Ford ranger kokemuksia?
-
- Viestit: 109
- Liittynyt: Pe Tammi 01, 2016 10:33 pm
- Viesti:
Re: Ford ranger kokemuksia?
Mitä se nyt vie sitä etanolia? Bensanakin menee jo 13-16litraa sadalle niin etanolia 20-25litraa sadalle nyt kuitenkin arvelisin?
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Ford ranger kokemuksia?
Ei kai se noin mahdoton ole se bensan ja etanolin ero sentään....
-
- Viestit: 109
- Liittynyt: Pe Tammi 01, 2016 10:33 pm
- Viesti:
Re: Ford ranger kokemuksia?
No, se noin 30% kuitenkin. Toki nuo oli vain heittoja, mutta netissähän kaikki ajaa aina alle valmistajan ilmoittamien kulutusten.
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Ford ranger kokemuksia?
Kyseisestä autosta ei mitään kokemusta mutta kaikki missä olen etanolia kokeillut niin litran pari normaali ajossa sitä on enemmän kulunut.advance kirjoitti:No, se noin 30% kuitenkin. Toki nuo oli vain heittoja, mutta netissähän kaikki ajaa aina alle valmistajan ilmoittamien kulutusten.
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ke Tammi 10, 2018 2:17 pm
- Viesti:
Re: Ford ranger kokemuksia?
Kyllä etanolia menee seka-ajossa 18-21 litraa, matkassa pääsee 15 pintaan jopa kärryn kanssa.
Oikeastaan on ihan sama onko kuormaa tai kärry, aina menee vähintään nuo. Eli kannattas aina ajaa jotain mennessään
5.4 litranen kone toki vie isompia määriä ainetta, ja etanolissa on vähemmän energiaa niin ero on suht suuri.
Oikeastaan on ihan sama onko kuormaa tai kärry, aina menee vähintään nuo. Eli kannattas aina ajaa jotain mennessään
5.4 litranen kone toki vie isompia määriä ainetta, ja etanolissa on vähemmän energiaa niin ero on suht suuri.
-
- Viestit: 299
- Liittynyt: Ma Kesä 27, 2011 6:12 pm
- Paikkakunta: Jyväskylä Mlk.
- Viesti:
Re: Ford ranger kokemuksia?
Mulla jeeppi v8 vie etanoolia noin 25l/100km kaupunkiajossa 4-vedolla ja bensalla noin 20l,iso kone ja isot massat niin kuluuhan sitä.
-
- Viestit: 7793
- Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
- Viesti:
Re: Ford ranger kokemuksia?
Tota.....nyt on huolto kirja täyttynyt viranomaisen merkinnöistä, mahtaakohan sellaista saada uutta, esim.voortti kaupan varaosa tiskiltä.
Minkähän näköisellä naamalla ne minua kattelis,jos menisin sieltä kyselemään.
Minkähän näköisellä naamalla ne minua kattelis,jos menisin sieltä kyselemään.
-
- Viestit: 10729
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Ford ranger kokemuksia?
Voorrttikaupan aikoinaan myymän ajopeliin h-kirja alkoi olla paria ruutua vaille täysi. Menin kysymään samasta paikasta uutta kirjaa. Ei siinä mitään kyselty, eikä maksanut mitään. Nitoivat uuden kirjan kiinni vanhaan.Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti:Tota.....nyt on huolto kirja täyttynyt viranomaisen merkinnöistä, mahtaakohan sellaista saada uutta, esim.voortti kaupan varaosa tiskiltä.
Minkähän näköisellä naamalla ne minua kattelis,jos menisin sieltä kyselemään.
Valtra-Valmet-Massey-Ferguson-Mercedes-Benz
-
- Viestit: 7793
- Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
- Viesti:
Re: Ford ranger kokemuksia?
Hain rangerin tänään huollosta,tunnuslukua näpytellessä,ne selittivät jotain taka-akselin (tai tasauspyörästön) hammaskosketuksesta että,jotain häikkää on.
Voisko joku tarkemmin selittää että,mistä on kysymys?
Voisko joku tarkemmin selittää että,mistä on kysymys?
-
- Viestit: 10657
- Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm
Re: Ford ranger kokemuksia?
Varmaan kulunut.
Jollottaa moottorijarrutuksessa ja / tai kiihdytettäessä.
Jollottaa moottorijarrutuksessa ja / tai kiihdytettäessä.
-
- Viestit: 7793
- Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
- Viesti:
Re: Ford ranger kokemuksia?
