toimii nostolaite? Oma toimii (Mk2 6610), mutta ei sillä kyllä viitsi mitään tarkkaa tehdä, kun vipu on todella epätarkka.
Omassa 5610:ssä on paljon parempi nostolaite vaikka onkin alkeellisempi versio.
Nää kymppisarjan koneet tavallaan ihan ok, mutta on näissä paljon sanottavaakin mielestäni.
-
- Viestit: 53
- Liittynyt: Pe Helmi 09, 2007 8:36 pm
- Paikkakunta: Eteläpohojanmaa
- Viesti:
Joo Foortit on valmiina palvelukseen...
5610 on kyllä mukavin käyttää, turbotin sen itse toissa talvena
ja ahtoja on vain maltillisesti 0.6-0.8bar, mutta kyllä se silti
sopivasti piristyi mutkan ansiosta.
Samalla laitoin nuo Pirellin TM800 600/65-38 takarenkaat.
On kyllä parhaat renkaat mitä mulla on koskaan ollu.
Siinä oli orkkisrenkaina ne GY 13.6-38 vyörenkaat.
Ne ei täristäny mielestäni juurikaan, mutta tosiaan
nuo 6610ssä olevat Michelin BIB-X 16.9-34 on kuin telaketjut.
Nostolaite toimii tosi tarkasti tuossa 5610ssä vaikka se on vakio.
6610ssä on se load monitor mutta se on jotenkin tahmeampi käyttää.
5610 on kyllä mukavin käyttää, turbotin sen itse toissa talvena
ja ahtoja on vain maltillisesti 0.6-0.8bar, mutta kyllä se silti
sopivasti piristyi mutkan ansiosta.
Samalla laitoin nuo Pirellin TM800 600/65-38 takarenkaat.
On kyllä parhaat renkaat mitä mulla on koskaan ollu.
Siinä oli orkkisrenkaina ne GY 13.6-38 vyörenkaat.
Ne ei täristäny mielestäni juurikaan, mutta tosiaan
nuo 6610ssä olevat Michelin BIB-X 16.9-34 on kuin telaketjut.
Nostolaite toimii tosi tarkasti tuossa 5610ssä vaikka se on vakio.
6610ssä on se load monitor mutta se on jotenkin tahmeampi käyttää.
-
- Viestit: 2273
- Liittynyt: Ma Tammi 05, 2009 6:56 pm
- Paikkakunta: Ylämaa
- Viesti:
Jääpi just kuvan alle nuo turbon öljyputkitukset,laitahan kuvaa niistä,mielessä ollut myös 5610:n turbotus... Mikä ahdin siulla tuossa?
Kohtalaisen monta engelsmannia tontilla...
http://nuhvi.net
http://nuhvi.net
-
- Viestit: 53
- Liittynyt: Pe Helmi 09, 2007 8:36 pm
- Paikkakunta: Eteläpohojanmaa
- Viesti:
Ei nyt oikein hyvää kuvaa tuosta löytynyt.
Öljyn paineputki 10mm hydr.putki.
Paluuputki alkuosa rautaa, loppuosa taipuisaa n.25mm
Paluuöljylle oli valmiina tulpattu kierre tuossa lohkon kyljessä,
olikohan se 3/4" vai 1" en nyt muista varmuudella.
Nippa näkyy huonosti tuolla tehostimensäiliön alla.
Voin ottaa parempaa kuvaa jossain vaiheessa.
Ahtimen ostin PRO-Turbolta, muistaakseni joku K27 47-6.
Jos nyt turbottaisin niin valitsisin hieman uudempaa tekniikkaa,
hukkaportilla tai muuttuvilla siivillä varustetun ahtimen.
tuolta keskustelua 27:sta
http://holysmoke.fi/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=6770
Öljyn paineputki 10mm hydr.putki.
Paluuputki alkuosa rautaa, loppuosa taipuisaa n.25mm
Paluuöljylle oli valmiina tulpattu kierre tuossa lohkon kyljessä,
olikohan se 3/4" vai 1" en nyt muista varmuudella.
Nippa näkyy huonosti tuolla tehostimensäiliön alla.
Voin ottaa parempaa kuvaa jossain vaiheessa.
Ahtimen ostin PRO-Turbolta, muistaakseni joku K27 47-6.
