Åkerman 12:nen sammuu
-
- Viestit: 378
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 1:01 pm
- Paikkakunta: Kontiolahti
- Viesti:
Åkerman 12:nen sammuu
Outo häiriö, joskus pyörii 5 min. toisinaan 1/2 tuntia sitten kone sammuu, hetken odottelu niin käynnistyy normaalisti ei tarvitse esim, ilmata, ainetta tulee ainakin käsipumpulla reippaasti, on myös laitettu kirkas letku väliin, ei siellä ainakaan ilmakuplia näy, tankki saa myös ilmaa, mistähän lähtis tuota vikaa etsimään, suodattimen on uudet ja liittimiä on kiristelty ym, kone on 70 luvun puolivälistä volvon mootttorilla, asiallisista vastauksista kiitän.
NUFFIELD 10/60 vm-65
FERGUSON TEF-20 vm-55
DAVID BROWN 25D vm-54
FIAT411C+HYMAS 4 vm-64
DNEPR 650 SIVUVAUNULLA vm-70
PAPPA TUNTURI AUTOMAATTI vm-73
muut ns, kolhoosi koneet
-BMW: 5,8 ja10hp..SARIN 7-8hp.BRUZA 8hp.
VETO10hp.Volvo L-233 vm.-52. ZIL 131.
FERGUSON TEF-20 vm-55
DAVID BROWN 25D vm-54
FIAT411C+HYMAS 4 vm-64
DNEPR 650 SIVUVAUNULLA vm-70
PAPPA TUNTURI AUTOMAATTI vm-73
muut ns, kolhoosi koneet
-BMW: 5,8 ja10hp..SARIN 7-8hp.BRUZA 8hp.
VETO10hp.Volvo L-233 vm.-52. ZIL 131.
-
- Viestit: 1285
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2006 8:17 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 378
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 1:01 pm
- Paikkakunta: Kontiolahti
- Viesti:
Sammuu aivankuin vetäis sammutin nupista.Latvala kirjoitti:Sammuuko yhtäkkiä vai vähitellen hiipuu?
NUFFIELD 10/60 vm-65
FERGUSON TEF-20 vm-55
DAVID BROWN 25D vm-54
FIAT411C+HYMAS 4 vm-64
DNEPR 650 SIVUVAUNULLA vm-70
PAPPA TUNTURI AUTOMAATTI vm-73
muut ns, kolhoosi koneet
-BMW: 5,8 ja10hp..SARIN 7-8hp.BRUZA 8hp.
VETO10hp.Volvo L-233 vm.-52. ZIL 131.
FERGUSON TEF-20 vm-55
DAVID BROWN 25D vm-54
FIAT411C+HYMAS 4 vm-64
DNEPR 650 SIVUVAUNULLA vm-70
PAPPA TUNTURI AUTOMAATTI vm-73
muut ns, kolhoosi koneet
-BMW: 5,8 ja10hp..SARIN 7-8hp.BRUZA 8hp.
VETO10hp.Volvo L-233 vm.-52. ZIL 131.
-
- Viestit: 2701
- Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 8:55 pm
- Viesti:
Re: Åkerman 12:nen sammuu
Polttoineen imuputkessa on trasselinkarvoja tai putki on litissä ja litistyneeseen kohtaan tarttuu roskat kiinni ja sammuttaa koneen.10/60 TenSpeed kirjoitti:Outo häiriö, joskus pyörii 5 min. toisinaan 1/2 tuntia sitten kone sammuu, hetken odottelu niin käynnistyy normaalisti ei tarvitse esim, ilmata, ainetta tulee ainakin käsipumpulla reippaasti, on myös laitettu kirkas letku väliin, ei siellä ainakaan ilmakuplia näy, tankki saa myös ilmaa, mistähän lähtis tuota vikaa etsimään, suodattimen on uudet ja liittimiä on kiristelty ym, kone on 70 luvun puolivälistä volvon mootttorilla, asiallisista vastauksista kiitän.
