syöttöjen ruuvaus majorissa???
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: Ke Marras 26, 2008 6:56 pm
- Viesti:
syöttöjen ruuvaus majorissa???
niin olisi tarkoitus ehkä lisätä vääntöä/ tehoa majorissa syöttöjen säädön kautta joten mitenkä moinen homma onnistuu?
niin onkos siitä muuten mitään haittoja tai koneen keston heikkenemistä?
niin onkos siitä muuten mitään haittoja tai koneen keston heikkenemistä?
-
- Viestit: 3832
- Liittynyt: Ke Joulu 26, 2007 8:23 pm
- Paikkakunta: Sipoo
- Viesti:
Saat sen vain savuttamaan ja nokeentumaan ja sen myötä teho heikkenee tulevaisuudessa vaikka se nytt tuntuisi ehkä vähän piristyvän.
Fordson Super Major Roadless Manuel 590E
ARA, Temmes, Ducati, Olympia, Hatz
Ford Trader 590E teräsveneessä
Ford Trader 590E varavoimala, y.m.
Ihmeitä tehdään hetkessä, mahdottomuus vie hieman pidemmän ajan.
ARA, Temmes, Ducati, Olympia, Hatz
Ford Trader 590E teräsveneessä
Ford Trader 590E varavoimala, y.m.
Ihmeitä tehdään hetkessä, mahdottomuus vie hieman pidemmän ajan.
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: Ke Marras 26, 2008 6:56 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 3444
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:30 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Onko pumppu alipaine vai mekaaninen? Kyllä meilestäni kannattaa vähän piristää, aikanaan kun ruuvasin lisää niin piristy kummasti, sitten tehtiin pumppuun remontti ja säädöt kohdilleen, tuntui ettei sillä pääse mihinkään ja sammahteli vähän väliä, oli kuin opettelis ajamaan, oli taas (pakko) ruuvata reilusti lisää?
-
- Viestit: 5316
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:05 pm
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
-
- Viestit: 5316
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:05 pm
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
- mike
- Viestit: 5324
- Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 11:26 pm
- Paikkakunta: Keski-Suomi / Vts
- Viesti:
Ensimmäiseen poweriin ruuvasin kierroksia arviolta n.2200.Nopeus kyllä lisääntyi, sitten jonkin ajan päästä ilmaantui ihme vika tuohon alipainesäätöiseen ruiskutuspumppuun.Saattoi sammua pienillä kierroksilla kun vedätti ja nosti äkäseen kytkintä.Eikä millään käyntiin ennenkuin irrotti sammuttimen kopan ruiskutuspumpusta. No hammastankohan se alkoi jumittamaan kuluneessa pumpussa kun liikettä oli ruuvattu lisää, jotenkin lisäsi liikaa syöttöjä kun alkoi voima loppua tyhjäkäynnillä ja tanko meni ääripäähän.Mutta voihan sitä kokeilla kierrosten lisäystä jos on hyvä pumppu.
Pitkä on pilalla, mutta lyhyen voi jatkaa.....
-
- Viestit: 1208
- Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 8:22 pm
- Paikkakunta: pirkanmaa
- Viesti:
Mulla on Powerissani Traderin neloskone ja myöntää täytyy että hyvin kulkee!
Eli moottori on kuulemma kylän vanhasta myymälä-autosta.
Edellinen omistaja kehui että ei saisi täysillä päästellä, olis liikaa kierroksia
majurille. En tiedä kun ei tuo mittari pelaa.
Eli moottori on kuulemma kylän vanhasta myymälä-autosta.
Edellinen omistaja kehui että ei saisi täysillä päästellä, olis liikaa kierroksia
majurille. En tiedä kun ei tuo mittari pelaa.
Ferguson 35 -58 Kultamaha
Fordson Power Major -59
Ford 4110 -83
Ford County 764 -78
Honda TRX 300 -95
Agria 4800 -73
Fordson Power Major -59
Ford 4110 -83
Ford County 764 -78
Honda TRX 300 -95
Agria 4800 -73
-
- Viestit: 5316
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:05 pm
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Powerissa on 1600 kierr/min, Traderissa 2500 kierr/min, miksi se sitten "olis liikaa kierroksia majurille", jos vielä on alkuperäinen Traderin kone?
Onko kuorma-autokäyttö sitten kevyempää vai suunniteltu käyttöikä lyhyempi, vai mistä tuo ero sitten mahtaa johtua? Vääntöä kyllä riittää tuonne 2500 saakka.
Onko kuorma-autokäyttö sitten kevyempää vai suunniteltu käyttöikä lyhyempi, vai mistä tuo ero sitten mahtaa johtua? Vääntöä kyllä riittää tuonne 2500 saakka.
