Tein tänään verstaalla...
-
- Viestit: 1543
- Liittynyt: La Tammi 12, 2013 8:54 am
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Sampo 2035 kolakuljettimen rattaiden,ketjujen ja laakereiden vaihto.oli rattaat ihan siloset,hyppi ketju jo ylitte.noin 1700tuntia ajettu.todella heikkoa evästä oli rattaat.
-
- Viestit: 5780
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
- Paikkakunta: Perniö As.
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Kunnostettiin muutama vuosi sitten tuollaisen JF-Stollin noukinpöydän ketjukäyttö. Hammaspyöriä suurennettiin, välityksiä muutettiin hiukan ja hammasluku pyrittiin valitsemaan pariton.
Kaikki hammaspyörät tehtiin aihioista ja käytettiin hiiletyskarkaisussa.
Karkaisu maksoi pari sataa ja tuossa kuitenkin kymmenkunta hammaspyörää.
https://drive.google.com/file/d/14ZY0Pp ... p=drivesdk
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
-
- Viestit: 1543
- Liittynyt: La Tammi 12, 2013 8:54 am
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
kyllä noin tehtynä tulee viimesen päälle hyvä!en tiedä mikä noitten sampon rattaiden teossa oli tullu,karkaisu virhe?rälläkällä halkasemalla otin pois,laikka uppos kun voihin,ihan kuraa oli.TunturiPappa kirjoitti: ↑La Syys 10, 2022 8:06 amKunnostettiin muutama vuosi sitten tuollaisen JF-Stollin noukinpöydän ketjukäyttö. Hammaspyöriä suurennettiin, välityksiä muutettiin hiukan ja hammasluku pyrittiin valitsemaan pariton.
Kaikki hammaspyörät tehtiin aihioista ja käytettiin hiiletyskarkaisussa.
Karkaisu maksoi pari sataa ja tuossa kuitenkin kymmenkunta hammaspyörää.
https://drive.google.com/file/d/14ZY0Pp ... p=drivesdk
-
- Viestit: 4391
- Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Kuormurin lämmityslaitteen ja letkujen kanssa tuli välpättyä koko pitkä iltapäivä. Jäi kesken kun pitää ainakin yksi letku korvata uudella. Saatan vaihtaa kaikkikin sitten.
Sitten mielenkiintoisempiin puuhin kun alkoi hämärtää. Tein sorkkaraudan, jossa vetovasaran ominaisuudet. Bahcon 800mm sorkkaraudasta rälläkällä se suora pää poikki ja sitten sorvasin siihen M16 kierteet siten, että siihen sai M16 jatkomutterin. Vetovasarasarjasta puntti menee sopivasti varteen ja liukuu siinä nätisti. Puntti varteen ja iso prikka sekä M16 jatkomutteri päähän. Tuolla tekeleellä luulisi naulatun peltikaton purkautuvan melko siististi peltejä säästäen. Asettaa vaan hahlon naulan kantaan hyvin ja kiskaisee puntista. Muistaakseni puntti on 2,8kg, joten kyllä siinä voimaa löytyy.
https://1drv.ms/u/s!AlYUtm8hvCVwg7k6CIt ... g?e=zcieZk
Sitten mielenkiintoisempiin puuhin kun alkoi hämärtää. Tein sorkkaraudan, jossa vetovasaran ominaisuudet. Bahcon 800mm sorkkaraudasta rälläkällä se suora pää poikki ja sitten sorvasin siihen M16 kierteet siten, että siihen sai M16 jatkomutterin. Vetovasarasarjasta puntti menee sopivasti varteen ja liukuu siinä nätisti. Puntti varteen ja iso prikka sekä M16 jatkomutteri päähän. Tuolla tekeleellä luulisi naulatun peltikaton purkautuvan melko siististi peltejä säästäen. Asettaa vaan hahlon naulan kantaan hyvin ja kiskaisee puntista. Muistaakseni puntti on 2,8kg, joten kyllä siinä voimaa löytyy.
https://1drv.ms/u/s!AlYUtm8hvCVwg7k6CIt ... g?e=zcieZk
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
-
- Viestit: 1316
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 10:30 am
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Toronadoon mm. bensalinjoja ja pakoputkiremppaa.
