Toyota vastatuulessa

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, valmet_500

Lukittu
Manuel

Toyota vastatuulessa

Viesti Kirjoittaja Manuel » 08.03.2010, 16:30

Lopulta osui se Toyotan piittaamattomuus turvallisuudesta omaan nilkkaan. Tuo mikä paljastui on vain jäävuoren huippu. Siellä pitäisi laittaa koko suunnittelumoraali uusiksi.

Siitä merkistä pitäis kirjoittaa samanlainen kirja mitä Ralph Nader kirjoitti Corvairista, eli "Unsafe at any speed"

Kun Nissanilta ainoastaan Sunny oli vahvasti edustettu Suomen kuolonkolareissa, niin Toyotalta kaikki mallit.

Hervast
Viestit: 4561
Liittynyt: 22.01.2008, 23:34
Paikkakunta: Oku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hervast » 08.03.2010, 16:41

No toyotan jos kenen perse kestää kyllä tuon kolauksen vaikka saattaa se lujasti tukistaakin. Nykyään kun ei ole leikintekoa tuonkaan kokoiselle firmalle jos ameriikassa on osallisena kuolonkolareissa. Miljoona $ on käsiraha kun korvauksista puhutaan.

Mut onhan tuo aika kummallista että tuollaisia osia pääsee tuossa mittakaavassa ohi beta testauksen ja laadunvalvonnan. Kovat ajat on Toyotalla edessä kun muistetaan kuinka Audin maine meni amerikassa muutaman "unintented acceleration" tapauksen takia.

Manuel

Viesti Kirjoittaja Manuel » 08.03.2010, 16:53

Jenkeissä on noissa korvauksissa sellainen pelin henki että sakot ja korvaukset mitoitetaan firman koon mukaan. Ajatus että niiden oltava niin suuret että sillekin alkaa tuntumaan.

Jakkuja
Viestit: 776
Liittynyt: 13.04.2007, 22:09
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jakkuja » 08.03.2010, 17:00

Kylläpä alkoi muunmaalaisista autoista löytyä vikoja kun USAn oma autoteollisuus on kriisissä. Liikenneministerikin varoitteli ajamasta.

jpeltoma
Viestit: 1081
Liittynyt: 16.09.2009, 11:47
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpeltoma » 08.03.2010, 17:05

kunkku kirjoitti:Kylläpä alkoi muunmaalaisista autoista löytyä vikoja kun USAn oma autoteollisuus on kriisissä. Liikenneministerikin varoitteli ajamasta.
On ollut aika läpinäkyvää se peli, ihme että se on pystytty pokerina edes vetään läpitte. Jenkit on ollut ihan laaduttomia 70-luvun lopusta ja japsit -varsinkin tojota- on vienyt siellä markkinan. GM ja FORD jne oli liki konkurssissa ja muutamasatatuhatta työntekijää ulos. GM kaatui valtion syliin, ja nyt valtio kampanjoi kun tojotassa on muka vikaa ja omat merkit täydellisiä :twisted:
Viimeksi muokannut jpeltoma, 08.03.2010, 17:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

meizer
Viestit: 2273
Liittynyt: 10.11.2006, 22:09
Viesti:

Viesti Kirjoittaja meizer » 08.03.2010, 17:06

Takaisin kutsuja on jatkuvasti 300
http://www.katsomo.fi/?progId=32924&itemId=22368

ultimate welder
Viestit: 4191
Liittynyt: 13.04.2008, 22:00
Paikkakunta: 39750
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ultimate welder » 08.03.2010, 17:32

Juu,ihan on hopöjuttuja,miten muka Toyotassa voi olla vikoja.Mahdotonta. :shock:

borg
Viestit: 6813
Liittynyt: 02.08.2008, 01:14
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja borg » 08.03.2010, 17:40

Ei vaikuta minun -91 Carinaan millään tavalla.

ultimate welder
Viestit: 4191
Liittynyt: 13.04.2008, 22:00
Paikkakunta: 39750
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ultimate welder » 08.03.2010, 17:46

Tuohon aikaan miltä borg:in Toyota on, laatu oli vielä kohdillaan,nyt on ollut muutaman vuoden nähtävissä selvää notkahdusta.

Ihan vastaavaa kuin oli Mersulla jokunen vuosi sitten.

