Massey ferguson 165:seen parempi ohjaus
-
- Viestit: 116
- Liittynyt: To Kesä 04, 2009 8:26 pm
- Viesti:
Massey ferguson 165:seen parempi ohjaus
Elikkäs onko täällä sellasia seppämiehiä paikalla jotka on rakentanu kyseiseen koneeseen yksinkertaisemman tehostetun ohjauksen? Vinkkejä kaivataan,alkaa ärsyttäämään tuo jatkuva säätö tuon oman tehostimen kanssa vaikka on kaikki turhat löysyydet poistettu. On myös säädetty ohjeen mukaan ja vähän aikaa toimii ja sitten alkaa taas jäykistyä. Massikkaan kun saisi yhdistettyä valmet 502 ohjauksen nii olisi kaikki palikat kohdillaan:)
-
- Viestit: 116
- Liittynyt: To Kesä 04, 2009 8:26 pm
- Viesti:
Massey ferguson 165:seen parempi ohjaus
en tiedä mut olen sen nii monta kertaa säätäny ja ohjeenki muistan ilman että tarvii kattoo ja kaikki kartiopultin sun muut lukkomutterin kierrokset paljonko pitää olla kierrettynä on tarkasti mielessä. taisteltu on:D kun muistaa valmetin ohjauksen nii pikkusormella voi pyöritellä mut on tässä koneesta se hyöty että hauikset kasvaa rattia käännellessä:D
-
- Viestit: 779
- Liittynyt: To Tammi 22, 2009 5:53 pm
- Paikkakunta: p-savo
- Viesti:
Mulla taitaa olla pari kierrosta enemmän se pultti auki, sit rupes toimii. kuvablogista löytyy kyl kuvia missä ol ohjaus rakenneltu uusiks.
linkki:
http://kuvablogi.com/blog/12224/1/1/
linkki:
http://kuvablogi.com/blog/12224/1/1/
-
- Viestit: 116
- Liittynyt: To Kesä 04, 2009 8:26 pm
- Viesti:
Massey ferguson 165:seen parempi ohjaus
Näin minäkin olen kuullut että jos sitä kartiopulttia kääntää enemmän nii ohjaus löystyis,mutta että sitten kyllä ratin vapaaliikekin suurenisi.
-
- Viestit: 2072
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:45 pm
- Viesti:
Onko korjattu väljyyet pois siitä pienestä vanttiruuvinnäkösestä venttiilinkäyttötangosta? Ja ohjaussylinterin tappien väljyys vaikuttaa kait kanssa siihen venttiilin toimintaan.. Eli jos näissä on väljyyttä, niin kartioruuvia joutuu pitämään löysällä että venttiili toimii ja tehostaa. Mitä tiukemmat tapit, sitä pienemmästä ratin liikkeestä tehostus toimii.
-
- Viestit: 116
- Liittynyt: To Kesä 04, 2009 8:26 pm
- Viesti:
Massey ferguson 165:seen parempi ohjaus
Täytyy tutkia vielä KERRAN että löytyykö sieltä välystä mutta näin minua on informoitu että siinä vanttiruuvissa ei saa olla yhtään löysää. Katsotaan sanoi lääkäri:)
-
- Viestit: 229
- Liittynyt: Ma Joulu 15, 2008 9:53 pm
- Paikkakunta: Kainuu
- Viesti:
Lue tämä: http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... e0544232ea
Kyseessä on sama tehostin. Mites suodatin ja öljyt ensinnäkin?
Kyseessä on sama tehostin. Mites suodatin ja öljyt ensinnäkin?
British Steel
-
- Viestit: 116
- Liittynyt: To Kesä 04, 2009 8:26 pm
- Viesti:
Massey ferguson 165:seen parempi ohjaus
Suodatin ei ole kovin vanha ja öljyillä ei ole vuotta ajettu ja nekin ovat atf öljyä eikä yleisöljyjä.