Koekäytössä tuprautin kolme litraa hiilivetyjä ilmaa raikastamaan.
Ei vieny ajallisesti paljon kun tehtaan ilmoittama kulutus on vain 20L /satasella mutta sai sillä kuitenkkn konee käyntilämpöön asti.
Koekäytössä tuprautin kolme litraa hiilivetyjä ilmaa raikastamaan.
Ei vieny ajallisesti paljon kun tehtaan ilmoittama kulutus on vain 20L /satasella mutta sai sillä kuitenkkn konee käyntilämpöön asti.
Harrilla taitaa olla herkkä hipiä ;- ) t: Tietäjä
-
- Viestit: 2243
- Liittynyt: La Helmi 22, 2020 8:52 pm
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Eipä tullut tuollainen sorkkarauta ratkaisu mieleen, kun kolmeen kattoon vaihdettiin naulat ruuveiksi. Minä hitsasin sorkkaraudan "kantapäähän" n. 30cm pitkän halkileikatun teräsputken puolikkaan, se ottaa useampaan pellinharjaan kerralla, niin eivät mene niin helposti lommoon, sekin ratkaisu toimi ihan hyvin, kun hahlon löi vasaralla naulan kantaan ja väänsi naulan ylös .jarikos kirjoitti: ↑La Syys 10, 2022 10:18 pm Kuormurin lämmityslaitteen ja letkujen kanssa tuli välpättyä koko pitkä iltapäivä. Jäi kesken kun pitää ainakin yksi letku korvata uudella. Saatan vaihtaa kaikkikin sitten.
Sitten mielenkiintoisempiin puuhin kun alkoi hämärtää. Tein sorkkaraudan, jossa vetovasaran ominaisuudet. Bahcon 800mm sorkkaraudasta rälläkällä se suora pää poikki ja sitten sorvasin siihen M16 kierteet siten, että siihen sai M16 jatkomutterin. Vetovasarasarjasta puntti menee sopivasti varteen ja liukuu siinä nätisti. Puntti varteen ja iso prikka sekä M16 jatkomutteri päähän. Tuolla tekeleellä luulisi naulatun peltikaton purkautuvan melko siististi peltejä säästäen. Asettaa vaan hahlon naulan kantaan hyvin ja kiskaisee puntista. Muistaakseni puntti on 2,8kg, joten kyllä siinä voimaa löytyy.
https://1drv.ms/u/s!AlYUtm8hvCVwg7k6CIt ... g?e=zcieZk
-
- Viestit: 3568
- Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 5:59 pm
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Tein vastaavan tyyppisen ratkaisun aikanaan, toimii. Ei tartte vääntää ollenkaan kun haarukka lyödään naulankantaan ja liuulla vetästään naula suoraan ylös. Yleensä parilla riuhtasulla lähti, eikä tarvinnut edes kovin lujaa vetästä painolla.SPS1975 kirjoitti: ↑La Syys 10, 2022 10:55 pmEipä tullut tuollainen sorkkarauta ratkaisu mieleen, kun kolmeen kattoon vaihdettiin naulat ruuveiksi. Minä hitsasin sorkkaraudan "kantapäähän" n. 30cm pitkän halkileikatun teräsputken puolikkaan, se ottaa useampaan pellinharjaan kerralla, niin eivät mene niin helposti lommoon, sekin ratkaisu toimi ihan hyvin, kun hahlon löi vasaralla naulan kantaan ja väänsi naulan ylös .jarikos kirjoitti: ↑La Syys 10, 2022 10:18 pm Kuormurin lämmityslaitteen ja letkujen kanssa tuli välpättyä koko pitkä iltapäivä. Jäi kesken kun pitää ainakin yksi letku korvata uudella. Saatan vaihtaa kaikkikin sitten.