SamiT
Viestit: 5095
Liittynyt: 17.12.2005, 12:50
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SamiT » 08.03.2010, 18:34

Pelkästään se kaasupoljinkorjausurakka maksaa maailmanlaajuisesti julkisuudessa esitettyjen laskelmien mukaan kuulemma 1,6 miljardia euroa töineen ja muine kuluineen Toyotalle. Saati sitten muiden räpellysten paikkaus.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra T170.

konemies1
Viestit: 2697
Liittynyt: 27.03.2007, 20:55
Viesti:

Re: Toyota vastatuulessa

Viesti Kirjoittaja konemies1 » 08.03.2010, 19:24

Manuel kirjoitti:Lopulta osui se Toyotan piittaamattomuus turvallisuudesta omaan nilkkaan. Tuo mikä paljastui on vain jäävuoren huippu. Siellä pitäisi laittaa koko suunnittelumoraali uusiksi.

Siitä merkistä pitäis kirjoittaa samanlainen kirja mitä Ralph Nader kirjoitti Corvairista, eli "Unsafe at any speed"

Kun Nissanilta ainoastaan Sunny oli vahvasti edustettu Suomen kuolonkolareissa, niin Toyotalta kaikki mallit.
En mä mitenkään halua Toyotaa kehua, mutta meillä niitä on ollut parisenkymmentä nuorisolla käytettyjä ja vanhuksilla uusia. Ne kaikki ovat toimineet erittäin hyvin. Toyotassa ei ole ollut sellaisia vikoja kuin esimerkiksi Audeissa ja volkkareissa. Niihin kun joutuu vaihtamaan jopa tukivarret kolmeen kertaan ennenkuin satatonnia on mittarissa. Samoin ilmamäärämittareita. Ja kaikkea muuta pientä.

Tosin Toyota on hieman isoruokainen, tai on ollut sen jälkeen kun katit tulivat pakollisiksi. Toinen merkittävyys on Toyotissa se että niitä ei saa kunnollisella automattivaihteistolla, vaan robotti vaihteistolla.

Kauhulla ajatten kun vaimon pitäisi hankkia volkkari DSG. Meillä oli jossain vaiheessa Vento, mutta siitä ei autoksi ollut kun vertasi sitä Toyotaan. Kaikenlaisia vikoja volkkarissa ilmeni jatkuvasti, mutta takuuajan loputtua oli myös volkkarin lähdettävä meiltä. Sen jälkeen on ollut toimivia Toyotoita.

Aiemmin oli Kolme Volvoa. uksi diesel ja pari pensaa.Nämä olivat sellaisia, että parikymmene kilometrin reissua ei niin tehnyt etteikö niitä olisi tarvinnut takuuremonttiin jättää. Takuuaikana olivat molemmat pensakoneet satakunta päivää remontissa ja diesel oli moottoristaan kulunut 70000 ajolla porauskuntoon.

Taisi vuosimallin 63 Mosse olla samalla tasolla volvojen kanssa, minulla nimittäin oli pari sellaista mossea joskus nuorempana tosin ne olivat käytettyjä.
Joten se siitä eurooppalaisesta laadusta.

Jarkko
Viestit: 7074
Liittynyt: 18.12.2005, 01:14
Paikkakunta: Pohojammaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko » 08.03.2010, 19:37

SamiT kirjoitti:Pelkästään se kaasupoljinkorjausurakka maksaa maailmanlaajuisesti julkisuudessa esitettyjen laskelmien mukaan kuulemma 1,6 miljardia euroa töineen ja muine kuluineen Toyotalle.
Hinnasta en tiedä, mutta jos muutaman kympin korjaus/auto maksaa yhteensä 1,6 miljardia, niin autoja on sitten myyty niin paljon ja katettakin on ollut pakko jäädä niin paljon, että 1,6 miljardia on pelkkää taskurahaa. Kokonaisuutena firma on varmaankin vuosien mittaan tuottanut kivasti, kun kerran heidän ensimmäinen tappiollinen vuosi 60 vuoteen oli vasta toissa vuonna. Mitenköhän viime vuonna kävi?

http://m.taloussanomat.fi/?page=showSin ... =200911702
Konekansa.fi
Komia on aina komia. Komiat pärijää aina. Kyllä kaikki saa - komiat saa vaan ensin!

