Massey ferguson 165:seen parempi ohjaus

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

mossikka
Viestit: 116
Liittynyt: To Kesä 04, 2009 8:26 pm
Viesti:

Massey ferguson 165:seen parempi ohjaus

Viesti Kirjoittaja mossikka »

Elikkäs onko täällä sellasia seppämiehiä paikalla jotka on rakentanu kyseiseen koneeseen yksinkertaisemman tehostetun ohjauksen? Vinkkejä kaivataan,alkaa ärsyttäämään tuo jatkuva säätö tuon oman tehostimen kanssa vaikka on kaikki turhat löysyydet poistettu. On myös säädetty ohjeen mukaan ja vähän aikaa toimii ja sitten alkaa taas jäykistyä. Massikkaan kun saisi yhdistettyä valmet 502 ohjauksen nii olisi kaikki palikat kohdillaan:)
timoraimo

Viesti Kirjoittaja timoraimo »

Ei ole ei ole säädöt kohillaan sulla koneessasi. Seitsemän vuotta aikaa kun laitoin omani kuntoon ja kyllä on pysynyt ohjattavuus hyvänä. Toimii kuin junan vessa ja kulukee kun maantiekiitäjä :D
mossikka
Viestit: 116
Liittynyt: To Kesä 04, 2009 8:26 pm
Viesti:

Massey ferguson 165:seen parempi ohjaus

Viesti Kirjoittaja mossikka »

en tiedä mut olen sen nii monta kertaa säätäny ja ohjeenki muistan ilman että tarvii kattoo ja kaikki kartiopultin sun muut lukkomutterin kierrokset paljonko pitää olla kierrettynä on tarkasti mielessä. taisteltu on:D kun muistaa valmetin ohjauksen nii pikkusormella voi pyöritellä mut on tässä koneesta se hyöty että hauikset kasvaa rattia käännellessä:D
Luxa
Viestit: 779
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 5:53 pm
Paikkakunta: p-savo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Luxa »

Mulla taitaa olla pari kierrosta enemmän se pultti auki, sit rupes toimii. :lol: kuvablogista löytyy kyl kuvia missä ol ohjaus rakenneltu uusiks.

linkki:

http://kuvablogi.com/blog/12224/1/1/
mossikka
Viestit: 116
Liittynyt: To Kesä 04, 2009 8:26 pm
Viesti:

Massey ferguson 165:seen parempi ohjaus

Viesti Kirjoittaja mossikka »

Näin minäkin olen kuullut että jos sitä kartiopulttia kääntää enemmän nii ohjaus löystyis,mutta että sitten kyllä ratin vapaaliikekin suurenisi.
MF265
Viestit: 2072
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:45 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MF265 »

Onko korjattu väljyyet pois siitä pienestä vanttiruuvinnäkösestä venttiilinkäyttötangosta? Ja ohjaussylinterin tappien väljyys vaikuttaa kait kanssa siihen venttiilin toimintaan.. Eli jos näissä on väljyyttä, niin kartioruuvia joutuu pitämään löysällä että venttiili toimii ja tehostaa. Mitä tiukemmat tapit, sitä pienemmästä ratin liikkeestä tehostus toimii.
mossikka
Viestit: 116
Liittynyt: To Kesä 04, 2009 8:26 pm
Viesti:

Massey ferguson 165:seen parempi ohjaus

Viesti Kirjoittaja mossikka »

Täytyy tutkia vielä KERRAN että löytyykö sieltä välystä mutta näin minua on informoitu että siinä vanttiruuvissa ei saa olla yhtään löysää. Katsotaan sanoi lääkäri:)
Massey Mann
Viestit: 229
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2008 9:53 pm
Paikkakunta: Kainuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Massey Mann »

Lue tämä: http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... e0544232ea

Kyseessä on sama tehostin. Mites suodatin ja öljyt ensinnäkin?
British Steel
mossikka
Viestit: 116
Liittynyt: To Kesä 04, 2009 8:26 pm
Viesti:

Massey ferguson 165:seen parempi ohjaus

Viesti Kirjoittaja mossikka »

Suodatin ei ole kovin vanha ja öljyillä ei ole vuotta ajettu ja nekin ovat atf öljyä eikä yleisöljyjä.
MOP
Viestit: 7530
Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MOP »

Vielä yksi kysymys. Onko sylinterissä väljää?? Pari milliä riittää ja kuntoon ei saa millään. Osta sylinterin korjaussarja, maksaa kolmisen kymppiä ja niitä on kahden laisia. Pura sylineri ja asenna se korjaussarja, niin taas pelittää miesmuistin. MYös pumppuun on saatavissa tiivistesarja.

