Jälleen ikävä tapaturma

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

sköne
Viestit: 1770
Liittynyt: Ti Syys 25, 2007 9:56 pm
Paikkakunta: P-savo
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja sköne »

TunturiPappa kirjoitti: Su Kesä 26, 2022 9:58 am
Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: Su Kesä 26, 2022 9:30 am https://www.ts.fi/uutiset/5696251

Olikohan jäänyt kypärän leukahihna laittamatta kiinni?
Jos on noston yhteydessä tippunut, niin on hyvin karkea virhe tehty (taakan alla ihminen). Voi se myös asennuksesta tippua. Uutisen teräspalkki voi olla kulmaraudan pätkä. Kypärä on tosiaan aika viraton ilman leukahihnaa ja kuumissa oloissa mukavasti helpottaa, kun ottaa kypärän hetkeksi pois päästä.
oppia ikä kaikki
JiiSPee
Viestit: 1919
Liittynyt: Su Touko 19, 2013 12:41 am
Paikkakunta: JKL
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja JiiSPee »

TunturiPappa kirjoitti: Su Kesä 26, 2022 9:58 am
Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: Su Kesä 26, 2022 9:30 am https://www.ts.fi/uutiset/5696251

Olikohan jäänyt kypärän leukahihna laittamatta kiinni?
Aikamoisen kypäräuskovainen taidat olla.
Sirkkeli ja 8 sormea
Viestit: 7789
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja Sirkkeli ja 8 sormea »

sköne kirjoitti: Su Kesä 26, 2022 10:16 am
TunturiPappa kirjoitti: Su Kesä 26, 2022 9:58 am
Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: Su Kesä 26, 2022 9:30 am https://www.ts.fi/uutiset/5696251

Olikohan jäänyt kypärän leukahihna laittamatta kiinni?
Jos on noston yhteydessä tippunut, niin on hyvin karkea virhe tehty (taakan alla ihminen). Voi se myös asennuksesta tippua.
Silloin aikoinaan kuivurityömaalla,varsinaiset rakennusmiehet,laittoivat apupojat,narujen kanssa altapäin ohjaamaan että,saatiin palkki osumaan pystypalkkien päihin.
imppu
Viestit: 8703
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 4:15 pm
Paikkakunta: Cat shaisse Hill
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja imppu »

JiiSPee kirjoitti: Su Kesä 26, 2022 11:18 am
TunturiPappa kirjoitti: Su Kesä 26, 2022 9:58 am
Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: Su Kesä 26, 2022 9:30 am https://www.ts.fi/uutiset/5696251

Olikohan jäänyt kypärän leukahihna laittamatta kiinni?
Aikamoisen kypäräuskovainen taidat olla.
et varmaan ole tehtailla (=lastentarhoissa) viime aikoina käynyt?
..kesäaika on iltaharrastajan parasta aikaa...
Silverhawk
Viestit: 141
Liittynyt: To Heinä 02, 2020 10:35 am
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja Silverhawk »

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7106 ... 993901fe0f

Oi voi, turha tapaturma jossa asiat vain menivät pahasti pieleen 😥. Jutusta ei selvinnyt oliko täysin ulkopuolinen vai omistaja?
Case IH 845XL Plus -96, turbotettu, Quicke 640
Fordson Super Dexta -62
Polaris Sportsman XP 550 -09
Silver Hawk 520 DC -04 ja Mercury 60 EFI
Sirkkeli ja 8 sormea
Viestit: 7789
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja Sirkkeli ja 8 sormea »

Silverhawk kirjoitti: Pe Heinä 01, 2022 1:31 pm https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7106 ... 993901fe0f

Oi voi, turha tapaturma jossa asiat vain menivät pahasti pieleen 😥. Jutusta ei selvinnyt oliko täysin ulkopuolinen vai omistaja?
Ei mainita,oliko lehmä vai sonni,siis setä vai täti lehmä mutta,ikävä sattuma kuitenkin,lähinnä sen takia vaan,kyselen että,kumpaa laatua se oli,kun se toinen laatu,on luonnostaan,jo äkäisempää sorttia.
MOP
Viestit: 7531
Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja MOP »

Ilta-Sanomien mukaan on sivullinen. Anteeksi, se olikin Iltalehdessä. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7106 ... 993901fe0f
Varvikello
Viestit: 1821
Liittynyt: Su Loka 26, 2014 2:35 pm
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja Varvikello »