-
- Viestit: 7530
- Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
- Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
- Viesti:
Vielä yksi kysymys. Onko sylinterissä väljää?? Pari milliä riittää ja kuntoon ei saa millään. Osta sylinterin korjaussarja, maksaa kolmisen kymppiä ja niitä on kahden laisia. Pura sylineri ja asenna se korjaussarja, niin taas pelittää miesmuistin. MYös pumppuun on saatavissa tiivistesarja.
Joo, niin se on, että ne ohjekirjan arvot ei vanhemmiten välttämättä päde.
Mulla oli kartioruuvi auki 11 kierrosta, että ohjaus toimi. Maantiellä sai olla tarkkana. Nyt on myös sylinterit tiivistetty, nyt aika lähellä kirjan lukemia.
Se "vanttiruuvi" on pirullinen säädettävä. Ihan kokeilemalla sen sitten lopulta saa kohdalleen.
Joo, niin se on, että ne ohjekirjan arvot ei vanhemmiten välttämättä päde.
Mulla oli kartioruuvi auki 11 kierrosta, että ohjaus toimi. Maantiellä sai olla tarkkana. Nyt on myös sylinterit tiivistetty, nyt aika lähellä kirjan lukemia.
Se "vanttiruuvi" on pirullinen säädettävä. Ihan kokeilemalla sen sitten lopulta saa kohdalleen.
Viimeksi muokannut MOP, To Kesä 17, 2010 10:37 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 116
- Liittynyt: To Kesä 04, 2009 8:26 pm
- Viesti:
Massey ferguson 165:seen parempi ohjaus
Tiiviste sarja vaihdettu sylinteriin vuosi sitten ja ei siinä näyttäis väljää olevan.
-
- Viestit: 2072
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:45 pm
- Viesti:
Eipä meilläkään tehostus toiminu kun sääti ohjekirjan mukaisesti. Se piti ihan korvakuulolta löysätä sitä kartioruuvia niin että tehostus rupes toimimaan, sitten siitä vanttiruuvista niin että toimii molempiin suuntiin suunnilleen samallalailla. Muutaman koeajolenkin siinä sai tehä. Sitten vielä aurauskuluma kohalleen, niin ohjaus muuttu ihan siedettäväks.
-
- Viestit: 1044
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 3:07 pm
- Paikkakunta: Heinola
- Viesti:
Tuo vanttiruuvin väljistyminen tuntuu olevan yleinen ongelma noissa, kun sinne päässä olevaan tappiin ei muisteta pistää öljyä tai rasvaa.
Omassa oli valussa oleva reikä kulunut sen verran soikeaksi, että se piti porata milliä isommaksi, samoin vanttiruuvin pää. Sitten sorvissa naftilla sovituksella tappi, ja johan on toiminut ohjaus kiukuttelematta sen jälkeen.
Omassa oli valussa oleva reikä kulunut sen verran soikeaksi, että se piti porata milliä isommaksi, samoin vanttiruuvin pää. Sitten sorvissa naftilla sovituksella tappi, ja johan on toiminut ohjaus kiukuttelematta sen jälkeen.
-
- Viestit: 1317
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 11:52 am
- Paikkakunta: Ludvika Sweden
- Viesti:
Ja tästä löytyy se toiseksi suurin syy minkä vuoksi ei asetukset pysy paikallaan..
jarsi kirjoitti:Olisipa kiva tietää mitä Massey Mann on ehtinyt tekemään ohjaustehostajalle ??Massey Mann kirjoitti:Vuosimalli on -74. Oisko vuosi sitten joku tappi uusittu sinne tehostajaan.
Jos et vielä vauhdissa niin ehdin antaan paketin kokemus peräisiä neuvoja jakaa
Ilmeisesti olet suorittanut kaikki säädöt mitä on löytynyt ja ohjaus ruvennut kääntämään(puoltamaan) myös oikealle
ja asia siirtynyt muistioon...mutta jos ej p...le
Mutta jos ajoneuvosi on kovilla kierroksilla ja "suurilla" nopeuksilla tietähakeva niin silloin ilmeisesti pitää ehkä pienentää nopeksia,vaihtaa traktoria tai vaihtaa tärkeimmät kuluneet tehostajan osat,
joutuu kylläkin purkamaan aika paljon keulaa ja siihen tien hakuun ei
sisälly olka-akseleita,simpukka tai pyörännapa eikä
raidetangonpäät ja muut sellaiset..