No niin no mutta,onko asialle tehtävissä mitään vai ajetaanko totaaliseen tuhoon asti? Meinaan onko sitä perää mahdollista säätää jotenkin esim. Sitä pientä hammaspyörää,joka on lautanen / asetti / tassi hammaspyörää vasten,niin voiko sitä siirtää hieman syvemmälle,niin hampaille saadaan kosketuspintaa hieman lisää.
-
- Viestit: 10729
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Ford ranger kokemuksia?
Olisiko sieltä pinion-akselin laakerit tai poskilaakerit kuluneet ja hammaskosketus on siksi viturallaan? Saahan sen säädettyä varmasti kuten muutkin vastaavanlaiset perät. Google hommiin, hakusanaksi vaikka "differential adjustment" (ilman lainausmerkkejä).
Valtra-Valmet-Massey-Ferguson-Mercedes-Benz
-
- Viestit: 10729
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Ford ranger kokemuksia?
Kas, on ilmeisesti kadonnut 3.2 ja 2.2-litraiset moottorit Ranger-valikoimasta, kun pelkkää 2.0:a on tarjolla nyksyisin. Se tietää todennäköisesti huonoa alavääntöä - ainakaan 2.2 TDCI:n alavääntöä ei voi kehua.
Onko noita 3.2-litraisia TDCI-koneita käytössä muissa kuin edellisen korimallin Rangereissa?
Onko noita 3.2-litraisia TDCI-koneita käytössä muissa kuin edellisen korimallin Rangereissa?
Valtra-Valmet-Massey-Ferguson-Mercedes-Benz
-
- Viestit: 1861
- Liittynyt: Ma Tammi 20, 2014 2:00 am
- Viesti:
Re: Ford ranger kokemuksia?
Kyllä ne nuokin pilaa! Onneksi amarokkia alkoivat tehdä kunnon kolmen litran myllyllä.jiipee kirjoitti: ↑Pe Marras 08, 2019 8:05 pm Kas, on ilmeisesti kadonnut 3.2 ja 2.2-litraiset moottorit Ranger-valikoimasta, kun pelkkää 2.0:a on tarjolla nyksyisin. Se tietää todennäköisesti huonoa alavääntöä - ainakaan 2.2 TDCI:n alavääntöä ei voi kehua.
Onko noita 3.2-litraisia TDCI-koneita käytössä muissa kuin edellisen korimallin Rangereissa?
-
- Viestit: 2876
- Liittynyt: Ma Elo 21, 2006 11:18 pm
- Paikkakunta: Tervajoki Pohojammaalla
- Viesti:
Re: Ford ranger kokemuksia?
Mulla on -11 mallin Ranger eli viimeinen Mazda. Puoli vuotta ajokokemusta eikä isompia murheita ole ollut. Tosin eihän tuolla ole ajtettu kuin karvan alle 300tkm. Kulutus ei ole siitä pienimmästä päästä eli liki 10l/sadalla dieseliä palaa.
Valmet 604-4 -83 Valmet 705-4 87 Nh M160 -98 Ei savua ilman kokeilua...
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 7793
- Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
- Viesti:
Re: Ford ranger kokemuksia?
Joo,huollossa meinasivat,abs anturin vikaa,nytten sitten ilmeni että,takapyörän laakerissa on välystä ja abs valon palaminen,johtuu ehkä siitä,asiaa perusteltiin sillä että,abs valo sammuu,kun vetäää käsijarrun päälle.
Mutta sitten,tuli puhe laakeri remontista tai,laakerin vaihdosta,niin jopa kuulosti asia konstikkaalta,takapyörän laakerin vaihto ei onnistukaan,ilman peräkotelon purkamista,eli siis,laakerit eivät irtoakkaan ulospäin.
Tietäiskö,joku asiasta enemmän,esim.mitä kustantaa laakerin vaihtotyö merkkikorjaaamolla ja lähestymisohje,normi kuolevaiselle,merkkikorjaamolla asioidessa,puhutteletapa vaikka,niinku esim tarvitaanko etuliitteitä,( Aff, Fon, von,van,sir) vai,riittääkö pelkkä herra korkea-arvoinen?
Mutta sitten,tuli puhe laakeri remontista tai,laakerin vaihdosta,niin jopa kuulosti asia konstikkaalta,takapyörän laakerin vaihto ei onnistukaan,ilman peräkotelon purkamista,eli siis,laakerit eivät irtoakkaan ulospäin.
