Jälleen ikävä tapaturma
-
- Viestit: 279
- Liittynyt: Ma Heinä 10, 2006 7:08 pm
- Paikkakunta: Järvenpää
- Viesti:
Ei ikinä saisi mennä kuorma-auton lavan ja rungon väliin ilman kunnollisia varmistuksia
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011080 ... 0_uu.shtml
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011080 ... 0_uu.shtml
-
- Viestit: 28113
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Joka vuosi näitäkin sattuu, on se vissiin tuo kiire henkeä tärkeämpi, vai se luotto ettei tuo minun kohdalle satu.masoini kirjoitti:Ei ikinä saisi mennä kuorma-auton lavan ja rungon väliin ilman kunnollisia varmistuksia
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011080 ... 0_uu.shtml
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 28113
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Joka vuosi näitä vaan tapahtuu, liekö kiire tärkeämpi kuin oma henki, vai luotto ettei se omalle kohdalle satu.masoini kirjoitti:Ei ikinä saisi mennä kuorma-auton lavan ja rungon väliin ilman kunnollisia varmistuksia
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011080 ... 0_uu.shtml
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 346
- Liittynyt: Ma Tammi 22, 2007 8:25 pm
- Paikkakunta: Pori
- Viesti:
-
- Viestit: 346
- Liittynyt: Ma Tammi 22, 2007 8:25 pm
- Paikkakunta: Pori
- Viesti:
-
- Viestit: 245
- Liittynyt: Pe Maalis 10, 2006 3:05 pm
- Viesti:
Asian toisen myös rakennus työmailla on ihan ihme porukka töissä ihmelisiä koska ilmeisesti tuuri korvaa järjen
noissa ja teolisuudessa liikuessa näkee kun joka toinen jamppa rälläköi ilman suojalaseja ja kuulosuojaimia.
hei haloo eikös nämä ole jo ihan perus asioita joita pitäisi opetta ammatikoulussa ?
esimerkiksi kuulosuojaimien käyttö selitys on melkein aina että kun niitä on niin hankala käyttä ? siis miten hankala käyttää panee vain päähän.
sitten on hitsareita joilla on suodatus suoraan silmissä eli maskista puhumatakaan.
Työmaakeskuksissa ei ole vikavirta suojaimia vaikka koneitta käytettän vesisatessa ( porakone IP20 luokitus eli kuivin tiloihin ). Vikavirtahan on paska laitos eikä sitä saisi kytketyä pois kun se laukoo koko aika. Siis jos vikavirta laukoo niin on kyllä syytä tarkistaa laiteet ja kaapelit vikairta ei todelakaan laukea muutenvaan.
noissa ja teolisuudessa liikuessa näkee kun joka toinen jamppa rälläköi ilman suojalaseja ja kuulosuojaimia.
hei haloo eikös nämä ole jo ihan perus asioita joita pitäisi opetta ammatikoulussa ?
esimerkiksi kuulosuojaimien käyttö selitys on melkein aina että kun niitä on niin hankala käyttä ? siis miten hankala käyttää panee vain päähän.
sitten on hitsareita joilla on suodatus suoraan silmissä eli maskista puhumatakaan.
Työmaakeskuksissa ei ole vikavirta suojaimia vaikka koneitta käytettän vesisatessa ( porakone IP20 luokitus eli kuivin tiloihin ). Vikavirtahan on paska laitos eikä sitä saisi kytketyä pois kun se laukoo koko aika. Siis jos vikavirta laukoo niin on kyllä syytä tarkistaa laiteet ja kaapelit vikairta ei todelakaan laukea muutenvaan.
-
- Viestit: 245
- Liittynyt: Pe Maalis 10, 2006 3:05 pm
- Viesti:
Asian toisen myös rakennus työmailla on ihan ihme porukka töissä ihmelisiä koska ilmeisesti tuuri korvaa järjen
noissa ja teolisuudessa liikuessa näkee kun joka toinen jamppa rälläköi ilman suojalaseja ja kuulosuojaimia.
hei haloo eikös nämä ole jo ihan perus asioita joita pitäisi opetta ammatikoulussa ?
esimerkiksi kuulosuojaimien käyttö selitys on melkein aina että kun niitä on niin hankala käyttä ? siis miten hankala käyttää panee vain päähän.
sitten on hitsareita joilla on suodatus suoraan silmissä eli maskista puhumatakaan.
