Volvo 940 farkku?
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: Ti Huhti 28, 2009 6:51 pm
- Paikkakunta: Mynämäki
- Viesti:
Volvo 940 farkku?
TErve vaan on tullut kyllästymisen aika noihin japanin kippoihin ja tahtoisin ostaa volvon. Isällä on 240 volvo ja on ollut aina hyvä. Mutta entäs tämä 940? onko masinisteilla tietoa siitä kuinka paljon tässä kyseisessä on tyyppivikaa? Sen tiedän että volvo kun volvo niin aina niin helvetin hyvä ajaa keli kuin keli. Ja nimen omaan 940 on vielä takapotku volvo. oikeastaan tahtoo vaan 940. Ja farkku.
Fordson D Major/ Trader 590E
Volvo f613
Volvo f613
-
- Viestit: 269
- Liittynyt: Ke Heinä 26, 2006 10:42 pm
- Paikkakunta: Eteläsavo
- Viesti:
-
- Viestit: 1900
- Liittynyt: Pe Tammi 05, 2007 8:38 pm
- Paikkakunta: Salonseutu
- Viesti:
Tahtovat olla jo aika paljon ajettuja nuo 940.set.Voi jostain tuurilla löytää vielä käyttöpelin.Milloinkahan tuon valmistus loppui joskus 90-luvun puolivälissä?Niissä on muuten takaluukku farkkumalleissa ainakin alumiinista valmistettu,se kun tahtoi teräksestä tehty luukku 200-sarjalaisessa lahota käsiin.Muuten hyvä käyttöauto jos löytää yksilön.Mitään yli 400th/km ajettua ei kannata ostaa,se kyllä alkaa olla jo nautittu,sanokoot Volvomiehet sitten mitä hyvänsä.
-
- Viestit: 701
- Liittynyt: La Marras 29, 2008 2:23 pm
- Paikkakunta: Punkalaidun
- Viesti:
Ovat nuo viimoset 940 hinnoissaan ja monessa vielä (omasta mielestä) valitettavasti automaatti lootakin... Kelpais kans 940 farkku
Olisko -97 vika valmistusvuosi kun nettiautosta vielä 98 rekisteröityjä löytyy?
http://www.nettiauto.com/volvo/940/3295101
Haullakin löytyi kolme sivua 940 mutten tota linkkiä viitti laittaa kun ei suostunut url linkiksi kun on niin pitkä...
Olisko -97 vika valmistusvuosi kun nettiautosta vielä 98 rekisteröityjä löytyy?
http://www.nettiauto.com/volvo/940/3295101
Haullakin löytyi kolme sivua 940 mutten tota linkkiä viitti laittaa kun ei suostunut url linkiksi kun on niin pitkä...
"What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary"
"Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin" - Koivisto
050 354 9376
equal our incomes unless we protest to the contrary"
"Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin" - Koivisto
050 354 9376
-
- Viestit: 2366
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 8:30 am
- Paikkakunta: Oulun eteläinen
- Viesti:
Käy naapurissa.
http://www.blocket.se/stockholm?q=&cg=1 ... 41&cbl1=18
http://www.blocket.se/stockholm?q=&cg=1 ... 41&cbl1=18
________________________________________________
Same Explorer 65 -86
Same Explorer 65 -86
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: Ti Huhti 28, 2009 6:51 pm
- Paikkakunta: Mynämäki
- Viesti:
-
- Viestit: 4191
- Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 10:00 pm
- Paikkakunta: 39750
- Viesti:
Käyttöautona 945 S2,3 T automaatilla, kuutisen vuotta nyt ajellut ja ainoat remontit olleet hanttarin puolen tuulilasinpyyhkijän vaijerin katkeaminen(n.30e) ja imusarjan tiivisteen pullahtaminen paikoiltaan (5e), sekä rt-pään vaihto(17e),bp;n rele.
Tyyppivikoina releiden kylmäjuotokset, etenkin bensapumpun releitä on pimennyt,helppo kuitenkin itse korjata juottamalla,uusi n.20e
Kilometrejä n.20 000/vuosi, mittarissa nyt 320 000.Toimii.
