Tein tänään verstaalla...
-
- Viestit: 4477
- Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 12:18 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Pari kaapin päätylevyä ja pöytätaso koivusta mökin köökkiin.
-
- Viestit: 7808
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Kärryn vanerin vaihto/uuden laitto vanhan päälle. Vanha ei ollut enää kun muutamalla niitillä kiinni, lähinnä keskeltä ja takalaidasta. Syy miksi jätin vanhan alle oli että sain otettua uuden ohuempana kun vanha tukee sitä sekä nyt sain uuden tulemaan metalli laitojen päälle myös.
Samalla lavan ulkopuolisen koukkujen vaihto vähän parempiin kiinnikkeisiin liinoja ajatellen,4kpl/ puoli kuten vanhatkin oli.
Sisäpuolen kiinnikkeet jätin vanhat.
https://photos.app.goo.gl/mhtv4G6jxf8UFxj37
https://photos.app.goo.gl/PjmmTgxJJSw3ZZZ99
https://photos.app.goo.gl/hFin6o7sBZ9V58t77
https://photos.app.goo.gl/fzq7Vpxfy3XPWtRt9
Muutama tunti ja 100€ tuossakin helpossa pikkuhommassa meni.
Vakio niiteillä oli 7mm reiät jotka isonsin 8mm kokoiseksi. Kolmeen kertaan kävin läpi kotelosuoja-aineella poratut kohdat ja muutenkin kärryä suihkuttelin ettei alkaisi ruostumaan.
Samalla lavan ulkopuolisen koukkujen vaihto vähän parempiin kiinnikkeisiin liinoja ajatellen,4kpl/ puoli kuten vanhatkin oli.
Sisäpuolen kiinnikkeet jätin vanhat.
https://photos.app.goo.gl/mhtv4G6jxf8UFxj37
https://photos.app.goo.gl/PjmmTgxJJSw3ZZZ99
https://photos.app.goo.gl/hFin6o7sBZ9V58t77
https://photos.app.goo.gl/fzq7Vpxfy3XPWtRt9
Muutama tunti ja 100€ tuossakin helpossa pikkuhommassa meni.
Vakio niiteillä oli 7mm reiät jotka isonsin 8mm kokoiseksi. Kolmeen kertaan kävin läpi kotelosuoja-aineella poratut kohdat ja muutenkin kärryä suihkuttelin ettei alkaisi ruostumaan.
-
- Viestit: 1318
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 10:30 am
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Harrilla taitaa olla herkkä hipiä ;- ) t: Tietäjä
-
- Viestit: 28160
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Transitin kanssa painiminen jatkuu, katsuri löysi lisää hitsattavaa ja jarruissa myös askaretta. Ja nyt sitten yön aikana oli nesteet karanneet, ilmeisesti vesipumpun elämä ehtoopuolella.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 8209
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
-
- Viestit: 4477
- Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 12:18 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Mitä ihmettä, eikös se katsuri kertonut ne hitsattavat paikat ekalla kerralla? Voikos ne jälkitarkastuksessa etsiä uusia vikoja?
Vai oliko vaan sanottu epämääräisesti, että helmassa paikattavaa ja korjaajan on sitten selvitettävä paljonko pitää uusia?
-
- Viestit: 5780
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
- Paikkakunta: Perniö As.
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Olisiko kuitenkin niin että hitsattu pohja jo ennen katsastusta.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
-
- Viestit: 28160
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Juu kun oli tiedossa että on takapää joka jäänyt kesken ja sinne tein muutaman neliön peltiä, etupää silmämääräinen tarkastus, mutta oli tehty silmän lumeena etupalkki, eli perinteinen massa/ruostekorjaus. Myönnän kyllä etten sen tarkempaa tutkimusta sinne keulaan tehnyt, kun oli perä pukeilla niin keulan alle ei sopinut. 3 v. seisonnassa olleessa voi mikä vain yllättää. Vaseliinia oli kyllä ilmeisesti ruosteenestoon käytetty, kun se etupalkki oli sitä täynnä. Mutta parikymmentä vuotta myöhässäkin tehty.TunturiPappa kirjoitti: ↑Ke Touko 26, 2021 4:55 pmOlisiko kuitenkin niin että hitsattu pohja jo ennen katsastusta.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 28160
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Nyt meni tämä päivä, kun kartanolta löytyi jollekin "aarre", 245 Volvo, ruiskukoneella, ei kuulemma ole ihan joka paikasta enää löydettävissä, kun on mennet kilpa-autoihin. Mutta on ne tuon ajan autot vielä mukavia rassata myrskytuulessakin, kun kone ja laatikko purettiin pois. Vielä kun penkoi muistilokeroitaan, mitenkä se vaihdekeppi irtoaa.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 4477
- Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 12:18 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Aika nopeasti se auton korin tuntuu happanevan jos se seisoo. Oma juhta leipois jumiin viime kesänä ja jäi mökin pihaan. Sisältä toki homeessa kun oli tyyppivikana veden vuotaminen sisään. Mutta yllättävän pahasti moottoritilassakin kaikki hapettuu vajaan vuoden seisonnassa. Pehmeellä maatta aika syvässä seisoi. Nyt kun sitä purin niin jo oli reikää etutukivarsissa ja ehkä se oli hyvä kun hajosi. Jos saan sen romutuspalkkion niin sehän on suorastaan lottovoitto. Tänään oli romutettu.