TepaR
Viestit: 1367
Liittynyt: 16.07.2007, 17:00
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TepaR » 09.03.2010, 14:59

borg kirjoitti:Ei vaikuta minun -91 Carinaan millään tavalla.
Tuohon malliin sopii ilman kaasupoljinvikojakin tuo Ralph Naderin lausahdus...

Avatar
valmet_500
Viestit: 6061
Liittynyt: 11.01.2006, 12:58
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja valmet_500 » 09.03.2010, 15:08

Mää epäilen, että tässä on usa:n perimerkeillä joilla menee synkästi, näppinsä pelissä. Noita vikoja on muissakin, mutta kas nyt kun ns. jenkkimerkeillä menee huonosti, niin mollataan tojotaa.
Markkinoiden parhaimmat Wieska -lumilingot Kuuksenvaarasta. Soita 040-7306421 https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

SamiT
Viestit: 5095
Liittynyt: 17.12.2005, 12:50
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SamiT » 09.03.2010, 16:19

Eiköhän se ole Toyota ihan itse alihankkijat kilpailuttanut niin alas että näin käy. Samoilla pelisäännöillä se Toyotakin on markkinoilla pelannut kuin muutkin, eli vähemmän kun maksaa muille niin enemmän jää omaan kassaan kun samaan hintaan ulos myy. Hyvin on onnistuneet tähän asti ongelmat piilottamaan, voi tulla vielä USA:n kuluttajalakien mukaan kallista jos tulee oikeusjuttuja noista kuolemantapauksista. On muuten vain Amerikassa mahdollista että on niin pöllöjä kuskeja ratissa että eivät tajua iskeä jarrua pohjaan kun auto alkaa kiihtyä vailla reagointia kaasuun.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra T170.

Jarkko
Viestit: 7074
Liittynyt: 18.12.2005, 01:14
Paikkakunta: Pohojammaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko » 09.03.2010, 16:45

SamiT kirjoitti:Eiköhän se ole Toyota ihan itse alihankkijat kilpailuttanut niin alas että näin käy.
En ole niin tarkkaan seurannut uutisointia, mutta eikö kyse ole suunnitteluvirheestä, eikä alihankkijan huonosta laadusta? Tai vaikka kyse olisikin laadusta, jonkin nippelin ominaisuus on muuttunut ennalta arvaamattomasti. Ehkä on tiedetty, että jonkin kumipuslan, jousen tms. ominaisuudet muuttuvat hieman aikaa myöten, mutta ei ole osattu arvata, mitä muutos käytännössä merkitsee, kun ehkä jokin toinenkin osa hieman kuluu. Kyllähän MF165:ssakin vaihdelaatikon saa jumiin, kun se on hieman kulunut.
SamiT kirjoitti:On muuten vain Amerikassa mahdollista että on niin pöllöjä kuskeja ratissa että eivät tajua iskeä jarrua pohjaan kun auto alkaa kiihtyä vailla reagointia kaasuun.
Tai sammuttaa moottoria: :lol: :lol: :lol:

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkom ... id=2030409

Prius villiintyi - poliisi auttoi pysäyttämään
09.03.2010 08:08

Kalifornialainen James Sikes joutui vaaralliseen tilanteeseen, kun hänen ohjaamansa Toyota Priuksen kaasupoljin jumitti. Poliisin ohjeiden avulla Sikes kuitenkin onnistui pysäyttämään auton turvallisesti 150 kilometrin tuntivauhdista.

Sikes oli Interstate 8 -valtatiellä San Diegon piirikunnassa. Tilanne kääntyi vaaralliseksi, kun hän lähti ohittamaan edellä ajannutta autoa.

- Painoin kaasupoljinta päästäkseni ohi, mutta se teki jotakin kummallista. Poljn hyppäsi ja jäi jumiin, Sikes kertoi.

Sikes kokeili jarruja, mutta ei saanut autoa hidastumaan. Onneksi hätiin tuli poliisin partioauto. Se tuli Sikesin vierelle, ja hätääntynyt kuski sai ohjeita megafonin avulla. Ensimmäinen käsky kuului: survaise jarrupoljin pohjaan ja vedä käsijarru päälle.

- Lisäksi partio ohjasi auton jyrkkään ylämäkeen. Näillä konsteilla se saatiin hidastumaan, kertoi poliisin edustaja Jesse Udovich.

