Vanhan traktorin rekisteröinti
-
- Viestit: 179
- Liittynyt: To Tammi 28, 2010 11:25 am
- Viesti:
- jacka
- Viestit: 524
- Liittynyt: Ti Heinä 06, 2010 6:31 am
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
- Viesti:
Just kävin tänään laittamassa -52 Fergusonin kilpiin paikallisella K1-asemalla. Aluksi tilasin Kansallisarkistosta paperin, että ko valmistenumerolla ei ole SUomessa rekisterissä Ferguson-merkkistä traktoria. Sen jälkeen katsastaja kävi paikan päällä (kotona) katsommassa traktorin. Vapaamuotoisen paperin tein, jossa vakuutin että härveli on ollut omistuksessani kauan (yli 20 vuotta). Kaikkineen päivineen (myös rekisterikilpi ym) lysti maksoi 176 €. Mun mielestä oli kallis (mulle kaikki on kallista), mitäs muilla on sama homma maksanut?
Viimeksi muokannut jacka, Ke Joulu 02, 2015 9:34 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 1001
- Liittynyt: Ti Loka 29, 2013 8:33 am
- Viesti:
Rekisteröin viime vuonna David Brown 885:n, joka ei ole ollut aiemmin rekisterissä.
Operaatio meni muistaakseni näin:
1. Pyysin Trafilta runkonumeron perusteelta ns kantakirjaotteen, josta ilmeni ettei sillä runkonumerolla ole ollut traktoria rekisteröitynä
2. Kirjoitin vakuutuksen että edellinen omistaja oli omistanut traktorin yli viisi vuotta.
3. Otin kuvia traktorista ja menin kuvien ja em. paperien kanssa A-katsastukseen, jossa traktori leivottiin rekisteriin ja sain rekisterikilven.
Homma kustansi muistaakseni noin 98€+ kilven hinta.
Kävin ensin kysymässä eri katsastusasemilta rekisteröinnin hintaa!
Olen oppinut selvittämään etukäteen rekisteröintikatsastuksien hintoja, kun on noita autoja tullut haettua sieltä Saksanmaalta ja olen huomannut että tuontiautojen rekisteröintikatsastusten hinnoissa on eroja!
Operaatio meni muistaakseni näin:
1. Pyysin Trafilta runkonumeron perusteelta ns kantakirjaotteen, josta ilmeni ettei sillä runkonumerolla ole ollut traktoria rekisteröitynä
2. Kirjoitin vakuutuksen että edellinen omistaja oli omistanut traktorin yli viisi vuotta.
3. Otin kuvia traktorista ja menin kuvien ja em. paperien kanssa A-katsastukseen, jossa traktori leivottiin rekisteriin ja sain rekisterikilven.
Homma kustansi muistaakseni noin 98€+ kilven hinta.
Kävin ensin kysymässä eri katsastusasemilta rekisteröinnin hintaa!
Olen oppinut selvittämään etukäteen rekisteröintikatsastuksien hintoja, kun on noita autoja tullut haettua sieltä Saksanmaalta ja olen huomannut että tuontiautojen rekisteröintikatsastusten hinnoissa on eroja!
Valmet 361 -63 (ex)
David Brown 885 -73
Hollola
David Brown 885 -73
Hollola
-
- Viestit: 298
- Liittynyt: Ma Maalis 05, 2007 8:21 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 7903
- Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
- Paikkakunta: Karuna
- Viesti:
Maanantaina hain kilven traktoriin, josta kilvet poistettu noin 3 vuotta sitten.
16€ kustansi. Toinen konttori, jossa pari viikkoa sitten kävin laittamassa omiin nimiin, selitti että kone pitää tuoda paikalle, ja rekisteröintikatsastus toimittaa. Eli onnistuu vieläkin, kunhan on oikea konttori.
16€ kustansi. Toinen konttori, jossa pari viikkoa sitten kävin laittamassa omiin nimiin, selitti että kone pitää tuoda paikalle, ja rekisteröintikatsastus toimittaa. Eli onnistuu vieläkin, kunhan on oikea konttori.
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
- rattori
- Viestit: 11128
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:11 pm
- Paikkakunta: Ylä-Savo
- Viesti:
-
- Viestit: 796
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 3:32 pm
- Viesti:
Kilpi ja rekisteröintikatsastus Valmettiin 84€ Riihimäellä. Todistus 10v omistuksesta vaadittiin ja mukana oli myös vanha rekisteriote vuodelta 1964. Rekisteriotteesta otettiin vain joitain tietoja ja se todisti että traktori on aikoinaan rekisteröity Suomeen. Valmettia ei katsastaja katsonut, se oli kotona tallissa.