Meilläpäin on yks karjatila oikein näkyvällä paikalla valtatien vieressä. Portilla on ihan ohjeet että voi soittaa isäntäväelle jos haluaa nautoja paijaamaan. Tässä jokunen vuosi sitten yksi paikallinen hahmo oli omia aikojaan siinä rantaniityllä vaikka sitä oli varoitettu. Sonni sitten puski niin että mieheltä henki pois. En muista oliko ihan keihästys vai hukkuiko rantaveteen, lopputulos silti sama.
Jutun perusteella on seisty auton edessä...
Just tulin itse tallilta. Sinne tuli kesälaitumelle uusi ruuna. Kyllä mä tässä vielä jonkun aikaa kattelen omaa pakoreittiä valmiiksi vaikka lupaavalta näyttää että toimeen tullaan. Edellinen tulokas on ori ja kun tossa kataellut kun se nuoripoju on kiimoissaan koittanut ruunan selkään et millainen potku sieltä lähtee niin ihan syystä itse varmistaa selustan ja kiertää etukautta.
voortit
Viestit: 1013
Liittynyt: Ma Tammi 29, 2007 10:16 pm
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja voortit »

VD5
Viestit: 1865
Liittynyt: Su Joulu 13, 2009 11:58 am
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja VD5 »

Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: Pe Heinä 01, 2022 2:20 pm
Silverhawk kirjoitti: Pe Heinä 01, 2022 1:31 pm https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7106 ... 993901fe0f

Oi voi, turha tapaturma jossa asiat vain menivät pahasti pieleen 😥. Jutusta ei selvinnyt oliko täysin ulkopuolinen vai omistaja?
Ei mainita,oliko lehmä vai sonni,siis setä vai täti lehmä mutta,ikävä sattuma kuitenkin,lähinnä sen takia vaan,kyselen että,kumpaa laatua se oli,kun se toinen laatu,on luonnostaan,jo äkäisempää sorttia.
Eläinlajihan on nauta, eli kai se sonnina olisi mainittu, jos miespuolisesta naudasta olisi kyse.
sköne
Viestit: 1770
Liittynyt: Ti Syys 25, 2007 9:56 pm
Paikkakunta: P-savo
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja sköne »

voortit kirjoitti: Pe Heinä 01, 2022 8:51 pm https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008920972.html Näitäkin sattuu!
Luulen, että noissa tapaturmissa, joita nykyään joka kesä tuntuu olevan riittää ensimmäinen keikaus. Kun kone nopeasti kaatuu, niin kuljettajan pään korkeudella vauhti onkin jo aikamoinen. Kova kolaus nuppiin ja halleluja.
oppia ikä kaikki
Sirkkeli ja 8 sormea
Viestit: 7789
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja Sirkkeli ja 8 sormea »

VD5 kirjoitti: Pe Heinä 01, 2022 9:06 pm
Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: Pe Heinä 01, 2022 2:20 pm
Silverhawk kirjoitti: Pe Heinä 01, 2022 1:31 pm https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7106 ... 993901fe0f

Oi voi, turha tapaturma jossa asiat vain menivät pahasti pieleen 😥. Jutusta ei selvinnyt oliko täysin ulkopuolinen vai omistaja?
Ei mainita,oliko lehmä vai sonni,siis setä vai täti lehmä mutta,ikävä sattuma kuitenkin,lähinnä sen takia vaan,kyselen että,kumpaa laatua se oli,kun se toinen laatu,on luonnostaan,jo äkäisempää sorttia.
Eläinlajihan on nauta, eli kai se sonnina olisi mainittu, jos miespuolisesta naudasta olisi kyse.
Nii mutta noille toimittajille,kaikki naudat myslihärästä lähtien,ovat lehmiä ja tämän ko.lehmän käytös ei nyt ollut,ihan lehmälle tyypillistä.....
Sirkkeli ja 8 sormea
Viestit: 7789
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja Sirkkeli ja 8 sormea »

Varvikello kirjoitti: Pe Heinä 01, 2022 3:22 pm
Just tulin itse tallilta. Sinne tuli kesälaitumelle uusi ruuna. Kyllä mä tässä vielä jonkun aikaa kattelen omaa pakoreittiä valmiiksi vaikka lupaavalta näyttää että toimeen tullaan. Edellinen tulokas on ori ja kun tossa kataellut kun se nuoripoju on kiimoissaan koittanut ruunan selkään et millainen potku sieltä lähtee niin ihan syystä itse varmistaa selustan ja kiertää etukautta.
Jostain joskus kuuullut että,helikopteria ja hevosta,kumpaakaan ei saa lähestyä takaapäin,mihen sitten tämmöinen juttu perustuu,sitä en tiedä.
Mutta,eikö poni osaa kanssa olla pahapäinen,se voi nousta takajaloilleen ja potkia etukavioillaan eteenpäin,niin ettei,lähelle ole asiaa.
Jäärä
Viestit: 3768
Liittynyt: Ti Touko 17, 2016 3:19 pm
Paikkakunta: Oulu, ainakin ajoittain
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja Jäärä »

Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: La Heinä 02, 2022 11:43 am Jostain joskus kuuullut että,helikopteria ja hevosta,kumpaakaan ei saa lähestyä takaapäin,mihen sitten tämmöinen juttu perustuu,sitä en tiedä.
Mutta,eikö poni osaa kanssa olla pahapäinen,se voi nousta takajaloilleen ja potkia etukavioillaan eteenpäin,niin ettei,lähelle ole asiaa.
Minun ymmärtääkseni edelliseltä voi tulla peräroottoria, jos kuljettaja ei näe konetta takaapäin lähestyvää, jälkimmäiseltä takakaviota, jos hevonen ei ajoissa huomaa lähestyvää.

Itselleni opetettiin jo pikkupoikana, että hevosta lähestyttäessä pitää olla varma, että se on huomannut lähestyvän ihmisen eikä sitten säikähdä. Siksi takaapäin ei saanut tulla ainakaan äänettä, vaan piti puhella, laulella tai vihellellä. Hevonen kun perimmiltään on saaliseläin.
Kyllä se siitä.
Jäärä
Viestit: 3768
Liittynyt: Ti Touko 17, 2016 3:19 pm
Paikkakunta: Oulu, ainakin ajoittain
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja Jäärä »

sköne kirjoitti: Pe Heinä 01, 2022 9:41 pm
voortit kirjoitti: Pe Heinä 01, 2022 8:51 pm https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008920972.html Näitäkin sattuu!
Luulen, että noissa tapaturmissa, joita nykyään joka kesä tuntuu olevan riittää ensimmäinen keikaus. Kun kone nopeasti kaatuu, niin kuljettajan pään korkeudella vauhti onkin jo aikamoinen. Kova kolaus nuppiin ja halleluja.
Sitä ei vain uskota, että rinteitä ei juuri kannattaisi leikata leikata poikkirinteeseen. Tosin rinteeenkään suunta ei välttämättä ole täysin turvallinen, koska leikkurien renkaista häviää etenkin märällä ruohikolla pito varsin äkkiä, ja kone lähtee luistamaan alaspäin. Lisäksi ajoleikkurit ovat jo massaltaan melkoisia eli 200–300 kg, joten allekaan ei kannata jäädä.
Kyllä se siitä.
Varvikello
Viestit: 1821
Liittynyt: Su Loka 26, 2014 2:35 pm
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja Varvikello »

Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: La Heinä 02, 2022 11:43 am
Varvikello kirjoitti: Pe Heinä 01, 2022 3:22 pm
Just tulin itse tallilta. Sinne tuli kesälaitumelle uusi ruuna. Kyllä mä tässä vielä jonkun aikaa kattelen omaa pakoreittiä valmiiksi vaikka lupaavalta näyttää että toimeen tullaan. Edellinen tulokas on ori ja kun tossa kataellut kun se nuoripoju on kiimoissaan koittanut ruunan selkään et millainen potku sieltä lähtee niin ihan syystä itse varmistaa selustan ja kiertää etukautta.
Jostain joskus kuuullut että,helikopteria ja hevosta,kumpaakaan ei saa lähestyä takaapäin,mihen sitten tämmöinen juttu perustuu,sitä en tiedä.
Mutta,eikö poni osaa kanssa olla pahapäinen,se voi nousta takajaloilleen ja potkia etukavioillaan eteenpäin,niin ettei,lähelle ole asiaa.
Älypää on siellä etupuolella sekä kopterissa että hevosessa.
Hex
Viestit: 942
Liittynyt: To Syys 12, 2013 7:46 pm
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja Hex »

Meillä opettiin jälkikasvuille, että työkoneita lähestytään siitä suunnasta, mihin kuljettajan nenä näyttää. Tuntuu edelleen toimivalta idealta.
isolter
Viestit: 93
Liittynyt: La Joulu 30, 2017 4:11 pm
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja isolter »