Noin 80:n vauhdissa Sikes sammutti moottorin ja pysäytti auton tien reunaan.

Toyota on luvannut lähettää teknisen asiantuntijan tutkimaan Sikesin auton. Yhtiö on joutunut kutsumaan korjauspajalle noin 8,5 miljoonaa autoa muun muassa kaasupoljinongelmien vuoksi.

AP
Konekansa.fi
Komia on aina komia. Komiat pärijää aina. Kyllä kaikki saa - komiat saa vaan ensin!

SamiT
Viestit: 5095
Liittynyt: 17.12.2005, 12:50
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SamiT » 09.03.2010, 17:08

Täytyy tosiaan muistaa että joissakin malleissa oli ongelmia jarruissakin, liekö niitä sitten pitelee mikään kun kaasu hirttää, lattiamatot ponnahtaa polkimien väliin ja elektroniikka sekoilee niin ettei saa sammumaan, kaikissa malleissa kun ei ole enää nykyään virtalukkoakaan!

Toyota-miehet eivät sitten vedä toivottavasti liikaa herneitä nenään tästä kommentista, mutta näin Toyota-allergikkona pitää ottaa kaikki ilo irti julkisuuteen tulleista ongelmista.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra T170.

RSH
Viestit: 218
Liittynyt: 24.09.2009, 12:31
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RSH » 09.03.2010, 17:24

Taustallahan tuossa toyotassa on ylimielisyys jossain määrin, käytössä on laatujärjestelmä ja ensimmäiset oireet mahdollisista virheistä tuotannossa sivuutettiin sillä perusteella että heidän huippuun hiottu laatujärjestelmä ei mahdollista virheiden pääsyä läpi valmiiseen autoon.

meizer
Viestit: 2273
Liittynyt: 10.11.2006, 22:09
Viesti:

Viesti Kirjoittaja meizer » 09.03.2010, 17:38

SamiT kirjoitti:Täytyy tosiaan muistaa että joissakin malleissa oli ongelmia jarruissakin, liekö niitä sitten pitelee mikään kun kaasu hirttää, lattiamatot ponnahtaa polkimien väliin ja elektroniikka sekoilee niin ettei saa sammumaan, kaikissa malleissa kun ei ole enää nykyään virtalukkoakaan!

Toyota-miehet eivät sitten vedä toivottavasti liikaa herneitä nenään tästä kommentista, mutta näin Toyota-allergikkona pitää ottaa kaikki ilo irti julkisuuteen tulleista ongelmista.
Mulla on täysin päinvastaiset kokemukset. 40 vuoden aikana omistanut melkein kaikki länsimaiset automerkit. Viimeinen pisara eurooppalaisiin autoihin tuli Audi A4:n kahdessa viimeisessä katsastuksessa. Etupään kaikki tukivarret vaihdettiin, kaikki 4 iskaria vaihdettiin. Vaihdoin Audin Avensikseen vaimon autoksi, itse otin vaimon vanhan carina -96 jolla vaimo oli ajanut 240 tuhatta, ainoo vika toinen käsijarruvaijeri vaihdettu. Nut minä olen ajanut carinalla 50 tuhatta lisää. Koputan puuta samalla kun kirjoitan, että ainoo vika mikä on 290000 kilsan sisään tullut virranjakaja uusittu + tuo vaijeri. Uskon ajelevani viellä elääkkeelläkin Carinalla. Avensiksesta en tiedä sillä ajettu vasta 100000. Nykyautoissa liikaa hienouksia. Mihin vaimo tarvii ajotietokonetta, ym vempaimia. Mersuun, bemariin, Volvoon, Audiin en enää sorru. Vaikka ilman saisin en huolisi, ehkä trokattavaksi hyväuskoisille. Unohtu listasta Opel, Fiat, WV....

Manuel

Viesti Kirjoittaja Manuel » 09.03.2010, 17:41

Toyotan kuningasajatus on ollut halpa ja vähän remonttia. Turvallisuus ei ole siellä ollut koskaan kurssissa.

Tuosta autotehtaiden takuun kiertelystä sananparsi. "Ja taas kävi niinkun ei koskaan ennen"

Lukittu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Jumunen, jupu, Jäärä, nuhvi46063, Olli S. ja 32 vierailijaa