Sitten mielenkiintoisempiin puuhin kun alkoi hämärtää. Tein sorkkaraudan, jossa vetovasaran ominaisuudet. Bahcon 800mm sorkkaraudasta rälläkällä se suora pää poikki ja sitten sorvasin siihen M16 kierteet siten, että siihen sai M16 jatkomutterin. Vetovasarasarjasta puntti menee sopivasti varteen ja liukuu siinä nätisti. Puntti varteen ja iso prikka sekä M16 jatkomutteri päähän. Tuolla tekeleellä luulisi naulatun peltikaton purkautuvan melko siististi peltejä säästäen. Asettaa vaan hahlon naulan kantaan hyvin ja kiskaisee puntista. Muistaakseni puntti on 2,8kg, joten kyllä siinä voimaa löytyy.
https://1drv.ms/u/s!AlYUtm8hvCVwg7k6CIt ... g?e=zcieZk
Ford 6610 -88
-
- Viestit: 5780
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
- Paikkakunta: Perniö As.
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Nuo vanhat katot on monesti niin paksua peltiä, että niitä kannattaa kunnostaakkin. Uudet on kuin paperia niihin verraten.Superdexta-64 kirjoitti: ↑La Syys 10, 2022 10:59 pmTein vastaavan tyyppisen ratkaisun aikanaan, toimii. Ei tartte vääntää ollenkaan kun haarukka lyödään naulankantaan ja liuulla vetästään naula suoraan ylös. Yleensä parilla riuhtasulla lähti, eikä tarvinnut edes kovin lujaa vetästä painolla.SPS1975 kirjoitti: ↑La Syys 10, 2022 10:55 pmEipä tullut tuollainen sorkkarauta ratkaisu mieleen, kun kolmeen kattoon vaihdettiin naulat ruuveiksi. Minä hitsasin sorkkaraudan "kantapäähän" n. 30cm pitkän halkileikatun teräsputken puolikkaan, se ottaa useampaan pellinharjaan kerralla, niin eivät mene niin helposti lommoon, sekin ratkaisu toimi ihan hyvin, kun hahlon löi vasaralla naulan kantaan ja väänsi naulan ylös .jarikos kirjoitti: ↑La Syys 10, 2022 10:18 pm Kuormurin lämmityslaitteen ja letkujen kanssa tuli välpättyä koko pitkä iltapäivä. Jäi kesken kun pitää ainakin yksi letku korvata uudella. Saatan vaihtaa kaikkikin sitten.
Sitten mielenkiintoisempiin puuhin kun alkoi hämärtää. Tein sorkkaraudan, jossa vetovasaran ominaisuudet. Bahcon 800mm sorkkaraudasta rälläkällä se suora pää poikki ja sitten sorvasin siihen M16 kierteet siten, että siihen sai M16 jatkomutterin. Vetovasarasarjasta puntti menee sopivasti varteen ja liukuu siinä nätisti. Puntti varteen ja iso prikka sekä M16 jatkomutteri päähän. Tuolla tekeleellä luulisi naulatun peltikaton purkautuvan melko siististi peltejä säästäen. Asettaa vaan hahlon naulan kantaan hyvin ja kiskaisee puntista. Muistaakseni puntti on 2,8kg, joten kyllä siinä voimaa löytyy.
https://1drv.ms/u/s!AlYUtm8hvCVwg7k6CIt ... g?e=zcieZk
Ja galvanointi saattaa olla todella paksu, toki ei pieni ruostekkaan haittaa, ei se hetkessä läpi mene.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
-
- Viestit: 4348
- Liittynyt: Ma Joulu 21, 2009 5:41 pm
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Vanhoilla peltikatoilla ruoste on enemmän ulkonäköongelma kuin reikiintymisongelma. Pelti on paksua ja usein vielä pärekatto alla, niin ei se vesi sieltä hevin läpi tule. Meikäläiselläkin navetan katon toinen lape melko ruskea. Muutama viikko sitten vetelin katolle kokeeksi purkin Zingaa. Suurelta osin ruosteen päälle, koska sitä on melko mahdotonta aaltopeltikatolta poistaa ilman hiekkapuhallusta. Siihen ei minulla välineitä ole ja teetettynä arvelen homman melko kalliiksi. Mielenkiinnolla odotan muutaman vuoden, tuleeko ruoste maalista läpi. Jos ei tule maalaan koko lappeen, muussa tapauksessa on taas mietinnän paikka.