Työmaakeskuksissa ei ole vikavirta suojaimia vaikka koneitta käytettän vesisatessa ( porakone IP20 luokitus eli kuivin tiloihin ). Vikavirtahan on paska laitos eikä sitä saisi kytketyä pois kun se laukoo koko aika. Siis jos vikavirta laukoo niin on kyllä syytä tarkistaa laiteet ja kaapelit vikairta ei todelakaan laukea muutenvaan.
noissa ja teolisuudessa liikuessa näkee kun joka toinen jamppa rälläköi ilman suojalaseja ja kuulosuojaimia.
hei haloo eikös nämä ole jo ihan perus asioita joita pitäisi opetta ammatikoulussa ?
esimerkiksi kuulosuojaimien käyttö selitys on melkein aina että kun niitä on niin hankala käyttä ? siis miten hankala käyttää panee vain päähän.
sitten on hitsareita joilla on suodatus suoraan silmissä eli maskista puhumatakaan.
Työmaakeskuksissa ei ole vikavirta suojaimia vaikka koneitta käytettän vesisatessa ( porakone IP20 luokitus eli kuivin tiloihin ). Vikavirtahan on paska laitos eikä sitä saisi kytketyä pois kun se laukoo koko aika. Siis jos vikavirta laukoo niin on kyllä syytä tarkistaa laiteet ja kaapelit vikairta ei todelakaan laukea muutenvaan.
-
- Viestit: 6680
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 am
- Viesti:
Keski-ikäinen mies kuoli työtapaturmassa Närpiössä Pohjanmaalla perjantaina.
Mies oli purkamassa viljakuormaa kuivaajalla noin kello 17 aikoihin. Poliisin mukaan mies joutui jostain syystä siiloon ja jäi viljalastin alle.
Poliisi tutkii tapausta. Asiasta tiedotetaan tarkemmin lauantaina.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/vilja ... f-promolnk
Mies oli purkamassa viljakuormaa kuivaajalla noin kello 17 aikoihin. Poliisin mukaan mies joutui jostain syystä siiloon ja jäi viljalastin alle.
Poliisi tutkii tapausta. Asiasta tiedotetaan tarkemmin lauantaina.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/vilja ... f-promolnk
-
- Viestit: 5124
- Liittynyt: Ti Syys 08, 2009 8:41 pm
- Paikkakunta: Keski-Suomi
- Viesti:
-
- Viestit: 3500
- Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
- Paikkakunta: Yläne
- Viesti:
Liekö taas ollut hytitön kone kysees?
Mä ainakin omiin nuhveihin teen kaaren,
kun kunnostusta ja rakentelua aloitan,
vaikken kummoisia hommia niillä tekiskään
Mä ainakin omiin nuhveihin teen kaaren,
kun kunnostusta ja rakentelua aloitan,
vaikken kummoisia hommia niillä tekiskään
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
-
- Viestit: 648
- Liittynyt: To Tammi 10, 2008 7:12 pm
- Paikkakunta: Hollola
- Viesti:
-
- Viestit: 648
- Liittynyt: To Tammi 10, 2008 7:12 pm
- Paikkakunta: Hollola
- Viesti:
http://www.autotoday.fi/page.php?page_i ... =201106813
Perälevy pois ja peränkautta ympäri. Onko siellä ollut pölkky renkaassa kiinni..
*muoks linkkiä*
Perälevy pois ja peränkautta ympäri. Onko siellä ollut pölkky renkaassa kiinni..
*muoks linkkiä*
Viimeksi muokannut linkomies, Ti Elo 23, 2011 8:38 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei tiedolla, ei taidolla, vaan tuurilla!
-
- Viestit: 4348
- Liittynyt: Ma Joulu 21, 2009 5:41 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 2046
- Liittynyt: Pe Maalis 06, 2009 4:29 pm
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Kyllä järven rannan lanaamisessa on paljonkin järkeä.
Varsinkin meillä Oulujärven matalilla rannoilla.
Saadaan se heinittynyt ranta siistiksi, kun kymmenkunta senttiä saa siitä pois.
Alta yleensä paljastuu hietikko tai soraa.
Kyseinen tapaturma sattui muutaman kilometrin päässä mökistäni, siellä ranta on vielä upottavampaa kuin minulla.
Turha hengenmenetys, mutta eipä tässä jälkiviisaudet taida auttaa
Varsinkin meillä Oulujärven matalilla rannoilla.
Saadaan se heinittynyt ranta siistiksi, kun kymmenkunta senttiä saa siitä pois.
Alta yleensä paljastuu hietikko tai soraa.
Kyseinen tapaturma sattui muutaman kilometrin päässä mökistäni, siellä ranta on vielä upottavampaa kuin minulla.
Turha hengenmenetys, mutta eipä tässä jälkiviisaudet taida auttaa
-
- Viestit: 3500
- Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
- Paikkakunta: Yläne
- Viesti:
Uponnut kone, kettinki-pölkky-rengas-hytitön kone yhdistelmällä on moni päivänsä päättänyt menneinä vuosina....
