Kärry
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: Ti Huhti 28, 2009 6:51 pm
- Paikkakunta: Mynämäki
- Viesti:
Kärry
Jaaha uusin hankita löytyypi kuvablogistani....! laittoa riittää mutta kyllä siitä joskus vielä kärryn saapi ehkä.. http://kuvablogi.com/nayta/thmb/img2463799.jpg
Fordson D Major/ Trader 590E
Volvo f613
Volvo f613
-
- Viestit: 2358
- Liittynyt: Ke Tammi 18, 2006 10:56 pm
- Viesti:
Kärryltähän tuo jo näyttää valmiiksi. Toimiiko vaihtolavalaitteet vai joutuuko retusoimaan?
Vähän parempi linkki: http://kuvablogi.com/nayta/2463795/
Vähän parempi linkki: http://kuvablogi.com/nayta/2463795/
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: Ti Huhti 28, 2009 6:51 pm
- Paikkakunta: Mynämäki
- Viesti:
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: Ti Huhti 28, 2009 6:51 pm
- Paikkakunta: Mynämäki
- Viesti:
-
- Viestit: 5778
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
- Paikkakunta: Perniö As.
- Viesti:
Laita tumma petsi ja perään jotain tymäkkää puuöljyä. Miksei sävytettykkin puuöljy kävisi. En suosittele maalaamaan...kuutoshullu kirjoitti:Jaaha nyt olis laidat purettu... meinasin tehdä uudet laidat puusta eli lauta... Mitäs kannattaako maalata vai petsaanko? ja olisko jotain hyviä vinkkejä?
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: Ti Huhti 28, 2009 6:51 pm
- Paikkakunta: Mynämäki
- Viesti:
-
- Viestit: 2031
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:42 am
- Viesti:
-
- Viestit: 5778
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
- Paikkakunta: Perniö As.
- Viesti:
Miksei tervakin käy. Tulee perinteikkään näkönen...Torsti kirjoitti:Tervaa
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
-
- Viestit: 4191
- Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 10:00 pm
- Paikkakunta: 39750
- Viesti:
-
- Viestit: 457
- Liittynyt: To Tammi 28, 2010 5:56 pm
- Paikkakunta: Savonmua
- Viesti:
Terva, pelllavaöljy, sinkkinaftenaatti ja havupuutärpättiseoksella kun vetelet monta kertaa niin jopas kestää kärrynlaita. Vielä kun valikoit mahdollisimman tiheäsyistä mäntyä tai kuusta, niin aina vaan paranee. Ensimmäiset kerrokset kannattais vetää pelkällä pellavaöljy, naftenaatti, tärpätti seoksella ja loppua kohti lisätään tervaa enempi ja enempi. Niinhän ne veneetkin kyllästetään Pellavaöljy homehtuu ilman naftenaattia ja tärpätillä ohennetaan, että imeytyy hyvin.
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: Ti Huhti 28, 2009 6:51 pm
- Paikkakunta: Mynämäki
- Viesti:
Kiitoksia vinkeistä.... Vielä kun joku osais neuvoa että minkä takia vinssi laite ei lähde pyärimään? Kun kahvasta vääntää niin kyllä paine menee ja toisesta kahvasta saman tyylisesti... Oliskos se hyd moottori mikä siel on niin ryytynyt niin pahasti...? RUpesin muuten tekemään jo laitoja viel tarttis nuo rauta osat maalata ja sitten pääsee pulttaamaan lautoja kiinn. Meinasin ekak kylläkin petsata/ tervata millä nyt sitten tekeekin niin irrallaan tehdä sen puu senkun kutistuu...
Fordson D Major/ Trader 590E
Volvo f613
Volvo f613
-
- Viestit: 6378
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:13 am
- Paikkakunta: Keski-Suomi
- Viesti:
-
- Viestit: 6138
- Liittynyt: Ti Tammi 02, 2007 7:23 pm
- Paikkakunta: Rautalampi
- Viesti:
kuutoshullu kirjoitti:Kiitoksia vinkeistä.... Vielä kun joku osais neuvoa että minkä takia vinssi laite ei lähde pyärimään? Kun kahvasta vääntää niin kyllä paine menee ja toisesta kahvasta saman tyylisesti... Oliskos se hyd moottori mikä siel on niin ryytynyt niin pahasti...? RUpesin muuten tekemään jo laitoja viel tarttis nuo rauta osat maalata ja sitten pääsee pulttaamaan lautoja kiinn. Meinasin ekak kylläkin petsata/ tervata millä nyt sitten tekeekin niin irrallaan tehdä sen puu senkun kutistuu...
Katseleppas löytyykö lavan alta sellaista vipua joka kytkee sen vinssin vapaalle tai lukkoon kun lava on etuasennossa.
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: Ti Huhti 28, 2009 6:51 pm
- Paikkakunta: Mynämäki
- Viesti:
Ei näy vipuja mutta sen verran sain sen sulaksi ettö kun käyttää tätä vinssiä niin yhdestäkää letkusta ei tule öljyä tulkitsen asian nyt niin että putket ovat jäässä ja kevväämällä... Mun mielestä siel ei näy sellaista vipua mist' sais sen lukkoon taikka auki... mutta paine kuitenkin käy ku majuri ruppee vaikeroimaan kun vipuja vääntelee... Kippi nousee myös... Kaks vipua jotka ymmärtääkseni käyttää tuota vaihtolaitetta... yks kipille yks vaihdelaatikkoon... Ilmeisesti nämä vaihtovehkeen venttiilit sijaitsevat öljysäiliön sisällä kun kerran niitten vipujen tangot menevät sinne...
Fordson D Major/ Trader 590E
Volvo f613
Volvo f613
-
- Viestit: 1405
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:48 pm
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
-
- Viestit: 457
- Liittynyt: To Tammi 28, 2010 5:56 pm
- Paikkakunta: Savonmua
- Viesti:
Menee vähä ohi aiheen, mutta käytetään. Lyijysikkatiivi on toinen vastaava aine. Ainakin Sateenkaarivärit myy naftenaattia. Olen kuullut että myös hyvin varustetut maalikaupat myyvät. Tosin hiukan "tiskin alta". Puuvene palstalla juttua aineesta ja kyllästämisestä paljonkin.Eepee kirjoitti:Käytetäänkö sinkkinaftenaattia(?) veneen kyllästyksessä yleisestikin ? Saatavuus, tava maalikaupastako?
-
- Viestit: 673
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:41 pm
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: Ti Huhti 28, 2009 6:51 pm
- Paikkakunta: Mynämäki
- Viesti:
-
- Viestit: 798
- Liittynyt: Ti Tammi 26, 2010 1:56 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 164
- Liittynyt: Su Tammi 14, 2007 2:18 pm
- Paikkakunta: Länsi-Suomen lääni
- Viesti:
Tuo oli erittäin hyvä muistutus. Tuollaisen rätin kun heittää roskikseen voi olla ettei huoltohallia enää aamulla ole.Skaleton kirjoitti:Tervalla tulee hyvä suojaus.
Olikos tuo pellavaöljy sellasta, että sitä kun lorauttaa rättiin ja oikein tiiviiksi puristaa niin se rätti saattaapi aikanaan leimahtaa tuleen. Eli se kannattaa huomioida
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 26 vierailijaa