Majuriin orbitrol
-
- Viestit: 105
- Liittynyt: Ma Joulu 31, 2007 10:05 pm
- Viesti:
Majuriin orbitrol
Eli varmaan aiemmin käyty keskusteluja, mutta kysytään taas. Siis Majoriin ollaan pistämässä orbitrolia. Nyt siis lähinnä kysysmys siitä että mihin sylinteri sijoitetaan. Kyseessä on läpimenevä sylinteri. Jostakin kuulin että kun etuakselin kääntä ympäri ja pistää sen sylkyn raidetangon tilalle, siis taktorin rungon etupuolelle. Onko arvon masinisteilla esittää omia ratkaisuja asiaan?
-
- Viestit: 2874
- Liittynyt: Su Touko 04, 2008 11:26 am
- Viesti:
-
- Viestit: 2562
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:34 am
- Viesti:
Re: Majuriin orbitrol
.
Viimeksi muokannut Lucas, Ke Joulu 26, 2018 12:00 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 105
- Liittynyt: Ma Joulu 31, 2007 10:05 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 2562
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:34 am
- Viesti:
-
- Viestit: 105
- Liittynyt: Ma Joulu 31, 2007 10:05 pm
- Viesti:
Toki ymmärrän, mutta vanhat osat on jo rempattu viimesen päälle. Mutta en näe siinä mitään väärää että venttiilikopan kannen kromaa ja pistää hytin ja orbitrolin. Kun ostin majurin oli siihen hitsailtu jo vaikka mitä viritystä. Luulen kuitenkin että tommonen siisti tehty parantelu on parempi kun harjateräksestä tehdyt viritykset. Toki jokaisella on mielipide ja kaikilla on oikeus se ilmaista ja riitaa en missään tapauksessa haasta.
-
- Viestit: 105
- Liittynyt: Ma Joulu 31, 2007 10:05 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 2874
- Liittynyt: Su Touko 04, 2008 11:26 am
- Viesti:
Eipä toimi noin, pyörien kääntyessä sylinterin pitäisi päästä vapaasti liikkumaan myös traktorin pituussuunnan mukaisesti, muuten joudut lisäämään myös molempiin männänpäihin ympäripyörivän kuulanivelen auton hammastanko ohjauksen tapaan. Tosi vaikeaksi menee noin. Jos taas sylinteri kiinnitetään koneen pituus suuntaan ja nivelletään takapäästään niin on toimivampi ja yksinkertaisempi ratkaisu.superi kirjoitti:kivimiehelle vastaus. Sylkky kiinnitetään keskeltä ns. häränsilmän avulla eli se on saranoitu keskipisteestä.
Lucaalle: ei kannata hankkia uudempaa kun käyttö on vähäistä ja mitä peruuttamaonta siinä on jos on hydrauli ohjaus. Vai olenko ainoa joka aikoo majuriin hydrauli ohjauksen?
-
- Viestit: 47
- Liittynyt: Ma Helmi 04, 2008 9:36 am
- Paikkakunta: Kyröskoski
- Viesti:
Oliko orbitrolin tarvikkeet valmiiksi "hyllyssä" vai miksi moiseen ratkaisuun päädyit?
Itse ajattelin jos sijoittaisi valmiiseen Majoriin tarkoitettuun ohjautehostinpakettiin,joita on tullut kohtuuhinnalla myyntiin.
Ruotsista tehostinsarjaa saa sitten kuulema halvemmalla,mutta itse ajattelin tilata mahdollisesti Englannista.
Itse ajattelin jos sijoittaisi valmiiseen Majoriin tarkoitettuun ohjautehostinpakettiin,joita on tullut kohtuuhinnalla myyntiin.
Ruotsista tehostinsarjaa saa sitten kuulema halvemmalla,mutta itse ajattelin tilata mahdollisesti Englannista.
Super Major -63
Major 4000 -68
Yanmar YB1200S pikkukaivuri
Kawasaki KZ 750 Spectre -82 "museopyörä"
Honda XLV750R -85 "museopyörä"
MB DB813 "Hobby" matkailuauto
Major 4000 -68
Yanmar YB1200S pikkukaivuri
Kawasaki KZ 750 Spectre -82 "museopyörä"
Honda XLV750R -85 "museopyörä"
MB DB813 "Hobby" matkailuauto
-
- Viestit: 105
- Liittynyt: Ma Joulu 31, 2007 10:05 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 7659
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:41 pm
- Paikkakunta: Pirkkala
- Viesti:
Mitä jos olis toi sylinteri kiinni moottorin sivulla, eteenpäin osottava
männänvarsi nivelellä siinä missä nyt on simpukalta tuleva tanko, ja toinen
männänvarsi liikkuu vaan huvikseen, ehkä viimeksmainittu koteloituna
ettei sivullisten tartte kummastella. Kaksvartisuus, tai siis läpimenevä
männänvarsi olis kumminkin sikäli hyödyks, että sylinterin liike on yhtä
nopea molempiin suuntiin.