Viimeksi muokannut Vexi, Ti Joulu 08, 2015 7:14 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 8626
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Nuhviin kävin kilvet hakemassa ja riitti entiseltä omistajalta saatu rekisteriote ja luovari. Ei tarttenu ees käydä näyttämäsä ja hintaa oli muistaakseni satkun pintaan.
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-
- Viestit: 295
- Liittynyt: Ti Maalis 23, 2010 5:17 pm
- Paikkakunta: Evijärvi
- Viesti:
-
- Viestit: 7757
- Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
- Paikkakunta: Vieremä
- Viesti:
Oliko tuo kansallisarkiston paperi pakollinen?jacka kirjoitti:Just kävin tänään laittamassa -52 Fergusonin kilpiin paikallisella K1-asemalla. Aluksi tilasin Kansallisarkistosta paperin, että ko valmistenumerolla ei ole SUomessa rekisterissä Ferguson-merkkistä traktoria. Sen jälkeen katsastaja kävi paikan päällä (kotona) katsommassa traktorin. Vapaamuotoisen paperin tein, jossa vakuutin että härveli on ollut omistuksessani kauan (yli 20 vuotta). Kaikkineen päivineen (myös rekisterikilpi ym) lysti maksoi 176 €. Mun mielestä oli kallis (mulle kaikki on kallista), mitäs muilla on sama homma maksanut?
Dextaa koitin kilpiin, mutta pitäisi tuolta tilata paperit että löytyykö tietoja. Paljonko papereitten tilaus maksoi? Kysyin kyllä entiseltä valtion konttorilta, joka taiso olla virhe varsinkin kun näytin vuoden 92 rekisteri otetta jossa toinen omistaja. Pitäisi olla kauppa kirjaa tms mutta kun koneen omistaja on montussa eikä koneesta ollut mitään papereita tai sopimuksia peri kunnalla. Mutta nykyisessä trafin järjestelmässä ei ole mitään tietoja tuosta koneesta, jolloin voisi riittää se 10v omistaja historia ja sen todistus paperi kuten mopoissa piisaa.
-
- Viestit: 2018
- Liittynyt: Pe Marras 17, 2006 8:23 pm
- Paikkakunta: Teuva
- Viesti:
Re: Vanhan traktorin rekisteröinti
Aloin etsiskellä tietoa, kun aihe on omalla kohdalla ajankohtainen ehkä niin että saisi joulukuusen haettua rekisterissä olevalla koneella.
Eli mitenköhän tulee onnistumaan, kun ostin yhden kilvettömän raadon, josta sain luovutustodistuksen missä mainitaan koneen myynti purkuun/kunnostettavaksi ja alkuperäinen hytti poistettu.
Nyt olen siis koneeseen sovittanut kyseisen mallin uudemman hytin ja jäljellä olisi vielä vähän sähköistyksiä ja muuta pientä.
Ilmeisesti pientä kiertelyä konttoreilla kannattaa jo tehdä hinnoittelun ja käytäntöjen kannalta. Mutta ilmeisesti kone joko pitää viedä konttorille tai sitten se voidaan käydä kotona tarkistamassa. Mitenköhän innokkaasta tarkastelussa tuossa on sitten kyse? Hytin puolesta kaikki pitäisi olla ok, paitsi että pissapoika pitää hommata, mutta sekin huvittaisi jättää hommaamatta, kun se on niin arassa paikassa että ensimmäisellä metsäreissulla jo varmaan rikki. Myös ohjausnivelissä on jokapaikassa hiukan väljää, mutta mitä noita on tullut nähtyä niin liikenteessä on paljon uudempia ja väljempiä kapistuksia, joten onko näihin mitään maalaisjärkeä vai käydäänkö paikanpäällä sanomassa että raidepää väljä ja katsotaan sen jälkeen lisää?
Eli mitenköhän tulee onnistumaan, kun ostin yhden kilvettömän raadon, josta sain luovutustodistuksen missä mainitaan koneen myynti purkuun/kunnostettavaksi ja alkuperäinen hytti poistettu.
Nyt olen siis koneeseen sovittanut kyseisen mallin uudemman hytin ja jäljellä olisi vielä vähän sähköistyksiä ja muuta pientä.
Ilmeisesti pientä kiertelyä konttoreilla kannattaa jo tehdä hinnoittelun ja käytäntöjen kannalta. Mutta ilmeisesti kone joko pitää viedä konttorille tai sitten se voidaan käydä kotona tarkistamassa. Mitenköhän innokkaasta tarkastelussa tuossa on sitten kyse? Hytin puolesta kaikki pitäisi olla ok, paitsi että pissapoika pitää hommata, mutta sekin huvittaisi jättää hommaamatta, kun se on niin arassa paikassa että ensimmäisellä metsäreissulla jo varmaan rikki. Myös ohjausnivelissä on jokapaikassa hiukan väljää, mutta mitä noita on tullut nähtyä niin liikenteessä on paljon uudempia ja väljempiä kapistuksia, joten onko näihin mitään maalaisjärkeä vai käydäänkö paikanpäällä sanomassa että raidepää väljä ja katsotaan sen jälkeen lisää?
