Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.
Juho M-P kirjoitti: ↑Ke Marras 03, 2021 10:49 pm
Meinaatko että pientä mainnonan tuputtamista?
Olisko vähä
Suosittelen sinullekkin, sain sieltä hyvää palvelua.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91 Ruiskutuspumppuhuolto
Eilen katsastutin peräkärryä. Valot kuulemma muuten kunnossa, mutta jarruvalot puuttuu, puuttui vetoautostakin. Katsastaja tutki kärryn testerillä, toimii.
Katsoin Skodan sulakkeen, ehjä.
Otin jarruvalokatkaisijan käteeni, mittasin, mittari sanoi piip, mutta näytti vastuksella arvoa, joka pieneni kun napsuttelin katkaisijan nappia.
Laitoin katkaisijan takaisin paikalleen.
Toimii.
Ehkä pitäisi hankkia varaosa odottamaan.
Juho M-P kirjoitti: ↑Ke Marras 03, 2021 10:49 pm
Meinaatko että pientä mainnonan tuputtamista?
Olisko vähä
Suosittelen sinullekkin, sain sieltä hyvää palvelua.
Minä taas opettelen tekemään itse , niin paljon kuin mahdollista.
Tuskin näitä sivustoja muuten tulisi luettuakaan jos teettäisi kaiken jossain firmoissa ja ruuvaisi korjattuja palikoita kiinni.
Juho M-P kirjoitti: ↑Ke Marras 03, 2021 10:49 pm
Meinaatko että pientä mainnonan tuputtamista?
Olisko vähä
Suosittelen sinullekkin, sain sieltä hyvää palvelua.
Minä taas opettelen tekemään itse , niin paljon kuin mahdollista.
Tuskin näitä sivustoja muuten tulisi luettuakaan jos teettäisi kaiken jossain firmoissa ja ruuvaisi korjattuja palikoita kiinni.
Kyllä minäkin tekisin itse jos olisi pumppupenkki. Säätökortit löytyy jo.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91 Ruiskutuspumppuhuolto
Juho M-P kirjoitti: ↑To Marras 04, 2021 8:11 pm
Mulla on sama pumppupenkki mitä isävainaakin käytti Fordsonin pumpun säätöön. Mittalasit.
Ja eikai kukaan nyt varaosia tee ihan tyhjästä mutta omaa työtä voi aina kehittää ja oppia uutta.
Miten oot hoitanu tuon pumpun pyörityksen että saa vakiokierroksilla käymään?
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91 Ruiskutuspumppuhuolto
Pumppu pyörii tunnetusti puolet kampuran nopeudesta.
Max. kierrokset vaikuttaa siihen mille säädetään.
Mekaanikko 2 osaisi varmaan kertoa lisää ruiskutusmäärien säädöstä.
Lisää säätämistä tuo vielä mikäli pumpussa on ennakonsäätimiä ja tasaimia.
Viimeksi muokannut TunturiPappa, To Marras 04, 2021 9:27 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91 Ruiskutuspumppuhuolto
Jos puhutaan vanhemman ikäluokan ruiskutuspumppujen pumppupenkkitestauksesta, niin noin kymmenkunta asiaa pitää olla tiedossa / esivalmisteltu / tehty, ennenkuin pumppua pyöräytetään ensimmäistäkään kierrosta. Nämä kymmenkunta asiaa vaikuttavat siihen millaisia tuloksia saadaan ja miten se pumppu toimii sitten moottorissa ollessaan. Parikin tekemätöntä asiaa, ja moottori käy kuin sepelimylly vaikka syöttömäärät olisivat mukamas sylinterikohtaisesti säädetty oikein.
Sitten varsinaisista testattavista asioista, rivipumpussa niitä on vähän pumpusta riippuen alle kymmenestä reiluun kymmeneen testiin. Jakajapumpuilla aina enemmän, vanhemmissa pumpuissa toistakymmentä yksinkertaisissakin DPA-pumpuissa, joissain lisävarusteilla olevissa DPA- ja DPS-jakareissa on jopa yli 20 testattavaa ja mitattavaa asiaa.
Eli ruiskutuspumpun koepenkkitestaus on asiana paljon moniulotteisempi kokonaisuus kuin äkkiseltään luulisi.