No täällä viestittelystä ei ole vaaraa itselle eikä muille, mitä nyt joillekin menee tunteisiin, mutta se mikä ei tapa, vahvistaa, näin väittävät.thames kirjoitti: ↑Ke Joulu 29, 2021 5:58 pmNo ei varmasti ole. Onko täälläkään viestittely mitenkään välttämätöntä? Tuonkin ajan jos tekisi töitä niin aika paljon ois enemmän rahaa, vaan mihin sitä tarvitaan kun ostetaan vain ihan pakollista, leivällekkään ei osteta voita vaan laitetaan ylähuulta.
Jälleen ikävä tapaturma
-
- Viestit: 28165
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 251
- Liittynyt: Ti Loka 27, 2020 5:37 pm
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Tuossakin olisi auttanut jos suksissa olisi ollut kunnon nastat.Superdextaaja kirjoitti: ↑Ti Joulu 28, 2021 1:00 am Joskus penskana tuli ensimmäisellä ajokerralla ajettua kelkalla mutkasta penkkaan, kun ei yhtään juolahtanut mieleen noiden jarrutustarve muuten, kuin kaasua höllentämällä. No suoraanhan ne jatkaa matkaa siitä huolimatta jopa umpisessa saati paljon ajetulla ja kovapohjaisella reittiuralla. Veikkaan, että yksi suurimmista syistä onnettomuuksiin noilla on juurikin se, ettei osata tai muutenkaan tajuta käyttää käsikahvajarrua ollenkaan. Tai reitillä lukkojarruttamisen yhteydessä palauttaakseen ohjauskyvyn uudelleen takaisin höllätä jarrusta, että saisi väistettyä esteen ennen törmäystä siihen. Yleensähän varsinkin se kuski on kuollut noissa, niin vaikea tehdä haastattelua asiasta jälkikäteen..
-
- Viestit: 737
- Liittynyt: Pe Loka 17, 2008 3:55 pm
- Paikkakunta: Lappi
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Jos nyt vielä palataan tuohon ulkomaisten turistien hengenlähtötapaukseen niin kaksipäällä ajamisen lisäksi yksi lisäriski tulee kun pitkässä letkassa ajellaan niin jonon päässä vauhti humppaa tolkuttomasti. En tiedä huomaavatko tai huomioivatko nuoret safarioppaat asiaa lainkaan. Katselen ohiajavia safariletkoja päivittäin ja tuntuu että sesongin parantuessa letkat lähinnä pitenevät. Sinne viimeiseksi tarvittaisiin toinen opas eikä iäkäs safariasiakas joka kelkkailee ensimmäistä kertaa.
Letkan hännillä lisäksi pölisee ja turistit painavat pölypilveen ilman kunnollista näkyvyyttä mutkiin ym vaaranpaikkoihin. Ja sitten on aina nämä erilaiset "vapaan maan kansalaiset" joita mahtuu jokaiseen joukkoon ja jotka tekevät ohjeista huolimatta "ite".
Letkan hännillä lisäksi pölisee ja turistit painavat pölypilveen ilman kunnollista näkyvyyttä mutkiin ym vaaranpaikkoihin. Ja sitten on aina nämä erilaiset "vapaan maan kansalaiset" joita mahtuu jokaiseen joukkoon ja jotka tekevät ohjeista huolimatta "ite".
-
- Viestit: 4477
- Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 12:18 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Olipa lähellä, ettei pahemmin sattunut. Olin nousemassa traktorin koppiin ja jalka lipesi kynnykseltä. Olin siinä justiinsä kerenny yläroppaa vetämään ohjauspyörästä menosuuntaan ja poski napsahti topakasti ohjauspyörään. Onneksi oli peltorit päässä niin otti hiukan vastaan. Kävi sukkelasti ihan päivittäisessä tilanteessa.
