Kärry

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

kuutoshullu
Viestit: 556
Liittynyt: Ti Huhti 28, 2009 6:51 pm
Paikkakunta: Mynämäki
Viesti:

Kärry

Viesti Kirjoittaja kuutoshullu »

Jaaha uusin hankita löytyypi kuvablogistani....! :lol: laittoa riittää mutta kyllä siitä joskus vielä kärryn saapi ehkä.. http://kuvablogi.com/nayta/thmb/img2463799.jpg
Fordson D Major/ Trader 590E
Volvo f613
cimo
Viestit: 2358
Liittynyt: Ke Tammi 18, 2006 10:56 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cimo »

Kärryltähän tuo jo näyttää valmiiksi. Toimiiko vaihtolavalaitteet vai joutuuko retusoimaan?

Vähän parempi linkki: http://kuvablogi.com/nayta/2463795/
kuutoshullu
Viestit: 556
Liittynyt: Ti Huhti 28, 2009 6:51 pm
Paikkakunta: Mynämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kuutoshullu »

En ole vielä kokeillut tuntuu olevan jääs... mutta niinhän tuo myyjä sanoi että vuos takaperin kaikki toimis... Mutta maalaukseen menee ja entraus täytyy suorittaa... :lol:
Fordson D Major/ Trader 590E
Volvo f613
kuutoshullu
Viestit: 556
Liittynyt: Ti Huhti 28, 2009 6:51 pm
Paikkakunta: Mynämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kuutoshullu »

Jaaha nyt olis laidat purettu... meinasin tehdä uudet laidat puusta eli lauta... Mitäs kannattaako maalata vai petsaanko? ja olisko jotain hyviä vinkkejä?
Fordson D Major/ Trader 590E
Volvo f613
TunturiPappa
Viestit: 5780
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
Paikkakunta: Perniö As.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TunturiPappa »

kuutoshullu kirjoitti:Jaaha nyt olis laidat purettu... meinasin tehdä uudet laidat puusta eli lauta... Mitäs kannattaako maalata vai petsaanko? ja olisko jotain hyviä vinkkejä?
Laita tumma petsi ja perään jotain tymäkkää puuöljyä. Miksei sävytettykkin puuöljy kävisi. En suosittele maalaamaan...
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
kuutoshullu
Viestit: 556
Liittynyt: Ti Huhti 28, 2009 6:51 pm
Paikkakunta: Mynämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kuutoshullu »

Jotkut ovat höylänneet laudat ja sitten maalanneet...
Fordson D Major/ Trader 590E
Volvo f613
Torsti
Viestit: 2031
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:42 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Tervaa :?:
Ei kaikki ole romua, mikä on ruosteessa.
http://www.belkku.fi
TunturiPappa
Viestit: 5780
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
Paikkakunta: Perniö As.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TunturiPappa »

Torsti kirjoitti:Tervaa :?:
Miksei tervakin käy. Tulee perinteikkään näkönen... :)
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
ultimate welder
Viestit: 4191
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 10:00 pm
Paikkakunta: 39750
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ultimate welder »

TunturiPappa kirjoitti:
Torsti kirjoitti:Tervaa :?:
Miksei tervakin käy. Tulee perinteikkään näkönen... :)
...ja haisoo hyvälle..löytää kärryt pimiäski! :)
Rippe
Viestit: 457
Liittynyt: To Tammi 28, 2010 5:56 pm
Paikkakunta: Savonmua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rippe »

Terva, pelllavaöljy, sinkkinaftenaatti ja havupuutärpättiseoksella kun vetelet monta kertaa niin jopas kestää kärrynlaita. Vielä kun valikoit mahdollisimman tiheäsyistä mäntyä tai kuusta, niin aina vaan paranee. Ensimmäiset kerrokset kannattais vetää pelkällä pellavaöljy, naftenaatti, tärpätti seoksella ja loppua kohti lisätään tervaa enempi ja enempi. Niinhän ne veneetkin kyllästetään :D Pellavaöljy homehtuu ilman naftenaattia ja tärpätillä ohennetaan, että imeytyy hyvin.
kuutoshullu
Viestit: 556
Liittynyt: Ti Huhti 28, 2009 6:51 pm
Paikkakunta: Mynämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kuutoshullu »

Kiitoksia vinkeistä.... Vielä kun joku osais neuvoa että minkä takia vinssi laite ei lähde pyärimään? Kun kahvasta vääntää niin kyllä paine menee ja toisesta kahvasta saman tyylisesti... Oliskos se hyd moottori mikä siel on niin ryytynyt niin pahasti...? RUpesin muuten tekemään jo laitoja viel tarttis nuo rauta osat maalata ja sitten pääsee pulttaamaan lautoja kiinn. Meinasin ekak kylläkin petsata/ tervata millä nyt sitten tekeekin niin irrallaan tehdä sen puu senkun kutistuu...
Fordson D Major/ Trader 590E
Volvo f613
Eepee
Viestit: 6382
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:13 am
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eepee »