Fordson Major -56
Fordson Major -52 ex bensa-petroli, ex 4-Custom, Nyt Trader 6
NH TM135, Fiatagri 110-90
Fordson Major -52 ex bensa-petroli, ex 4-Custom, Nyt Trader 6
NH TM135, Fiatagri 110-90
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: Ke Tammi 23, 2013 1:53 am
- Viesti:
Re: Vanhan traktorin rekisteröinti
Minä kun rekisteröin vanhan valmetin niin tekniikasta ja valoista yms ei oltu kiinnostuneita. Runkonumero piti täsmätä vanhoihin papereihin ja täyttää omistajanselvityslomake. Luovaria ei ollut mutta kansallisarkistosta tilasin lapun missä ilmenee että oli poistettu rekisteristä joskus 80-luvulla. Omalla kohdalla riitti valokuvat koneesta ja runkonumerosta, eikä tarvinnut mennä konttorille. En tiedä oliko vain katsastusmiehen järjenkäyttöä, kuulemma vanhan traktorin rekisteröinti ei vaadi "teknistä tarkastusta".
-
- Viestit: 4399
- Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Vanhan traktorin rekisteröinti
Oman kokemuksen mukaan homma sujuu helposti ilman mitään kuvia tai näyttöjä kun hommaa kansallisarkistosta kopion rekisteriotteesta ja kirjoittaa omistajaselvityksen. Maksaa joitain kymppejä koko homma ja jokunen euro lisää jos haluaa alkuperäisen rekisterikilven ja se on vapaana.
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
-
- Viestit: 7340
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
- Paikkakunta: Lounainen Suomi
- Viesti:
Re: Vanhan traktorin rekisteröinti
Jos sulla on se vanha rekisteriote, niin luovari tarvitaan ja eikun konttorille. Jos ei oo luovaria, niin edellinen omistaja kirjottaa vapaamuotoisen selvityksen paperin siitä, että on omistanut traktorin vaikkapa 10 vuotta ja se ei ole ollut hänellä rekisterissä sinä aikana ja että on luovuttanut traktorin sinulle. Siinä tekstissä täytyy olla runkonumero ja rekisterinumero mainittuna. KOnetta ei todennäkösiesti tarvii edes viedä konttorille näytille ja jos tarviikin, niin sen ei tarvii olla liikennekäyttökunnossa.
Ja homma siihen se alkupeärinen rekisteritunnus. Menee joku aika kilpeä odottaessa, mutta tuommoisen vanhaan koneeseen kuuluu se vanha lyhyt kilpi. Sen kun vielä maalaa wanhan ajan väreillä, niin homma on täydellinen.
Ja homma siihen se alkupeärinen rekisteritunnus. Menee joku aika kilpeä odottaessa, mutta tuommoisen vanhaan koneeseen kuuluu se vanha lyhyt kilpi. Sen kun vielä maalaa wanhan ajan väreillä, niin homma on täydellinen.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
-
- Viestit: 4399
- Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Vanhan traktorin rekisteröinti
Minulta ei ole kyselty luovareita, se paperittoman ajoneuvon omistusselvitys on riittänyt. Siinähän itse sitten vastaa sen selvityksen paikkansapitävyydestä eli ihan mitä tahansa satuja ei siihen kannata lasketella.
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
-
- Viestit: 71
- Liittynyt: La Joulu 12, 2020 10:20 pm
- Viesti:
Re: Vanhan traktorin rekisteröinti
Rekisteröin kesällä fergusonin, joka oli poistettu rekisteristä 90-luvulla. Mukana konttorilla minulla oli vain kauppakirja. Näkivät koneelta traktorin vanhat tiedot. Sain kilvet saman tien mukaan, eikä maksanut juuri mitään.
-
- Viestit: 243
- Liittynyt: La Kesä 19, 2010 6:14 pm
- Viesti:
Re: Vanhan traktorin rekisteröinti
Siinä on ohjeet:
https://www.traficom.fi/fi/asioi-kanssa ... isterointi
Tuon 2.11.2007 jälkeen vissiin alettiin vaatia romutustodistusta rekisteristäpoistoon, ja siitä päivästä eteenpäin rekisteristä poisto on peruuttamaton. (?)