Tyyppivikoina releiden kylmäjuotokset, etenkin bensapumpun releitä on pimennyt,helppo kuitenkin itse korjata juottamalla,uusi n.20e
Kilometrejä n.20 000/vuosi, mittarissa nyt 320 000.Toimii.
-
- Viestit: 1593
- Liittynyt: To Joulu 27, 2007 12:33 pm
- Viesti:
Itselläni on käyttöautona 940 2.4litran turbodieseli, ajettu 431tkm.
Vielä käy ja kukkuu vaikka koneena onkin kansivaivoistaan tuttu vw.
Autohan on muulta tekniikaltaan miltei pomminvarma, volvo on pitänyt hiljaiseloa moottorikehityksessään 240-940 sarjojen ajan, moottorit ja muu tekniikka on miltei täysin samaa, joten jos pidät 240 luotettavana niin 940 on myös luotettava.
Bensaahan nuo ruotsinlaivat syövät mutta sitähän saa huoltoasemalta?
Eikä myöskään kilometrejä kannata pelätä kunhan auto näyttää siistiltä ja on RUOSTEETON, koska ainakin niissä meillä olleissa 242, 740, 745 ja 940 joissa on ollut pari näkyvää ruostepaikkaa on ruosteen määrä alkanut vuosittain tuplaantumaan
Vielä käy ja kukkuu vaikka koneena onkin kansivaivoistaan tuttu vw.
Autohan on muulta tekniikaltaan miltei pomminvarma, volvo on pitänyt hiljaiseloa moottorikehityksessään 240-940 sarjojen ajan, moottorit ja muu tekniikka on miltei täysin samaa, joten jos pidät 240 luotettavana niin 940 on myös luotettava.
Bensaahan nuo ruotsinlaivat syövät mutta sitähän saa huoltoasemalta?
Eikä myöskään kilometrejä kannata pelätä kunhan auto näyttää siistiltä ja on RUOSTEETON, koska ainakin niissä meillä olleissa 242, 740, 745 ja 940 joissa on ollut pari näkyvää ruostepaikkaa on ruosteen määrä alkanut vuosittain tuplaantumaan
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: Ti Huhti 28, 2009 6:51 pm
- Paikkakunta: Mynämäki
- Viesti:
Tossa on ollut pari nättiä myynnissä lähden niitä katsomaan... Bensan kulutus mulla ei haittaa koska auton täytyy syödä sitä jos haluaa ajaa laatuvehkeillä. Ja tietenkin sieltä koht paukahtaa joku mersu/ joku muumies etttä on niitä muitakin laatumerkkejä on varmaan sit'ä en epäile mutta olen vaan nyt niin pinttyny muihin merkkeihin kuin volvoon... Ja tiedän että jos auto kolisee niin täytyy sitten vaan nostaa nuo nostolaitteet ylös sieltä kolisemasta.
Fordson D Major/ Trader 590E
Volvo f613
Volvo f613
-
- Viestit: 2109
- Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 6:54 pm
- Paikkakunta: ROVANIEMI - OULU
- Viesti:
-
- Viestit: 2625
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:46 pm
- Viesti:
Noin 440000km ajettu alkuperäistä konetta avaamatta viimeisen naaman ex. taksi-740:llä, koneena B230F.
Justiinsa oli erimielisyyttä lopputalvella parin hirvenkin kanssa, kumpi menee ensin! Toinen hirvistä "pääsi karkuun" mutta toisen Volvo teloi hengettömäksi ja heitti katon yli vastapuolen aurauspenkkaan! Vain tuulilasi ja umpion lasi meni vaihtoon!
Eiköhän tommoinen 940 nyt sentään 5-600000km menisi, vaikka joku sorvaaja epäilikin, että 400000km olisi jo liikaa!
Justiinsa oli erimielisyyttä lopputalvella parin hirvenkin kanssa, kumpi menee ensin! Toinen hirvistä "pääsi karkuun" mutta toisen Volvo teloi hengettömäksi ja heitti katon yli vastapuolen aurauspenkkaan! Vain tuulilasi ja umpion lasi meni vaihtoon!
