Webasto
-
- Viestit: 4704
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 4:28 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 240
- Liittynyt: Su Kesä 17, 2007 7:04 pm
- Paikkakunta: Kotka
- Viesti:
-
- Viestit: 762
- Liittynyt: To Tammi 26, 2006 8:06 pm
- Paikkakunta: kainuu
- Viesti:
-
- Viestit: 824
- Liittynyt: La Heinä 15, 2006 11:18 am
- Paikkakunta: Kanta Häme
- Viesti:
Uusi ohjainlaite maksaa 300€:sta ylöspäin ja tulee lämmönvaihdin mukana.
Mä lähetin korjattavaksi C mallin weban ohjainlaitteita, ei niissä muuta vikaa ollu kun juotoksissa.
Tässä linkki yrityksen sivuille: http://www.sercaphuoltopalvelut.com/
Mä lähetin korjattavaksi C mallin weban ohjainlaitteita, ei niissä muuta vikaa ollu kun juotoksissa.
Tässä linkki yrityksen sivuille: http://www.sercaphuoltopalvelut.com/
-
- Viestit: 240
- Liittynyt: Su Kesä 17, 2007 7:04 pm
- Paikkakunta: Kotka
- Viesti:
Oliko minkä hintanen korjaussampo10 kirjoitti:Uusi ohjainlaite maksaa 300€:sta ylöspäin ja tulee lämmönvaihdin mukana.
Mä lähetin korjattavaksi C mallin weban ohjainlaitteita, ei niissä muuta vikaa ollu kun juotoksissa.
Tässä linkki yrityksen sivuille: http://www.sercaphuoltopalvelut.com/
-
- Viestit: 824
- Liittynyt: La Heinä 15, 2006 11:18 am
- Paikkakunta: Kanta Häme
- Viesti:
-
- Viestit: 240
- Liittynyt: Su Kesä 17, 2007 7:04 pm
- Paikkakunta: Kotka
- Viesti:
-
- Viestit: 762
- Liittynyt: To Tammi 26, 2006 8:06 pm
- Paikkakunta: kainuu
- Viesti:
Edullinen hinta tosiaan. Sisältyykö hintaan toimintatakuu? Monet elektroniikkakorjaamot ottavat minimihintana tunnin veloituksen tulipa kuntoon eli ei, ja hinnat ovat korkeammat kuin autokorjaamoissa. Aikaa tuhertuu myös tavaran lähettelyyn ja odotteluun. Itse jos korjaa ja ei ole kiire niin säästäähän siinä jos 30€:llä ohjainlaite tulee kuntoon. Jos on vaihtolaite hyllyssä niin sitten korjaus tietysti käy sukkelaan. Sille ei kuitenkaan ehkä pysty antamaan samaa takuuta kuin uudelle osalle.
-
- Viestit: 2031
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:42 am
- Viesti:
Täällä korjaavat myös niitä ohjainkortteja, ja taitaa olla korjattuja valmiina lähettää hyllystäkin.
http://www.elektromeka.net/
Itsellä kanssa aivovammanen webasto, mutta koittanut itse opiskella sitä korttia jos sen saisi korjattua omin neuvoin. Tuntuu olevan näissä pienemmissä webastoissa oikeen tyyppivika tuo ohjainkortin porsiminen.
http://www.elektromeka.net/
Itsellä kanssa aivovammanen webasto, mutta koittanut itse opiskella sitä korttia jos sen saisi korjattua omin neuvoin. Tuntuu olevan näissä pienemmissä webastoissa oikeen tyyppivika tuo ohjainkortin porsiminen.
