huolettaako koskaan traktorin kestävyys?
-
- Viestit: 333
- Liittynyt: To Heinä 06, 2006 3:04 pm
- Viesti:
huolettaako koskaan traktorin kestävyys?
Niin eli jos teette rattorilla jotai hommaa, mikä teidän mielestä tuntuu semmoselta että se rasittaa rattoria, nii kuin se teitä vaivaa? Tämä on itellä ainaki monesti tullu esille, koska muutaman kerran on käyny niin että rattorista joku paikka hajonnu rivakan ajon takia, mutta nyt on tullu varovammin ajettua ja silti huolettaa jatkuvasti että millon joku paikka leviää ja saa varata aikaaa kunnolla että vian saa kuntoon.
Hyvä esimerkki ku muutama vuosi sitte dextalla lumitöitä tehtiin, niin alko kuulua semmonen jyrske kokoajan perästä.No siinä kuitenki ajeltiin ja sitte alko jo voimakkaampaa ääntä kuulua.No en enää ajanu vaan vietiin se talliin ja mietiskeltiin että mikä siinä on.Muutama päivän tutkittiin asiaa ja tuli selväksi että "Kruunupyörä" perästä oli levinny.Oli sitte melekonen remontti laittaa uus tilalle, ku tämmöstä remonttia varsinkaan en oo koskaa ees tehny.Se lohutti asiaa ku ihmeen kaupalla saatiin rattori kasaan ja toimi loistavasti
Hyvä esimerkki ku muutama vuosi sitte dextalla lumitöitä tehtiin, niin alko kuulua semmonen jyrske kokoajan perästä.No siinä kuitenki ajeltiin ja sitte alko jo voimakkaampaa ääntä kuulua.No en enää ajanu vaan vietiin se talliin ja mietiskeltiin että mikä siinä on.Muutama päivän tutkittiin asiaa ja tuli selväksi että "Kruunupyörä" perästä oli levinny.Oli sitte melekonen remontti laittaa uus tilalle, ku tämmöstä remonttia varsinkaan en oo koskaa ees tehny.Se lohutti asiaa ku ihmeen kaupalla saatiin rattori kasaan ja toimi loistavasti
-
- Viestit: 400
- Liittynyt: Ke Loka 29, 2008 9:08 pm
- Paikkakunta: pohjoissuomi
- Viesti:
-
- Viestit: 2018
- Liittynyt: Pe Marras 17, 2006 8:23 pm
- Paikkakunta: Teuva
- Viesti:
-
- Viestit: 876
- Liittynyt: Ti Huhti 03, 2007 5:27 pm
- Paikkakunta: oulainen
- Viesti:
-
- Viestit: 1802
- Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 8:26 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 1872
- Liittynyt: To Tammi 05, 2006 6:09 pm
- Paikkakunta: kalvola
- Viesti:
raktorin rikkoontuminen
Kyllä metsäajossa varsinkin kivikossa pelkään vanteen reunojen
kestävyyttä, kun ne ottaa kiviin eikä ole vahvistetut vanteen reunat.
Kone ei siellä joudu koville.
Silloin kun ajoin majurilla niin koneremontin jälkeen tuli oltua korva tarkkana oudoille äänille, kun ajatteli tulikohan kaikki tehtyä kunnolla.
kestävyyttä, kun ne ottaa kiviin eikä ole vahvistetut vanteen reunat.
Kone ei siellä joudu koville.
Silloin kun ajoin majurilla niin koneremontin jälkeen tuli oltua korva tarkkana oudoille äänille, kun ajatteli tulikohan kaikki tehtyä kunnolla.
-
- Viestit: 195
- Liittynyt: Su Loka 22, 2006 8:44 am
- Paikkakunta: Hämeenkoski
- Viesti:
-
- Viestit: 3832
- Liittynyt: Ke Joulu 26, 2007 8:23 pm
- Paikkakunta: Sipoo
- Viesti:
Ei ole varsinaisesti pelkkä traktorin kestävyys huolestuttanut mutta kokonaisuus venettä kuskatessa trailerilla mereltä kotiin ja päinvastoin. Kerran on trailerin pyörän laakeri levinnyt tielle keskellä aamuruuhkaa ja kerran vetosilmukka katkennut aisasta. Traktori hyytyi kerran polttoainesiivilän tukkeuduttua mutta silloin vene oli jo meressä. Vikamahdollisuuksia löytyy ja ei haluaisi jäädä tientukkeeksi pidemmäksi aikaa. Kerran jarrut oli niin kuumenneet että jarrutusteho oli tyystin kateissa. Kaikesta olen jotakin oppinut.