Åkereissa on ollut kautta aikojen tällaista vikaa
-
- Viestit: 2142
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:49 pm
- Paikkakunta: Askola
- Viesti:
-
- Viestit: 385
- Liittynyt: To Marras 02, 2006 7:25 pm
- Paikkakunta: Turenki
- Viesti:
Åkeri sammuu
Lähteekö normaalisti käyntiin vai pitääkö pyörittää suutinputkista ilmat pois? Ainaki omassa Åkerissa on automaatti-ilmaus joka poistaa pumpusta ilman. Tulee vaan mieleen tapaus keväällä Majorista, jonka pumppuun kertyi ilmaa aivan kuin itsestään. Eräs palstalainen neuvoi minulle vian: viallinen suuttimen kärki ja viallinen paineventtiili syöttöpumpussa päästävät sylinterin palamiskaasut suutinputken kautta pumppuun. Pumppu täyttyy palamiskaasuista ja moottori pysähtyy. Automaatti-ilmaus poistaa kaasun pumpusta ja moottori käynnistyy hetken kuluttua. Mutta kuten alussa kysyin: Lähteekö moottori heti käymään vai vasta sitten kun suutinputkista on kaasut pumpattu pois?
-
- Viestit: 378
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 1:01 pm
- Paikkakunta: Kontiolahti
- Viesti:
Heti lähtöö, ja se vielä ihmetyttää kun käsipumpulla p-ainetta tulee ihan vaivattomasti. Tuota siirtopumppu hommaa oon vähän miettinyt olisko häiriö siellä.
NUFFIELD 10/60 vm-65
FERGUSON TEF-20 vm-55
DAVID BROWN 25D vm-54
FIAT411C+HYMAS 4 vm-64
DNEPR 650 SIVUVAUNULLA vm-70
PAPPA TUNTURI AUTOMAATTI vm-73
muut ns, kolhoosi koneet
-BMW: 5,8 ja10hp..SARIN 7-8hp.BRUZA 8hp.
VETO10hp.Volvo L-233 vm.-52. ZIL 131.
FERGUSON TEF-20 vm-55
DAVID BROWN 25D vm-54
FIAT411C+HYMAS 4 vm-64
DNEPR 650 SIVUVAUNULLA vm-70
PAPPA TUNTURI AUTOMAATTI vm-73
muut ns, kolhoosi koneet
-BMW: 5,8 ja10hp..SARIN 7-8hp.BRUZA 8hp.
VETO10hp.Volvo L-233 vm.-52. ZIL 131.
-
- Viestit: 385
- Liittynyt: To Marras 02, 2006 7:25 pm
- Paikkakunta: Turenki
- Viesti:
Heti lähtee
Jos nyt tällaisen pysähtymisen jälkeen tarkistaisit suutinputkessa mahdollisesti olevan ilman. Löysää yksi suutinputki ja tarkkaile käynnistyksen aikana tuleeko putkesta ilmaa. Suurituottoinen syöttöpumppu pumppaa pian ilmat pois suutinputkista ja moottori tuntuisi käynnistyvän välittömästi. Siis vaikka olisi sammunut ilmavaivoihin. Muuten asia on minulle täysin mysteeri.
-
- Viestit: 378
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 1:01 pm
- Paikkakunta: Kontiolahti
- Viesti:
Kiitoksia vihjeistä, tutkitaan nuo asiat ensin ja katotaan miten käy.
NUFFIELD 10/60 vm-65
FERGUSON TEF-20 vm-55
DAVID BROWN 25D vm-54
FIAT411C+HYMAS 4 vm-64
DNEPR 650 SIVUVAUNULLA vm-70
PAPPA TUNTURI AUTOMAATTI vm-73
muut ns, kolhoosi koneet
-BMW: 5,8 ja10hp..SARIN 7-8hp.BRUZA 8hp.
VETO10hp.Volvo L-233 vm.-52. ZIL 131.
FERGUSON TEF-20 vm-55
DAVID BROWN 25D vm-54
FIAT411C+HYMAS 4 vm-64
DNEPR 650 SIVUVAUNULLA vm-70
PAPPA TUNTURI AUTOMAATTI vm-73
muut ns, kolhoosi koneet
-BMW: 5,8 ja10hp..SARIN 7-8hp.BRUZA 8hp.
VETO10hp.Volvo L-233 vm.-52. ZIL 131.
-
- Viestit: 53
- Liittynyt: Ma Maalis 30, 2009 8:03 pm
- Viesti:
Jos tankin imuputkessa on tukos niin se käyttäytyy aikalailla noin. Tosin harvemmin sammuttaa konetta noin äkkinäisesti.
Kun pumppaa käsipumpulla niin polttoaine virtaa eikä tukosta synny koska käsipumppu tekee "aaltomaisen" imun. Kun kone käy on imu tasaisempaa ja tukos syntyy. Koneen sammuttua paine hetken päästä tasaantuu ja roskat liikahtavat takaisin päin.
