Kiireen ajan vahinkoja?!

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
tumes
Viestit: 3120
Liittynyt: To Helmi 01, 2018 5:04 am
Viesti:

Re: Kiireen ajan vahinkoja?!

Viesti Kirjoittaja tumes »

Aa nythä mää hokasi et tässä ketjussa ei käsitelläkää parittelua...
MITÄ PIENEMPI VIKA SITÄ SUUREMPI LEKA
⚒️
Ajomies
Viestit: 28094
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Kiireen ajan vahinkoja?!

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

tumes kirjoitti: La Loka 03, 2020 8:11 am Aa nythä mää hokasi et tässä ketjussa ei käsitelläkää parittelua...
Hätäpäisten vahingot ovat eri aihe. :)
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
zukka
Viestit: 7794
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Kiireen ajan vahinkoja?!

Viesti Kirjoittaja zukka »

Norrköping terä poikki kun osui naulaan:
https://photos.app.goo.gl/iD2A7sGatvo137EA8
2-4 kertaa teroitettu,että ei kovin vanha.
simppa
Viestit: 934
Liittynyt: Ti Maalis 28, 2006 8:33 pm
Viesti:

Re: Kiireen ajan vahinkoja?!

Viesti Kirjoittaja simppa »

Norrköpingin ketju katkesi ihan kuusen oksaan eikä keritty teroittaa kertaakaan.Varmaan hinta/laatu suhde.
MOP
Viestit: 7529
Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
Viesti:

Re: Kiireen ajan vahinkoja?!

Viesti Kirjoittaja MOP »

On katkennut ihan laatuketjukin jäiseen oksaan ja on sillä reisullaan. Sattuhan näitä, mutta minä en kinuskia oasta millään hinnalla.
zukka
Viestit: 7794
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Kiireen ajan vahinkoja?!

Viesti Kirjoittaja zukka »

Muutamat tuollaiset ketjut on jäljellä vielä. Kestää omassa käytössä varmaan 2-3 vuotta nuo. Sitten voisi ostaa parempia. Nämä ostettiin kun oli tarjouksessa :mrgreen:
Avatar
ETS
Viestit: 726
Liittynyt: Ke Maalis 06, 2013 3:39 pm
Paikkakunta: L-virta
Viesti:

Re: Kiireen ajan vahinkoja?!

Viesti Kirjoittaja ETS »

Mulla on katkennut Stihlin omia ketjuja useampikin ja muutama melkein uutena ja pelkästään koivupölliä suoraan poikkisahattaessa. Maahantuoja neuvoi vaan ottamaan yhteyttä paikalliseen liikkeeseen, jossa sitten vaan annettiin pussillinen ketjun jatkokappaleita. Ja tais pari kertaa jatkettukin ketju mennä poikki eikä suinkaan siitä jatkoksen kohdalta.
Ostin sitten Oregonin ketjun ja on kestänyt ja pari päivää sitten varaketjuksi tuon Norrköpingin, kun ei montaa euroa maksanut, kokeillaan sitten tuokin.
Avatar
Matsikka
Viestit: 16219
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Kiireen ajan vahinkoja?!

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

ETS kirjoitti: La Loka 03, 2020 8:23 pm Mulla on katkennut Stihlin omia ketjuja useampikin ja muutama melkein uutena ja pelkästään koivupölliä suoraan poikkisahattaessa. Maahantuoja neuvoi vaan ottamaan yhteyttä paikalliseen liikkeeseen, jossa sitten vaan annettiin pussillinen ketjun jatkokappaleita. Ja tais pari kertaa jatkettukin ketju mennä poikki eikä suinkaan siitä jatkoksen kohdalta.
Ostin sitten Oregonin ketjun ja on kestänyt ja pari päivää sitten varaketjuksi tuon Norrköpingin, kun ei montaa euroa maksanut, kokeillaan sitten tuokin.
254 Huskys meni muutamat ketjut poikki. Oli kyllä mieluinen isäntää rotevampi saha, hakkas 242:n mennentullen.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
masankp
Viestit: 3834
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 12:30 pm
Paikkakunta: Keskeinen Pohojammaa
Viesti:

Re: Kiireen ajan vahinkoja?!

