Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.
Ensimmäinen askel on heittää vetokoukku pois haittaamasta, jos maavaraa haluaa suurentaa.
Miten sillä sitten kärriä vetää, kun ei nostolaitteessa roikottaminen ainakaa isommilla kuormilla ole kovin hyvä juttu?!
Nuo alkuperäset vetokoukut oli kyllä sen vähäsenkin maavaran surma, kun ei kenkä edes mahu pystyyn maan ja koukun väliin, ainakaa matalilla 30"ja 36"renkailla!?
Se vanhan mallin koukku missä on kaksi paksua lattaa laipan molemmin puolin ei vähennä maavaraa. Tämä uudempi malli missä on U rauta keskellä leikkaa maavaraa melkein 10 senttiä. Jos se U-rauta olisi edes toisin päin voisi se suojata sitä alkuperäistä alumiini roppua.
Lovipankoa käyttäessä on tavattu ottaa vetokoukku pois haittaamasta. Se pohjaroppu vaan höylääntyy äkkiä matalaksi.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91 Ruiskutuspumppuhuolto
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91 Ruiskutuspumppuhuolto
Tuo yllä oleva on jo sinnepäin, mut onkos tuossakin vielä hehtaarin kokonen reikä/jenka, ja sitten tuo pienempi kuusiotulppa?!
Mahtuu se öljy tulemaa reilu parikyt millisestä rejästä nykykoneissakin, niin miksei majorissakin?!
Tumppi 865 kirjoitti: ↑La Elo 27, 2022 7:58 pm
Tuo yllä oleva on jo sinnepäin, mut onkos tuossakin vielä hehtaarin kokonen reikä/jenka, ja sitten tuo pienempi kuusiotulppa?!
Mahtuu se öljy tulemaa reilu parikyt millisestä rejästä nykykoneissakin, niin miksei majorissakin?!
Eipä nyt löytynyt kuvaa tähän hätään. On tullut tehtyä pohjaroppua M8 reijällä. Voi siitä sitten snapsilasiin liritellä.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91 Ruiskutuspumppuhuolto
Mazda 6:n etukelkka tuli vaihdettua, meni koko päivä moisen kanssa turatessa tasalattialla. Huomenna neljä paikkaa hitsattava tuohon ja sitten se on valmis katsastusasemaa kohti ajeltavaksi.
Se nyt on taas suunillee turha, kun sillä yhellä vaikkapa tuuman ropulla hoitaa liruttelut ja öljyn laskut.
Vaan vesitys on mukava hoitaa pikkusella ropulla. Ja isosta sitten tulee rivakasti paljuun öljyt.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91 Ruiskutuspumppuhuolto
vesitys on mukava hoitaa pikkusella ropulla. Ja isosta sitten tulee rivakasti paljuun öljyt.
Eipä tarvi juurikaan vesiä laskea öljyropuista, ja kyllä alle 30mm ropuista on ehtiny isokin öljymäärä tulla ihan ajallaan, mut majorimiehillä on ilmeisen kiireinen elämä.
vesitys on mukava hoitaa pikkusella ropulla. Ja isosta sitten tulee rivakasti paljuun öljyt.
Eipä tarvi juurikaan vesiä laskea öljyropuista, ja kyllä alle 30mm ropuista on ehtiny isokin öljymäärä tulla ihan ajallaan, mut majorimiehillä on ilmeisen kiireinen elämä.
Kyllä vesittäminen kannattaa. Tuossa on mennyt kolme laippaa korvaamaan halki jäätyneitä ja jonossa on myös muutama.
Laitahan kuva sitten kun olet sorvannut sellaisen kiireettömän miehen laipan.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91 Ruiskutuspumppuhuolto
Ei ole sorvia millä sorvata. Mut jos teettäsin, niin matalan mallinen, ja yks pienempi n 25mm uppokantanen roppu riittää, koska siitä voi vaikka sitä kuviteltua vettä laskea (avomalleissa sitä esiintyy vaihtelevia määriä), ja öljykin sieltä tulee aivan riittävällä nopeudella.