-
- Viestit: 1318
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 10:30 am
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Mustaa 0.75 peltiä tuohon Bluebird Meteoriin.Tumppi 865 kirjoitti: ↑Ke Touko 26, 2021 12:25 pmMillasta peltiä on tarkotus muotoilla? Hiukan on notkan näkönen runko!?
Tuo on tehty rhs putkesta ja siihen tulee tarvittaessa vielä kiristysraudat kulmiin joista voi kiriä jäykkyyttä materiaalin kovuuden ja paksuuden mukaan.
Hyvin toimi 0.75 rosteripellillä kun kokeilin, niin eiköhän toimi mustallakin.
Harrilla taitaa olla herkkä hipiä ;- ) t: Tietäjä
-
- Viestit: 22731
- Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
- Paikkakunta: Juupajoki
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Pölkkynostin saatu korjattua.
Ja viime pävinä monenlaisia renkaita laiteltua. Pojan pyörään uudet ulkorenkaat. Omaan pyörään ulko ja sisärenkaat. Nokkakärryn sisärenkaan paikkaus.
Nyt pitäisi laittaa ajoleikkuriin ulkorengas uusi taakse. Ihan helvetinmoista tuskaa tuottaa vanhan irrotus. Ulkopuolen reunavaijerin onnistuin vääntämään rengasraudalla poikki
Ja viime pävinä monenlaisia renkaita laiteltua. Pojan pyörään uudet ulkorenkaat. Omaan pyörään ulko ja sisärenkaat. Nokkakärryn sisärenkaan paikkaus.
Nyt pitäisi laittaa ajoleikkuriin ulkorengas uusi taakse. Ihan helvetinmoista tuskaa tuottaa vanhan irrotus. Ulkopuolen reunavaijerin onnistuin vääntämään rengasraudalla poikki
Suomi kuuluu länsimaihin
-
- Viestit: 627
- Liittynyt: Pe Heinä 18, 2014 10:45 pm
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Romutuspalkkiorahat on jo aikaa sitten jaettu tältä vuotta. Samaa minäkin meinasin rellustani saada, mutta nyt ei auta kuin odotella lisäbudjettia.
Volvo BM 230, Volvo BM 2204 + Pikavik 3030; Bernard Loisirs + B&S 22 hv V2; 2 kpl Honda F800 lingolla ja auroilla; Suzuki SJ413&Samurai; Bolinder 1052-maamoottoriprojekti
Kaikki ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat.
Kaikki ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat.
-
- Viestit: 4477
- Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 12:18 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Tein hakemuksen sinä päiävnä kun 98% varoista oli korvamerkitty eli pitäs tulla elleivät tee kielteistä päätöstä. Hakemukseen piti laittaa arvio romutusajankohdasta ja kuitti fillarista piti olla.
-
- Viestit: 627
- Liittynyt: Pe Heinä 18, 2014 10:45 pm
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Pahus, se olin minä joka myöhästyi.
Volvo BM 230, Volvo BM 2204 + Pikavik 3030; Bernard Loisirs + B&S 22 hv V2; 2 kpl Honda F800 lingolla ja auroilla; Suzuki SJ413&Samurai; Bolinder 1052-maamoottoriprojekti
Kaikki ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat.
Kaikki ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat.
-
- Viestit: 3973
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:25 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Kannattaa käyttää syvävetopeltiä, muokkautuu helpommin.Harri S kirjoitti: ↑Ke Touko 26, 2021 9:49 pm [ Mustaa 0.75 peltiä tuohon Bluebird Meteoriin.
Tuo on tehty rhs putkesta ja siihen tulee tarvittaessa vielä kiristysraudat kulmiin joista voi kiriä jäykkyyttä materiaalin kovuuden ja paksuuden mukaan.
Hyvin toimi 0.75 rosteripellillä kun kokeilin, niin eiköhän toimi mustallakin.
Kaveri juuri tilaamassa sellaista Mersu-projektiin.
-52..... and still kicking !
-
- Viestit: 618
- Liittynyt: To Touko 14, 2020 9:17 pm
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Kuinkas helppoa tuo pellin muokkaaminen on englannin pyörällä?