-
- Viestit: 1852
- Liittynyt: Ke Marras 26, 2008 6:01 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 3832
- Liittynyt: Ke Joulu 26, 2007 8:23 pm
- Paikkakunta: Sipoo
- Viesti:
En tiedä jos nelos Traderi käyttäytyy samalla tavalla kuin kutonen mutta vääntöä on kierroksilla mutta ylämäessä jos on kuormaa riittävästi niin vääntö loppuu alakierroksilla aika jyrkästi. Olen ymmärtänyt että Majori taas vääntää rajusti alakierroksilla tukehtumiseen saakka. Se on varmaan nokkaakselin muotoilu joka tekee sen eron. En ole ajannut tavallisella Majorilla 25 vuoteen niin en nyt oikein muista miten se käyttäytyi.tane II kirjoitti:Powerissa on 1600 kierr/min, Traderissa 2500 kierr/min, miksi se sitten "olis liikaa kierroksia majurille", jos vielä on alkuperäinen Traderin kone?
Onko kuorma-autokäyttö sitten kevyempää vai suunniteltu käyttöikä lyhyempi, vai mistä tuo ero sitten mahtaa johtua? Vääntöä kyllä riittää tuonne 2500 saakka.
Fordson Super Major Roadless Manuel 590E
ARA, Temmes, Ducati, Olympia, Hatz
Ford Trader 590E teräsveneessä
Ford Trader 590E varavoimala, y.m.
Ihmeitä tehdään hetkessä, mahdottomuus vie hieman pidemmän ajan.
ARA, Temmes, Ducati, Olympia, Hatz
Ford Trader 590E teräsveneessä
Ford Trader 590E varavoimala, y.m.
Ihmeitä tehdään hetkessä, mahdottomuus vie hieman pidemmän ajan.
-
- Viestit: 69
- Liittynyt: Ma Syys 25, 2006 7:58 pm
- Paikkakunta: Nokia
- Viesti:
-
- Viestit: 5316
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:05 pm
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Molemmista (Majorin nelonen ja Traderin kuutonen) olen jonkinlaisia käppyröitä nähnyt, ei niissä minusta paperilla paljon eroa ole. Muistinvaraisesti, Majorin maksimimomentti on hiukan (olisiko ollut 100 kierr/min) pienemmällä kierrosluvulla (lukuarvot on tietenkin nelosessa ja kuutosessa ihan eri), mutta ei niissä käyrissä mitään suurta eroa ollut. Majorin kierrosluku on sitten vaan rajoitettu siihen n. 1600 kierr/min.grani kirjoitti:En tiedä jos nelos Traderi käyttäytyy samalla tavalla kuin kutonen mutta vääntöä on kierroksilla mutta ylämäessä jos on kuormaa riittävästi niin vääntö loppuu alakierroksilla aika jyrkästi. Olen ymmärtänyt että Majori taas vääntää rajusti alakierroksilla tukehtumiseen saakka. Se on varmaan nokkaakselin muotoilu joka tekee sen eron. En ole ajannut tavallisella Majorilla 25 vuoteen niin en nyt oikein muista miten se käyttäytyi.tane II kirjoitti:Powerissa on 1600 kierr/min, Traderissa 2500 kierr/min, miksi se sitten "olis liikaa kierroksia majurille", jos vielä on alkuperäinen Traderin kone?
Onko kuorma-autokäyttö sitten kevyempää vai suunniteltu käyttöikä lyhyempi, vai mistä tuo ero sitten mahtaa johtua? Vääntöä kyllä riittää tuonne 2500 saakka.
Editoidaan myöhemmin, jos muistin pahasti väärin!
No, editoidaan sitten , sillä onhan niissä hiukan enemmän eroa: Konedata ilmoittaa Power ja Super Majorin momentin 1200 kierr/min nopeudella, käyrän mukaan maksimi ehkä 1300 kierr/min kohdalla. Traderin 6-koneen momentti taas ilmoitetaan esitteessä 1500 kierr/min nopeudella ja maksimi on ehkä 1700 kierr/min kohdalla. Käyrät loppuvat 800/1000 kierr/min kohdalla, joten sen alapuolella olevia eroja ei niistä näe.
Viimeksi muokannut tane II, La Marras 29, 2008 12:05 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 5780
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
- Paikkakunta: Perniö As.