Fordson Super Major Roadless Manuel 590E
ARA, Temmes, Ducati, Olympia, Hatz
Ford Trader 590E teräsveneessä
Ford Trader 590E varavoimala, y.m.
Ihmeitä tehdään hetkessä, mahdottomuus vie hieman pidemmän ajan.
ARA, Temmes, Ducati, Olympia, Hatz
Ford Trader 590E teräsveneessä
Ford Trader 590E varavoimala, y.m.
Ihmeitä tehdään hetkessä, mahdottomuus vie hieman pidemmän ajan.
- ihmehitsari
- Viestit: 18568
- Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 8:56 pm
- Paikkakunta: Kainuu
- Viesti:
Säännöllisesti suoritetut ennakkohuollot ja muutkin koneelle suoritetut silmäilyt vähentävät oleellisesti huolta.
Mutta koska kysymyksessä ovat mekaaniset laitteet, niin murhetta aina tahtoo silloin tällöin tulla.
Vaan eipä kannata liikaa ennalta tulevaisuutta murehtia. Voi tosiaankin joutua sairaalan pehmustettuun huoneeseen kettingeillä seinään kiinnitetyksi jos alvariinsa tulevia remontteja päässä hautoo.
Mutta koska kysymyksessä ovat mekaaniset laitteet, niin murhetta aina tahtoo silloin tällöin tulla.
Vaan eipä kannata liikaa ennalta tulevaisuutta murehtia. Voi tosiaankin joutua sairaalan pehmustettuun huoneeseen kettingeillä seinään kiinnitetyksi jos alvariinsa tulevia remontteja päässä hautoo.
säästellen sippiin
-
- Viestit: 15608
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Juu lumitöissä voi aina jotain mennä rikki mekaaniset tärskyt helposti tai ajaa vaikka väsyneenä seinään.
Silloin kun on kaksi konetta samalla paikkakunnalla, tietää, että aina tulee hommat edes jotenkuten tehdyksi.
Käytetyn koneen oston jälkeen jännittää pari vuotta ottaa isompaa hommaa sen päälle, sitten jo tietää, mitä pitäs tehdä. Ja tiettty kaikkia koneita ei koskaan tarjotakaan urakkaan, eikä edes omiin hommiin ainoaksi koneeksi.
-SS-
Silloin kun on kaksi konetta samalla paikkakunnalla, tietää, että aina tulee hommat edes jotenkuten tehdyksi.
Käytetyn koneen oston jälkeen jännittää pari vuotta ottaa isompaa hommaa sen päälle, sitten jo tietää, mitä pitäs tehdä. Ja tiettty kaikkia koneita ei koskaan tarjotakaan urakkaan, eikä edes omiin hommiin ainoaksi koneeksi.
-SS-
-
- Viestit: 647
- Liittynyt: To Tammi 10, 2008 7:12 pm
- Paikkakunta: Hollola
- Viesti:
Noilla suovehkeillä huudatetaan 12h ja sitten tankataan, puhalletaan pölyt ja huudetaan seuraava vuoro.metalisti kirjoitti:Yli tunnin ajomatkat pistää miettiin kun lusikka tiskissä huudatetaan, vaikka ei silti niitä oireitakaan ole ollu.
Kyllä tuntuu kestävän.. kertaakaan en kahdessa kesässä törmännyt muuhun, kuin nivelakseli ja hölmöilyongelmiin
Ei tiedolla, ei taidolla, vaan tuurilla!
-
- Viestit: 1317
- Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:27 am
- Viesti:
Olen vähän eri mieltä, ford4000 oli lainassa velipojalla viljamyllyn pyörittäjänä ja huus täysillä viikon. Vauhissa kuulemma tankkas. Ei kuulemma lisännyt öljyä kun ei ollut tarvis, tosin eppäilen ettei edes tarkistanut No yläviivassa oli ölkyt kun palautti( siis hain) senAlfons kirjoitti:Kantojyrsimen eres joskus tuntui että mitäs nyt, siihenkin tottuu.
Kyllä koneet pääsääntöisesti kestää, taitaa vähät ajot ja siitä johtuva huono huolto hirvittää eniten... Taitaa olla koneelle sama onko kaasu pohjassa tunnin vai vuorokauden.