Jos nyt turbottaisin niin valitsisin hieman uudempaa tekniikkaa,
hukkaportilla tai muuttuvilla siivillä varustetun ahtimen.
tuolta keskustelua 27:sta
http://holysmoke.fi/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=6770
-
- Viestit: 1852
- Liittynyt: Ke Marras 26, 2008 6:01 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 310
- Liittynyt: Ke Syys 20, 2006 2:37 pm
- Paikkakunta: oulun eteläinen
- Viesti:
Miten forssonistin 5610:ssä käyttäytyy k27 6:sen pesällä? Ootko ahtoja mittaillu, millä kierroksilla alkaa ahtamaan ja paljonko antaa painetta? Koitin kysellä kokemuksia jo tuola holysmoken topicissa.
Justiin pultannu saman hyrrän 9 pesällä 6610:iin ja testailua alottelemassa. Reiluun kiloon on ahdot noussu jarrulla kiusaamalla ja syöttö ei oo vielä auki.
Olisi mielenkiintoista kuulla kokemuksia moottorin eri koosta ja eri syöttöpumpusta huolimatta.
Justiin pultannu saman hyrrän 9 pesällä 6610:iin ja testailua alottelemassa. Reiluun kiloon on ahdot noussu jarrulla kiusaamalla ja syöttö ei oo vielä auki.
Olisi mielenkiintoista kuulla kokemuksia moottorin eri koosta ja eri syöttöpumpusta huolimatta.
-
- Viestit: 2273
- Liittynyt: Ma Tammi 05, 2009 6:56 pm
- Paikkakunta: Ylämaa
- Viesti:
Pitäs kai tuo paluuputken paikka olla tässäkin,mkII vm 87 miulla,siinäkin jo tuo vohvelilohko. Vaihdoitko ilmanputsarin vai onko vakio? Väitti ikh:lla että pitää vaihtaa 7610:n putsarikotelo että tulee ilmaa tarpeeksi.
Kohtalaisen monta engelsmannia tontilla...
http://nuhvi.net
http://nuhvi.net
-
- Viestit: 7336
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
- Paikkakunta: Lounainen Suomi
- Viesti:
-
- Viestit: 53
- Liittynyt: Pe Helmi 09, 2007 8:36 pm
- Paikkakunta: Eteläpohojanmaa
- Viesti:
Joo muutama lisäkuva putkituksista.
Tuo paluuöljylle tulpattu kierre lohkossa oli kyllä siisti juttu.
Mulla ei ainakaan oo 6610 MarkII -86 tuota kierrettä valmiina
vaikka lohko on muuten aivan saman näköinen.
Kuinka masinistit on tuon paluureiän ite tenheet?
Pitääkö öljypohja ottaa pois ja yrittää sieltäkautta saada
mahdolliset porauslastut veks?
Meinaan jos innostuisin tuon 6610 vielä ahtamaan.
Oon ymmärtäny jotta tuo K27 on paremmin sellainen
vakiokierroskoneen ahdin ja ainakin mulla se herää vasta
tuolla 1800rpm paikkeilla.
Täydellä kaasulla se ahtaa nyt n.0.7 kun oikein kuormittaa.
Tosin syöttöä oon vain maltillisesti ruuvannu.
Mun mielestä ahdot sais olla jo vaikka 1500rpm llä tuon 0,8
ja mulle riittäis tuo 0,8 max ahtona. Siks ajattelin jotta joku uudempaa tekniikkaa oleva ahdin joka heräis paljon alempana ja olis varustettuna
hukkaportilla tai muuttuvilla siivillä olis fiksumpi.
Kokemuksia kommentteja?
Tuo paluuöljylle tulpattu kierre lohkossa oli kyllä siisti juttu.
Mulla ei ainakaan oo 6610 MarkII -86 tuota kierrettä valmiina
vaikka lohko on muuten aivan saman näköinen.
Kuinka masinistit on tuon paluureiän ite tenheet?
Pitääkö öljypohja ottaa pois ja yrittää sieltäkautta saada
mahdolliset porauslastut veks?
Meinaan jos innostuisin tuon 6610 vielä ahtamaan.
Oon ymmärtäny jotta tuo K27 on paremmin sellainen
vakiokierroskoneen ahdin ja ainakin mulla se herää vasta
tuolla 1800rpm paikkeilla.
Täydellä kaasulla se ahtaa nyt n.0.7 kun oikein kuormittaa.
Tosin syöttöä oon vain maltillisesti ruuvannu.
Mun mielestä ahdot sais olla jo vaikka 1500rpm llä tuon 0,8
ja mulle riittäis tuo 0,8 max ahtona. Siks ajattelin jotta joku uudempaa tekniikkaa oleva ahdin joka heräis paljon alempana ja olis varustettuna
hukkaportilla tai muuttuvilla siivillä olis fiksumpi.
Kokemuksia kommentteja?
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 22 vierailijaa