Eiköhän tommoinen 940 nyt sentään 5-600000km menisi, vaikka joku sorvaaja epäilikin, että 400000km olisi jo liikaa!
-
- Viestit: 3444
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:30 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Käyttöautona 940 -91 farkku 2.0 automaatti. 3v. ollut käytössä kilometrejä 380 t. ostaessa vaihdoin pakoputken, molemmat bensapumput, tankkivarusteen (ruostunut puhki) ylivaihteen releen. sen jälkeen vain ajettu ja vaihdettu öljyjä. Joskus kesällä päästy alle 10l/100km pahin kun hinasin purjevenettä (400 kg) 15l/100km. Toi 2.0 on vähän turhan laiska, muuten erinomainen auto, ei arka ruostumaan, eikä noilla km:llä kuluta yhtään öljyä, sano sorvari mitä tahansa.
-
- Viestit: 385
- Liittynyt: To Marras 02, 2006 7:25 pm
- Paikkakunta: Turenki
- Viesti:
Volvo 940
Perheellä on ollut ajossa kaksi 940 -96 2,3l matalapaineturbolla ja automaatilla. Molemmat kuitenkin sedan mallia. Toinen ollut ajossa 40-130 thkm ja toinen 140-200 thkm. Vähemmän ajettuun on vaihdettu pakosarjan tiiviste (pullahti ulos, ilmeisesti turbokoneen tyyppivika), pakoputki, (alkuperäinen pakoputki kesti 9 vuotta.) Jakohihna, vesipumppu (tihkui), sytytystulpat ja tietenkin moottoriöljyt ja suodattimet. Akku. Sekä tuoreistettu automaattilaatikon öljyä (öljynvaihto kokonaisuudessaan mahdoton laatikkoa purkamatta).Jarrupalat. Auto on ollut käytössä kymmenen vuotta ja aina se on vienyt ja tuonut perille. Enempi ajettuun tehtiin samat remontit ja lisäksi vaihdettiin ulommat raidetangonpäät, jarrupalat ja jarrulevyt Pojan saatua työpaikan 60 km:n päästä vaihdettiin enemmän ajettu Volvo sakemannin dieselkoppakuoriaiseen. Volvon keskikulutus oli v. 2009 12 l/100 km, työmatkakulutus (13 km suuntaansa) 11,5l/100 km. Keskikulutusta nosti 1600 km asuntovaunun vetoa.
Tämä perinteinen automaattilaatikko on miellyttävä ajaa, toimii pehmeästi ja johdonmukaisesti. Perheeseen hommattiin sakemannin DSG-vaihteinen pikkudieseli ja sen vaihteisto on vähän kuin Super Majorin nostolaite, kuski ei aina tiedä mitä masiina tekee. Kulutus kuitenkin tällä pikkudieselillä on jossain 4,5-5 l paikkeilla/100 km.
Että jos pensankulutus ei haittaa Volvolla on kiva ajaa ja talvellakin siinä tarkenee. Tosin painavanokkaisena ja kevytperäisenä se ei pärjää etuvetoisille sisarilleen talven liukkailla pöperökeleillä.
940 huollot (jakohihnanvaihto mm.) on mahdollinen Majoreita huoltamaan tottuneille. Ei tarvita kellosepän taitoja ja pikkukakaran kokoisia käsiä huoltoa tehdessä. Katsastukset ovat hoituneet yleensä kertalaakista läpi periaatteella. Pakokaasuissa ei huomauttamista. Ja ruatsistahan noita näkyy oleva runsaasti saatavissa (noita Volvoja)
Tämä perinteinen automaattilaatikko on miellyttävä ajaa, toimii pehmeästi ja johdonmukaisesti. Perheeseen hommattiin sakemannin DSG-vaihteinen pikkudieseli ja sen vaihteisto on vähän kuin Super Majorin nostolaite, kuski ei aina tiedä mitä masiina tekee. Kulutus kuitenkin tällä pikkudieselillä on jossain 4,5-5 l paikkeilla/100 km.
Että jos pensankulutus ei haittaa Volvolla on kiva ajaa ja talvellakin siinä tarkenee. Tosin painavanokkaisena ja kevytperäisenä se ei pärjää etuvetoisille sisarilleen talven liukkailla pöperökeleillä.