- Viesti:
Minunkaan kommenttini ei valitettavasti vastaa alkuperäiseen kysymykseen mutta hieman pisti silmään tuo "rajoitettu 1600 kierr/min"...itse muistelisin lukeneeni Majorin ohjekirjasta nopeus taulukkoa jossa oli mainittu nopeudet kaikilla vaihtella kierros luvuilla 1600 ja 2100... Eli epäilen hieman tuota 1600 jonka tuosta viestistä ymmärsin huippukierroksisksi. Voi olla myös että muistan väärin...tane II kirjoitti:Molemmista (Majorin nelonen ja Traderin kuutonen) olen jonkinlaisia käppyröitä nähnyt, ei niissä minusta paperilla paljon eroa ole. Muistinvaraisesti, Majorin maksimimomentti on hiukan (olisiko ollut 100 kierr/min) pienemmällä kierrosluvulla (lukuarvot on tietenkin nelosessa ja kuutosessa ihan eri), mutta ei niissä käyrissä mitään suurta eroa ollut. Majorin kierrosluku on sitten vaan rajoitettu siihen n. 1600 kierr/min.grani kirjoitti:En tiedä jos nelos Traderi käyttäytyy samalla tavalla kuin kutonen mutta vääntöä on kierroksilla mutta ylämäessä jos on kuormaa riittävästi niin vääntö loppuu alakierroksilla aika jyrkästi. Olen ymmärtänyt että Majori taas vääntää rajusti alakierroksilla tukehtumiseen saakka. Se on varmaan nokkaakselin muotoilu joka tekee sen eron. En ole ajannut tavallisella Majorilla 25 vuoteen niin en nyt oikein muista miten se käyttäytyi.tane II kirjoitti:Powerissa on 1600 kierr/min, Traderissa 2500 kierr/min, miksi se sitten "olis liikaa kierroksia majurille", jos vielä on alkuperäinen Traderin kone?
Onko kuorma-autokäyttö sitten kevyempää vai suunniteltu käyttöikä lyhyempi, vai mistä tuo ero sitten mahtaa johtua? Vääntöä kyllä riittää tuonne 2500 saakka.
Editoidaan myöhemmin, jos muistin pahasti väärin!
Viimeksi muokannut TunturiPappa, Pe Marras 28, 2008 7:47 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: Ke Marras 26, 2008 6:56 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 5316
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:05 pm
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Mennäänpäs takaisin asian sivuun!TunturiPappa kirjoitti:Minunkaan kommenttini ei valitettavasti vastaa alkuperäiseen kysymykseen mutta hieman pisti silmään tuo "rajoitettu 1600 kierr/min"...itse muistelisin lukeneeni Majorin ohjekirjasta nopeus taulukkoa jossa oli mainittu nipeudet kaikilla vaihtella kierros luvuilla 1600 ja 2100... Eli epäilen hieman tuota 1600 jonka tuosta viestistä ymmärsin huippukierroksisksi.tane II kirjoitti:Molemmista (Majorin nelonen ja Traderin kuutonen) olen jonkinlaisia käppyröitä nähnyt, ei niissä minusta paperilla paljon eroa ole. Muistinvaraisesti, Majorin maksimimomentti on hiukan (olisiko ollut 100 kierr/min) pienemmällä kierrosluvulla (lukuarvot on tietenkin nelosessa ja kuutosessa ihan eri), mutta ei niissä käyrissä mitään suurta eroa ollut. Majorin kierrosluku on sitten vaan rajoitettu siihen n. 1600 kierr/min.grani kirjoitti:En tiedä jos nelos Traderi käyttäytyy samalla tavalla kuin kutonen mutta vääntöä on kierroksilla mutta ylämäessä jos on kuormaa riittävästi niin vääntö loppuu alakierroksilla aika jyrkästi. Olen ymmärtänyt että Majori taas vääntää rajusti alakierroksilla tukehtumiseen saakka. Se on varmaan nokkaakselin muotoilu joka tekee sen eron. En ole ajannut tavallisella Majorilla 25 vuoteen niin en nyt oikein muista miten se käyttäytyi.tane II kirjoitti:Powerissa on 1600 kierr/min, Traderissa 2500 kierr/min, miksi se sitten "olis liikaa kierroksia majurille", jos vielä on alkuperäinen Traderin kone?
Onko kuorma-autokäyttö sitten kevyempää vai suunniteltu käyttöikä lyhyempi, vai mistä tuo ero sitten mahtaa johtua? Vääntöä kyllä riittää tuonne 2500 saakka.
Editoidaan myöhemmin, jos muistin pahasti väärin!
Joo, tarkkaanottaen se on tietenkin maksimitehon kierrosluku, mutta hyvin jyrkästi teho sen jälkeen putoaa ja rajoitinhan sen tietenkin pudottaa.
Minä taas epäilen tuota 2100 kierr/min , täällä http://www.fordsontractorpages.nl/manua ... e80-81.JPG on vastaava taulukko englanninkielisestä ohjekirjasta ja siinä taulukossa suurin kierrosluku on 1600 kierr/min.
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: Ke Marras 26, 2008 6:56 pm
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 24 vierailijaa