Osat ovat seuraavat :
Keskitappi 22,tapin puslat 23,
Keskitapin pesässä on myös 3-4mm akseliaalista väljyyttä
jonka vois poistaa sorvatulla välilevyllä,kuten olen sen suorittanut seuraavassa kuvassa näkyy yksi varalta ja toinen paikalleen
asenettuna pysty akselilla.
kuvia löyty jokunen lisää seur.kansiosta
http://kuvablogi.com/nayta/1650582/
Ohjaustehostimesta seuraavat:
osanr:11,21,29
osanumerot tulevat www.ikh.fi varaosa dokumentista.
Kun olet nämä osat vaihtanut ja täten väljyydet laistanut sekä säädöt suorittanut
niin voisin väittää että kaikki tiemerkit sekä postilaatikot saa siirtää takaisin linjallesi
eikä enää tarvi käydä Kirurgilla neulottamassa kieltään sille on
mukavampiakin paikkoja....vaikkapa vaimon..korvassa
Jatkossakin hyvin
http://www.maskinisten.net
http://www.maskinisten.net
-
- Viestit: 116
- Liittynyt: To Kesä 04, 2009 8:26 pm
- Viesti:
Massey ferguson 165:seen parempi ohjaus
No nyt on asia pläkki. Kiitos neuvosta,täytyy alkaa laittamaan ohjaus kuntoon jahka tästä muilta kiireiltäni kerkeän:)
-
- Viestit: 334
- Liittynyt: La Maalis 24, 2007 9:30 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Hyvä jos muut sai sinut vakuuttumaan ohjauksen säätämisestä. Mutta kun kerran kysyit vaihtoehtoista tapaa, niin tässä sellainen olisi:
http://kuvablogi.com/nayta/1016490/
Tuosta kuvasta kun katsoo muutaman kuvan eteenpäin niin saa kuvan miten muutin tehostetun ohjauksen orbitrol ohjaukseksi. Pumppu ja sylinteri ovat alkuperäiset. Pumpun paine ja paluu menee orbitroliin ja orbitrolista letkut tulee sylinteriin, jonka päällä oleva venttiili on poistettu ja korvattu raudankappaleella, johon on juotettu lähdöt hydeletkuille.
Itse tein muutoksen, koska vaihdoin hytin. Ohjaus toimii mainiosti. omassani on etukuormaaja, mukava pyöritellä auton vanhalla ralliratilla.
http://kuvablogi.com/nayta/1016490/
Tuosta kuvasta kun katsoo muutaman kuvan eteenpäin niin saa kuvan miten muutin tehostetun ohjauksen orbitrol ohjaukseksi. Pumppu ja sylinteri ovat alkuperäiset. Pumpun paine ja paluu menee orbitroliin ja orbitrolista letkut tulee sylinteriin, jonka päällä oleva venttiili on poistettu ja korvattu raudankappaleella, johon on juotettu lähdöt hydeletkuille.
Itse tein muutoksen, koska vaihdoin hytin. Ohjaus toimii mainiosti. omassani on etukuormaaja, mukava pyöritellä auton vanhalla ralliratilla.
Vauhti korvaa puuttuvan taidon ja pieni humala puuttuvat välineet!
https://www.youtube.com/channel/UC27pkc ... 9nSSImsdPA
https://www.youtube.com/channel/UC27pkc ... 9nSSImsdPA
-
- Viestit: 476
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:39 pm
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Täälläkin on 165:n ohjauksen kunnostus menossa ja siitä pari kysymystä.
Pystyakseli, lähteekö pois alaspäin, on nimittäin tiukassa?
