Valmet 361.2 vetopyörästö
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: La Tammi 17, 2009 3:31 pm
- Paikkakunta: oulu
- Viesti:
Valmet 361.2 vetopyörästö
Valmet 361.2 napa-akselin hammaspyörä ja vetoakselin hampaisto tiputti hampaita .meni oikea puoli juntturaan ,se tasauspyörästön puoli (kolisi jo ajaessa jonkun aikaa), kynkän aukaisun jälkeen vian laatu selvisi, molemmista hampaita öljyn seassa. Vetoakselin sain Valtran purkuvarastolta ,mutta hammaspyörää ei tunnu oikein löytyvän uusia, eikä purkuosia .Olisko hammaspyörä Valmet 361 ja 565 heikkous?
-
- Viestit: 2384
- Liittynyt: La Maalis 17, 2007 8:58 am
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: La Tammi 17, 2009 3:31 pm
- Paikkakunta: oulu
- Viesti:
Valmet 361.2 vetoakselisto
Valmet 33, 361 ja 565 vetoakselit ovat muuten samanlaiset , paitsi tasauspyörästöllisissä malleissa ,polkimen puoleisen akselin pooritus on pitempi (oikeanpuoleinen). Napa-akselin iso hammaspyörä on kaikissa samanlainen ( 37-hammasta) ja toispuoleinen poorihammastus akseliin.
-
- Viestit: 2072
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:45 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 4704
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 4:28 pm
- Viesti:
565:n aikana on karkaisua laitettu syvempään. Sen näkee sinistymästä
miten syvältä ratas on karkaistu. Kyllä se normaalin käytön kestää mutta joskus tulee kova vääntö ja hammas katkeaa. Voihan siihen hitsata uuden hampaan. Hyvä porailla jotain ruuveja hampaan kohdalle jotta saa sen
lujempaan kiinni. Korjattu ratas voi maantieajossa hieman kuulua jos sen rälläkällä koneistaa. Oikein jyrsimellä tietysti tulisi parempi.
miten syvältä ratas on karkaistu. Kyllä se normaalin käytön kestää mutta joskus tulee kova vääntö ja hammas katkeaa. Voihan siihen hitsata uuden hampaan. Hyvä porailla jotain ruuveja hampaan kohdalle jotta saa sen
lujempaan kiinni. Korjattu ratas voi maantieajossa hieman kuulua jos sen rälläkällä koneistaa. Oikein jyrsimellä tietysti tulisi parempi.
-
- Viestit: 2072
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:45 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 407
- Liittynyt: Ti Maalis 25, 2008 11:30 am
- Viesti:
Tämä neuvo vaikuttaa ns. myynti remontiltaLeyland 262 mies kirjoitti:565:n aikana on karkaisua laitettu syvempään. Sen näkee sinistymästä
miten syvältä ratas on karkaistu. Kyllä se normaalin käytön kestää mutta joskus tulee kova vääntö ja hammas katkeaa. Voihan siihen hitsata uuden hampaan. Hyvä porailla jotain ruuveja hampaan kohdalle jotta saa sen
lujempaan kiinni. Korjattu ratas voi maantieajossa hieman kuulua jos sen rälläkällä koneistaa. Oikein jyrsimellä tietysti tulisi parempi.
Vitsikäs tuo Leuland 262 mies
-
- Viestit: 4704
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 4:28 pm
- Viesti:
Yleensä jos hammas katkeaa niin katkeaa ehjä hammas eikä korjattu.
Hammas katkeaa pienellä vaihteella ajossa suurella momentilla.
Hampaan katkeamisen kyllä huomaa välittömästi eikä sillä kukaan tietämättään lähde liikenteeseen.
Hammasratas ei ole mikään ketju vaan hampaat ovat suuremman aikaa
käyttämättöminä. Silloin kun kuski tekee ratkaisevan virheen niin katkeaa se hammas joka sattuu olla hampaalla. Kyllähän tuo valtavasti kestää mutta
rajansa kaikella.
Kyllähän tuollaiset remontit ammattilaisen hommia ovat, ei sinne pidä
mennä harjoittelemaan.
Hammas katkeaa pienellä vaihteella ajossa suurella momentilla.
Hampaan katkeamisen kyllä huomaa välittömästi eikä sillä kukaan tietämättään lähde liikenteeseen.
Hammasratas ei ole mikään ketju vaan hampaat ovat suuremman aikaa
käyttämättöminä. Silloin kun kuski tekee ratkaisevan virheen niin katkeaa se hammas joka sattuu olla hampaalla. Kyllähän tuo valtavasti kestää mutta
rajansa kaikella.
Kyllähän tuollaiset remontit ammattilaisen hommia ovat, ei sinne pidä
mennä harjoittelemaan.
