Lavettiperäkärryä vailla (autonperään)
Lavettiperäkärryä vailla (autonperään)
Maailma on tarpeellista romua täynnä ja aina on ongelmana saada ne omalle tontille. Ajattelinkin nyt sijoittaa lavettiperäkärryyn, niin saisi leveämpiäkin kuormia tuotua, eikä laidat ole aina tiellä.
Onko suosituksia kärryistä. Kokoluokka suunnilleen 2x4M ja kantavuutta saisi sen pari tonnia olla.
Trailermanissa olisi yksi aika näppärän näköinen kärry ilmeisesti irrotettavilla laidoilla, mikä olisi plussaa. Onko kokemuksia noista Eduardeista. Ovatko laadukkaasti tehtyjä?
Eduard - Multi 4x2m 2700kg 4380 €
http://www.trailerman.fi/fi/karryt/lave ... 0904884233
Ainoastaan tuossa häiritsee tuo kumivääntöjousitus, jota olen pitänyt huonona vai onko jo tekniikka näiltäosin parantunut vai vieläkö ne pomppii ja täristää niin maan perhanasti? Tosin taitaisi täydellä parintonnin kuormalla olla lehtijousetkin aika lailla kasassa ja kumityynyjen varassa kulkea.
Onko suosituksia kärryistä. Kokoluokka suunnilleen 2x4M ja kantavuutta saisi sen pari tonnia olla.
Trailermanissa olisi yksi aika näppärän näköinen kärry ilmeisesti irrotettavilla laidoilla, mikä olisi plussaa. Onko kokemuksia noista Eduardeista. Ovatko laadukkaasti tehtyjä?
Eduard - Multi 4x2m 2700kg 4380 €
http://www.trailerman.fi/fi/karryt/lave ... 0904884233
Ainoastaan tuossa häiritsee tuo kumivääntöjousitus, jota olen pitänyt huonona vai onko jo tekniikka näiltäosin parantunut vai vieläkö ne pomppii ja täristää niin maan perhanasti? Tosin taitaisi täydellä parintonnin kuormalla olla lehtijousetkin aika lailla kasassa ja kumityynyjen varassa kulkea.
-
- Viestit: 5778
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
- Paikkakunta: Perniö As.
- Viesti:
Hyvin monissa kärryissä on tänäpäivänä kumivääntövärkit. Se ei kuitenkaan tarkoita ettäkö se olisi hyvä...
Meillä on trailereissa lehtiä sekä kumivääntöjä, eipä nuo nyt mitenkään ihmeemmin pompi.
Meillä on trailereissa lehtiä sekä kumivääntöjä, eipä nuo nyt mitenkään ihmeemmin pompi.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
-
- Viestit: 2025
- Liittynyt: Ma Marras 17, 2008 3:36 pm
- Paikkakunta: Satakunta, Köyliö
- Viesti:
Kolmisen vuotta on ollut Hollantilaisten tekemä 3,5tn kippaava lavetti(PA42), ja hyvältä tuntuu.
http://www.alberni.fi/index.php?option= ... &Itemid=75
Näyttää nuo eurooppalaiset lavetit olevan ainakin ulkonäöllisesti kuin samasta muotista, liekkö niissä jotain laatueroja..
http://www.alberni.fi/index.php?option= ... &Itemid=75
Näyttää nuo eurooppalaiset lavetit olevan ainakin ulkonäöllisesti kuin samasta muotista, liekkö niissä jotain laatueroja..
Viritys voidaan katsoa onnituneeksi jollei teho laske enempää kuin 10%
-
- Viestit: 2617
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:07 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Kuskasin juuri tollaisella eduardilla viimeviikolla pienkuormaajaa, ihan asiallisesti rakennettu kärry...alumiinilaidat kunnon lavalukoilla.
Ajosillat menee näppärästi rekisterikilven taakse piiloon.
-kolisevat ikävästi ajossa,mutta jos niitä ei tarvitse kannattaa nostaa liiteriin pois kolisemasta.
Kumipamppujousilla meno kuormalla tasaista, lisäksi kärryn omapaino 600kg saa jouset toimimaan kohtuullisesti myös tyhjänä.
-kammo kumijousiin on varmaankin sitä perua että on rakennettu kärryjä joissa akselistojen kantavuus on tuplat tarpeeseen nähden,tyhjänä jouset ei toimi lainkaan...tutullakin 750kg kevytkärry jossa kaksi 750kg kantavuuden akselia
Ajosillat menee näppärästi rekisterikilven taakse piiloon.