Pystyakselin vääntiöissä (sekä ylä että ala) oli urassa "öljyistä huopaa", mitäs olette tilalle laittaneet? Näkyy räjäytyskuvissa ohuina renkaina.
Miten olette sivuraidetangon nivelten väljyydet korjanneet?
Mikä merkitys on noissa nivelissä olevalla ruuvimeisselin kannalla siinä kartio-osan päässä, mihin mutteri tulee? Kai nivelet ovat kartio sovitteiset, kun eivät tahdo lähteä irti?
Niveliä ei ilmeisesti saa, vaan täytyy ostaa koko tanko, kun alkuperäiseen on nivelet hitsattu sivuraidetankoon kiinni?
Pystyakseli, lähteekö pois alaspäin, on nimittäin tiukassa?
Pystyakselin vääntiöissä (sekä ylä että ala) oli urassa "öljyistä huopaa", mitäs olette tilalle laittaneet? Näkyy räjäytyskuvissa ohuina renkaina.
Miten olette sivuraidetangon nivelten väljyydet korjanneet?
Mikä merkitys on noissa nivelissä olevalla ruuvimeisselin kannalla siinä kartio-osan päässä, mihin mutteri tulee? Kai nivelet ovat kartio sovitteiset, kun eivät tahdo lähteä irti?
Niveliä ei ilmeisesti saa, vaan täytyy ostaa koko tanko, kun alkuperäiseen on nivelet hitsattu sivuraidetankoon kiinni?
-
- Viestit: 15638
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Kai se sitä uuden mutterin kiristystä helpottamaan on tehty. Uutta asentaessa ei aina saa "tarttumaan" sitä kartiota, jolloin mutteri (nylok tms krympätty mutterin reuna) pyörittääkin kartiota sijassaan eikä kiristy. Tällöin voi pitää paikallaan ruuvarilla sitä kartiota. Helpoin tapa on naputella kartio tiukkaan ja laittaa jollakin puristusta valmiiksi, nin kitka nousee ehkä riittävästi.Teemu K kirjoitti:Mikä merkitys on noissa nivelissä olevalla ruuvimeisselin kannalla siinä kartio-osan päässä, mihin mutteri tulee? Kai nivelet ovat kartio sovitteiset, kun eivät tahdo lähteä irti?
Kartioiden irrottamiseen on täälläkin mainittu useita konsteja, usein niihin liittyy kunnon pajavasara.
-SS-
-
- Viestit: 7530
- Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
- Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
- Viesti:
-
- Viestit: 116
- Liittynyt: To Kesä 04, 2009 8:26 pm
- Viesti:
Tämä toteutus alkoi kiinnostaa kun ei ala enää massikka kestää tiellä kun pyörät vatkaa ees taas niin paljon. Ei taitaisi olla niin mahdottoman kallis eikä vaikea toteuttaa. Minkä kokoinen tuo orbitroli on tuossa? Ja minkälaiset käyttökokemukset on tuosta toteutuksesta
630 S kirjoitti:Hyvä jos muut sai sinut vakuuttumaan ohjauksen säätämisestä. Mutta kun kerran kysyit vaihtoehtoista tapaa, niin tässä sellainen olisi:
http://kuvablogi.com/nayta/1016490/
Tuosta kuvasta kun katsoo muutaman kuvan eteenpäin niin saa kuvan miten muutin tehostetun ohjauksen orbitrol ohjaukseksi. Pumppu ja sylinteri ovat alkuperäiset. Pumpun paine ja paluu menee orbitroliin ja orbitrolista letkut tulee sylinteriin, jonka päällä oleva venttiili on poistettu ja korvattu raudankappaleella, johon on juotettu lähdöt hydeletkuille.
Itse tein muutoksen, koska vaihdoin hytin. Ohjaus toimii mainiosti. omassani on etukuormaaja, mukava pyöritellä auton vanhalla ralliratilla.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], Paalari, SPS1975 ja 39 vierailijaa