Viimeksi muokannut jussi77, To Tammi 06, 2022 10:17 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 28165
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Onhan noissa traktorin kanssa lipsumisia aina silloin tällöin jossakin uutisoitu. Jos se jalka juuttuu sinne portaiden taakse, ja koko muu paino sitten sen varassa, niin ei onnistu ihan helpolla itsekseen siitä selvitä. Onneksi nyt selvisit muistutuksella.jussi77 kirjoitti: ↑To Tammi 06, 2022 10:00 pm Olipa lähellä, ettei pahemmin sattunut. Olin nousemassa traktorin koppiin ja jalka lipesi kynnykseltä. Olin siinä justiinsä kerenny yläroppaa vetämäänohjauspyörästä menosuuntaan ja poski napsahti topakasti ohjauspyörään. Onneksi oli peltorit päässä niin otti hiukan vastaan. Kävi sukkelasti ihan päivittäisessä tilanteessa.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 4477
- Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 12:18 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Niin onneksi tossa viissatasessa valmetissa ei ole portaita. Kynnys on sitä kopin runkoputkea ja pakkasluminen kenkä olikin liukas. Päivä touhuttu vahingoitta ja sitten tuollaisessa käykin noin. Hyvä on kun mustelmilla selviää.Ajomies kirjoitti: ↑To Tammi 06, 2022 10:15 pmOnhan noissa traktorin kanssa lipsumisia aina silloin tällöin jossakin uutisoitu. Jos se jalka juuttuu sinne portaiden taakse, ja koko muu paino sitten sen varassa, niin ei onnistu ihan helpolla itsekseen siitä selvitä. Onneksi nyt selvisit muistutuksella.jussi77 kirjoitti: ↑To Tammi 06, 2022 10:00 pm Olipa lähellä, ettei pahemmin sattunut. Olin nousemassa traktorin koppiin ja jalka lipesi kynnykseltä. Olin siinä justiinsä kerenny yläroppaa vetämäänohjauspyörästä menosuuntaan ja poski napsahti topakasti ohjauspyörään. Onneksi oli peltorit päässä niin otti hiukan vastaan. Kävi sukkelasti ihan päivittäisessä tilanteessa.
-
- Viestit: 7812
- Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Sitten kun,on useampi tunti työrupeamaa takana,niin sitä ei ole enää,niin terävänä ja alkaa tulla vahinko riskiä. Joskus aikoinansa ,kesäloma reissulla,otin ensimmäiselle päivälle,hiukan ahneen ajorupeaman,sitä kun oli sitten ajettu pitkä rupeama yhteen soittoon,niiin tuli taas,joku taajama ja se siihen aikaan,jo muotiin tulleet hidaste,mikskä niitä sanotaan,shikaanit vai,suht pitkän suoran jälkeen,meni hiukan myöhäiseksi,ennen kuin tajusin hidastaa.......
No,mitään ei sattunut ja sain autoni sopimaan shikaanista.
Yksi työkseen ajava tuttava,meinasi väsyneenä ajaa tietyömaan opasteista läpi,selitti vaan jälkeen päin.että kyllä hän ne pasteet näki mutta,jostain kumman syystä ei heti älynny alkaa jarruttaa.
"Ammatti" tutkintoa suorittaessani,koneenkäsittely osiossa,kurssin vetäjä selitti hyttiin nousemisesta ja poistumisesta seuravaa että, aina ollan kolmesta kohtaa kiinni ja yksi raaja vaihtaa paikkaa,milloinkaan ei hypätä.
No,mitään ei sattunut ja sain autoni sopimaan shikaanista.
Yksi työkseen ajava tuttava,meinasi väsyneenä ajaa tietyömaan opasteista läpi,selitti vaan jälkeen päin.että kyllä hän ne pasteet näki mutta,jostain kumman syystä ei heti älynny alkaa jarruttaa.
"Ammatti" tutkintoa suorittaessani,koneenkäsittely osiossa,kurssin vetäjä selitti hyttiin nousemisesta ja poistumisesta seuravaa että, aina ollan kolmesta kohtaa kiinni ja yksi raaja vaihtaa paikkaa,milloinkaan ei hypätä.