- ihmehitsari
- Viestit: 18639
- Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 8:56 pm
- Paikkakunta: Kainuu
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Ihmiset laittavat suuria summia estetiikkaan. Silmänpalvonta on suurta ja vääränlainen näkymä kollektiivisella manipuloinnilla ohjattuna suuri synti ja häpeä yksilölle. Ja tähän häpeään iskee markkinavoimat surutta ja syyllisyyttä tuntematta. Näin silti vaikka nyt agendalla ilmastonmuutos, luontokato, ihmiskunnan tulevaisuus....Jumunen kirjoitti: ↑Su Syys 11, 2022 7:46 am Vanhoilla peltikatoilla ruoste on enemmän ulkonäköongelma kuin reikiintymisongelma. Pelti on paksua ja usein vielä pärekatto alla, niin ei se vesi sieltä hevin läpi tule. Meikäläiselläkin navetan katon toinen lape melko ruskea. Muutama viikko sitten vetelin katolle kokeeksi purkin Zingaa. Suurelta osin ruosteen päälle, koska sitä on melko mahdotonta aaltopeltikatolta poistaa ilman hiekkapuhallusta. Siihen ei minulla välineitä ole ja teetettynä arvelen homman melko kalliiksi. Mielenkiinnolla odotan muutaman vuoden, tuleeko ruoste maalista läpi. Jos ei tule maalaan koko lappeen, muussa tapauksessa on taas mietinnän paikka.
Toiminallisuus ei ole niin merkitsevä eikä määräävin tekijä, vaan se miltä jokin näyttää. Maailma pyörii pitkälti silmänpalvojien tarpeista.
Tämän sangen helposti havaittavan ilmiön todensin jälleen kerran uutta tehdasmiljöötä katsellessa ja tuulen mukana lentävän vesisateen tehdessä taikojaan. Ei ole vaikea ennustaa talvisiakaan oloja. Arkkitehtien aivoituksia joista tulee suuret kustannukset ja ihan turhaan. Ilmastolliset olosuhteet loistavat poissaolollaan kun pytinkejä pykätään
säästellen sippiin
-
- Viestit: 5780
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
- Paikkakunta: Perniö As.
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Eilen olikin välipäivä, mutta tänään kävin aamulla vähän puuhaamassa.
Aina se jotain valmistuu.
https://drive.google.com/file/d/14vQJQP ... p=drivesdk
Aina se jotain valmistuu.
https://drive.google.com/file/d/14vQJQP ... p=drivesdk
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
-
- Viestit: 3568
- Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 5:59 pm
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Omassa lähes satavuotiaassa torpassa on alumiinikatto, ei ole mennyt miksikään. Nuo naulat vaihdoin joskus viisi vuotta sitten, kun osa oli poikki ja löysällä.TunturiPappa kirjoitti: ↑La Syys 10, 2022 11:29 pmNuo vanhat katot on monesti niin paksua peltiä, että niitä kannattaa kunnostaakkin. Uudet on kuin paperia niihin verraten.Superdexta-64 kirjoitti: ↑La Syys 10, 2022 10:59 pmTein vastaavan tyyppisen ratkaisun aikanaan, toimii. Ei tartte vääntää ollenkaan kun haarukka lyödään naulankantaan ja liuulla vetästään naula suoraan ylös. Yleensä parilla riuhtasulla lähti, eikä tarvinnut edes kovin lujaa vetästä painolla.SPS1975 kirjoitti: ↑La Syys 10, 2022 10:55 pmEipä tullut tuollainen sorkkarauta ratkaisu mieleen, kun kolmeen kattoon vaihdettiin naulat ruuveiksi. Minä hitsasin sorkkaraudan "kantapäähän" n. 30cm pitkän halkileikatun teräsputken puolikkaan, se ottaa useampaan pellinharjaan kerralla, niin eivät mene niin helposti lommoon, sekin ratkaisu toimi ihan hyvin, kun hahlon löi vasaralla naulan kantaan ja väänsi naulan ylös .jarikos kirjoitti: ↑La Syys 10, 2022 10:18 pm Kuormurin lämmityslaitteen ja letkujen kanssa tuli välpättyä koko pitkä iltapäivä. Jäi kesken kun pitää ainakin yksi letku korvata uudella. Saatan vaihtaa kaikkikin sitten.
