Kevytmoottoripyörän vakuuttaminen

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
Vaateri
Viestit: 69
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:10 pm
Viesti:

Kevytmoottoripyörän vakuuttaminen

Viesti Kirjoittaja Vaateri »

Talvi tulee mutta tuli kuitenkin ajankohtaiseksi kevytmoottoripyörän vakuuttaminen.
Osalla vakuutusyhtiöistä on nettilaskureita niiden perusteella ja näyttäisi Pohjola olevan edullisimmasta päästä. Nykyinen vakuutusyhtiöni T****** aikalailla kalliimpi(taitaa olla aika perusteellisemmankin vakuutustarkastelun).
Miten on näkemyksiä minne kannattaa kevytmoottoripyörän vakuutus laittaa?
patskula

Re: Kevytmoottoripyörän vakuuttaminen

Viesti Kirjoittaja patskula »

Vaateri kirjoitti:Talvi tulee mutta tuli kuitenkin ajankohtaiseksi kevytmoottoripyörän vakuuttaminen.
Osalla vakuutusyhtiöistä on nettilaskureita niiden perusteella ja näyttäisi Pohjola olevan edullisimmasta päästä. Nykyinen vakuutusyhtiöni T****** aikalailla kalliimpi(taitaa olla aika perusteellisemmankin vakuutustarkastelun).
Miten on näkemyksiä minne kannattaa kevytmoottoripyörän vakuutus laittaa?
Samaa kysymystä mietin minäkin. Pohjola näyttäisi edullisemmalta kuin nykyinen vakuutukseni IF:ssä.
jylhä
Viestit: 2902
Liittynyt: Su Kesä 04, 2006 11:21 pm
Paikkakunta: sadonmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jylhä »

Olen nyt vuoden sisällä sekä vakuuttanut kevarin että kilpailuttanut vakuutuksia. Pohjola mainosti ja painosti kaiken eniten, moottoripyörät siellä olis voinu vakuuttaa, mutta pohjantähteen ja ifiin verrattuna kotivakuutus oli tupla hintainen. Pohjantähdessä kotivakuutus oli sopiva, mutta 25v ajoneuvoon ei saanu osakaskoa (ja se on täällä pakko olla kun parhaana iltana näkee teiden varsilla 40+ peuroja). Joten auto meni ifille ja moottoripyörät sen mukana. 125cm3 enduron vakuutus oli sielläkin liki tuplahintainen 1000kuutioiseen hoodeehen verrattuna. Raskaissa mopoissa teho/painosta on etua.
Alkoholi ei ratkaise ongelmia, mutta eipä kyllä maitokaan.
vanha
Viestit: 1405
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:48 pm
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vanha »

Olen tullut siähen tulokseen, että vakuutuksia kannattaa hajauttaa.jos sen paperimäärän hyväksyy mitä aina joka maksulapun mukana tulee.itselläni on yritys ja yksityispuolen vakuutukset toistaiseksi samassa yhtiössä mutta muutosta todennäkösesti on tulossa.kilpailutuksessa on aina tullut vertaitua pakettina näitä vakuutuksia mutta mikä niitä estää pilkkomasta.
Vaateri
Viestit: 69
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:10 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vaateri »

vanha kirjoitti:Olen tullut siähen tulokseen, että vakuutuksia kannattaa hajauttaa.jos sen paperimäärän hyväksyy mitä aina joka maksulapun mukana tulee.itselläni on yritys ja yksityispuolen vakuutukset toistaiseksi samassa yhtiössä mutta muutosta todennäkösesti on tulossa.kilpailutuksessa on aina tullut vertaitua pakettina näitä vakuutuksia mutta mikä niitä estää pilkkomasta.
Näin on että hajauttaminen vakuuttamisessa taitaa mennä tarkasteltavaksi. Äkkiseltään Pohjolaan taitaa mennä tuo liikennevakuutus ainakin näin alkuun, katsoo keväämmällä kun ajot alkaa että mikä on tilanne kun kasko astuu kuvioihin mukaan.
mikkiman
Viestit: 1852
Liittynyt: Ke Marras 26, 2008 6:01 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikkiman »

laitoin ton kawasaki kmx 125 vakuutuksen pohjolaan....halvin se oli...if olis ollu kalliinpi..paljon.pohjolasta sain op bonuksia. norm vakuutus olis maksanu about 300 egee vuosi.nyt .......0 egee.....bonuksien ansiosta..... et mun mielestä...aika edullinen..vai mitä???? :D
Vaateri
Viestit: 69
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:10 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vaateri »