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
-
- Viestit: 2156
- Liittynyt: Ma Touko 19, 2008 1:33 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 28113
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
En nyt kommentoi varsinaisesti mitään jo sattunutta ikävää tapaturmaa, vaan asioita noin yleensä.
Ihmisillä on usein tiedossa mahdolliset vaarat tekemissään puuhissa, tai ainakin jos tehdään työnä jotain pitää löytyä vaaroista perillä oleva opastaja jakelemaan ohjeita tehtävän suorittajalle, no näin se yleensä onkin.
Mutta.........kun samaan, eli turvallisuuden vuoksi pystytettyjä liikenne merkkejä on , ne jätetään noteeraamatta tai ainakaan ei ymmärretä syitä näiden merkkien ja ohjeiden perusteluista.
Yksi esimerkki on mm. Jyväskylän ja osin muutkin matkahuollot, niissä on kulku sallittu huoltoliikenteelle ja linja-autoille, mutta siellä kuitenkin pyörii mm. JKL:n mh:n pihassa kymmeniä ellei satoja autoja päivässä, joilla sinne ei ole lupa kulkea. Niin mitä välii.........vaan ja mutta ja vielä kun se on työpaikka siellä kulkeville matkustajille ja siellä työtätekeville ja näiden turvallisuudesta siinä vain on kyse, miksi vaan on niin vaikea asia, että menisi perille. Jos tehtaan portilla on ajokieltoa osoittava liikenne merkki, ei sinne ylimääräisiä juurikaan mene ajelemaan.
No ilmeisesti mitään vakavampaa ei ole sattunut mutta kun se mahdollisuus siihen on aina suurempi kun ylimääräisiä muiden työpaikoilla liikkuu.
Ihmisillä on usein tiedossa mahdolliset vaarat tekemissään puuhissa, tai ainakin jos tehdään työnä jotain pitää löytyä vaaroista perillä oleva opastaja jakelemaan ohjeita tehtävän suorittajalle, no näin se yleensä onkin.
Mutta.........kun samaan, eli turvallisuuden vuoksi pystytettyjä liikenne merkkejä on , ne jätetään noteeraamatta tai ainakaan ei ymmärretä syitä näiden merkkien ja ohjeiden perusteluista.
Yksi esimerkki on mm. Jyväskylän ja osin muutkin matkahuollot, niissä on kulku sallittu huoltoliikenteelle ja linja-autoille, mutta siellä kuitenkin pyörii mm. JKL:n mh:n pihassa kymmeniä ellei satoja autoja päivässä, joilla sinne ei ole lupa kulkea. Niin mitä välii.........vaan ja mutta ja vielä kun se on työpaikka siellä kulkeville matkustajille ja siellä työtätekeville ja näiden turvallisuudesta siinä vain on kyse, miksi vaan on niin vaikea asia, että menisi perille. Jos tehtaan portilla on ajokieltoa osoittava liikenne merkki, ei sinne ylimääräisiä juurikaan mene ajelemaan.
No ilmeisesti mitään vakavampaa ei ole sattunut mutta kun se mahdollisuus siihen on aina suurempi kun ylimääräisiä muiden työpaikoilla liikkuu.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 648
- Liittynyt: To Tammi 10, 2008 7:12 pm
- Paikkakunta: Hollola
- Viesti:
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/outo ... 02685.html
Oho.. lukiessa meinaa hymyilyttää, mutta ei varmaan miestä. Saattaa jonku aikaa pierettää
Oho.. lukiessa meinaa hymyilyttää, mutta ei varmaan miestä. Saattaa jonku aikaa pierettää
Ei tiedolla, ei taidolla, vaan tuurilla!
-
- Viestit: 4348
- Liittynyt: Ma Joulu 21, 2009 5:41 pm
- Viesti:
Rehti kolmekymmentä vuotta sitten kiersi työpaikoilla sitkeästi tarina, oliko tosi vai urbaani legenda sitä en tiedä. Sen mukaan oli kaksi hyvää kaveria aina keksineet pientä jäynää toisilleen. Kerran sitten toinen oli leikillään työpaikan paineilmapistoolilla puhaltanut ilmaa toisen ahteriin. Vaikka oli ollut haalarit välissä, niin paineilma oli repinyt suoliston pahoin, sairaalaan vietäessä oli mies heittänyt henkensä.linkomies kirjoitti:http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/outo ... 02685.html
Oho.. lukiessa meinaa hymyilyttää, mutta ei varmaan miestä. Saattaa jonku aikaa pierettää
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Intikka844, SPS1975 ja 41 vierailijaa