Käytetäänkö sinkkinaftenaattia(?) veneen kyllästyksessä yleisestikin :shock: ? Saatavuus, tava maalikaupastako?
rastuhannu
Viestit: 6138
Liittynyt: Ti Tammi 02, 2007 7:23 pm
Paikkakunta: Rautalampi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rastuhannu »

kuutoshullu kirjoitti:Kiitoksia vinkeistä.... Vielä kun joku osais neuvoa että minkä takia vinssi laite ei lähde pyärimään? Kun kahvasta vääntää niin kyllä paine menee ja toisesta kahvasta saman tyylisesti... Oliskos se hyd moottori mikä siel on niin ryytynyt niin pahasti...? RUpesin muuten tekemään jo laitoja viel tarttis nuo rauta osat maalata ja sitten pääsee pulttaamaan lautoja kiinn. Meinasin ekak kylläkin petsata/ tervata millä nyt sitten tekeekin niin irrallaan tehdä sen puu senkun kutistuu...

Katseleppas löytyykö lavan alta sellaista vipua joka kytkee sen vinssin vapaalle tai lukkoon kun lava on etuasennossa.
kuutoshullu
Viestit: 556
Liittynyt: Ti Huhti 28, 2009 6:51 pm
Paikkakunta: Mynämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kuutoshullu »

Ei näy vipuja mutta sen verran sain sen sulaksi ettö kun käyttää tätä vinssiä niin yhdestäkää letkusta ei tule öljyä tulkitsen asian nyt niin että putket ovat jäässä ja kevväämällä... Mun mielestä siel ei näy sellaista vipua mist' sais sen lukkoon taikka auki... mutta paine kuitenkin käy ku majuri ruppee vaikeroimaan kun vipuja vääntelee... Kippi nousee myös... Kaks vipua jotka ymmärtääkseni käyttää tuota vaihtolaitetta... yks kipille yks vaihdelaatikkoon... Ilmeisesti nämä vaihtovehkeen venttiilit sijaitsevat öljysäiliön sisällä kun kerran niitten vipujen tangot menevät sinne...
Fordson D Major/ Trader 590E
Volvo f613
vanha
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:48 pm
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vanha »

Älähän änkee sitten sinne alle, jossei lava oo tuettu :idea:
Rippe
Viestit: 457
Liittynyt: To Tammi 28, 2010 5:56 pm
Paikkakunta: Savonmua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rippe »

Eepee kirjoitti:Käytetäänkö sinkkinaftenaattia(?) veneen kyllästyksessä yleisestikin :shock: ? Saatavuus, tava maalikaupastako?
Menee vähä ohi aiheen, mutta käytetään. Lyijysikkatiivi on toinen vastaava aine. Ainakin Sateenkaarivärit myy naftenaattia. Olen kuullut että myös hyvin varustetut maalikaupat myyvät. Tosin hiukan "tiskin alta". Puuvene palstalla juttua aineesta ja kyllästämisestä paljonkin.
mekaanikko
Viestit: 673
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:41 pm
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mekaanikko »

Vanhat Multiliftin laitteet näyttäs olevan onko 8 vai 12tonniset?
Niissä vanhoissa oli ne venttiilit sielä öljysäiliön sisällä
kuutoshullu
Viestit: 556
Liittynyt: Ti Huhti 28, 2009 6:51 pm
Paikkakunta: Mynämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kuutoshullu »

Taitaa olla 8 tonniset... Joo en tiedä mutta tuntuis vaan että letkuissa on vettä ja ne on jäässä kun kaikki muutkin paikat on jäässä...
Fordson D Major/ Trader 590E
Volvo f613
Skaleton
Viestit: 798
Liittynyt: Ti Tammi 26, 2010 1:56 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Skaleton »

Tervalla tulee hyvä suojaus.
Olikos tuo pellavaöljy sellasta, että sitä kun lorauttaa rättiin ja oikein tiiviiksi puristaa niin se rätti saattaapi aikanaan leimahtaa tuleen. Eli se kannattaa huomioida
AC30
Viestit: 164
Liittynyt: Su Tammi 14, 2007 2:18 pm
Paikkakunta: Länsi-Suomen lääni
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AC30 »

Skaleton kirjoitti:Tervalla tulee hyvä suojaus.
Olikos tuo pellavaöljy sellasta, että sitä kun lorauttaa rättiin ja oikein tiiviiksi puristaa niin se rätti saattaapi aikanaan leimahtaa tuleen. Eli se kannattaa huomioida
Tuo oli erittäin hyvä muistutus. Tuollaisen rätin kun heittää roskikseen voi olla ettei huoltohallia enää aamulla ole.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 44 vierailijaa