-
- Viestit: 28160
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Ainakin se on helpon näköistä. Joskus ammattikoulussa jotain peltejä "rullailtiin" ja kyllä se muoto helposti muuttuu. Se että saa sitten sellaisen muodon kuin haluaa, vaatii jonkin verran harjoittelua.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 1318
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 10:30 am
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Harrilla taitaa olla herkkä hipiä ;- ) t: Tietäjä
-
- Viestit: 5780
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
- Paikkakunta: Perniö As.
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Viime viikonloppuna sain jo uudet Alliancet, mutta en niitä vielä ennättänyt laittaa alle. Meni kaikki aika uusia polttoaineputkia väännellessä, ajotusten säädössä ja semmosessa. Viikonloppuna tuli tehtyä paljon muutakin, mutta oman aikansa se ottaa kun tarkkaan ja rauhakseen tekee. Ennakon laitoin tarkasti 23 astetta. Suutinputket huuhtelin tarkasti, ettei uudet suutinkätjet nyt vioitu pienimmästäkään roskasta. Onhan ne olleet kaikki tulpattuna heti irroituksesta alkaen mutta varmuudella...
Lopulta se Majuri tärähti käymään ja mitä muutamia srartteja on nyt tehnyt niin käynnistyminen parani selvästi. Ennen säätöä ennakko oli 18°. Pumppu tosiaan oli pesussa ja laakeroitavana, sekä uudet suutinkärjet tuli ja tietysti avautumispaineen säätö.
En tiedä mitä kaikkia muita temppuja "Mekaanikko 2" pumpulle teki, mutta kauaa ei pumppu viipynyt reisussa. Suosittelen teille muillekkin joilla käynnistyksessä on vaivaa, tai savutusta ilmenee niin lähettämään pumppu ja suuttimet huoltoon. Sen jälkeen vielä tarvittavat säädöt niin kyllä kone herkistyy.
No nyt pääsi sitten renkaiden kimppuun. Kiitokset vielä kaupoista "SamiT".
Lappasin nuo 600 kiloa vannepainoja vanteisiin. Painojen pultit vaihdoin pidempiin, kun tarkoitus on laittaa vielä 80 kiloa per puoli lisää kiekkoja.
Hiabilla nostelin pois pyörät ja sillä ne tietysti meni takaisin helpoiten. Tunkkiakaan ei tarvinnut vaivata, kun etuakseli oli kiilattuna niin sai tukijaloilla nostaa.
Laittelin vielä öljykellon paikalle T-haaran ja siihen mittarin niin että näkyy kuskin paikalta ja tietysti öljykello takaisin. Öljynä on nyt vähän huuhtelutarkoituksessa 10w-30 ja sillä paineet lämpimällä koneella tyhjäkäynti 2.6bar ja kierroksilla 3.1. Eli laakerit vielä ihan kunnossa.
Tarkoitus vaihtaa takaisin 15w-40, mutta vähän jäi mietityttämään pitäisikö talveksi laittaa taas 10w-30.
Lopulta se Majuri tärähti käymään ja mitä muutamia srartteja on nyt tehnyt niin käynnistyminen parani selvästi. Ennen säätöä ennakko oli 18°. Pumppu tosiaan oli pesussa ja laakeroitavana, sekä uudet suutinkärjet tuli ja tietysti avautumispaineen säätö.
En tiedä mitä kaikkia muita temppuja "Mekaanikko 2" pumpulle teki, mutta kauaa ei pumppu viipynyt reisussa. Suosittelen teille muillekkin joilla käynnistyksessä on vaivaa, tai savutusta ilmenee niin lähettämään pumppu ja suuttimet huoltoon. Sen jälkeen vielä tarvittavat säädöt niin kyllä kone herkistyy.
No nyt pääsi sitten renkaiden kimppuun. Kiitokset vielä kaupoista "SamiT".
Lappasin nuo 600 kiloa vannepainoja vanteisiin. Painojen pultit vaihdoin pidempiin, kun tarkoitus on laittaa vielä 80 kiloa per puoli lisää kiekkoja.
Hiabilla nostelin pois pyörät ja sillä ne tietysti meni takaisin helpoiten. Tunkkiakaan ei tarvinnut vaivata, kun etuakseli oli kiilattuna niin sai tukijaloilla nostaa.
Laittelin vielä öljykellon paikalle T-haaran ja siihen mittarin niin että näkyy kuskin paikalta ja tietysti öljykello takaisin. Öljynä on nyt vähän huuhtelutarkoituksessa 10w-30 ja sillä paineet lämpimällä koneella tyhjäkäynti 2.6bar ja kierroksilla 3.1. Eli laakerit vielä ihan kunnossa.
Tarkoitus vaihtaa takaisin 15w-40, mutta vähän jäi mietityttämään pitäisikö talveksi laittaa taas 10w-30.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 22 vierailijaa