Joo, niin se on, että ne ohjekirjan arvot ei vanhemmiten välttämättä päde.
Mulla oli kartioruuvi auki 11 kierrosta, että ohjaus toimi. Maantiellä sai olla tarkkana. Nyt on myös sylinterit tiivistetty, nyt aika lähellä kirjan lukemia.

Se "vanttiruuvi" on pirullinen säädettävä. Ihan kokeilemalla sen sitten lopulta saa kohdalleen.
Viimeksi muokannut MOP, To Kesä 17, 2010 10:37 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mossikka
Viestit: 116
Liittynyt: To Kesä 04, 2009 8:26 pm
Viesti:

Massey ferguson 165:seen parempi ohjaus

Viesti Kirjoittaja mossikka »

Tiiviste sarja vaihdettu sylinteriin vuosi sitten ja ei siinä näyttäis väljää olevan.
MF265
Viestit: 2072
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:45 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MF265 »

Eipä meilläkään tehostus toiminu kun sääti ohjekirjan mukaisesti. Se piti ihan korvakuulolta löysätä sitä kartioruuvia niin että tehostus rupes toimimaan, sitten siitä vanttiruuvista niin että toimii molempiin suuntiin suunnilleen samallalailla. Muutaman koeajolenkin siinä sai tehä. Sitten vielä aurauskuluma kohalleen, niin ohjaus muuttu ihan siedettäväks.
janne
Viestit: 1044
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 3:07 pm
Paikkakunta: Heinola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja janne »

Tuo vanttiruuvin väljistyminen tuntuu olevan yleinen ongelma noissa, kun sinne päässä olevaan tappiin ei muisteta pistää öljyä tai rasvaa.

Omassa oli valussa oleva reikä kulunut sen verran soikeaksi, että se piti porata milliä isommaksi, samoin vanttiruuvin pää. Sitten sorvissa naftilla sovituksella tappi, ja johan on toiminut ohjaus kiukuttelematta sen jälkeen.
jarsi
Viestit: 1317
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 11:52 am
Paikkakunta: Ludvika Sweden
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarsi »

Ja tästä löytyy se toiseksi suurin syy minkä vuoksi ei asetukset pysy paikallaan..
jarsi kirjoitti:
Massey Mann kirjoitti:Vuosimalli on -74. Oisko vuosi sitten joku tappi uusittu sinne tehostajaan.
Olisipa kiva tietää mitä Massey Mann on ehtinyt tekemään ohjaustehostajalle ??
Jos et vielä vauhdissa niin ehdin antaan paketin kokemus peräisiä neuvoja jakaa :idea:
Ilmeisesti olet suorittanut kaikki säädöt mitä on löytynyt ja ohjaus ruvennut kääntämään(puoltamaan) myös oikealle
ja asia siirtynyt muistioon...mutta jos ej p...le :twisted:

Mutta jos ajoneuvosi on kovilla kierroksilla ja "suurilla" nopeuksilla tietähakeva niin silloin ilmeisesti pitää ehkä pienentää nopeksia,vaihtaa traktoria tai vaihtaa tärkeimmät kuluneet tehostajan osat,
joutuu kylläkin purkamaan aika paljon keulaa ja siihen tien hakuun ei
sisälly olka-akseleita,simpukka tai pyörännapa eikä
raidetangonpäät ja muut sellaiset..

Osat ovat seuraavat :
Keskitappi 22,tapin puslat 23,
Keskitapin pesässä on myös 3-4mm akseliaalista väljyyttä
jonka vois poistaa sorvatulla välilevyllä,kuten olen sen suorittanut seuraavassa kuvassa näkyy yksi varalta ja toinen paikalleen
asenettuna pysty akselilla.

kuvia löyty jokunen lisää seur.kansiosta
http://kuvablogi.com/nayta/1650582/
Ohjaustehostimesta seuraavat:
osanr:11,21,29
osanumerot tulevat www.ikh.fi varaosa dokumentista.

Kun olet nämä osat vaihtanut ja täten väljyydet laistanut sekä säädöt suorittanut
niin voisin väittää että kaikki tiemerkit sekä postilaatikot saa siirtää takaisin linjallesi
eikä enää tarvi käydä Kirurgilla neulottamassa kieltään sille on
mukavampiakin paikkoja....vaikkapa vaimon..korvassa :wink:
Kuva
Jatkossakin hyvin
http://www.maskinisten.net
mossikka
Viestit: 116
Liittynyt: To Kesä 04, 2009 8:26 pm
Viesti:

Massey ferguson 165:seen parempi ohjaus

Viesti Kirjoittaja mossikka »

No nyt on asia pläkki. Kiitos neuvosta,täytyy alkaa laittamaan ohjaus kuntoon jahka tästä muilta kiireiltäni kerkeän:)
630 S
Viestit: 334
Liittynyt: La Maalis 24, 2007 9:30 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 630 S »