Sitten mielenkiintoisempiin puuhin kun alkoi hämärtää. Tein sorkkaraudan, jossa vetovasaran ominaisuudet. Bahcon 800mm sorkkaraudasta rälläkällä se suora pää poikki ja sitten sorvasin siihen M16 kierteet siten, että siihen sai M16 jatkomutterin. Vetovasarasarjasta puntti menee sopivasti varteen ja liukuu siinä nätisti. Puntti varteen ja iso prikka sekä M16 jatkomutteri päähän. Tuolla tekeleellä luulisi naulatun peltikaton purkautuvan melko siististi peltejä säästäen. Asettaa vaan hahlon naulan kantaan hyvin ja kiskaisee puntista. Muistaakseni puntti on 2,8kg, joten kyllä siinä voimaa löytyy.
https://1drv.ms/u/s!AlYUtm8hvCVwg7k6CIt ... g?e=zcieZk
Ja galvanointi saattaa olla todella paksu, toki ei pieni ruostekkaan haittaa, ei se hetkessä läpi mene.
Ford 6610 -88
-
- Viestit: 1316
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 10:30 am
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Komia kauha, tuohon maksaa pelkät värkitkin jo setelirahaa.TunturiPappa kirjoitti: ↑Su Syys 11, 2022 10:44 am Eilen olikin välipäivä, mutta tänään kävin aamulla vähän puuhaamassa.
Aina se jotain valmistuu.
https://drive.google.com/file/d/14vQJQP ... p=drivesdk
-
- Viestit: 2243
- Liittynyt: La Helmi 22, 2020 8:52 pm
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Vanhan moottorikelkan sukset tuli hitsailtua kuntoon, hiekkapuhallettua ja pohjamaalattua.
-
- Viestit: 4465
- Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 12:18 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Neljä päivää kesäkeittiön rappausta ja muuta hommaa mökillä. Pitkää päivää huonoilla unilla ja se huomaa. Isukkikin omalla puolella painanut ja on aivan kuitti. Hommaa jää seuraavallekin kerralle
-
- Viestit: 5780
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
- Paikkakunta: Perniö As.
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Kyll nämä minun kököstykset jää varjoon tuon sinun Meteor-projektin kanssa. Luin sitä joltain toiselta foorumilta alkuun, pakko se oli lukia koko ketju. Hienoa työtä!Harri S kirjoitti: ↑Su Syys 11, 2022 8:24 pmKomia kauha, tuohon maksaa pelkät värkitkin jo setelirahaa.TunturiPappa kirjoitti: ↑Su Syys 11, 2022 10:44 am Eilen olikin välipäivä, mutta tänään kävin aamulla vähän puuhaamassa.
Aina se jotain valmistuu.
https://drive.google.com/file/d/14vQJQP ... p=drivesdk
https://kellari.vip/index.php?topic=870.0
Viimeksi muokannut TunturiPappa, Ti Syys 13, 2022 9:51 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
-
- Viestit: 5780
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
- Paikkakunta: Perniö As.
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Jo vain kannattaa, kohta on rekikelit.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
-
- Viestit: 5780
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
- Paikkakunta: Perniö As.
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Nyt se toinen komponentti liittyi saranoilla kauhaan.Harri S kirjoitti: ↑Su Syys 11, 2022 8:24 pmKomia kauha, tuohon maksaa pelkät värkitkin jo setelirahaa.TunturiPappa kirjoitti: ↑Su Syys 11, 2022 10:44 am Eilen olikin välipäivä, mutta tänään kävin aamulla vähän puuhaamassa.
Aina se jotain valmistuu.
https://drive.google.com/file/d/14vQJQP ... p=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/15dNFLO ... p=drivesdk
Koeajon jälkeen hiekkapuhallusta ja pohjamaalausta.