-kolisevat ikävästi ajossa,mutta jos niitä ei tarvitse kannattaa nostaa liiteriin pois kolisemasta.
Kumipamppujousilla meno kuormalla tasaista, lisäksi kärryn omapaino 600kg saa jouset toimimaan kohtuullisesti myös tyhjänä.
-kammo kumijousiin on varmaankin sitä perua että on rakennettu kärryjä joissa akselistojen kantavuus on tuplat tarpeeseen nähden,tyhjänä jouset ei toimi lainkaan...tutullakin 750kg kevytkärry jossa kaksi 750kg kantavuuden akselia
-Koneet ja laitteet on elämän suola-
Valmet 565+UkkoMestari 2t -65
Valmet 361D -61
Yhteisomistuksessa;
Valmet 505-4 -86
Valmet 502 -74
Valmet 20 -54
MF 35-59
Valmet 565+UkkoMestari 2t -65
Valmet 361D -61
Yhteisomistuksessa;
Valmet 505-4 -86
Valmet 502 -74
Valmet 20 -54
MF 35-59
-
- Viestit: 2358
- Liittynyt: Ke Tammi 18, 2006 10:56 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 28099
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Ja autolla jolla saa vetää max. 450 kgcimo kirjoitti:Mutta sillä on niiiiin hyvä vetää tuhannen kilon suursäkkiä. Ei pompota, eikä lettaa...TKH kirjoitti:tutullakin 750kg kevytkärry jossa kaksi 750kg kantavuuden akselia
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 5868
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
- Viesti:
Tuommonen Eduard on mulla ollut kalustossa kolmisen vuotta ja monenlaista kuskausta sillä on tehty. Ei pompi tyhjänä eikä täytenä ja 165:nen Massikka lienee painavin taakka mitä on kuljetettu, Simosta Muhokselle ja Hiluxi veturina.
Kärry vaatii käytännössä aina vähintään pikku-e:n, on raskas siirrellä käsipelissä ja alkuperäiset renkaat ovat liukkaat talvikäyttöön mutta muuten ei paljon huonoja puolia löydykkään. Laidat on noissa yleensä tallin seinää vasten mutta sieltähän ne helposti löytyy käyttöön.
Kärryn pystyy lastaamaan suoraan trukkipiikeillä ja päällä menee niin kattotuolit, apulantalavat kuin autonromut ja muut koneet. Pyöröpaalikonekin tuli jostain Turun seudulta tänne pohjan perukoille.
Etuvalot vaihdoin led-malleihin ja nokkapyörä on kerran vaihtunut asiakkaan huolimattomuuden vuoksi.
Tuo vm-07 lähtee pihasta 2600€+ alv.
Kärry vaatii käytännössä aina vähintään pikku-e:n, on raskas siirrellä käsipelissä ja alkuperäiset renkaat ovat liukkaat talvikäyttöön mutta muuten ei paljon huonoja puolia löydykkään. Laidat on noissa yleensä tallin seinää vasten mutta sieltähän ne helposti löytyy käyttöön.
Kärryn pystyy lastaamaan suoraan trukkipiikeillä ja päällä menee niin kattotuolit, apulantalavat kuin autonromut ja muut koneet. Pyöröpaalikonekin tuli jostain Turun seudulta tänne pohjan perukoille.
Etuvalot vaihdoin led-malleihin ja nokkapyörä on kerran vaihtunut asiakkaan huolimattomuuden vuoksi.
Tuo vm-07 lähtee pihasta 2600€+ alv.
-
- Viestit: 3831
- Liittynyt: To Helmi 25, 2010 2:40 pm
- Viesti:
Re: Lavettiperäkärryä vailla (autonperään)
Vääntöjouset on kamalat jos ei ole painoa päälä. Pomppii pirusti. Sitten ko on painoa päälä niin mennee siinä missä muukki jouset. Tuohon parriin tonniin saapii olla aika iso vetoauto että jaksaa vettää ja on laillista.spark kirjoitti:Maailma on tarpeellista romua täynnä ja aina on ongelmana saada ne omalle tontille. Ajattelinkin nyt sijoittaa lavettiperäkärryyn, niin saisi leveämpiäkin kuormia tuotua, eikä laidat ole aina tiellä.
Onko suosituksia kärryistä. Kokoluokka suunnilleen 2x4M ja kantavuutta saisi sen pari tonnia olla.
