Rehukuljetin hakkeen siirtoon, entäs klapille / rangalle ?

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
Masi.
Viestit: 88
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 4:34 pm
Paikkakunta: Kaakkois-suomi
Viesti:

Rehukuljetin hakkeen siirtoon, entäs klapille / rangalle ?

Viesti Kirjoittaja Masi. »

Olisiko kellään kokemusta, soveltuuko ao. linkin mukainen rehukuljetin hakkeelle :

www.nettikone.com/682778

( kyseessä ei ole tämä kuljetin, lainasin vain tuota nettikoneesta löytynyttä kuvaa )

Olisi "edullisesti" tarjolla tuollainen kuljetin, ja mahdollinen käyttö olisi hakkeen siirto peräkärristä varasto"siiloon" ( kippaaminen / suoraan latoon hakettaminen ei ole mahdollista )

edit:

No niin mahdollisten "sovelluskohteiden" laajentuessa, onko kellään kokemusta, onnistuuko klapien tai rankojen siirto tälläisellä kuljettimella, vai pyrkiikö esim. klapi kiilautumaan kuljetinkolan ja kuljettimen rungon väliin..?
Viimeksi muokannut Masi., Ma Kesä 01, 2009 1:02 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
James82D

Viesti Kirjoittaja James82D »

Eiköhän tuo toimis. Ehkä koliin hiukan korotusta kokeilemalla selviää mikä hyvä.
jaskari
Viestit: 848
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:06 pm
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskari »

Mulla samallainen kuljetin klapujen siirtoon, on pelannut tosi hyvin
kekkeruusi
Viestit: 127
Liittynyt: Ti Maalis 10, 2009 9:10 pm
Paikkakunta: Ii
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kekkeruusi »

Omien kokemusten perusteella (AIV) luulis onnistuvan kunhan korotat kapuloita.
velimatti
Viestit: 1274
Liittynyt: Su Kesä 10, 2007 4:46 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja velimatti »

Ittelläni on kaksi ketjuinen 12 m:nen kuljetin. Haketan suoraan kuljettimelle, joka sijaitsee rakennuksen toisessa kerroksessa. Siinä käytössä ehtii tyhjentää ongelmitta kuljettimen tuommoisilla 40-50 mm korkeilla kolakuljettimilla.
Jos meinaa kipata kuorman suoraan kuljettimelle, saattais olla tarpeen hiukan korkeammat kolat.
tapsa
Viestit: 3886
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:46 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tapsa »

Tiedän yhden, jota täytetään etukuormaimesta kippaamalla. Hyvin kuulemma toimii, mutta taisi omistaja puhua myös jotain kolien korottamisesta. Hakehan on kevyttä tavaraa verrattuna märkään aiv:een.
Masi.
Viestit: 88
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 4:34 pm
Paikkakunta: Kaakkois-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Masi. »

Lisäsin "optioita"..
Ferkku
Viestit: 5140
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:51 pm
Paikkakunta: suupohoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ferkku »

Palaturve ei ainakaan tahdo kulkea tuollaisella kun kolat nousee palojen päälle, joten klapit on siinä ja siinä.
SamiT
Viestit: 6790
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SamiT »

Jos joku haluaa tuollaisen kuljettimen kuin ensimmäisessä viestissä olevassa kuvassa, mutta ilman lisäreunoja, niin meillä olisi ylimääräisenä ollut jo pidemmän aikaa navetan takana. Ei maksa mitään kunhan hakee itse pois. Voi käyttää nivelakselilla tai sähkömoottorilla. Yksityisviestillä tavoittaa.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
Masi.
Viestit: 88
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 4:34 pm
Paikkakunta: Kaakkois-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Masi. »

SamiT kirjoitti: Ei maksa mitään kunhan hakee itse pois. Voi käyttää nivelakselilla tai sähkömoottorilla. Yksityisviestillä tavoittaa.

Pistit selvästi paremmaksi kun minun tähän mennessä saamani "tarjous".
Reilu 400 km olis suuntaansa hakumatkaa, joten turhan paljon tulee rahtikustannuksia.

Lähempänä jos olis niin heti kävisin hakemassa, ja kertoisin "kuljetus"kokemukset eri materiaaleista tässä voorumilla...
SamiT
Viestit: 6790
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SamiT »

Kyllä tuo meidän kuljetin on sen verran aikaa jo ollut käyttämättä että varmaan jotakin korjattavaa on ennen ensitestiä.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
Ökö
Viestit: 312
Liittynyt: To Tammi 08, 2009 9:34 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ökö »

lauluin sanoin:Paljonko painaa

Mulo o0n vain perävaunu henkilöautoon.
'
Viimeksi muokannut Ökö, To Kesä 04, 2009 2:49 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SamiT
Viestit: 6790
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SamiT »

Arvio painosta on yli 200kg mutta alle 400kg. Saa keskeltä poikki pulttiliitoksesta.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Arpe, EKo, Google [Bot], rautakasa, Superdexta-64, Viil@ri ja 59 vierailijaa