Viesti Kirjoittaja masankp »

Minkähänlaisia on nuo ketjut ja sahurit ollu, kun mulla ei oo menny ketjuja yhtään, mut en mä ookaan muuta ku omis tarpeiks sahannu.
Mulla oli yks kaverina sahaushommissa mun metsässä 80-90-luvulla, sillä meni ketju/vk, mulla ei menny yhtään koko talvena poikki. Se kaveri oli ammattimetsuri ollu ruotsissa jollain isolla virmalla ja sen näki työskentelytyylistä, että hakkuulla ollaan, koska karsiessa se oikein löi oksia poikki.
jussi77
Viestit: 4447
Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 12:18 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Re: Kiireen ajan vahinkoja?!

Viesti Kirjoittaja jussi77 »

Sanoisin, että on liian alhainen terän nopeus jos ketju katkeaa. Itsellä ainakin ketjut on hypänny rattaalta risukossa alhaisilla nopeuksilla.
Kaveri tehnyt metsätöitä ja nyt tekee hirsitöitä. Kuulee kierroksista kun sahaa. Kukaan muu ei siellä kierrätä sahaa siihen malliin. En tiedä meneekö saha per vuosi vai ei. Ehkä ei ihan joka vuosi
Avatar
Matsikka
Viestit: 16219
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Kiireen ajan vahinkoja?!

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

jussi77 kirjoitti: La Loka 03, 2020 10:18 pm Sanoisin, että on liian alhainen terän nopeus jos ketju katkeaa. Itsellä ainakin ketjut on hypänny rattaalta risukossa alhaisilla nopeuksilla.
Kaveri tehnyt metsätöitä ja nyt tekee hirsitöitä. Kuulee kierroksista kun sahaa. Kukaan muu ei siellä kierrätä sahaa siihen malliin. En tiedä meneekö saha per vuosi vai ei. Ehkä ei ihan joka vuosi
254 Huskylla isoommalla vetorattahalla tukkipuita sahates on menny. Woima puhuu.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
Ajomies
Viestit: 28094
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Kiireen ajan vahinkoja?!

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Pakkasen syyksi minä laitoin kun omasta sahasta jonkin aikaa sitten ketju katkesi, mutta voihan se joki teko vikakin olla?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
IiHoo845
Viestit: 227
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2018 4:51 pm
Paikkakunta: Kaakkois-Suomi
Viesti:

Re: Kiireen ajan vahinkoja?!

Viesti Kirjoittaja IiHoo845 »

MOP kirjoitti: La Loka 03, 2020 6:00 pm On katkennut ihan laatuketjukin jäiseen oksaan ja on sillä reisullaan. Sattuhan näitä, mutta minä en kinuskia oasta millään hinnalla.
Kyllähän näilläkin paikkansa on. Mä olen sahaillut näillä kantoja pihasta silleen että ne on saanut nurmikon alle. Ei paljon harmita vaikka hiekka kipinöi tuliterässä ketjussa.
Hiljaa susi tulee
zukka
Viestit: 7794
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Kiireen ajan vahinkoja?!

Viesti Kirjoittaja zukka »

IiHoo845 kirjoitti: Su Loka 04, 2020 8:51 pm
MOP kirjoitti: La Loka 03, 2020 6:00 pm On katkennut ihan laatuketjukin jäiseen oksaan ja on sillä reisullaan. Sattuhan näitä, mutta minä en kinuskia oasta millään hinnalla.
Kyllähän näilläkin paikkansa on. Mä olen sahaillut näillä kantoja pihasta silleen että ne on saanut nurmikon alle. Ei paljon harmita vaikka hiekka kipinöi tuliterässä ketjussa.
Tähän käyttöön näitä osittain ostettiin tarjouksesta. Ärsyttävä ajaa jousittamattomilla koneilla yli jos on 5-10cm kantoja polku täynnä.
Hyvin noilla sitten on kaatanutkin ja pilkkonut.
Laadukkaampaa voisi joskus kokeilla myös kunhan nämä terää kuluttavat hommat on tehty.
Sirkkeli ja 8 sormea
Viestit: 7783
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
Viesti:

Re: Kiireen ajan vahinkoja?!

Viesti Kirjoittaja Sirkkeli ja 8 sormea »

https://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/a/ ... ca0302c676

Tiedä sitten,sattuiko tuossa mitään varsinaista vahinkoa mutta,tuli ainakin vähäksi aikaa "äksöniä".
zukka
Viestit: 7794
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Kiireen ajan vahinkoja?!

Viesti Kirjoittaja zukka »

Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: Ke Tammi 27, 2021 8:37 pm https://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/a/ ... ca0302c676

Tiedä sitten,sattuiko tuossa mitään varsinaista vahinkoa mutta,tuli ainakin vähäksi aikaa "äksöniä".
Ainakin kehikko läpäisee euroNCAP kolaritestin :D
Yrjö
Viestit: 1481
Liittynyt: Ke Maalis 15, 2006 7:41 pm
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Kiireen ajan vahinkoja?!

Viesti Kirjoittaja Yrjö »

Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: Ke Tammi 27, 2021 8:37 pm https://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/a/ ... ca0302c676

Tiedä sitten,sattuiko tuossa mitään varsinaista vahinkoa mutta,tuli ainakin vähäksi aikaa "äksöniä".
Taisi kuski olla enempi hevosmiehiä. :roll: . Piehtarointikin onnistui "pollelta"mallikkaasti. :lol:
Kubota B 5001 DT
Sirkkeli ja 8 sormea
Viestit: 7783
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
Viesti:

Re: Kiireen ajan vahinkoja?!

Viesti Kirjoittaja Sirkkeli ja 8 sormea »

Se meni sitten,ovi kieroon ja ylempi lasi palasiksi,nappas puuhun kiiinni,avonainen ovi. :evil: :evil:
Deippa
Viestit: 2144
Liittynyt: Ti Maalis 11, 2008 7:24 am
Paikkakunta: Oulun laitamilla
Viesti:

Re: Kiireen ajan vahinkoja?!

Viesti Kirjoittaja Deippa »

Yrjö kirjoitti: Ke Tammi 27, 2021 9:35 pm
Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: Ke Tammi 27, 2021 8:37 pm https://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/a/ ... ca0302c676

Tiedä sitten,sattuiko tuossa mitään varsinaista vahinkoa mutta,tuli ainakin vähäksi aikaa "äksöniä".
Taisi kuski olla enempi hevosmiehiä. :roll: . Piehtarointikin onnistui "pollelta"mallikkaasti. :lol:
Ne on inkkarit onnistunu autonomisen ajoneuvon kehitystyössä vaan...
Ei (muiden) riemulla rajaa kun Deerellä ajaa :D
JD 6200 -97
Sirkkeli ja 8 sormea
Viestit: 7783
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
Viesti:

Re: Kiireen ajan vahinkoja?!

Viesti Kirjoittaja Sirkkeli ja 8 sormea »

Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: Ti Maalis 23, 2021 1:11 pm Se meni sitten,ovi kieroon ja ylempi lasi palasiksi,nappas puuhun kiiinni,avonainen ovi. :evil: :evil:
Kokosin eilen niitä lasinsiruja sammalikosta,aika työmaa kerätä sammaleiden seasta sellaisia,riisiryynin kokoisia siruja,tiedä sitten olisiko ne koskaan ketään haitanneet,vaikka olis jättänyt sinne, Pitää vielä kehikko puhdistaa siruista ja jossain vaiheessa,sovittaa ovea paikalleen,tutkia vähän onko se oiottavissa,kohtuullisella vaivalla.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Aulispoika, Bing [Bot], Jounie, Juice ja 37 vierailijaa