Tänään maalasin sitten jo pintaväriä.
https://drive.google.com/file/d/15lyys9 ... p=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/15gA8KE ... p=drivesdk
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
-
- Viestit: 10738
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Viime vuoden tai sitä edeltävän kevättalvella putosi lumien sulaessa tippa vettä päälakeen, kun kävelin verstaan räystään alla. Tarkemmin tarkkailtuna muutama kohta vuoti sulamisvesiä pellin alle ja tiputteli räystään otsalaudasta, eli selvästi aluskatteen reunan jälkeen. Kattopellin alimmissa ruuveissa on varmaankin tällöin vika. Katolla käynti seuraavana kesänä kertoi, että osa lounaan suuntaan olevan lappeen alimmista ruuveista on kiertynyt osittain auki. Ilmeisesti auringon paahteessa pellin lämpölaajeneminen pumppaa ruuveja ylös katosta. Aika heikko esitys niiden ruuvien osalta, kun hädin tuskin 8 vuotta kestivät.
Kävin tänään vaihtamassa räystään alimman ruodelaudan ylös nousseet, ja myös kannastaan selvästi ruostuneet ruuvit Kingi vaihtoruuveihin. Tämä ei ole Kingin mainos, mutta hyvin ne ruuvit vielä vetivät vanhoihin reikiin ja tiiviste painui tiiviisti peltiä vasten.
Kokeilin alkuperäisen ruuvin tilalle ensin myös Würthin piikkikärkistä normaalia kateruuvia, mutta se ei kiristynyt vanhaan reikään kunnolla, vaikka näyttää olevan hieman paksumpi kuin alkuperäinen urakkaporukan käyttämä 1/8 tuuman kannalla oleva ruuvi. Tarvitaan siis paksumpi ruuvi. Kuvassa on kolme Kingi-ruuvia ja kourallinen irroitettuja alkuperäisiä (kuva suurenee klikkaamalla):
Kävin tänään vaihtamassa räystään alimman ruodelaudan ylös nousseet, ja myös kannastaan selvästi ruostuneet ruuvit Kingi vaihtoruuveihin. Tämä ei ole Kingin mainos, mutta hyvin ne ruuvit vielä vetivät vanhoihin reikiin ja tiiviste painui tiiviisti peltiä vasten.
Kokeilin alkuperäisen ruuvin tilalle ensin myös Würthin piikkikärkistä normaalia kateruuvia, mutta se ei kiristynyt vanhaan reikään kunnolla, vaikka näyttää olevan hieman paksumpi kuin alkuperäinen urakkaporukan käyttämä 1/8 tuuman kannalla oleva ruuvi. Tarvitaan siis paksumpi ruuvi. Kuvassa on kolme Kingi-ruuvia ja kourallinen irroitettuja alkuperäisiä (kuva suurenee klikkaamalla):
Valtra-Valmet-Massey-Ferguson-Mercedes-Benz
-
- Viestit: 28136
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Tein tänään verstaalla...
Koko viikko painittu kahden romuralliin menevän auton kanssa. Vastusta ollut ihan riittävästi. Toisesta autosta ilmeisesti kone jäätynyt ja lohko halki jostain kun menee vedet suoraan öljytilaan. No sillä sitten ajetaan niin kauan kun suostuu vedettä pyörimään. Toisessa sitten polttoaineen syöttämisessä ongelmia kun olikin polttoaineen paineentasaus siellä omassa pumppukotelossa, ja ei sitten toista pumppua saatu pitämään. Oma tankki kun tuli puhkottua kuten säännöt määrää, niin tuon erillisen tankin viritys meni sitten räpeltämiseksi. Molemmat kun oli ihan käyntikunnossa, niin ei osattu varautua näihin hankaluuksiin, ja kun rakentelu jo niin pitkällä ettei enää voinut uutta aihiotakaan lähteä aloittamaan. Toinen ajokki kun on kiellettyjen autojen listalla ensi vuonna, painonsa vuoksi, niin viimeinen mahdollisuus sillä sitten osallistua.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ajomies, Google [Bot] ja 17 vierailijaa