Trailermanissa olisi yksi aika näppärän näköinen kärry ilmeisesti irrotettavilla laidoilla, mikä olisi plussaa. Onko kokemuksia noista Eduardeista. Ovatko laadukkaasti tehtyjä?
Eduard - Multi 4x2m 2700kg 4380 €
http://www.trailerman.fi/fi/karryt/lave ... 0904884233
Ainoastaan tuossa häiritsee tuo kumivääntöjousitus, jota olen pitänyt huonona vai onko jo tekniikka näiltäosin parantunut vai vieläkö ne pomppii ja täristää niin maan perhanasti? Tosin taitaisi täydellä parintonnin kuormalla olla lehtijousetkin aika lailla kasassa ja kumityynyjen varassa kulkea.
-
- Viestit: 5868
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
- Viesti:
Jos jatkuvasti vetää tuollaisilla painoilla niin kyllä mutta viimeksikinVääntöjouset on kamalat jos ei ole painoa päälä. Pomppii pirusti. Sitten ko on painoa päälä niin mennee siinä missä muukki jouset. Tuohon parriin tonniin saapii olla aika iso vetoauto että jaksaa vettää ja on laillista.
lauantaina kyydissä oli pitkiä hirsiä ja painot taisi jäädä jonnekin
kahdeksaan sataan, montaa reissua tuokaan kärry ei ole täysillä
painoilla mennyt ja niitä täysiä painoja varten täytyy olla sitten maasturi
veturina.
Taidanpa tuohon eetvarttiin kallistua, mutta melko sama peli tämä Saris taitaa olla. Tässä vain ei tule ajoramppeja ja vinssiä mukana.
http://www.alberni.fi/index.php?option= ... &Itemid=74
SARIS PL2027 2700 Kg 204x406 cm 4245 €
Onko kellään muuten tietoa, että paljonko sakkoja tulee peräkärryn ylikuormasta, jos esim. 200KG menee yli? Kerran oli lähellä selvitä, mutta laskivat silläkertaa huomautuksella
http://www.alberni.fi/index.php?option= ... &Itemid=74
SARIS PL2027 2700 Kg 204x406 cm 4245 €
Onko kellään muuten tietoa, että paljonko sakkoja tulee peräkärryn ylikuormasta, jos esim. 200KG menee yli? Kerran oli lähellä selvitä, mutta laskivat silläkertaa huomautuksella
-
- Viestit: 10722
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Hyvää uutta vuotta konemiehet.
Minkälaiseen kärryyn spark päätyi?
Sariksen kippaavissa konelaveteissa näkyy olevan pienempi lastauskorkeus (esim. PAK32 61cm) kuin varsinaisissa lavettikärryissä (esim. PL2027 77cm). Toisaalta konelavetin vannekoko näkyy luettelon mukaan olevan 13" kun peruslavetin vanne on 14". Matalammat renkaat ilmeisesti sinä konelavettiversiossa. Onkohan noissa renkaissa eroja saatavuuden suhteen, lähinnä riittävän kantavat talvirenkaat ja mieluummin nastoilla, kun veturissakin on?
Jollakin valmistajalla on jopa 10" vannekokoa käytössä, että saadaan kärry matalammaksi ilman, että tarvitsee tuoda renkaita sivulle.
Onko palstalaisilla kokemuksia noista konelaveteista? Pitäisi sellainen n. 4x2 metrinen hommata henkilöautojen ja pikkukoneiden siirtelyyn sekä korvaamaan vanhaa tavarankuljetuskärryä. Lähinnä kiinnostaa tällainen, missä on kiinteät 10cm kaiteet ympäri, kun niistä saa epämääräisiä kuormia sidottua aika helposti kiinni melkein mistä vaan kohdasta. Ja jos tarvitsee trukilla lastata, niin laittaa yhden ylimääräisen lavan tai piirun pätkät alle korokkeeksi.
Kumminkin irroitettavilla 1m alurampeilla, eikä kuten näissä lainakuvissa PAK32:sta on kokoleveä ajosilta takana. Kokoleveä takaramppi estää ilmeisesti 6m putkien kuljettamisen, joten siksi mieluummin irtorampeilla.
Eduardia on samassa kokoluokassa myös kaideversiona:
Kippaava lavetti olisi ilmeisesti helpompi kuormata ja purkaa, kun ei ole kuin yksi kulma (maasta rampille) varottavana näiden kovin matalien nykyautojen kanssa.