Kun pumppaa käsipumpulla niin polttoaine virtaa eikä tukosta synny koska käsipumppu tekee "aaltomaisen" imun. Kun kone käy on imu tasaisempaa ja tukos syntyy. Koneen sammuttua paine hetken päästä tasaantuu ja roskat liikahtavat takaisin päin.
-
- Viestit: 378
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 1:01 pm
- Paikkakunta: Kontiolahti
- Viesti:
Nyt on löpöletkut uusittu ja vielä sähköpumppu laitettu, eli nyt kyllä löpöä tulee mutta kun vika ei vaan poistu, vielä sekin että ennen hyytymistä kone nostaa itsestään kierroksia, oisko nyt lähestyttävä tuota syöttöpumppua?, mikähän tarkotus on tuossa syöttöpumpun kyljessä olevalla Ø n.10 cm. olevalla peltilimpulla.
NUFFIELD 10/60 vm-65
FERGUSON TEF-20 vm-55
DAVID BROWN 25D vm-54
FIAT411C+HYMAS 4 vm-64
DNEPR 650 SIVUVAUNULLA vm-70
PAPPA TUNTURI AUTOMAATTI vm-73
muut ns, kolhoosi koneet
-BMW: 5,8 ja10hp..SARIN 7-8hp.BRUZA 8hp.
VETO10hp.Volvo L-233 vm.-52. ZIL 131.
FERGUSON TEF-20 vm-55
DAVID BROWN 25D vm-54
FIAT411C+HYMAS 4 vm-64
DNEPR 650 SIVUVAUNULLA vm-70
PAPPA TUNTURI AUTOMAATTI vm-73
muut ns, kolhoosi koneet
-BMW: 5,8 ja10hp..SARIN 7-8hp.BRUZA 8hp.
VETO10hp.Volvo L-233 vm.-52. ZIL 131.
-
- Viestit: 1511
- Liittynyt: Su Maalis 14, 2010 6:13 am
- Paikkakunta: Mustasaari
- Viesti:
En tiiä åkermaneissa käytetyistä moottorien korkeapainepumpuista (ruiskutuspumppu) mitään, mutta vanhemmissa traktoreissa ja dieselautoissa ainakin piti huolehtia pumpun voitelusta. Suuri todennäköisyys että tämän luokan vehkeissä voitelu on toteutettu moottorin normaalilla voitelukierrolla/polttoainevoiteluna.
Tämmönen ajatus kans kävi mielessä, oireet ei tietenkään välttämättä samat...
Tämmönen ajatus kans kävi mielessä, oireet ei tietenkään välttämättä samat...
-
- Viestit: 378
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 1:01 pm
- Paikkakunta: Kontiolahti
- Viesti:
Kyllä se pumppuvika taitaapi olla, on sitä selvitelty, kyllä siellä voitelu pelaa nyt siellä joku muu jumittaa, otetaampa irti ja katotaan.
NUFFIELD 10/60 vm-65
FERGUSON TEF-20 vm-55
DAVID BROWN 25D vm-54
FIAT411C+HYMAS 4 vm-64
DNEPR 650 SIVUVAUNULLA vm-70
PAPPA TUNTURI AUTOMAATTI vm-73
muut ns, kolhoosi koneet
-BMW: 5,8 ja10hp..SARIN 7-8hp.BRUZA 8hp.
VETO10hp.Volvo L-233 vm.-52. ZIL 131.
FERGUSON TEF-20 vm-55
DAVID BROWN 25D vm-54
FIAT411C+HYMAS 4 vm-64
DNEPR 650 SIVUVAUNULLA vm-70
PAPPA TUNTURI AUTOMAATTI vm-73
muut ns, kolhoosi koneet
-BMW: 5,8 ja10hp..SARIN 7-8hp.BRUZA 8hp.
VETO10hp.Volvo L-233 vm.-52. ZIL 131.
-
- Viestit: 342
- Liittynyt: Ke Marras 26, 2008 6:32 pm
- Paikkakunta: Akaa
- Viesti:
-
- Viestit: 378
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 1:01 pm
- Paikkakunta: Kontiolahti
- Viesti:
Boschin rivipumppu, olikohan joku P6P tai sinnepäin kun ei se pumppu ole nyt tässä käsillä, se peltilimpun arvoitus selvis, tasaa siirtopumpun painetta koska on kyseessä mäntäpumppu.