Hex kirjoitti: Ma Heinä 04, 2022 11:40 am Meillä opettiin jälkikasvuille, että työkoneita lähestytään siitä suunnasta, mihin kuljettajan nenä näyttää. Tuntuu edelleen toimivalta idealta.
Pitää paikkansa. Tähän liittyen yksi muisto lapsuudesta, ei sattunut vahinkoa mutta menee läheltä piti -osastolle:

Olin 4-6 vuotias, alta kouluikäinen kumminkin. Mielestäni oli hauska kahlata puimurin perässä siinä olkikarheessa, ja mitä lähemmäs uskalsi mennä, sen jännempää. No puimuri tuli aikanaan saran päähän ja lähti peruuttamaan, minä säikähdin ja lähdin juoksemaan pakoon, takaperin. Virhe! Kaaduin selälleni olkikarheeseen ja puimuri tuli päälle. Muistan vieläkin kun kohlimet pyöri siellä ylhäällä, meteli korvia huumaava ja pikkumies peittyi olkeen. Jotain varjelusta tai tuuria oli matkassa, puimuri lähtikin siitä eteenpäin ja minä jäin olkikasaan.
Ajomies
Viestit: 28108
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

isolter kirjoitti: Ma Heinä 04, 2022 12:57 pm
Hex kirjoitti: Ma Heinä 04, 2022 11:40 am Meillä opettiin jälkikasvuille, että työkoneita lähestytään siitä suunnasta, mihin kuljettajan nenä näyttää. Tuntuu edelleen toimivalta idealta.
Pitää paikkansa. Tähän liittyen yksi muisto lapsuudesta, ei sattunut vahinkoa mutta menee läheltä piti -osastolle:

Olin 4-6 vuotias, alta kouluikäinen kumminkin. Mielestäni oli hauska kahlata puimurin perässä siinä olkikarheessa, ja mitä lähemmäs uskalsi mennä, sen jännempää. No puimuri tuli aikanaan saran päähän ja lähti peruuttamaan, minä säikähdin ja lähdin juoksemaan pakoon, takaperin. Virhe! Kaaduin selälleni olkikarheeseen ja puimuri tuli päälle. Muistan vieläkin kun kohlimet pyöri siellä ylhäällä, meteli korvia huumaava ja pikkumies peittyi olkeen. Jotain varjelusta tai tuuria oli matkassa, puimuri lähtikin siitä eteenpäin ja minä jäin olkikasaan.
Parhaiten sitä oppii varomaan kun jotain "kantapäänkautta" opettelee. Joskus vaan tapahtuu niin että ei enää ole opista hyötyä. ja surua ja murhetta vain seurauksena. :( Siksi ne neuvomiset ei ikinä ole lapsille turhia vaikka niille viitataan kintaalla. Liikenteessä sitten on näitä varottavia liikkujia jo monen ikäisiä, jotka eivät edes tiedosta vaanivia vaaroja.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Sirkkeli ja 8 sormea
Viestit: 7789
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja Sirkkeli ja 8 sormea »

isolter kirjoitti: Ma Heinä 04, 2022 12:57 pm
Hex kirjoitti: Ma Heinä 04, 2022 11:40 am Meillä opettiin jälkikasvuille, että työkoneita lähestytään siitä suunnasta, mihin kuljettajan nenä näyttää. Tuntuu edelleen toimivalta idealta.
Pitää paikkansa. Tähän liittyen yksi muisto lapsuudesta, ei sattunut vahinkoa mutta menee läheltä piti -osastolle:

Olin 4-6 vuotias, alta kouluikäinen kumminkin. Mielestäni oli hauska kahlata puimurin perässä siinä olkikarheessa, ja mitä lähemmäs uskalsi mennä, sen jännempää. No puimuri tuli aikanaan saran päähän ja lähti peruuttamaan, minä säikähdin ja lähdin juoksemaan pakoon, takaperin. Virhe! Kaaduin selälleni olkikarheeseen ja puimuri tuli päälle. Muistan vieläkin kun kohlimet pyöri siellä ylhäällä, meteli korvia huumaava ja pikkumies peittyi olkeen. Jotain varjelusta tai tuuria oli matkassa, puimuri lähtikin siitä eteenpäin ja minä jäin olkikasaan.
Muistuipa mieleen,tuli nassikkana itsekin käveltyä puimurin perässä ja puimuri mies huomasi tämän,varoitti sitten että,ei saa kävellä ihan puimurin perässä.......
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Sami88 ja 59 vierailijaa