Ei kaikki ole romua, mikä on ruosteessa.
http://www.belkku.fi
http://www.belkku.fi
-
- Viestit: 28122
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Tossa aikaisemmin mainittiin mahdollinen irronnut, juotos. Suurennuslasin avulla kun niitä tarkkailee saattaa näkyä irronnut juotos. Ainakin linja-autojen webasto vioista suurin osa on helposti itse korjattavia, mm. palovahti, rele viat, hapettuneet sulakkeet, pyörimättömät pumput ja sitten nämä "tärinä viat". Reilun 20 v aikana ei n. 20 linja-autoon ole tarvinnut kuin jokunen ohjainyksikkö uusia. Eniten hylätyksi joutuneita laitteita puhkipalamisen johdosta, tai sitten jonkun totaalisen tuhon seurauksena (kolari tms.) Normaali huolto toiminnat on rajoittuneet p-a suodattimen vaihtoon, ja palovahdin puhdistukseen. Käyttämättömyys näissä laitteissa aiheuttaa suurimmat murheet.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 9524
- Liittynyt: To Marras 08, 2007 7:26 pm
- Paikkakunta: Ruovesi
- Viesti:
Usein helpoin tapa korjata painokytkentälevyn juotokset, on juotella kaikki läpi uusiksi. Jos haluaa voi suurennuslasilla etsiä niitä renkaita komponentin piikin ympäriltä, mutta aina vika ei ole silmin nähtävissä. Useimmiten huonot juotokset löytyvät moninapaisista raskaista komponenteista, kuten muuntajat, releet, liittimet yms. Liian iso reikä pk-levyssä suhteessa juotettavaan piikkiin on myös riskitekijä. Eniten vikoja on kuitenkin sellaisissa komponenteissa, jotka makaavat suoraan pk-levyssä kiinni ja piikki on toiselta puolelta juotettu. Lämpöliikkuminen repii juotoksen irti, ellei komponentin kiinnityksessä levyyn ole joustoa, millin ilmarakokin vähentää vikatiheyttä runsaasti. Ammattikorjaaja osaa yli 90% todennäköisyydellä paikantaa vialliset juotokset levyllä pelkkien komponenttien perusteella, näkemättä itse juotoksia.
Ford 6610, -82
Ford 6640, -96
Ford 6640, -96
-
- Viestit: 9524
- Liittynyt: To Marras 08, 2007 7:26 pm
- Paikkakunta: Ruovesi
- Viesti:
Unohtui edellisestä tähdentää, että pitää ottaa huomioon myöskin se, onko laite kasattu vanhalla tina/lyijy (60/40) seoksella, vaiko nykyisin käytetyllä lyijyttömällä (kelvottomalla) tinalla. Jos juotat vanhalla tinalla uuden päälle, saat aikaan sellaisen pöperön, joka taatusti aiheuttaa ongelmia. Lyijytön tina olisi viisainta puhdistaa imurilla, tai tinaimu-nauhalla kokonaan pois ja juottaa vanhalla kunnon tinalla uusiksi. Mainittakoon,että lentolaitteissa ja sotilaselektroniikassa lyijytöntä tinaa ei saa käyttää ollenkaan, vaan siellä on erivapaus vanhoihin kunnon aineisiin. Kannattaa muuten hamstrata kunnon tinaa, niin kauan kun sitä vielä on saatavilla.
Ford 6610, -82
Ford 6640, -96
Ford 6640, -96
-
- Viestit: 4704
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 4:28 pm
- Viesti:
][/quote] Oliko minkä hintanen korjaus [/quote]
Mietis nyt hieman. Tuolla henkilöllä on todennäköisesti ainakin neljän vuoden ammattikoulutus takana, voi olla vaikka kahdeksan. Ja tuskin tuo henkilö on niitä miehiä, jonka oppilastöitä opettaja keväällä sorvailee varmistaakseen että pääsee varmasti tyypistä eroon. Älykkyysosamäärä ainakin 140. Jos kytkentään ei sattumalta ole perehtynyt sen tutkimiseen voi mennä helposti pari kolme päivää ja osia ei osteta mistään Sivasta. Jonkin tumpelon korjaama lämmitin polttaa koko auton. Joten tunge se kolmekyppisesi sinne mistä sen kaivoit ja maksa suosilla mitä pyydetään.
