Valmet H240

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Mikki
Viestit: 757
Liittynyt: To Syys 09, 2010 7:53 am
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikki »

Palatakseni takaisin ongelmaani, niin termostaatti toimii ja aukeaa 82 asteessa. Vesipumpussa on juoksupyörä kiinni akselissa. Jäähdytin on auki.

En muuta keksi, kun pahanlaatuinen ilmavaiva lienee ongelma. :(
Cruiseristi
Viestit: 23
Liittynyt: La Joulu 11, 2010 8:23 pm
Paikkakunta: Vihti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Cruiseristi »

Kaveri jolta oman valtsun ostin sano,että toi lämppäri välillä lämpee ja välillä sit ei ,eikä ollut keksiny järkevää syytä siihen.Kone oli urakka käytössä useamman vuoden .Toi ilmavaiva tulee mieleen kun toi lämppärin kenno on toistametriä korkeemmalla kun syyläri ja muu vedenkierto.Jos värkkäis t-kappaleen ja pienen paisuntasäiliön sinne ylös?
Mikki
Viestit: 757
Liittynyt: To Syys 09, 2010 7:53 am
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikki »

Kyllä pieni paisuntasäiliö juurikin tuollaisessa paikassa voisi olla paikallaan.

Laitoin koneen kasaan ja koekäytin. Ei se vesi kierrä ollenkaan. Lämppärin kennosta ei tule juuri mitään vettä ulos.

Ongelmapaikka taitaa olla tuo alavesiletku, mikä nousee pystysuoraan ylös vesipumpulle, joka on yllättävän ylhäällä sekin. No seuraavaksi koitan painetäyttöä prkle.
Cruiseristi
Viestit: 23
Liittynyt: La Joulu 11, 2010 8:23 pm
Paikkakunta: Vihti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Cruiseristi »

Jouduin vaihtamaan flektin takana olevan, pumpulle tulevan letkun ja melkonen sovittelu siinä oli ettei jää "luttuun" tai osu flektiin.Orkkis letkuahan ei tietenkään saanu ja kun flektin ja koneen välinen tila on aika pieni, meni tarkaksi minkämoisen mutkan siihen saa tehtyä.Jollain hi-flexi letkulla onnistu lopulta.
Mikki
Viestit: 757
Liittynyt: To Syys 09, 2010 7:53 am
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikki »

Cruiseristi kirjoitti:Jouduin vaihtamaan flektin takana olevan, pumpulle tulevan letkun ja melkonen sovittelu siinä oli ettei jää "luttuun" tai osu flektiin.Orkkis letkuahan ei tietenkään saanu ja kun flektin ja koneen välinen tila on aika pieni, meni tarkaksi minkämoisen mutkan siihen saa tehtyä.Jollain hi-flexi letkulla onnistu lopulta.
Mulla on siinäkohtaa kaksi erittäin lyhyttä kumiletkun pätkää, ja niiden välissä on peltiputki. Saa olla tarkkana, ettei ota hihnaan putket tai klemmarit kiinni.

Sain ilmavaivan pois Bilteman vakuumi nesteentäyttölaitetta soveltaen. Normaalisti sillä täytetään moottori jäähdyttimen tai paisarin kautta, mutta tässätapauksessa ilmavaiva ei lähtenyt tällatavoin. Alipaineistin ja täytin järjestelmän aluksi ohjeiden mukaan jäähdyttimen kautta. Ilmat ei lähteneet näin kokonaan pois, joten imin tällä vakuumihärvelillä kaikista korkeimmasta kohtaa, eli katossa olevan lämppärin kennon letkuun asennetun t-haaran, missä on pieni palloventtiili, kautta ilmat pois. Jo alkoi toimia.
Cruiseristi
Viestit: 23
Liittynyt: La Joulu 11, 2010 8:23 pm
Paikkakunta: Vihti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Cruiseristi »

Tarttee vissii munkin kokeilla tota, kun lakkas hytti lämpeemästä ...
SauliS
Viestit: 139
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 6:57 pm
Viesti:

Re: Valmet H240

Viesti Kirjoittaja SauliS »

Onko nämä koneet (ja omistajat..) hengissä? Tuliko pumput kuntoon? Jos niin millä eväin? Olisi tuossa yksi pumppuvikainen vailla remonttia.. Eli ajopumppu rikki, pesä naarmuilla yms. Eniten kiinnostaisi uusi pumppu, jos se ei ole kullasta tehty.
peto
Viestit: 72
Liittynyt: Pe Maalis 16, 2007 2:05 pm
Viesti:

Re: Valmet H240

Viesti Kirjoittaja peto »

Mitenkä H245 eroaa tuosta H240 koneesta?
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Valmet H240

Viesti Kirjoittaja 361 »

Ulkoisesti ainakin takaosan pellityksiltä ja rengaskoolta. Mutta onko mitä muita eroja, kiinnostaisi itseäkin. Onko mm pumput jo kestävämmät?
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], Mazaman, Rustaaja ja 53 vierailijaa