omavalmisteet (traktorit yms)
-
- Viestit: 21
- Liittynyt: Pe Syys 26, 2008 11:01 am
- Paikkakunta: Temmes
- Viesti:
omavalmisteet (traktorit yms)
onko masinisteilla millaisia itse tehtyjä traktoreita yms laitteita.
minulla on suunnitteilla tehdä sellainen "pihakone", traktori tyylinen
jollain teistä tais olla mini massikka tehtynä auton osista?
minulla on suunnitteilla tehdä sellainen "pihakone", traktori tyylinen
jollain teistä tais olla mini massikka tehtynä auton osista?
-
- Viestit: 1369
- Liittynyt: Su Syys 17, 2006 8:47 pm
- Paikkakunta: Isokyrö
- Viesti:
Re: omavalmisteet (traktorit yms)
Jeps, täällä ainakin yksi massikka,tuolta löytyypi se: http://kuvablogi.com/blog/4913/3/ löytyypä noita itsetehtyjä pikkuisia tältäkin pieneltä kylältä pari muutakin Juuri tänään ihmettelin putajalla yksityisessä museossa pikkuista valmettia, oli hauskan näköinen peliSeppo77 kirjoitti:onko masinisteilla millaisia itse tehtyjä traktoreita yms laitteita.
minulla on suunnitteilla tehdä sellainen "pihakone", traktori tyylinen
jollain teistä tais olla mini massikka tehtynä auton osista?
Ferguson 20, 2kpl MF-35, MF-148, MF-565, "MF-543", MF 3060E ,
MF 630S , New Holland Kobelco E16 ,
FIAT 127 turbo,Toyota corolla KE20, Ford Sierra Ghia autom,YAMAHA R5 -71,SUZUKI GS450 -84,
Wickström,Olympia,BMV, + muita kivoja leluja+käyttiksiä...
MF 630S , New Holland Kobelco E16 ,
FIAT 127 turbo,Toyota corolla KE20, Ford Sierra Ghia autom,YAMAHA R5 -71,SUZUKI GS450 -84,
Wickström,Olympia,BMV, + muita kivoja leluja+käyttiksiä...
-
- Viestit: 21
- Liittynyt: Pe Syys 26, 2008 11:01 am
- Paikkakunta: Temmes
- Viesti:
Re: omavalmisteet (traktorit yms)
onko korpivainio rakentanut massikan mistä osasista?
-
- Viestit: 1369
- Liittynyt: Su Syys 17, 2006 8:47 pm
- Paikkakunta: Isokyrö
- Viesti:
Laitan epäystävällisesti linkin edelliseen keskusteluun noista, tais löytyä sivulta 2 asiasta jotain: http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... 788e1003f5 . Toki kysyä saa lisää, mutta tuolla on noita muittenkin omatekeleitä
Ferguson 20, 2kpl MF-35, MF-148, MF-565, "MF-543", MF 3060E ,
MF 630S , New Holland Kobelco E16 ,
FIAT 127 turbo,Toyota corolla KE20, Ford Sierra Ghia autom,YAMAHA R5 -71,SUZUKI GS450 -84,
Wickström,Olympia,BMV, + muita kivoja leluja+käyttiksiä...
MF 630S , New Holland Kobelco E16 ,
FIAT 127 turbo,Toyota corolla KE20, Ford Sierra Ghia autom,YAMAHA R5 -71,SUZUKI GS450 -84,
Wickström,Olympia,BMV, + muita kivoja leluja+käyttiksiä...
-
- Viestit: 873
- Liittynyt: Su Elo 31, 2008 7:07 pm
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: omavalmisteet (traktorit yms)
Tuollaista olen väsäillyt, hitaasti etenee mutta kun ei tuota vapaata aikaa aina niin paljon ole. http://kuvablogi.com/blog/18307/2/Seppo77 kirjoitti:onko masinisteilla millaisia itse tehtyjä traktoreita yms laitteita.
minulla on suunnitteilla tehdä sellainen "pihakone", traktori tyylinen
jollain teistä tais olla mini massikka tehtynä auton osista?
Tuossa tuoreimmat kuvat viime keväältä, jotain vanhempaa ja uuttakin on kunhan saan tuonne laitettua.
-
- Viestit: 407
- Liittynyt: Ti Maalis 25, 2008 11:30 am
- Viesti:
-
- Viestit: 21
- Liittynyt: Pe Syys 26, 2008 11:01 am
- Paikkakunta: Temmes
- Viesti:
Re: omavalmisteet (traktorit yms)
Runko-ohjattu ois kyllä notkeampi pihalle... millaisella tekniikalla olet konetta tekemässäWickström kirjoitti:Tuollaista olen väsäillyt, hitaasti etenee mutta kun ei tuota vapaata aikaa aina niin paljon ole. http://kuvablogi.com/blog/18307/2/Seppo77 kirjoitti:onko masinisteilla millaisia itse tehtyjä traktoreita yms laitteita.
minulla on suunnitteilla tehdä sellainen "pihakone", traktori tyylinen
jollain teistä tais olla mini massikka tehtynä auton osista?
Tuossa tuoreimmat kuvat viime keväältä, jotain vanhempaa ja uuttakin on kunhan saan tuonne laitettua.