Mietis nyt hieman. Tuolla henkilöllä on todennäköisesti ainakin neljän vuoden ammattikoulutus takana, voi olla vaikka kahdeksan. Ja tuskin tuo henkilö on niitä miehiä, jonka oppilastöitä opettaja keväällä sorvailee varmistaakseen että pääsee varmasti tyypistä eroon. Älykkyysosamäärä ainakin 140. Jos kytkentään ei sattumalta ole perehtynyt sen tutkimiseen voi mennä helposti pari kolme päivää ja osia ei osteta mistään Sivasta. Jonkin tumpelon korjaama lämmitin polttaa koko auton. Joten tunge se kolmekyppisesi sinne mistä sen kaivoit ja maksa suosilla mitä pyydetään.
-
- Viestit: 710
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 8:45 am
- Paikkakunta: Sauvo
- Viesti:
Ei jumalavita tätä kaveriaLeyland 262 mies kirjoitti:
Mietis nyt hieman. Tuolla henkilöllä on todennäköisesti ainakin neljän vuoden ammattikoulutus takana, voi olla vaikka kahdeksan. Ja tuskin tuo henkilö on niitä miehiä, jonka oppilastöitä opettaja keväällä sorvailee varmistaakseen että pääsee varmasti tyypistä eroon. Älykkyysosamäärä ainakin 140. Jos kytkentään ei sattumalta ole perehtynyt sen tutkimiseen voi mennä helposti pari kolme päivää ja osia ei osteta mistään Sivasta. Jonkin tumpelon korjaama lämmitin polttaa koko auton. Joten tunge se kolmekyppisesi sinne mistä sen kaivoit ja maksa suosilla mitä pyydetään.
Jos se hinta oli 30€, mitä pidän aika edullisena, ni sitten se oli. Aja jo se leukkus suohon.
Fordson Super Dexta -62
Volvo T650 -73
Ford Escort MK1 1300 -75
Volvo T650 -73
Ford Escort MK1 1300 -75
-
- Viestit: 9524
- Liittynyt: To Marras 08, 2007 7:26 pm
- Paikkakunta: Ruovesi
- Viesti:
Alkaako tälläkin palstalla olemaan samaa oirehdintaa, kun mitä noissa enemmän kaupunkilaisten käyttämillä vastaavilla foorumeilla on. Eli että foorumia käytetään mielialalääkkeitten korvikkeena ja pahan olon purkuväylänä. Outoa, koska kukaan ei pakota osallistumaan, jos se aiheuttaa pahaa oloa ja ahdistumista. Jotkut voisivat tarkistaa vähän tyyliään, ettei monen hyvää tarkoittavan ihmisen mielialaa ja ehkä koko päivääkin pilata. Vai sekö on tarkoituskin? Jos se on tarkoitus, silloin on kyse sairaudesta.
Ford 6610, -82
Ford 6640, -96
Ford 6640, -96
-
- Viestit: 2109
- Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 6:54 pm
- Paikkakunta: ROVANIEMI - OULU
- Viesti:
Sama täällä kyllä WEBASTOISSA nimenomaan on ollut hyvin vähän vikoja itsellänikin reilun 20-vuoden aikana Ardikeissa ja Ebereissä kyllä riitti hiplattavaa Mikuni on kans hyvä ja varma lämmitin ainoa huono puoli on korkea hinta mutta pääsääntöisesti ne kaikki pelaa jos muistaa käyttää kesälläkin vähintään kerran kuukaudessaAjomies kirjoitti:Tossa aikaisemmin mainittiin mahdollinen irronnut, juotos. Suurennuslasin avulla kun niitä tarkkailee saattaa näkyä irronnut juotos. Ainakin linja-autojen webasto vioista suurin osa on helposti itse korjattavia, mm. palovahti, rele viat, hapettuneet sulakkeet, pyörimättömät pumput ja sitten nämä "tärinä viat". Reilun 20 v aikana ei n. 20 linja-autoon ole tarvinnut kuin jokunen ohjainyksikkö uusia. Eniten hylätyksi joutuneita laitteita puhkipalamisen johdosta, tai sitten jonkun totaalisen tuhon seurauksena (kolari tms.) Normaali huolto toiminnat on rajoittuneet p-a suodattimen vaihtoon, ja palovahdin puhdistukseen. Käyttämättömyys näissä laitteissa aiheuttaa suurimmat murheet.