Hyvä jos muut sai sinut vakuuttumaan ohjauksen säätämisestä. Mutta kun kerran kysyit vaihtoehtoista tapaa, niin tässä sellainen olisi:
http://kuvablogi.com/nayta/1016490/

Tuosta kuvasta kun katsoo muutaman kuvan eteenpäin niin saa kuvan miten muutin tehostetun ohjauksen orbitrol ohjaukseksi. Pumppu ja sylinteri ovat alkuperäiset. Pumpun paine ja paluu menee orbitroliin ja orbitrolista letkut tulee sylinteriin, jonka päällä oleva venttiili on poistettu ja korvattu raudankappaleella, johon on juotettu lähdöt hydeletkuille.

Itse tein muutoksen, koska vaihdoin hytin. Ohjaus toimii mainiosti. omassani on etukuormaaja, mukava pyöritellä auton vanhalla ralliratilla.
Vauhti korvaa puuttuvan taidon ja pieni humala puuttuvat välineet!

https://www.youtube.com/channel/UC27pkc ... 9nSSImsdPA
Teemu K
Viestit: 476
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:39 pm
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Teemu K »

Täälläkin on 165:n ohjauksen kunnostus menossa ja siitä pari kysymystä.

Pystyakseli, lähteekö pois alaspäin, on nimittäin tiukassa?

Pystyakselin vääntiöissä (sekä ylä että ala) oli urassa "öljyistä huopaa", mitäs olette tilalle laittaneet? Näkyy räjäytyskuvissa ohuina renkaina.

Miten olette sivuraidetangon nivelten väljyydet korjanneet?
Mikä merkitys on noissa nivelissä olevalla ruuvimeisselin kannalla siinä kartio-osan päässä, mihin mutteri tulee? Kai nivelet ovat kartio sovitteiset, kun eivät tahdo lähteä irti?
Niveliä ei ilmeisesti saa, vaan täytyy ostaa koko tanko, kun alkuperäiseen on nivelet hitsattu sivuraidetankoon kiinni?
-SS-
Viestit: 15638
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -SS- »

Teemu K kirjoitti:Mikä merkitys on noissa nivelissä olevalla ruuvimeisselin kannalla siinä kartio-osan päässä, mihin mutteri tulee? Kai nivelet ovat kartio sovitteiset, kun eivät tahdo lähteä irti?
Kai se sitä uuden mutterin kiristystä helpottamaan on tehty. Uutta asentaessa ei aina saa "tarttumaan" sitä kartiota, jolloin mutteri (nylok tms krympätty mutterin reuna) pyörittääkin kartiota sijassaan eikä kiristy. Tällöin voi pitää paikallaan ruuvarilla sitä kartiota. Helpoin tapa on naputella kartio tiukkaan ja laittaa jollakin puristusta valmiiksi, nin kitka nousee ehkä riittävästi.

Kartioiden irrottamiseen on täälläkin mainittu useita konsteja, usein niihin liittyy kunnon pajavasara.

-SS-
MOP
Viestit: 7530
Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MOP »

Pystyakseli lähtee vain alaspäin(muistaakseni). Siinä ne boorit estää sen pois nousemisen. Pankaas korjaten jos kirjoitin pakskaa.
mossikka
Viestit: 116
Liittynyt: To Kesä 04, 2009 8:26 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mossikka »

Tämä toteutus alkoi kiinnostaa kun ei ala enää massikka kestää tiellä kun pyörät vatkaa ees taas niin paljon. Ei taitaisi olla niin mahdottoman kallis eikä vaikea toteuttaa. Minkä kokoinen tuo orbitroli on tuossa? Ja minkälaiset käyttökokemukset on tuosta toteutuksesta
630 S kirjoitti:Hyvä jos muut sai sinut vakuuttumaan ohjauksen säätämisestä. Mutta kun kerran kysyit vaihtoehtoista tapaa, niin tässä sellainen olisi:
http://kuvablogi.com/nayta/1016490/

Tuosta kuvasta kun katsoo muutaman kuvan eteenpäin niin saa kuvan miten muutin tehostetun ohjauksen orbitrol ohjaukseksi. Pumppu ja sylinteri ovat alkuperäiset. Pumpun paine ja paluu menee orbitroliin ja orbitrolista letkut tulee sylinteriin, jonka päällä oleva venttiili on poistettu ja korvattu raudankappaleella, johon on juotettu lähdöt hydeletkuille.

Itse tein muutoksen, koska vaihdoin hytin. Ohjaus toimii mainiosti. omassani on etukuormaaja, mukava pyöritellä auton vanhalla ralliratilla.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], Paalari, SPS1975 ja 39 vierailijaa