Tietäiskö,joku asiasta enemmän,esim.mitä kustantaa laakerin vaihtotyö merkkikorjaaamolla ja lähestymisohje,normi kuolevaiselle,merkkikorjaamolla asioidessa,puhutteletapa vaikka,niinku esim tarvitaanko etuliitteitä,( Aff, Fon, von,van,sir) vai,riittääkö pelkkä herra korkea-arvoinen?
-
- Viestit: 10729
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Ford ranger kokemuksia?
^^
Olisiko uudemmassa sitten erilainen taka-akseli, jos peräkotelo pitää avata vetoakselien poistamiseksi (ns. c-clippi akseli)? Siinä pitäisi sitten olla avattava takakansi.
Omaan 1999 tehtaalta lähteneeseen (vm. 2000) vaihdoin takapyörän laakerit perämurikkaan koskematta, vetämällä takanavat vetoakseleineen akseliputkesta ulos. Tässä on takana rumpujarrut, eikä ole ABSia.
Ei siinä napojen irroituksessa ollut muuta hommaa kuin ottaa käsijarrun vaijeri ja jarruputki irti, ja sitten laakeripesä irti akselista. Laakeripesä on neljällä pultilla kiinni akseliputken päätylaipassa. Pesän ja laipan välissä on shimmilevyjä, joilla säädetään laakerivälys. Laakerointi on toteutettu niin, että laakeripesä painaa kartiorullalaakerilla vetoakselia perämurikkaa kohti ja perämurikan sisällä vetoakselien päät ovat vastakkain.
Olisiko uudemmassa sitten erilainen taka-akseli, jos peräkotelo pitää avata vetoakselien poistamiseksi (ns. c-clippi akseli)? Siinä pitäisi sitten olla avattava takakansi.
Omaan 1999 tehtaalta lähteneeseen (vm. 2000) vaihdoin takapyörän laakerit perämurikkaan koskematta, vetämällä takanavat vetoakseleineen akseliputkesta ulos. Tässä on takana rumpujarrut, eikä ole ABSia.
Ei siinä napojen irroituksessa ollut muuta hommaa kuin ottaa käsijarrun vaijeri ja jarruputki irti, ja sitten laakeripesä irti akselista. Laakeripesä on neljällä pultilla kiinni akseliputken päätylaipassa. Pesän ja laipan välissä on shimmilevyjä, joilla säädetään laakerivälys. Laakerointi on toteutettu niin, että laakeripesä painaa kartiorullalaakerilla vetoakselia perämurikkaa kohti ja perämurikan sisällä vetoakselien päät ovat vastakkain.
Valtra-Valmet-Massey-Ferguson-Mercedes-Benz
-
- Viestit: 7793
- Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
- Viesti:
Re: Ford ranger kokemuksia?
Olen ollut puhelin yhteydessä merkkikorjaamoon,siellä asioitani käsitteli naispuolinen huoltoneuvoja,hän kävi asentajan kanssa keskustelemassa asiasta ja kuuulemma vuonna 2014 siellä olis tehty yksi taka-akselin laakerin vaihtotyö,tuntimäärä oli ollut hirveä ja samoin hinta.
Kävin tuolla pihalla,sen verran kontallani että,kurkkasin auton alle ja näkemäni mukaan,näyttäisi että,tasauspyörästö purkaantuu eteen päin,siis kardaaniakseli pois ensin,sitten pääsee peräää purkamaan ja akselin päissä on jotain,mikä on neljällä pultilla kiinni,mitähän mahtaa.
Sen verrran asia minua vaivaa että,jos käyttäisin autoa merkkikorjaamolla tämän laakeri vian varmistamiseksi,ei kai se mahdottomia maksaisi,niin ja se ABS-valo,nyt se taas ei ole palanut taas vähään aikaan.
Kävin tuolla pihalla,sen verran kontallani että,kurkkasin auton alle ja näkemäni mukaan,näyttäisi että,tasauspyörästö purkaantuu eteen päin,siis kardaaniakseli pois ensin,sitten pääsee peräää purkamaan ja akselin päissä on jotain,mikä on neljällä pultilla kiinni,mitähän mahtaa.
Sen verrran asia minua vaivaa että,jos käyttäisin autoa merkkikorjaamolla tämän laakeri vian varmistamiseksi,ei kai se mahdottomia maksaisi,niin ja se ABS-valo,nyt se taas ei ole palanut taas vähään aikaan.
-
- Viestit: 10729
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Ford ranger kokemuksia?