940 huollot (jakohihnanvaihto mm.) on mahdollinen Majoreita huoltamaan tottuneille. Ei tarvita kellosepän taitoja ja pikkukakaran kokoisia käsiä huoltoa tehdessä. Katsastukset ovat hoituneet yleensä kertalaakista läpi periaatteella. Pakokaasuissa ei huomauttamista. Ja ruatsistahan noita näkyy oleva runsaasti saatavissa (noita Volvoja)
-
- Viestit: 1534
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 5:45 pm
- Viesti:
Volvon myyntivalttina oli vuosikausia auton pitkäkäyttöikä, sekä luotettavuus ja turvallisuus. Lähes kaikki, mikä poikkesi alkuperäisestä konseptista, eli neloskone+mekaaninen vaihteisto edessä, kardaaniveto ja Ruotsissa tehty osoittautui vikaherkemmäksi, ellei joissakin tapauksissa jopa täysin epäonnistuneeksi, esimerkiksi Volvo 264GLE Automatic, auto joka ei kestä ajoa, ei moottorin, eikä vaihteiston osalta. Lopullisesti aiempi vuosikymmeniä kestänyt hyvän ja luotettavan auton kehitystyö hylättiin siirtymällä etuvetoon asteittain 90-luvulla. Nykyään monet tuntevat jo Volvon epäluotettavana autona, joka voi hajota ihan mistä vaan ja koska vaan, varsinkin nuoret ihmiset, joilla ei ole ajokokemusta/omistukokemusta vanhemmista Amazon, 140, 240, 740, 940 - sarjojen autoista. Viestiketjun aiheena oli 940, näistä ensimmäiset vuosikerrat ovat muutamia kosmeettisia seikkoja lukuunottamatta identtisiä viimeisten vuosikertojen 740-sarjan autojen kanssa. Nämä ovat viimeisiä perinteisiä Volvo-henkilöautoja, ja joissa vahvat moottorit vievät helposti 500tkm autoa eteenpäin ilman remonttia. Luotettavimpia ovat 2 ja 2,3 litraiset vapaastihengittävät mallit manuaalivaihteistolla varustettuna. Turbo-mallien hankinnan tarvetta kannattaa miettiä, mikäli tulee jopäiväiseksi käyttöautoksi, näissä on korkeampi polttoaineen kulutus ja enemmän epäluotettavuustekijöitä = rahanmenoa. Hyväkorisen yksilön etsimiseen kannattaa panostaa, ne kun eivät sen enempää maksa kuin huonotkaan, ja tarjontaa on koska näissä on monia kilpailijoita parempi ruostesuojaus ja maalaus. Jos itse osaa huoltaa / korjata autoa, on Volvo 940 ehdottomasti hyvä valinta, bensamoottorilla ja manuaalivaihteistolla varustettuna. 2,3 - litrainen moottori on käytössä 2-litraista taloudellisempi ja laajan vääntöalueen johdosta mukavampi käyttää. Ajo-ominaisuudet ovat tuttua perinteistä Volvoa, ei aivan omanaikakautensa huippua, mutta loogista ja helposti hallittavaa niin kesällä kuin talvella, jolloin on painonjakautumaa syytä hieman muuttaa laittamalla taakse lisäpainoa, jolloin ei ongelmia esiinny talviliikenteessä. Yhtä lailla kannattaa katsella hyviä 740 - yksilöitä, aivan vastaavia autoja, niistäkin parhaat yksilöt tarjoavat vieläkin luotettavamman kyydin, kuin uusi Volvo. Uusi Volvo vaatii vankan taloudellisen elämäntilaanteen takuuajan jälkeen, joskin sama pätee kyllä nykyään lähes joka merkkiin. Volvon huolto uudemmissa malleissa aika kallista, usein 1000e/kerta. Volvojen polttoaineenkulutusta usein kritoisoidaan, mutta varsinkin B200 ja B230 - varustettujen mallien polttoaineen kulutus ei mielestäni ole suuri, jos suhteuttaa sen auton kokoon ja näissä vanhemmissa takavetoisissa malleissa olemattomiin huoltokustannuksiin. Vaimon käytössä esimerkiksi kaasutinmoottorilla varustettu 740GL kulutti kesäaikaan 8-8,5 ja talvella 9,5-10 litraa/100km.