-
- Viestit: 4695
- Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 11:34 pm
- Paikkakunta: Oku
- Viesti:
-
- Viestit: 400
- Liittynyt: Ke Loka 29, 2008 9:08 pm
- Paikkakunta: pohjoissuomi
- Viesti:
Fiiatti on nimenomaan tämmönen uusvanha kone, ollu reilu puolivuotta ja ajoja ollu tähänmennessä vasta jotain 20-30 tuntia.
Peräpäästä kuuluu surinaa kylmänä, mutta sekin katoaa lämmetessään. Tienpäällä aluevaiheiston 4. vaihe ei taho pysyä silmässä kärryn kans ajellessa, mutta ei mitään ongelmaa kun ei kärryä
Tässä olen syksyn mittaan tehny erilaisia huoltoja kun tulee tuota puunajoa talvella enemmän.
Peräpäästä kuuluu surinaa kylmänä, mutta sekin katoaa lämmetessään. Tienpäällä aluevaiheiston 4. vaihe ei taho pysyä silmässä kärryn kans ajellessa, mutta ei mitään ongelmaa kun ei kärryä
Tässä olen syksyn mittaan tehny erilaisia huoltoja kun tulee tuota puunajoa talvella enemmän.
-kaikkea jännää-
-
- Viestit: 389
- Liittynyt: Ke Elo 29, 2007 8:22 pm
- Paikkakunta: keskipohojanmaan syjämmestä
- Viesti:
Eipä hirviästi oo töisä raktoreitte kestävyys huolettanu. Näyttää jopa siltä että tykkäävät ku kunnolla annetaha kengäpohojallista. Ainua kerta ku o selekäpiitä kylymänny raktorin kestävyys o muutama vuosi sitte ku 265 herkkusonni otti lähti uinnille jokehe. Sillo ei palio naurattanu ku raktorista ei nykyny ku parikytä senttiä hytin takaylänurkkaa. Mutta sama hörpötin on taas ajosa.
M-F 35 -60
M-F 165 -68 + James kuokka
M-F 165 -70
M-F 265 -83
M-F 390 Turpo -90
M-F 399 Turpo -96
Toyota Carina -83
Blogi https://mehuagri.blogspot.com/?m=1
M-F 165 -68 + James kuokka
M-F 165 -70
M-F 265 -83
M-F 390 Turpo -90
M-F 399 Turpo -96
Toyota Carina -83
Blogi https://mehuagri.blogspot.com/?m=1
-
- Viestit: 7330
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
- Paikkakunta: Lounainen Suomi
- Viesti:
-
- Viestit: 6351
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:13 am
- Paikkakunta: Keski-Suomi
- Viesti:
Ei oo ku vähänen, muutaman vuoden Vallu 565-kokemus. Alkuun tuntuivat kaikki perän/vaihteiston äänet siltä, että se leviää ihan just. Mutta edellisen omistajan kokemusten ja oman tottumuksen jälkeen: On se 40 vuotta jo kestäny noineen! Eikun tasaista käyttöä, se on koneelle hyväksi. Ja yleensäkin, varovaisen harrastajan käytössä taitaa rakotti rasittua 25% siitä, mitä se on saanu nuoruudessaan kestää ...
Sesonkiaikana on pelko persiissä koko ajan. Jos koneketju katkeaa on tavallista, että sitä pystyy muuttamaan ja jatkamaan, mutta jos välistä häviää toinenkin vehjes, niin huhhuh.
Mulle kertoi yks jo edesmennyt yrittäjä, että kun hän näki koneketjun petettyä työmiesten pelaavan työajalla jalkapalloa tallien pihalla, hän oksensi välittömästi. Maha reagoi näkyyn.
Siinä ei sitten auta muu kuin marssia ostamaan liikkeen pihalta se, mikä siellä nyt sattuu olemaan. Siitä kaiketi johtuukin, että sesonkiakoina vaihtokoneiden pyynnit ovat kaksinkertaset abauttista.
Mulle kertoi yks jo edesmennyt yrittäjä, että kun hän näki koneketjun petettyä työmiesten pelaavan työajalla jalkapalloa tallien pihalla, hän oksensi välittömästi. Maha reagoi näkyyn.
Siinä ei sitten auta muu kuin marssia ostamaan liikkeen pihalta se, mikä siellä nyt sattuu olemaan. Siitä kaiketi johtuukin, että sesonkiakoina vaihtokoneiden pyynnit ovat kaksinkertaset abauttista.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], HE-RA, seppo1, taavi80 ja 54 vierailijaa