-
- Viestit: 12986
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Liikenteen seassa hevosella ratsastaminen on todellakin liian vaarallista nykyään kenelle tahansa. Lakeja pitäisi rustata kieltämään tuo ja on kärri- ja rekipeleilläkin liikkuminen teillä enää ammattilaisten heiniä omine vastuuvakuutuksineen. Ei yleinen tie ole myöskään mikään raviharjoittelurata. Tukkirekkaa pukkaa vastaan ja ohi tämän tästä sun muita kyläsuhareita linja-autoista kolulaiskuljetuksiin ja hälytysajoneuvoihin. Nuo eivät hevosen kanssa kolarointimahdollisuutta tarvitse.hevosien kanssa liikenteessä ihan suotavaa, ettei siellä pienet lapset niiden kanssa seikkailisi!
Tekemällä virheistä oppii.
-
- Viestit: 2708
- Liittynyt: Ma Loka 02, 2006 12:11 pm
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
"Niin onneksi tossa viissatasessa valmetissa ei ole portaita. Kynnys on sitä kopin runkoputkea ja pakkasluminen kenkä olikin liukas. Päivä touhuttu vahingoitta ja sitten tuollaisessa käykin noin. Hyvä on kun mustelmilla selviää."
Siihen kynnykseen on helppo liimata liukuestetippi, turvallisuus paranee heti, eikä maksa paljon.
Siihen kynnykseen on helppo liimata liukuestetippi, turvallisuus paranee heti, eikä maksa paljon.
Minkä huollamme sen korjaamme.
-
- Viestit: 4477
- Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 12:18 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Jottain karheeta varmaan pitäs laittaa. Tiedä vaikka jonkinlaista astinlautaakin sinne ulkopuolelle.heijo kirjoitti: ↑Pe Tammi 07, 2022 10:05 am "Niin onneksi tossa viissatasessa valmetissa ei ole portaita. Kynnys on sitä kopin runkoputkea ja pakkasluminen kenkä olikin liukas. Päivä touhuttu vahingoitta ja sitten tuollaisessa käykin noin. Hyvä on kun mustelmilla selviää."
Siihen kynnykseen on helppo liimata liukuestetippi, turvallisuus paranee heti, eikä maksa paljon.
-
- Viestit: 1770
- Liittynyt: Ti Syys 25, 2007 9:56 pm
- Paikkakunta: P-savo
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Liukuesteteipin laittoon on hyvä käyttää kuumailmapuhallinta. Sillä saa liimattavan pinnan kuivattua ja hiukan lämmitettyäkin. Jonkun verran voi myös teippiä liimausvaiheessa lämmittää, niin saa sen hyvin muotoutumaan pintaan. Kulutustavaraahan ne teipit on ja uusittava sitten.
oppia ikä kaikki
-
- Viestit: 7808
- Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Sama paikka:
Vakava onnettomuus Konginkankaalla: kaksi kuollut, neljä viety sairaalaan – tuhoisa bussiturma tapahtui samassa paikassa 2004 https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008527551.html
Asiaan liittyen, aina jos/kun koitan tätä keskustelua etsiä niin haen sitä sekalaista osiolta vaikka koneet puolellahan se luonnollisesti on.
Vakava onnettomuus Konginkankaalla: kaksi kuollut, neljä viety sairaalaan – tuhoisa bussiturma tapahtui samassa paikassa 2004 https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008527551.html
Asiaan liittyen, aina jos/kun koitan tätä keskustelua etsiä niin haen sitä sekalaista osiolta vaikka koneet puolellahan se luonnollisesti on.
-
- Viestit: 1770
- Liittynyt: Ti Syys 25, 2007 9:56 pm
- Paikkakunta: P-savo
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Tarkkaan en tuota paikkaa tunne mutta näyttää, ohituskaistaan kuuluvan ylämäki ja mutka vielä siinä samassa. Talvikelillä ohi kiihdyttäminen mutkaan ei houkuttaisi. Ylämäki on tietysti tyypillinen paikka ohituskaistalle, vaan ei sitä pakko ole käyttää.
oppia ikä kaikki
-
- Viestit: 1821
- Liittynyt: Su Loka 26, 2014 2:35 pm
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Toisen jutun mukaan otkes suositti sen bussionnettomuuden jälkeen kaidetta tohon. Jospa se nyt siihen rakennettais.
Tommosen onnettomuuden selvittely taitaa tulla kokonaisuudessaan kalliimmaksi kuin kaide...