NUFFIELD 10/60 vm-65
FERGUSON TEF-20 vm-55
DAVID BROWN 25D vm-54
FIAT411C+HYMAS 4 vm-64
DNEPR 650 SIVUVAUNULLA vm-70
PAPPA TUNTURI AUTOMAATTI vm-73
muut ns, kolhoosi koneet
-BMW: 5,8 ja10hp..SARIN 7-8hp.BRUZA 8hp.
VETO10hp.Volvo L-233 vm.-52. ZIL 131.
FERGUSON TEF-20 vm-55
DAVID BROWN 25D vm-54
FIAT411C+HYMAS 4 vm-64
DNEPR 650 SIVUVAUNULLA vm-70
PAPPA TUNTURI AUTOMAATTI vm-73
muut ns, kolhoosi koneet
-BMW: 5,8 ja10hp..SARIN 7-8hp.BRUZA 8hp.
VETO10hp.Volvo L-233 vm.-52. ZIL 131.
-
- Viestit: 595
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 2:23 pm
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
-
- Viestit: 144
- Liittynyt: Ke Syys 16, 2009 5:38 pm
- Paikkakunta: Nurmijärvi Klaukkala
- Viesti:
-
- Viestit: 378
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 1:01 pm
- Paikkakunta: Kontiolahti
- Viesti:
Kone on käsittääkseni TD70A, oisko tuon ikäsessä nuin hienoja systeemijä. Kyllä öljynpainevalo sammuu normaalisti, painetta ei tosin ole mitattu. Mutta elvytys jatkuu.Jusi kirjoitti:Millä koneella? Jossain Volvon koneessa on erillinen systeemi joka sammuttaa moottorin jos ei ole moottoriöljyn painetta.
NUFFIELD 10/60 vm-65
FERGUSON TEF-20 vm-55
DAVID BROWN 25D vm-54
FIAT411C+HYMAS 4 vm-64
DNEPR 650 SIVUVAUNULLA vm-70
PAPPA TUNTURI AUTOMAATTI vm-73
muut ns, kolhoosi koneet
-BMW: 5,8 ja10hp..SARIN 7-8hp.BRUZA 8hp.
VETO10hp.Volvo L-233 vm.-52. ZIL 131.
FERGUSON TEF-20 vm-55
DAVID BROWN 25D vm-54
FIAT411C+HYMAS 4 vm-64
DNEPR 650 SIVUVAUNULLA vm-70
PAPPA TUNTURI AUTOMAATTI vm-73
muut ns, kolhoosi koneet
-BMW: 5,8 ja10hp..SARIN 7-8hp.BRUZA 8hp.
VETO10hp.Volvo L-233 vm.-52. ZIL 131.
-
- Viestit: 6789
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
- Paikkakunta: Paimio
- Viesti:
Oliko se syöttöpumpun voitelu järjestetty moottorin öljynpaineesta ja tuleehan öljy perille jos sieltä kautta virtaus myös perille asti? Vanha Zetor ainakin temppuilee rajusti jos ruiskutuspumpusta öljyt vähissä säädinkotelosta.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
-
- Viestit: 378
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 1:01 pm
- Paikkakunta: Kontiolahti
- Viesti:
Kyllä, voitelu on öljynpaineella, oli myös pumpussa öljyä.
NUFFIELD 10/60 vm-65
FERGUSON TEF-20 vm-55
DAVID BROWN 25D vm-54
FIAT411C+HYMAS 4 vm-64
DNEPR 650 SIVUVAUNULLA vm-70
PAPPA TUNTURI AUTOMAATTI vm-73
muut ns, kolhoosi koneet
-BMW: 5,8 ja10hp..SARIN 7-8hp.BRUZA 8hp.
VETO10hp.Volvo L-233 vm.-52. ZIL 131.
FERGUSON TEF-20 vm-55
DAVID BROWN 25D vm-54
FIAT411C+HYMAS 4 vm-64
DNEPR 650 SIVUVAUNULLA vm-70
PAPPA TUNTURI AUTOMAATTI vm-73
muut ns, kolhoosi koneet
-BMW: 5,8 ja10hp..SARIN 7-8hp.BRUZA 8hp.
VETO10hp.Volvo L-233 vm.-52. ZIL 131.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa