MF 188 ohjaustehostin
-
- Viestit: 229
- Liittynyt: Ma Joulu 15, 2008 9:53 pm
- Paikkakunta: Kainuu
- Viesti:
MF 188 ohjaustehostin
Mitä pitäis tehdä kun ei pienillä kierroksilla jaksa tehostaa, mutta kun kaasua lisää niin rupeaa ohjaus keventymään? Erityisesti oikealle käännettäessä meinaa olla sitkas. Taitaa olla aikalailla samanlainen tehostin kaikissa 100-sarjalaisissa.
British Steel
-
- Viestit: 1317
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 11:52 am
- Paikkakunta: Ludvika Sweden
- Viesti:
Näin on ej muuta kun napuriin vieraisiin !
Eipä vain, siellä aivan yhtä huonossa kunnossa !
Muten lisäätkö moottoriin öljyt tehostajan kautta
Että kuluttaako paljon tehostajaöljyä
Eipä vain, siellä aivan yhtä huonossa kunnossa !
Muten lisäätkö moottoriin öljyt tehostajan kautta

Että kuluttaako paljon tehostajaöljyä

Jatkossakin hyvin
http://www.maskinisten.net
http://www.maskinisten.net
-
- Viestit: 3965
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:46 am
- Viesti:
-
- Viestit: 1159
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 4:36 pm
- Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
-
- Viestit: 421
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 6:40 pm
- Paikkakunta: imatra
- Viesti:
perus oireita 100 sarjassa
välystä sylinterin nivelissä se muuttaa säätöä ja
vaikuttaa jus noin et lakkaa tehostamasta
itellä vaihettii uudet tapit sylinterin kumpaakin päähän ja siihen tunnusteliaan ja uudelleen säätö ni johan alko toimia taas
ei moottori öljy ole tehostajassa siinä on oma säiliö
siinä pumpun perässä
öljy tarkistetaan renkaat vasemmalle käännettynä koneen käydessä
reilua tyhjäkäyntiä
se mutteri auki noin klo 13 kohdalta öljy pinta pitäs olla
olikohan 1/4 tuumaa reijän alapuolella en muista varmakx
välystä sylinterin nivelissä se muuttaa säätöä ja
vaikuttaa jus noin et lakkaa tehostamasta
itellä vaihettii uudet tapit sylinterin kumpaakin päähän ja siihen tunnusteliaan ja uudelleen säätö ni johan alko toimia taas
ei moottori öljy ole tehostajassa siinä on oma säiliö
siinä pumpun perässä
öljy tarkistetaan renkaat vasemmalle käännettynä koneen käydessä
reilua tyhjäkäyntiä
se mutteri auki noin klo 13 kohdalta öljy pinta pitäs olla
olikohan 1/4 tuumaa reijän alapuolella en muista varmakx
-
- Viestit: 1317
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 11:52 am
- Paikkakunta: Ludvika Sweden
- Viesti:
Suomennettuna voidaan kysymys esittää näin:jarsi kirjoitti: Muuten lisäätkö moottoriin öljyt tehostajan kautta![]()
Että kuluttaako paljon tehostajaöljyä

Että vuotaako tehostaja öljynsä moottoriin


Jatkossakin hyvin
http://www.maskinisten.net
http://www.maskinisten.net
-
- Viestit: 229
- Liittynyt: Ma Joulu 15, 2008 9:53 pm
- Paikkakunta: Kainuu
- Viesti:
Öljyä näytti olevan niin kuin pitikin. Vasemmalle käännettäessä ei tuota ongelmaa niinkään ole.jarsi kirjoitti:Suomennettuna voidaan kysymys esittää näin:jarsi kirjoitti: Muuten lisäätkö moottoriin öljyt tehostajan kautta![]()
Että kuluttaako paljon tehostajaöljyä![]()
Että vuotaako tehostaja öljynsä moottoriinsiis jos on vuotoja
British Steel
-
- Viestit: 3965
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:46 am
- Viesti:
-
- Viestit: 8017
- Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
- Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
- Viesti:
-
- Viestit: 1317
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 11:52 am
- Paikkakunta: Ludvika Sweden
- Viesti:
Näillä tiedoilla olen säädellyt, mutta ei tahdo pitää paikkaansa niin kauan kun väljyyksiä löytyy.Savaloja kirjoitti:Huoltomies sääti meijän 165 tehostukseen lisää voimaa jostakin, mutten tiijä mistä?

Jatkossakin hyvin
http://www.maskinisten.net
http://www.maskinisten.net
-
- Viestit: 421
- Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 10:16 pm
- Paikkakunta: Luvia
- Viesti:
perus säätönä kannatta kokeilla seuraavaa: renkaat suoraan ns.vanttiruuvi herkistäjästä auki tehostajan takana oleva kartioruuvvi kierretään täysin kiinni josta sitä sitten kierretään 2-3 kierrosta auki(perusvälys)tämän jälkeen säädetään vanttiruuvi niin että se sopii paikoilleen ilman ongelmia,jos tämä ei auta hankitaan korjaus sarja tehostajan pumppuun sekä tuo ns vanttiruuvi sarja uusitaan,näillä perus toimenpiteillä pitäisi 100 sarjan tehostajan toimia.
-
- Viestit: 1317
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 11:52 am
- Paikkakunta: Ludvika Sweden
- Viesti:
Re: MF 188 ohjaustehostin
Kertoisitko vuosimallinMassey Mann kirjoitti:Mitä pitäis tehdä kun ei pienillä kierroksilla jaksa tehostaa, mutta kun kaasua lisää niin rupeaa ohjaus keventymään? Erityisesti oikealle käännettäessä meinaa olla sitkas. Taitaa olla aikalailla samanlainen tehostin kaikissa 100-sarjalaisissa.

Jatkossakin hyvin
http://www.maskinisten.net
http://www.maskinisten.net
-
- Viestit: 1317
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 11:52 am
- Paikkakunta: Ludvika Sweden
- Viesti:

jopa kiertyy niin mainiosti esim seuraavana pnä


Jatkossakin hyvin
http://www.maskinisten.net
http://www.maskinisten.net
-
- Viestit: 421
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 6:40 pm
- Paikkakunta: imatra
- Viesti:
-
- Viestit: 8017
- Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
- Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
- Viesti:
Jos tuo kartisäätöruuvi on alkuperäinen, niin lähtee pois vain alaspäin. Ei tule siitä reiästään ylös. Ja perussäätö on täysin kiinni ja sitten 7 kierrosta auki ja siinä kohtaa vanttiruuvi paikoilleen (se ei ole vanttiruuvi) vaan molemmat jengat/kierteet on samaan suuntaan. Noin se menee 165ssa ja 185ssa, niistä minulla on kokemusta. Mutta taas shyden sivuilta pitäisi kirjat löytyä.
-
- Viestit: 1317
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 11:52 am
- Paikkakunta: Ludvika Sweden
- Viesti:
Kutsukaamme sitä "vanttiruuviksi" toiminta on kuitenkin sama.MOP kirjoitti:Jos tuo kartisäätöruuvi on alkuperäinen, niin lähtee pois vain alaspäin. Ei tule siitä reiästään ylös. Ja perussäätö on täysin kiinni ja sitten 7 kierrosta auki ja siinä kohtaa vanttiruuvi paikoilleen (se ei ole vanttiruuvi) vaan molemmat jengat/kierteet on samaan suuntaan. Noin se menee 165ssa ja 185ssa, niistä minulla on kokemusta. Mutta taas shyden sivuilta pitäisi kirjat löytyä.
Minä saan siitä "Herkistäjän" säätötanko (4), mutta voi mennä
hiusten hakomiseksi jos jatketaan
Kyllä nämä ohjeet pätee seuraaviin malleihin:
MF165-188,,MF550-590.
Jatkossakin hyvin
http://www.maskinisten.net
http://www.maskinisten.net
-
- Viestit: 3965
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:46 am
- Viesti:
Teoriassa on, käytännössä tuskin huomaa.MOP kirjoitti:Ei ole eroa mihinkään suuntaan, jos paikat on nappikunnossa.
Omakohtaista kokemusta on että tiivisteiden vaihto voi auttaa. Sitten tuo vantittiiman vanttiruuvin säätö. Kirjan ohjeilla onnistuu ainakin uudessa traktorissa. Vanhassa on parempi tehdä loppusäätö kiertämällä pihaa ja säätää sen mukaan miltä tuntuu. Molempiin suuntiin suht sama tehostus eikä kampea pahemmin.
-
- Viestit: 229
- Liittynyt: Ma Joulu 15, 2008 9:53 pm
- Paikkakunta: Kainuu
- Viesti:
Vuosimalli on -74. Oisko vuosi sitten joku tappi uusittu sinne tehostajaan, mutta mieleen tuli myös se, että vielä vähän aikaa sitten kun käänti ohjauksen niin loppuun asti kun sai niin rupesi tehostin "vokisemaan", mutta se äänähtely hävisi vähän aikaa sitten ja nyt sitkastu tuo ohjaus..
British Steel
-
- Viestit: 7490
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
- Paikkakunta: Lounainen Suomi
- Viesti:
-
- Viestit: 1159
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 4:36 pm
- Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Se vokina on ihan normaalihomma kun tehostin on kunnossa, onko se joku ylipaineventtiili.Massey Mann kirjoitti:Vuosimalli on -74. Oisko vuosi sitten joku tappi uusittu sinne tehostajaan, mutta mieleen tuli myös se, että vielä vähän aikaa sitten kun käänti ohjauksen niin loppuun asti kun sai niin rupesi tehostin "vokisemaan", mutta se äänähtely hävisi vähän aikaa sitten ja nyt sitkastu tuo ohjaus..
Se voittaa kellä on kuollessaan eniten romua
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 4 vierailijaa