-
- Viestit: 6789
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
- Paikkakunta: Paimio
- Viesti:
On muuten uskomattoman hienosti koneistettu aikoinaan nuo rattaat. Avasin ihan mielenkiinnosta muutama vuosi sitten meidän 361-ykkösmallin portaalin ja siellähän näkyi vielä koneistusjäljet kosketuspinnoissa, rattaat varmasti alkuperäiset koska kone uutena ostettu eikä ikinä avattu. 502:ssa paljon karumpi jälki noissa rattaissa, taisivat 502:n aikaan olla itänaapurin tekemiä rattaat.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
-
- Viestit: 6138
- Liittynyt: Ti Tammi 02, 2007 7:23 pm
- Paikkakunta: Rautalampi
- Viesti:
"Aika riskaapelia lähtee tieliikenteeseen semmosella vehkeellä, jossa on voimansiirron rattaita hitsailtu. En ainakaan paljon yli 10 km/h ajelis."
Kyllä sen hampaan hitsauskorjauksella saa entisen veroiseksi. Ei kylläkään ihan micillä ja tavallisella langalla.
Tää vaan että kannattaako sitä ruveta korjaamaan, koska kyseisiä rattaita varmaan hyvin löytyy. Jos ei nyt viime romunkeräyspuumin aikana ole sulattoon joutuneet.
Kyllä sen hampaan hitsauskorjauksella saa entisen veroiseksi. Ei kylläkään ihan micillä ja tavallisella langalla.
Tää vaan että kannattaako sitä ruveta korjaamaan, koska kyseisiä rattaita varmaan hyvin löytyy. Jos ei nyt viime romunkeräyspuumin aikana ole sulattoon joutuneet.
-
- Viestit: 2617
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:07 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Eikös noita rattaita ole saanut teräksestä tehtyinä versioinakin?
-itsellä 3kpl ehjää alkuperäistä jemmassa kaivuriin...tosin siitä ei ole mennyt mutta 361:stä oli hammas poikki kun sen ostin.
-itsellä 3kpl ehjää alkuperäistä jemmassa kaivuriin...tosin siitä ei ole mennyt mutta 361:stä oli hammas poikki kun sen ostin.
-Koneet ja laitteet on elämän suola-
Valmet 565+UkkoMestari 2t -65
Valmet 361D -61
Yhteisomistuksessa;
Valmet 505-4 -86
Valmet 502 -74
Valmet 20 -54
MF 35-59
Valmet 565+UkkoMestari 2t -65
Valmet 361D -61
Yhteisomistuksessa;
Valmet 505-4 -86
Valmet 502 -74
Valmet 20 -54
MF 35-59
-
- Viestit: 296
- Liittynyt: La Touko 10, 2008 10:29 am
- Viesti:
hammasratas
Terve!
Mulla särkyi viime kesänä 502:sta vetoakseli ja sen päähän tuleva
hammasratas. Hammasrattaita oli uusia Purkupojilla Pälkäneellä, hinta
muistaakseni aika suolainen.
Mulla särkyi viime kesänä 502:sta vetoakseli ja sen päähän tuleva
hammasratas. Hammasrattaita oli uusia Purkupojilla Pälkäneellä, hinta
muistaakseni aika suolainen.
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: La Tammi 17, 2009 3:31 pm
- Paikkakunta: oulu
- Viesti:
Valmet 361.2 vetopyörästö
Kyllä siinä jotain karkaisu ongelmia varmaankin on ollut, kun se hammasratas niitä hammpaita tiputtelee. Purkaamoista ainakin ainakin osat lähtee alta aikayksikön. Vähänlaisesti on hammasrattaita markkinoilla. Ps. Olisiko ASENTAJALLA tarkempia tietoja kys. asiasta???
Vallut ovat olleet maatalous käytössä ,pelto- ja metsäajossa . 361.2 -59 + 565.2 -63, omassa käytössä -80-luvun alkupuolelta asti.
Vallut ovat olleet maatalous käytössä ,pelto- ja metsäajossa . 361.2 -59 + 565.2 -63, omassa käytössä -80-luvun alkupuolelta asti.
-
- Viestit: 761
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:58 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 4704
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 4:28 pm
- Viesti:
hampaat pois mummolta
Tästähän on aiemminkin keskusteltu, moni on sairaalassa viikonkin ollut kun pikku Veestä hampaat loksahtanut tiellä ajaessa! Kaikkee ne Suomalaeset on aikoinaan keksineet menettääkseen terveyden.
- Kontio
- Viestit: 1661
- Liittynyt: Ti Tammi 30, 2007 8:48 pm
- Paikkakunta: Pietarsaari
- Viesti:
Re: Valmet 361.2 vetopyörästö
Tarkoittaako nuo -59 ja -63 vuosimalleja? Jos tarkoittaa, niin 361 tuli muistaakseni markkinoille -61, ja 565 taas marraskuussa -64.KariP kirjoitti: Vallut ovat olleet maatalous käytössä ,pelto- ja metsäajossa . 361.2 -59 + 565.2 -63, omassa käytössä -80-luvun alkupuolelta asti.
Tämä nyt tällaista pilkun nus... taa.
-
- Viestit: 7659
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:41 pm
- Paikkakunta: Pirkkala
- Viesti:
-
- Viestit: 4704
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 4:28 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 7525
- Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
- Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 36 vierailijaa