Sitäpaitsi muistuttais Majorin alkuperästä tehostinta...
männänvarsi nivelellä siinä missä nyt on simpukalta tuleva tanko, ja toinen
männänvarsi liikkuu vaan huvikseen, ehkä viimeksmainittu koteloituna
ettei sivullisten tartte kummastella. Kaksvartisuus, tai siis läpimenevä
männänvarsi olis kumminkin sikäli hyödyks, että sylinterin liike on yhtä
nopea molempiin suuntiin.
Sitäpaitsi muistuttais Majorin alkuperästä tehostinta...
-
- Viestit: 2874
- Liittynyt: Su Touko 04, 2008 11:26 am
- Viesti:
-
- Viestit: 105
- Liittynyt: Ma Joulu 31, 2007 10:05 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 7659
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:41 pm
- Paikkakunta: Pirkkala
- Viesti:
-
- Viestit: 2874
- Liittynyt: Su Touko 04, 2008 11:26 am
- Viesti:
Mahdotonta, joku joutuu joustamaan.ylioyja kirjoitti:Häränsilmä meinannee palloniveltä ninkun vetovarren päässä.
Ohjauksen ollessa laidassa raidetanko (tai se sylinteri) on lähempänä
etuakselia kuin ohjauksen ollessa keskellä.
Vaikeeta tehdä riittävän vähävälyksinen kiinnitys joka sopeutuu siihen liikkeesseen.
-
- Viestit: 47
- Liittynyt: Ma Helmi 04, 2008 9:36 am
- Paikkakunta: Kyröskoski
- Viesti:
kivimies kirjoitti:Mahdotonta, joku joutuu joustamaan.ylioyja kirjoitti:Häränsilmä meinannee palloniveltä ninkun vetovarren päässä.
Ohjauksen ollessa laidassa raidetanko (tai se sylinteri) on lähempänä
etuakselia kuin ohjauksen ollessa keskellä.
Vaikeeta tehdä riittävän vähävälyksinen kiinnitys joka sopeutuu siihen liikkeesseen.
Olenko ymmärtänyt oikein,eikös tämä ratkaisu juuri salli sen "joustamisen"?
Tässä vaan läpimenevällä männällä olevaa sylinteriä sovellettu maastautokäytössä,mutta eikös uudemmissa traktoreissa ole kaikissa tälläinen rakenne?
Super Major -63
Major 4000 -68
Yanmar YB1200S pikkukaivuri
Kawasaki KZ 750 Spectre -82 "museopyörä"
Honda XLV750R -85 "museopyörä"
MB DB813 "Hobby" matkailuauto
Major 4000 -68
Yanmar YB1200S pikkukaivuri
Kawasaki KZ 750 Spectre -82 "museopyörä"
Honda XLV750R -85 "museopyörä"
MB DB813 "Hobby" matkailuauto
-
- Viestit: 2082
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 12:30 pm
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
- Viesti:
-
- Viestit: 2874
- Liittynyt: Su Touko 04, 2008 11:26 am
- Viesti:
Orbi tulee uuteen traktoriin huomattavasti edullisemmaksi kuin mekaaninen tehostettu. Racingrabbit, tolla tavalla kiinnitettynä sylinteri toimii, niinkuin kuvasin kuin hammastanko ohjaus mutta jos sylinteri kiinnitetään keskeltä nivelellä joka sallii pyörimisen joka suuntaan ja männän molemmat päät yhdistetään pyöriin, niin ei ratkaisu toimi koska sylinterin pitäisi päästä liikkumaan koneen pituus suunnassa lähemmäs ja kauemman etuakselista, niin kuin ylioyjakin asian oikein ymmärsi.
-
- Viestit: 281
- Liittynyt: Ke Tammi 07, 2009 10:47 pm
- Viesti:
jos ajattelit kiinnittää sylinterin etuakseliin niin pitää olla niveliä niin paljon että loppuu tila kesken. tiehöylistä voi katsoa mallia . norverkin tiehöylässä on systeemi joka sopisi myös traktoriin. siinä on sylinterinvarren päät kiinni akselissa ja sylinteriputki liikuttaa pallonivelellä raidetankoa.
-
- Viestit: 164
- Liittynyt: To Maalis 11, 2010 8:24 pm
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Google [Bot], Majestic-12 [Bot] ja 45 vierailijaa