Ei ole mitää järkisyytä olla tuollasta alkuperäsen kokosta isoa roppua.
Edit. Ja vetokoukku pitää olla sellanen "veneen pohja" että se suojaa kivikossa ja kannokossa koko peräkotelon, eikä takerru kiinni esteisiin. Voi sitten huoletta ajella välillä takapyörät ilmassa, kun ei ole pelkoa edes tuon alkuperäsen valulätkän hajoamisesta!?
Ajomies kirjoitti: ↑La Elo 27, 2022 10:07 pm
Kevyttä kilpureiden kisakuntoon räpeltämistä. Jos nyt yhdet kisat pääsisi läpi ja autot vielä kotiin.
ite en oo joutanut kilpureihin syventyy. ralliautoki on talven jäljiltä ku hajos sisempi vetoakselin nivel. sillon laitoin kärryn päällä jonku käytetyn vetoakselin paikalleen että saa siirettyä. piikkipyöräkki vaihtoin siirtopyöriin juhannuksena jokkisautot ootelleet 9v että pääsis laittaa niitä
Ajomies kirjoitti: ↑La Elo 27, 2022 10:07 pm
Kevyttä kilpureiden kisakuntoon räpeltämistä. Jos nyt yhdet kisat pääsisi läpi ja autot vielä kotiin.
ite en oo joutanut kilpureihin syventyy. ralliautoki on talven jäljiltä ku hajos sisempi vetoakselin nivel. sillon laitoin kärryn päällä jonku käytetyn vetoakselin paikalleen että saa siirettyä. piikkipyöräkki vaihtoin siirtopyöriin juhannuksena jokkisautot ootelleet 9v että pääsis laittaa niitä
Minä nyt koitan avustaa noita pojan ja pojan poikien harrastamista. Kyllä nyt kun tuo pappasarjakin käynnistyi rokkirallissa, niin pojat minua sinne houkutteli, mutta kun ruoto ei toimi edes istualta ylösnousemisessa, niin jostain putkien välistä pois pääseminen tarvitsisi jo apuvoimia.
No nyt oli sitten yhden Opelin loppu, kun pojan vaimo laittoi kuvia kisavaurioista.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin. Konekansa.fi
Pitkin kesää sillioin tällöin tehtyä jahtiauton huoltoa/korjausta tuli jatkettua, hirvieläinten jahtikauden taas kohta alkaessa.
Tänään käytin etujarrusatulat irti ja varmistin palojen tasaisen kulumisen ja liukutappien sujuvan toiminnan. Ei tarvinnut tehdä muuta kuin laittaa osat sellaisinaan takaisin. 257 tkm ja 22 vuotta; alkuperäiset jarrulevyt, satulat ja jarrumännät on, mutta männän suojakumit ja jarrupalat olen kerran siihen vaihtanut (paloissa on nyt yli puolet vielä jäljellä).
Katsastusasemallekin sen tarjosin, eikä ollut mitään huomautettavaa.
Suursäkkinostimen osia liitin toisiinsa hetipiti-liimalla. Alkaa olla jo mallillaan, mutta vielä hieman puuttuu.
Tulityön jälkivartioinnin aikana pesin vannesahan leikkuunesteen kanssa tekemisissä olevat osat tenulla. Homma eskaloitui siitä, kun erehdyksessä sahasin putkea, jossa oli ollut aiemmin jonkun jyrsijän pesä sisällä. Leikkuuneste saastui siitä ja alkoi kasvaa jotakin bakteeria. Tyhjensin aiemmin nesteen ja kokkareet pois, pesin kaikki pinnat "tehopesulla" ja jätin kuivumaan. Tänään sumutin tenulla kaikki muljun kanssa kosketuksissa oleet pinnat. Pesin vielä tenulla ja rätillä muljualtaan kaikki pinnat. Onhan tuon siivoaminen ollut aika v-mäinen homma, joka kyllä opetti katsomaan tarkemmin, mitä sahaa. Toivottavasti pöpö kypsyi näillä toimilla.