mikkiman kirjoitti:laitoin ton kawasaki kmx 125 vakuutuksen pohjolaan....halvin se oli...if olis ollu kalliinpi..paljon.pohjolasta sain op bonuksia. norm vakuutus olis maksanu about 300 egee vuosi.nyt .......0 egee.....bonuksien ansiosta..... et mun mielestä...aika edullinen..vai mitä???? :D
Eipä tuosta varmaan paljon arvannut tinkiä.
Itse laitoin Lähivakuutukseen. Noin hinnat: liikennevakuutus 290 ja kasko 120. Pyörän merkki ja malli ei taida olla merkityksellinen piikkiluokassa.
mikkiman
Viestit: 1852
Liittynyt: Ke Marras 26, 2008 6:01 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikkiman »

saakos vaaterilta kysyä pyörän merkkiä?
Avatar
Aakku
Viestit: 8255
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aakku »

mikkiman kirjoitti:laitoin ton kawasaki kmx 125 vakuutuksen pohjolaan....halvin se oli...if olis ollu kalliinpi..paljon.pohjolasta sain op bonuksia. norm vakuutus olis maksanu about 300 egee vuosi.nyt .......0 egee.....bonuksien ansiosta..... et mun mielestä...aika edullinen..vai mitä???? :D
Ne OP bonukset pitää vaan ensin ostaa, joko halpakorkoisilla talletuksilla, tai kalliilla lainalla.
OP bonus korko on 0,25%
mikkiman
Viestit: 1852
Liittynyt: Ke Marras 26, 2008 6:01 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikkiman »

Aakku kirjoitti:
mikkiman kirjoitti:laitoin ton kawasaki kmx 125 vakuutuksen pohjolaan....halvin se oli...if olis ollu kalliinpi..paljon.pohjolasta sain op bonuksia. norm vakuutus olis maksanu about 300 egee vuosi.nyt .......0 egee.....bonuksien ansiosta..... et mun mielestä...aika edullinen..vai mitä???? :D
Ne OP bonukset pitää vaan ensin ostaa, joko halpakorkoisilla talletuksilla, tai kalliilla lainalla.
OP bonus korko on 0,25%
tieretään :evil: :shock:
Vaateri
Viestit: 69
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:10 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vaateri »

mikkiman kirjoitti:saakos vaaterilta kysyä pyörän merkkiä?
Kyllä. Merkki ja malli Yamaha YZF-R125 vm 2008.
Muutamista vakuutusyhtiöistä hintoja tiedustellessani jostain syystä jäi sellainen kuva että piikit on samanarvoisia vakuutuksiltaan. Ei kuitenkaan tullut sitä suoraan kysyttyä.
mikkiman
Viestit: 1852
Liittynyt: Ke Marras 26, 2008 6:01 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikkiman »

piikit saattavatkin olla samanarvoisia?????? mene ja tiedä?? mutta pohjola tuntui ainakin mulle edullisemmalta ko edelliselläkin siellä oli!!! ehkä oli tuuria ko niitä bonuksia oli ...en tiennyt niistäkään aiemmin!!?? joskus hullulakin on tuuria... :D
Tureq
Viestit: 2390
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 4:47 pm
Paikkakunta: Oulun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tureq »

mikkiman kirjoitti:piikit saattavatkin olla samanarvoisia?????? mene ja tiedä?? mutta pohjola tuntui ainakin mulle edullisemmalta ko edelliselläkin siellä oli!!! ehkä oli tuuria ko niitä bonuksia oli ...en tiennyt niistäkään aiemmin!!?? joskus hullulakin on tuuria... :D
Eikö se bonustilin saldo näy nettipankissa yhtenä tilinä?

Pohjolassa ajoneuvot, on pärjänny hyvin vertailussa. Bonuksia kertyy vähän, joten niillä ei merkitystä.
mikkiman
Viestit: 1852
Liittynyt: Ke Marras 26, 2008 6:01 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikkiman »

Tureq kirjoitti:
mikkiman kirjoitti:piikit saattavatkin olla samanarvoisia?????? mene ja tiedä?? mutta pohjola tuntui ainakin mulle edullisemmalta ko edelliselläkin siellä oli!!! ehkä oli tuuria ko niitä bonuksia oli ...en tiennyt niistäkään aiemmin!!?? joskus hullulakin on tuuria... :D
Eikö se bonustilin saldo näy nettipankissa yhtenä tilinä?

Pohjolassa ajoneuvot, on pärjänny hyvin vertailussa. Bonuksia kertyy vähän, joten niillä ei merkitystä.
kyllä se kait näkyy??.. itse opettelen vasta nettipankkisysteemiä...joten en osaa/uskalla klikkailla ihan kaikkea.. tierä vaikka tili menis tyhjäksi klik klikkaamalla????? :shock: opetellaan vaan.,jotenkin oon sentään oppinu kirjottaan tietokoneella....... :D
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ajomies, Bing [Bot], Paalari, Rami, Sirkkeli ja 8 sormea, Superdexta-64 ja 38 vierailijaa