Minkälaisia kokemuksia Sariksista ja Eduardeista on käyttäjillä nyt, kun aikaa on taas kulunut? Tai ajatuksia noista jutuista, mitä tuumin?
Minkälaiseen kärryyn spark päätyi?
Sariksen kippaavissa konelaveteissa näkyy olevan pienempi lastauskorkeus (esim. PAK32 61cm) kuin varsinaisissa lavettikärryissä (esim. PL2027 77cm). Toisaalta konelavetin vannekoko näkyy luettelon mukaan olevan 13" kun peruslavetin vanne on 14". Matalammat renkaat ilmeisesti sinä konelavettiversiossa. Onkohan noissa renkaissa eroja saatavuuden suhteen, lähinnä riittävän kantavat talvirenkaat ja mieluummin nastoilla, kun veturissakin on?
Jollakin valmistajalla on jopa 10" vannekokoa käytössä, että saadaan kärry matalammaksi ilman, että tarvitsee tuoda renkaita sivulle.
Onko palstalaisilla kokemuksia noista konelaveteista? Pitäisi sellainen n. 4x2 metrinen hommata henkilöautojen ja pikkukoneiden siirtelyyn sekä korvaamaan vanhaa tavarankuljetuskärryä. Lähinnä kiinnostaa tällainen, missä on kiinteät 10cm kaiteet ympäri, kun niistä saa epämääräisiä kuormia sidottua aika helposti kiinni melkein mistä vaan kohdasta. Ja jos tarvitsee trukilla lastata, niin laittaa yhden ylimääräisen lavan tai piirun pätkät alle korokkeeksi.
Kumminkin irroitettavilla 1m alurampeilla, eikä kuten näissä lainakuvissa PAK32:sta on kokoleveä ajosilta takana. Kokoleveä takaramppi estää ilmeisesti 6m putkien kuljettamisen, joten siksi mieluummin irtorampeilla.
Eduardia on samassa kokoluokassa myös kaideversiona:
Kippaava lavetti olisi ilmeisesti helpompi kuormata ja purkaa, kun ei ole kuin yksi kulma (maasta rampille) varottavana näiden kovin matalien nykyautojen kanssa.
Minkälaisia kokemuksia Sariksista ja Eduardeista on käyttäjillä nyt, kun aikaa on taas kulunut? Tai ajatuksia noista jutuista, mitä tuumin?
-
- Viestit: 2025
- Liittynyt: Ma Marras 17, 2008 3:36 pm
- Paikkakunta: Satakunta, Köyliö
- Viesti:
Edelleenkään ei ole huonoa sanottavaa tuosta kippaavasta lavetista.
Malli oli Saris PA-42(3,5tn). Vajaa 5 vuotta vanha, kilometrejä taka likemmäs satatuhatta.
Oma on 1m irtorampeilla, jotka kulkee lavan alla+ irroitettavat, alaslaskettavat alulaidat.
Rengaskoko harvinaisempi 195/50-13 6,2 bar. Näitä ei tahdo saada kuin kärrykauppiailta. Lavan korkeus maasta n. 60cm.
Helvetin kallis tuo kyllä oli..
Malli oli Saris PA-42(3,5tn). Vajaa 5 vuotta vanha, kilometrejä taka likemmäs satatuhatta.
Oma on 1m irtorampeilla, jotka kulkee lavan alla+ irroitettavat, alaslaskettavat alulaidat.
Rengaskoko harvinaisempi 195/50-13 6,2 bar. Näitä ei tahdo saada kuin kärrykauppiailta. Lavan korkeus maasta n. 60cm.
Helvetin kallis tuo kyllä oli..
Viritys voidaan katsoa onnituneeksi jollei teho laske enempää kuin 10%
-
- Viestit: 379
- Liittynyt: Ma Helmi 27, 2006 8:25 pm
- Paikkakunta: pohojammaa
- Viesti:
-
- Viestit: 5868
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
- Viesti:
Mikähän järki noissa kaideversioissa on? Vissiin joku henkinen turva kun tuntuu joku asiakas aina väkisellä haluavan nuo alumiinilaidatkin mukaan vaikka kyytiin on tulossa lumilinkoa, paalaria, autoa, kattotuolia... niinkuin ne alulaidat jotekin korvaisivat hyvän sidonnan merkityksen.