-
- Viestit: 2723
- Liittynyt: Ke Heinä 12, 2006 5:29 pm
- Paikkakunta: Petäjävesi
- Viesti:
-
- Viestit: 648
- Liittynyt: To Tammi 10, 2008 7:12 pm
- Paikkakunta: Hollola
- Viesti:
-
- Viestit: 45
- Liittynyt: La Syys 15, 2007 6:38 pm
- Paikkakunta: Itä-uusimaa
- Viesti:
- Matsikka
- Viestit: 16225
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Kun vaihdoin 240:n S40:een, niin sisätilat kasvoi, tavaratila pieneni, auton kokonaispaino nousi, kulutus laski ja pakoputkisulkeiset lähes loppuivat.
Mahtaako 700-&900-sarjalaisissa olla yhtä lapsellinen pakoputkisto kuin 200-sarjassa?
Mahtaako 700-&900-sarjalaisissa olla yhtä lapsellinen pakoputkisto kuin 200-sarjassa?
Viimeksi muokannut Matsikka, Ma Kesä 28, 2010 9:09 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
- Matsikka
- Viestit: 16225
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
....huti
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 612
- Liittynyt: To Loka 09, 2008 8:37 pm
- Paikkakunta: Pyhtää
- Viesti:
Minulla kokemusta 700/900 sarjan volvoista vuodesta 95 vuoteen-07 yhteensä viiden kappaleen verran, ja täytyy kyllä sanoa, että siinä on viimeinen ns. vanhan koulukunnan peruskulkine.
Plussia: Moottori (8 venttiilinen, muista ei omaa kokemusta): Kestää isältä pojalle, samaten voimansiirto (poikkeuksena Zf:n automaatti varauksin).
- Kori vastustaa ruostumista todella hyvin -87 vuosimallista eteenpäin (tuli täyssinkitty kori silloin).
- Helppo ja halpa korjata ja osat tulee tehdastilauksenakin parissa päivässä.
- Farkku todella tilava.
- Mukavan letkeä ajettava ja kääntyy käsittämättömän ketterästi kokoisekseen ( ei moni usko ennenkuin itse kokeilee)
Miinuksia:Tankissa oleva polttoaineensiirtopumppu (riippuu moottoriversiosta) saattaa tiltata: huomaa siitä että kuskin penkin kohdalla pohjassa oleva pumppu pitää korisevaa ääntä.
- Bensapumpun releissä on ollut joskus kylmäjuotoksia.
- Verhoilumuovit on vähän sellaista "räks" laatua.
Summasummarum: Lujaa ja yksinkertaista perustekniikkaa lujassa korissa.
Plussia: Moottori (8 venttiilinen, muista ei omaa kokemusta): Kestää isältä pojalle, samaten voimansiirto (poikkeuksena Zf:n automaatti varauksin).
- Kori vastustaa ruostumista todella hyvin -87 vuosimallista eteenpäin (tuli täyssinkitty kori silloin).
- Helppo ja halpa korjata ja osat tulee tehdastilauksenakin parissa päivässä.
- Farkku todella tilava.
- Mukavan letkeä ajettava ja kääntyy käsittämättömän ketterästi kokoisekseen ( ei moni usko ennenkuin itse kokeilee)
Miinuksia:Tankissa oleva polttoaineensiirtopumppu (riippuu moottoriversiosta) saattaa tiltata: huomaa siitä että kuskin penkin kohdalla pohjassa oleva pumppu pitää korisevaa ääntä.
- Bensapumpun releissä on ollut joskus kylmäjuotoksia.
- Verhoilumuovit on vähän sellaista "räks" laatua.
Summasummarum: Lujaa ja yksinkertaista perustekniikkaa lujassa korissa.
- Miks ostaa ehjää, jos risan saa halvemmalla? -
Konekansalainen
Konekansalainen
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 18 vierailijaa