Minun auto piti betonimyllyn kaltaista ääntä. Välityksen tutkiminen vaatisi kuitenkin vetoakselien poistamista, joten laakereita pääsi joka tapauksessa tutkimaan lähemmin. Kummallakin puolen oli selvästi viallinen laakeri. Jyrinän tunsi, kun sai pyörittää akselista pois otettua vetoakselia laakeripesää kädellä kiinni pitäen. En avannut perää, vaan uusin ensin kokeeksi ne laakerit ja akselin ulkopään stefat. Betonimylly katosi laakerit uusimalla.
Onko siinä levy- vai rumpujarrut takana? Minun on rummuilla, eli alkajaisiksi jarruletkupuristimella takajarrujen paineensäätimeltä akselille tuleva letku littiin, jarrurummut pois, jarruputket sylintereistä irti ja käsijarrun vaijerin päät irti. Levyjarrullisen rakennetta en tunne.
Peräöljyt ensin pois. Jos on kardaanin suuntaan purkautuva perä, eikä siis banjon takakansi ole avattava, niin vetoakselit vedetään seuraavaksi ulos. Minun akseli on semi-floater eli puolikevennettyä mallia, jossa laakeripesä pitää vetoakselia paikallaan. Vetari tulee laakeripesän ja jarrukilven kanssa ulos, kun laakeripesän pultit avaa akselin laipasta. Tällaisessa akselissa pyöränpultit on vetoakselin pään laipassa.
Täyskevennetyssä full-floater akselissa vetoakselin ulkopäässä on yleensä navan (pyörän)pulttikehää pienempi laippa, joka on kartiokaulaisilla pulteilla kiinni navassa. Kun vetarin laipan pultit avaa, saa vetarin vedettyä ulos ja napa pysyy edelleen laakereillaan kiinni akselissa. Tällaisessa pyöränpultit on navassa, ei vetoakselissa. En tiedä onko Rangereissa käytetty tällaista akselityyppiä.
Olisiko jollakin palstalaisella pääsy Autodataan? Sieltä näkisi rakenteen ja ohjeellisen työajan.
Onko siinä levy- vai rumpujarrut takana? Minun on rummuilla, eli alkajaisiksi jarruletkupuristimella takajarrujen paineensäätimeltä akselille tuleva letku littiin, jarrurummut pois, jarruputket sylintereistä irti ja käsijarrun vaijerin päät irti. Levyjarrullisen rakennetta en tunne.
Peräöljyt ensin pois. Jos on kardaanin suuntaan purkautuva perä, eikä siis banjon takakansi ole avattava, niin vetoakselit vedetään seuraavaksi ulos. Minun akseli on semi-floater eli puolikevennettyä mallia, jossa laakeripesä pitää vetoakselia paikallaan. Vetari tulee laakeripesän ja jarrukilven kanssa ulos, kun laakeripesän pultit avaa akselin laipasta. Tällaisessa akselissa pyöränpultit on vetoakselin pään laipassa.
Täyskevennetyssä full-floater akselissa vetoakselin ulkopäässä on yleensä navan (pyörän)pulttikehää pienempi laippa, joka on kartiokaulaisilla pulteilla kiinni navassa. Kun vetarin laipan pultit avaa, saa vetarin vedettyä ulos ja napa pysyy edelleen laakereillaan kiinni akselissa. Tällaisessa pyöränpultit on navassa, ei vetoakselissa. En tiedä onko Rangereissa käytetty tällaista akselityyppiä.
Olisiko jollakin palstalaisella pääsy Autodataan? Sieltä näkisi rakenteen ja ohjeellisen työajan.
Valtra-Valmet-Massey-Ferguson-Mercedes-Benz
-
- Viestit: 7793
- Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
- Viesti:
Re: Ford ranger kokemuksia?
Rumpujarrut, pyörä kuudella pultilla kiinni, auton käyttöön ottovuosi 2004, ajettu 585000 km. Tuupista jotain videoita löysin mutta, en sellaista missä, olis touhuttu täysin samanlaisen akselin kanssa .
Ihan heti en käy ominpäin purkamaan mitään, tarttis olla toinen auto käytettävissä, kun ei tiedä mitä saan aikaiseksi, kun alan työkalujen kanssa Rangerin kimpussa touhuamaan.
Ihan heti en käy ominpäin purkamaan mitään, tarttis olla toinen auto käytettävissä, kun ei tiedä mitä saan aikaiseksi, kun alan työkalujen kanssa Rangerin kimpussa touhuamaan.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], SSe, VesQ ja 56 vierailijaa