wikströmin vesisäiliö

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
100A
Viestit: 19
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2009 6:56 pm
Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Viesti:

wikströmin vesisäiliö

Viesti Kirjoittaja 100A » To Helmi 12, 2009 6:57 pm

Tervehdys masinistit. Oiskohan kellään tietoa minkä kokoinen on ollut wikström maamoottorin 10-12 hv vesisäiliö, liekkö sama 700x600 kun on vastaavassa olympiassa.

tapsa 86
Viestit: 2084
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 1:46 pm
Paikkakunta: Tervakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tapsa 86 » To Helmi 12, 2009 7:09 pm

Mittaan viikonloppuna omasta 10-11hv umpipäästä. Oletko katsonut digitoiduista pienpainatteista? siellä on muistaakseni Wikströmin varaosa luettelo.
Ferguson TED-20 -51
Belarus MTZ 52 -69

Nuhvelentin Veli
Viestit: 632
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:47 pm
Paikkakunta: Keminmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nuhvelentin Veli » To Helmi 12, 2009 8:36 pm

Jatketaampa aihetta...Lisäksi, jos joku tietäisi mitat 18-24Hv Viken vastaavaan pyttyyn, niin saisi senkin projektin eteenpäin
Minäkö Muka Romunkerääjä??

tapsa 86
Viestit: 2084
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 1:46 pm
Paikkakunta: Tervakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tapsa 86 » To Helmi 12, 2009 9:24 pm

Voin kysellä myös tuon isomman wiken säiliötä viikonloppuna.
Ferguson TED-20 -51
Belarus MTZ 52 -69

Ripel
Viestit: 2506
Liittynyt: Su Loka 26, 2008 10:27 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ripel » Pe Helmi 13, 2009 5:12 pm

Ainakin meillä on tuossa wikströmissä 10-12hv wikströmmin alkuperäinen ristikko verkolla olevalla jäähdytyksellä. Korkeus 580mm halkaisija 650mm.

Alun perin tuossa kokoluokassa voi olla eri kokoinen koska tuon moottorin oma säiliö oli hävinnyt mutta wiken alkuperäinen tuo on kuitenkin mutta mistä kokoluokasta siitä ei ole varmuutta.

W_Cub Sr.
Viestit: 970
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 10:20 pm
Paikkakunta: E-P maa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja W_Cub Sr. » Pe Helmi 13, 2009 7:30 pm

Ketjun aloittajalle:
Halk.740, kork. 590 (yksikköverkollinen)
Halk.700 tai 760 kork. 600 ristikkoverkollinen.
Näyttää niitä olevan erikokoisia vaikka ei sitä ilman mittausta huomaakkaan. Moottorisi valmistusvuosi antaisi jotakin osviittaa minkälainen se voisi olla.

100A
Viestit: 19
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2009 6:56 pm
Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 100A » Pe Helmi 13, 2009 9:04 pm

Mistähän tuon valmistus vuoden tietäis ostaja väitti 1929 mutta luulen konetta tuoreemmaks. Saako siitä valmistus numerosta selville vuosmallin niin muistelisin jonkun kertoneen, ei tosin mulle se aukene. Ja tämä on ollut luutavasti yksi verkoinen eikös ne umpipäät ollu niitä neli verkoisia?

W_Cub Sr.
Viestit: 970
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 10:20 pm
Paikkakunta: E-P maa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja W_Cub Sr. » Pe Helmi 13, 2009 9:23 pm

Mikä numero?

100A
Viestit: 19
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2009 6:56 pm
Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 100A » Pe Helmi 13, 2009 9:47 pm

Se valmistus nro:17137 koneen tyyppi on J jospa se näistä selviäis paremmin.

tapsa 86
Viestit: 2084
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 1:46 pm
Paikkakunta: Tervakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tapsa 86 » Pe Helmi 13, 2009 10:16 pm

Valmistusvuosi 1947.

http://www.puuvene.net/keskustelu/viewt ... uosimallit

Pöntön mitat olikin jo mainittu.
Ferguson TED-20 -51
Belarus MTZ 52 -69

W_Cub Sr.
Viestit: 970
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 10:20 pm
Paikkakunta: E-P maa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja W_Cub Sr. » Pe Helmi 13, 2009 10:17 pm

Valmistusvuosi on 1947. Tuolloin valmistui 285 moottoria!
Muokkaus: Jaa, myöhästyin minuutilla. :lol:

Ripel
Viestit: 2506
Liittynyt: Su Loka 26, 2008 10:27 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ripel » Pe Helmi 13, 2009 11:00 pm

Onko mitään mahdollisutta selvittää koneen vuosimallia jos tyyppikilpi puuttuu vissiin ei vai? :roll:
Oli talon lapset kuullemma aikoinaan purkaneet ja pyöritelleet pultteja ja muttereita löysälle jonka seurauksena osia puuttui :evil: (nyt jo aikuinen itse tunnusti kuitenkin )
Kyseessä on irtokansi wikström 10-12hv.