Lissää paskaa housuun ja ette päin...
-
- Viestit: 2390
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 4:47 pm
- Paikkakunta: Oulun seutu
- Viesti:
Appiukolla viimeistä edellisessä taksimersussa Webaston myynyt liike osti sen takaisin, koska ei saanut sitä toimimaan kuukautta pidempään koskaan..
Viimeisessä taksissa, joka on nykyään yksityisajossa, tehtalla asennettu ilman kelloa oleva webasto on toiminut jo sen 400tkm/10v.
Hiukan se vaihtelee näköjään toi webaston kesto..
Viimeisessä taksissa, joka on nykyään yksityisajossa, tehtalla asennettu ilman kelloa oleva webasto on toiminut jo sen 400tkm/10v.
Hiukan se vaihtelee näköjään toi webaston kesto..
-
- Viestit: 593
- Liittynyt: Su Heinä 06, 2008 3:53 pm
- Paikkakunta: Savo
- Viesti:
Ne on lisälämmittimien ohjainkorttiviat melko yleisiä merkkiin katsomatta.
Itse olen syyksi ajatellut niiden käyttöolosuhteita: Melkein aina nykyisissä lämmittimissä on ohjainlaite laitteessa itsessään, kuumassa paikassa. Pieni kortti on ahdettu täyteen suuria virtojakin käsitteleviä komponentteja.
Ja Väliin on 30 astetta pakkasta, sitten polkaistaan lämmitin päälle ja kohta on vähintään saman verran lämmintä...
Minä en omasta älykkyysosamäärästäni tiedä, enkä ole insinööriksi lukenut, mutta ensin otin oppia koulussa, sitten katselin kun Isot Pojat näitäkin laiteita korjasi. Sitten viimein jouduin itsekkin korjaamaan.
Irronneet juotoksethan ne yleisimmät viat on, niin näissä kun valokatkaisimissa, virtareleissä ja mitähän kaikkia härpäkkeitä se on auton kojelaudan alusta täynnä. Toki rikkoutuu joskus komponenttejakin, ja jos ei juotosten korjaus auta niin silloin minun taitoni tällä elektroniikan saralla loppuvat. Mutta pitkälle pääsee jo näilläkin!
Jos asiakas odottaa selän takana ja käyn kolvin kärjellä jonkun kortin juotokset läpi ja kuntoon tulee niin se on siinä ja siinä ilkeääkö velottaa sitä kolme kymppiäkään...
Itse olen syyksi ajatellut niiden käyttöolosuhteita: Melkein aina nykyisissä lämmittimissä on ohjainlaite laitteessa itsessään, kuumassa paikassa. Pieni kortti on ahdettu täyteen suuria virtojakin käsitteleviä komponentteja.
Ja Väliin on 30 astetta pakkasta, sitten polkaistaan lämmitin päälle ja kohta on vähintään saman verran lämmintä...
Minä en omasta älykkyysosamäärästäni tiedä, enkä ole insinööriksi lukenut, mutta ensin otin oppia koulussa, sitten katselin kun Isot Pojat näitäkin laiteita korjasi. Sitten viimein jouduin itsekkin korjaamaan.
Irronneet juotoksethan ne yleisimmät viat on, niin näissä kun valokatkaisimissa, virtareleissä ja mitähän kaikkia härpäkkeitä se on auton kojelaudan alusta täynnä. Toki rikkoutuu joskus komponenttejakin, ja jos ei juotosten korjaus auta niin silloin minun taitoni tällä elektroniikan saralla loppuvat. Mutta pitkälle pääsee jo näilläkin!
Jos asiakas odottaa selän takana ja käyn kolvin kärjellä jonkun kortin juotokset läpi ja kuntoon tulee niin se on siinä ja siinä ilkeääkö velottaa sitä kolme kymppiäkään...
-
- Viestit: 240
- Liittynyt: Su Kesä 17, 2007 7:04 pm
- Paikkakunta: Kotka
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: aarne, JariM79, kalvaana ja 46 vierailijaa