Tommosen onnettomuuden selvittely taitaa tulla kokonaisuudessaan kalliimmaksi kuin kaide...
-
- Viestit: 800
- Liittynyt: Ma Maalis 11, 2019 1:12 pm
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Pitääköhän paikkansa että ohituskaistan pituus olisi vain 800 metriä?
-
- Viestit: 229
- Liittynyt: La Joulu 12, 2020 11:50 am
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
[quote=Valmetilla... post_id=1361964 time=1641753837 user_id=27598]
Pitääköhän paikkansa että ohituskaistan pituus olisi vain 800 metriä?
[/quote]
joo ei tuo häävi pätkä ole....
Eikä muutenkaan mitenkään erityisen jyrkkä tai pitkä mäki ole. vähän erikoinen ohituskaistan paikka kaikkinensa.
Pitääköhän paikkansa että ohituskaistan pituus olisi vain 800 metriä?
[/quote]
joo ei tuo häävi pätkä ole....
Eikä muutenkaan mitenkään erityisen jyrkkä tai pitkä mäki ole. vähän erikoinen ohituskaistan paikka kaikkinensa.
-
- Viestit: 229
- Liittynyt: La Joulu 12, 2020 11:50 am
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Joskaan ei tuolla ohituskaistalla ollut ainakaan siihen 04 ikävään juttuun osaa eikä arpaa
-
- Viestit: 551
- Liittynyt: Pe Syys 13, 2019 8:10 pm
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Oli viikonloppuna tosi liukkaat päätiet Keski-Suomessa. Kitkoilla ajelin, tiukalla alustalla, jatkuvasti luisti urissa sellaista pientä sivuttaissuuntaista heijausta ja piti ohjauksella korjata ihan kokoajan. Pari kertaa lähti perä ylämäessä tasakaasulla vetämään sivulle, keula lähti kohti vastaantulevien kaistaa ja ihan nopeusrajoitusten mukaan menin. Ei ollut mukava ajaa, hitto mikä keikka. Lahdesta etelään oli liukkaus poistettu.
Case 580G (12/1985, David Brown 1390 -moottorilla), 4x4
-
- Viestit: 28165
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Teiden kunnossapito jota sen ison kolarin jälkeen lähes vannottiin paranevan, mutta kuten aina kun vaan kuluu aikaa riittävästi, niin ne lupaukset unohtuu. Ilmeisesti se moottoritie suunnitelma on saattanut kakkos asemaan näiden vanhojen ongelmaisten tie osuuksien korjaamiset ja hoidon? 25 v meni siihen kun lupasivat korjata noita monia ongelma kohtia joita Jyväskylän pohjois- puolella on. Ja nyt osa näistä viimein poistui tuon moottoritie pätkän ansiosta. Meneekö sitten toiset 25 v että tämä Konginkankaan alueella oleva 4- tie korjaantuu? Toivottavasti ei. Liikenne määrät ovat kasvaneet jo sujuvan liikenteen osalta yli sen vetokapasiteetin, eikä myöskään tienkunnossapito ole ajan tasalla. Mutta kuten aina se yksi syyttävä sormi osoittaa "syylliseen" vaikka neljä sormea osoittaa muualle! Lääke varmasti on joku 60 km /h rajoitus ja ohituskielto Ouluun asti.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 4477
- Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 12:18 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Jälleen ikävä tapaturma
Ihminen se on se heikoin lenkki ainavaan. Liikenneturmia ei saada koskaan eliminoitua kokonaan. Varmaan tuotakin ohituskaistaa on ajanut moni menestyksellä ennen tuota autoa. Kuskin vika se lopulta on jos auto karkaa hallinnasta. Se on se ympäristön paine mikä pistää ohittamaan, vaikka ajansäästö olisi minimaalinen. Mikä lienee tuossa kohdassa nopeusrajoitus, mutta jos se ei ole isompi siellä edempänä niin melko turhanpäiväinen on tuollainen ohitus. Minuuteissa kai ne hyödyt voi laskea, 10 tai 60 minuttia, ei oo iso pätkä ihmiselämässä.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: ch, GCS3, jarikos, tiko ja 52 vierailijaa