tapsa 86
Viestit: 2084
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 1:46 pm
Paikkakunta: Tervakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tapsa 86 » La Helmi 14, 2009 9:47 am

Valmistenumero voi löytyä wikuissa kampiakselista, näin eräs maamoottoriharrastaja kertoi. Porilaisissa löytyy männänlaesta jos mäntä alkuperäinen, itselläni toisessa porilaisessa löytyy myös sylinteristä meistettynä.
Joten eikun osia tutkimaan niin voihan se jostain löytyä, valetut numerot taitaa sitten olla järjestään osa numeroita.
Ferguson TED-20 -51
Belarus MTZ 52 -69

Ripel
Viestit: 2506
Liittynyt: Su Loka 26, 2008 10:27 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ripel » La Helmi 14, 2009 10:08 am

osa numeroita noisssa osissa kyllä oli tai jotain sinne päin 3:sia muistaakseni olivat. Hemmetti kun ei muista vaika tuli sitä putsattua että oliko siinä kampiakselissa jotain numeroita :roll: No pitää koittaa katsoa kun vähentää ensi kesälle öljyä kampikammiosta jospa näkisi jotain. Oisi mukava tietää että minkä ikäinen tuo kone on.

100A
Viestit: 19
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2009 6:56 pm
Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 100A » La Helmi 14, 2009 6:38 pm

Kiitoksia kaikille vastanneille. Vielä jos jatkan niin oiskohan jollain sen verkko systeemissä olevien tuki rautojen pituuksia tiedossa ja vesi kait valuu siihen verkolle putkessa olevien reikien kautta oisko nuo jotain 5mm vai suurempia ja montako niitä ylipäänsä on siinä? :roll:

Nuhvelentin Veli
Viestit: 632
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:47 pm
Paikkakunta: Keminmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nuhvelentin Veli » Ma Helmi 16, 2009 7:03 pm

tapsa 86 kirjoitti:Voin kysellä myös tuon isomman wiken säiliötä viikonloppuna.
Kiitän ja kumarran...on nimittäin ollut semmosta tietoa, että pata olisi saman kokoinen, kuin 10-12Hv:ssä...Mutta olisi hyvä saada varmuus aiheeseen.

PS: Tyyppi: 18-24Hv 2-sylinterinen. Koneen numero on 16314 ja valmistusvuosi 1944 (toiseksi viimeinen kone ko. vuonna :wink: )
Minäkö Muka Romunkerääjä??

jste
Viestit: 88
Liittynyt: Ma Loka 13, 2008 9:08 pm
Paikkakunta: Karkkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jste » To Helmi 19, 2009 7:55 am

Menee vähän pääaiheesta sivuun mutta saakohan mistään visisäiliön kylkeen uusia tarroja. Niitähän voi kyllä teettää jos on hyvälaatuinen kuva, mutta olisiko joku jo ehtinyt ensin...
Teijon koneeseen olisi tarvis...niin ja myös polttoainesäiliön päätyihin myös ne kolmiomalliset.
Valmet ajaa kesät talvet
Valmet 15, -54
Valmet 20, -57
Valmet 20, -63
Valmet 33, -58
Valmet 864, -66
Valmet 502, -75
Valmet 802. -81
Zetor 25A, -56
MV-Marin 5400 + Mercury 90
Maamoottoreita, puimakone, myllymatti ym ym.

vild78
Viestit: 8
Liittynyt: Su Marras 23, 2008 9:08 pm
Viesti:

Vesisäiliöön tarroja?

Viesti Kirjoittaja vild78 » To Helmi 19, 2009 9:12 pm

Olympiaan. Sariniin ja Teijolaisiin on saanut uusituotanto tarroja... Oulaisten Weteraanimoottorikerho Wanha Woima RY:n konepäivillä, yhdistyksen myyntipisteestä... Wickströmeissä ei sellaisia ollutkaan. Jossain juhlavuoden mallissa, maalatut ornamentit petipuissa...
Kaikki sinisellä savulla toimivat koneet ja härvelit... Sekä valitettavasti joitain sellaisia, mistä savu karannut...

jste
Viestit: 88
Liittynyt: Ma Loka 13, 2008 9:08 pm
Paikkakunta: Karkkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jste » To Maalis 12, 2009 3:29 pm

Sieltähän niitä tosiaan saa. Tänään tuli postissa. Pitänee alkaa tutkia millä korkeudella ne säiliön kyljessä kuuluvat olla.
Kiitokset vinkistä vild78.
Valmet ajaa kesät talvet
Valmet 15, -54
Valmet 20, -57
Valmet 20, -63
Valmet 33, -58
Valmet 864, -66
Valmet 502, -75
Valmet 802. -81
Zetor 25A, -56
MV-Marin 5400 + Mercury 90
Maamoottoreita, puimakone, myllymatti ym ym.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: 450DT, htc_81, masankp, maukka, OIU, pouhe ja 41 vierailijaa