Kaiteet tekevät kaiken lisäksi piikeillä kuormaamisen melkeinpä mahdottomaksi. Joku niitä kuiten aina hankkii.
Kaiteet tekevät kaiken lisäksi piikeillä kuormaamisen melkeinpä mahdottomaksi. Joku niitä kuiten aina hankkii.
-
- Viestit: 10722
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Sidontamahdollisuuksien monipuolisuus sen kaiteen ainoa paremmuus oikeastaan on. No, vähän antaa myös lisätukevuutta lavan reunalle.
Kaide tekee trukilla kuormaamisen melkein mahdottomaksi, jos ei ole laittaa jotakin rotia kuorman alle korokkeeksi. Koroke ei kyllä ole eduksi kuorman paikallaan pysyvyydelle.
Kaide tekee trukilla kuormaamisen melkein mahdottomaksi, jos ei ole laittaa jotakin rotia kuorman alle korokkeeksi. Koroke ei kyllä ole eduksi kuorman paikallaan pysyvyydelle.
-
- Viestit: 137
- Liittynyt: La Marras 15, 2008 2:34 pm
- Viesti:
Kyllä vehkeet kyytiin ja pois saadaan kun on kuski kahvoissa:
http://www.youtube.com/watch?v=3qUj1ddEHGY
http://www.youtube.com/watch?v=3qUj1ddEHGY
-
- Viestit: 1251
- Liittynyt: Ma Joulu 12, 2011 4:51 am
- Paikkakunta: pohojammaa
- Viesti:
Nuo anssemsit taitaa olla edullisimpia.
http://www.nettikone.com/anssems/psx3000/891137
http://www.nettikone.com/anssems/psx3000/891137
-
- Viestit: 1066
- Liittynyt: Pe Tammi 06, 2012 5:43 pm
- Paikkakunta: Pori
- Viesti:
Miten olis kotimainen vaihtoehto: http://www.nipere.fi/peravaunut/rivakka+tr+-+mallit/
Kärsi harkiten.
-
- Viestit: 552
- Liittynyt: Ke Helmi 27, 2008 1:00 pm
- Paikkakunta: padasjoki
- Viesti:
Agadoksella täällä kuskataan . 5x2.55 lavalla 3,5 tonninen. tais olla vm -06? kokopitkät laidat. Irralliset ajorampit .
Nyt jos olisin hankkimassa niin kippaavan version ottasin niin ei tarvis noitten irtoramppien kanssa pelata? kas osaset laidat helpottaa monesti mut yhtämittaset jäykistää toisaalta.
kapelia kans kaipaillu mutta toistaseks on lompakko rauhottanu tilannetta.....
Toi koko vaatii ka.n veturiks ja sitä myöten kortiltaki vähä enemmän. Aika harvassa nykyään ne B kortilla ajettavat missä 3.5 t vetopainot.
Nyt jos olisin hankkimassa niin kippaavan version ottasin niin ei tarvis noitten irtoramppien kanssa pelata? kas osaset laidat helpottaa monesti mut yhtämittaset jäykistää toisaalta.
kapelia kans kaipaillu mutta toistaseks on lompakko rauhottanu tilannetta.....
Toi koko vaatii ka.n veturiks ja sitä myöten kortiltaki vähä enemmän. Aika harvassa nykyään ne B kortilla ajettavat missä 3.5 t vetopainot.
mahtuhan se eilenki..........
-
- Viestit: 451
- Liittynyt: Ke Loka 24, 2012 1:10 am
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Mä olen ostamassa 2700kg kärryä.
Eduard on tähän mennessä edullisin, kai se on ihan sama minkä noista ulkomaisista ottaa...
Kotimainen Rivakka kiinnosti mutta hintaa ei löydy mistää. Ei varmaan 3700e irtoa.
Kärry tulisi olla 2x4m kokoinen ja 2700kg kokonaispainolla.
Eduard noilla ominaisuuksilla 3700e ilman ramppeja ja käsivinssiä.
Eduard on tähän mennessä edullisin, kai se on ihan sama minkä noista ulkomaisista ottaa...
Kotimainen Rivakka kiinnosti mutta hintaa ei löydy mistää. Ei varmaan 3700e irtoa.
Kärry tulisi olla 2x4m kokoinen ja 2700kg kokonaispainolla.
Eduard noilla ominaisuuksilla 3700e ilman ramppeja ja käsivinssiä.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], Hsippe, Make, MF 135 vm-67, Paalari, teemu272 ja 50 vierailijaa