Trafin "koneelta" löytyy tietoja n. vuodesta 1989 eteenpäin. Mutta jollei ajoneuvo ole rekisterissä riittää tuo B527 lomake rekisteriin laittoon. Mut lapussahan on maininta, että jos joku väittää ajoneuvoa omakseen. On se asiakkaan eikä Trafin ongelma. . ..
https://www.traficom.fi/fi/asioi-kanssa ... isterointi
Tuon 2.11.2007 jälkeen vissiin alettiin vaatia romutustodistusta rekisteristäpoistoon, ja siitä päivästä eteenpäin rekisteristä poisto on peruuttamaton. (?)
Trafin "koneelta" löytyy tietoja n. vuodesta 1989 eteenpäin. Mutta jollei ajoneuvo ole rekisterissä riittää tuo B527 lomake rekisteriin laittoon. Mut lapussahan on maininta, että jos joku väittää ajoneuvoa omakseen. On se asiakkaan eikä Trafin ongelma. . ..
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: Su Loka 10, 2021 2:55 pm
- Viesti:
Re: Vanhan traktorin rekisteröinti
Tapio_Repo kirjoitti: ↑Ke Loka 27, 2021 5:40 pm Siinä on ohjeet:
https://www.traficom.fi/fi/asioi-kanssa ... isterointi
Tuon 2.11.2007 jälkeen vissiin alettiin vaatia romutustodistusta rekisteristäpoistoon, ja siitä päivästä eteenpäin rekisteristä poisto on peruuttamaton. (?)
Trafin "koneelta" löytyy tietoja n. vuodesta 1989 eteenpäin. Mutta jollei ajoneuvo ole rekisterissä riittää tuo B527 lomake rekisteriin laittoon. Mut lapussahan on maininta, että jos joku väittää ajoneuvoa omakseen. On se asiakkaan eikä Trafin ongelma. . ..
Tuo lomake tosiaan riittää jos on vanha rekisteriote esittää liitteeksi, just kävin oman Majorin rekisteröimässä, hintaa tuli 125e rekisteröinti+29e trafi maksut ja kilpi
Kolmas asema ja tunti oottelua niin onnistu
-
- Viestit: 1998
- Liittynyt: La Maalis 13, 2010 1:34 am
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
- Viesti:
Re: Vanhan traktorin rekisteröinti
Majoria kun keväällä rekisteröin, se ei ollu rekisterissä vielä ollutkaan ikinä, niin vaadittiin aluks kauppakirja, valmistenumero ja historia 70-luvulle asti, kyselin edelliseltä omistajalta niin ei muistanu keneltä ostanu, mutta talon muisti kuitenkin, kysyin sitten katsastusaseman johtajalta miten tää asia menee, kuva koneesta ja valmistenumerosta sähköpostilla, katsastaja kävi kotona kattoon kun en viittiny sinne ajaa konetta, otti kuvan koneesta ja valmistenumerosta, historia piti olla 6v ajalta tiedossa, paperittoman ajoneuvon rekisteröintilomake piti täyttää, siihen selvitys, että kone ollu maatalouskäytössä, 225€ tais maksaa ja kilvet sai heti mukaan
FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987 ja ISME 1400
-fiigumies-
-fiigumies-
-
- Viestit: 1219
- Liittynyt: Ma Loka 09, 2017 11:10 am
- Viesti:
Re: Vanhan traktorin rekisteröinti
Kovin on erilaista käytännöt katsastusasemilla. Tuntuu että on tietämättömyyttä ,mielivaltaa ja rahastusta. Olisko kolme vuotta sitten kun hommasin rekisteriin 35 -ferkkua. K1 asemalla kerrottiin että tuotava näytille että voivat tarkastaa numerot. Sekä että traktori on fyysisesti olemassa. Selvitys omistuksesta myyjältä kans jos ei ole ollu rekisterissä. Ferkussa oli vanha kilpi paikallan. No myyjä ei tienny mistä vehje oli taloon tullu . Olisi isävainaansa joskus ostanu. Kirjoitti kauppakirjan ja todistuksen että oli ollut omistaja 10v.(konttori vaati). Vein lavetilla vehkeen näytille. Katsastusta alkoi tekeen ukko jolla ei ollu mitään käsitystä mistään.... arvovaltaa tuntui kyllä riittävän. Alkoi etsiä numeroita moottorista väittäen ettei se pieni kilpi jossa numerosarja on ,ole pätevä.... ynnä muuta vaikerrusta .... olin jo aikeissa lähteä pois ja ilmoitin sen selvästi ääneen. Pätevämpi katsuri kuuli ja tuli heti paikalle ja otti tilanteen haltuun. Kaikki sujui siitä lähtien. Löysi vanhan kilven perusteella alkuperäisen omistajankin joka oli ferkun v-62 ostanu. Vanha kilpi sai uudelleen rekisteröinnissä jäädä paikoilleen. Koko lysti maksoi muistaakseni n.150e .
takana loistava tulevaisuus
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 51 vierailijaa