-
- Viestit: 873
- Liittynyt: Su Elo 31, 2008 7:07 pm
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: omavalmisteet (traktorit yms)
Voimanlähteenä volkkarin 1.6 litrainen diesel+loota, otettu -84 passatista jossa kone pitkittäin. Tähän asennettuna poikittain, sen jälkeen vw-golfin loota ja sierran perät edessä ja takana.Seppo77 kirjoitti:Runko-ohjattu ois kyllä notkeampi pihalle... millaisella tekniikalla olet konetta tekemässäWickström kirjoitti:
Tuollaista olen väsäillyt, hitaasti etenee mutta kun ei tuota vapaata aikaa aina niin paljon ole. http://kuvablogi.com/blog/18307/2/
Tuossa tuoreimmat kuvat viime keväältä, jotain vanhempaa ja uuttakin on kunhan saan tuonne laitettua.
Niin, laatikoiden väliin tulossa vielä ylennysvaihde 3:1, ei hirveasti järkeä näin toteutettuna, mutta köyhäilyprojekteissa joutuu tekemään erikoisia ratkaisuja.
Runkonivel on sorvattu parista golfin vauhtipyörästä, laitettu vastakkain ja laippa ja paksua ainesputkea väliin. Ohjaus orbitroolilla. Kuormaimen nosto yksitoimisena ja kauha kaksitoiminen, muokattu vanhasta Renki 300-kuormaimesta.
Runko-ohjaus tuntuisi toimivan lumessa yhtä hyvin niin eteen kuin taaksekin päin. Materiaalit on pääosassa romurautaa, koppi on uutta tavaraa.
-
- Viestit: 934
- Liittynyt: Ti Maalis 28, 2006 8:33 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 873
- Liittynyt: Su Elo 31, 2008 7:07 pm
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Noilla renkailla 23,8 km/h 3000 rpm, on kuule tarkkaa laskelmaa takana , no teoria teoriana...simppa kirjoitti:Joo tuota kuinka kovasti oletat tuon kulkevan ylennys vaihteen asentamisen jälkeen ?
Tuossa välityksistä tarkemmin kierrosalueella 1000...3000 rpm http://kuvablogi.com/nayta/1503409/
Ylimmät vaihteet nyt onkin siirtymätaipaleita varten, ei tarvii niin kovilla kierroksilla huudattaa.
-
- Viestit: 934
- Liittynyt: Ti Maalis 28, 2006 8:33 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 873
- Liittynyt: Su Elo 31, 2008 7:07 pm
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Systeemissä on siis 2 volkkarin laatikkoa. Koneen perässä on se passatin loota (toimii kertojana, käytössä 1. ja 4. vaihde), sitten ylennys ja sitten golfin loota pitkittäin (kaikki vaihteet käytössä). Tämän jälkeen sierran perät. Laatikoissa kempin lukot, perissä ei lukkoja.simppa kirjoitti:Yksinkertainen kun olen niin lähteekö wolkkarin vetoakseleista voima suoraan sierran perille vai ymmärsinkö jotain väärin ?
Saas nähä miten nuo osat, lähinnä vetonivelet kestää vääntöä, kun vielä ketjut meinasin laittaa.
-
- Viestit: 934
- Liittynyt: Ti Maalis 28, 2006 8:33 pm
- Viesti:
Jep jep,nyt valkeni.Itsellä on corollan kone ja laatikko pitkittäin ja vetareista kardaanit sierran perille.Huippunopeus n.45 km/h.Rakennelma on enemmänkin kuin kutistettu auto eli etupyörät kääntyy.Takana on toisella puolella menossa toinen sisempi (ulompi corollan)murros jossa suojakumi korkkiruuvilla.Käsittääkseni painavahkoa polttopuu kuormaa peruuttaessa ilmeisesti murroksen sisä osat pyörähtivät ulkovaipan sisällä.Tapahtuman jälkeenkin on vedetty"raskaita"kuormia eikä tilanne ole muuttunut joten olen antanut olla ennallaan.
-
- Viestit: 21
- Liittynyt: Pe Syys 26, 2008 11:01 am
- Paikkakunta: Temmes
- Viesti:
-
- Viestit: 873
- Liittynyt: Su Elo 31, 2008 7:07 pm
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Tuon etuvetolaatikon vetopyörästön takia tuota ylennysvaihdetta tarvitsenkin. Takavetoisesta kun tekniikan ottaa niin tulee välitykset aika hyvin kohdalleen.Seppo77 kirjoitti:minulla oli ajatuksena ottaa tekniikka takaveto autosta.. lisätään vaan kartaanin tilalle toinen vaihteisto.. joten vaihteita laiteeseen tulee riittävästi
tuleekohan tuosta paketista toimiva???
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:12 pm
- Paikkakunta: Suomi
- Viesti:
Laitan tähän ton Dieselhomerin osoitteen
Siellä on kuvia omavalmisteisista laitteista
http://kuvablogi.com/nayta/1447756/
Siellä on kuvia omavalmisteisista laitteista
http://kuvablogi.com/nayta/1447756/
-
- Viestit: 873
- Liittynyt: Su Elo 31, 2008 7:07 pm
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Tuollaisella tein parina talvena lumityöt viime vuosituhannen lopulla:
http://kuvablogi.com/nayta/1506654/
Pirun ruma, mutta enempi huumoria oli tuossa kuin nykyisessä projektissa. Vainaja tuli tuosta myöhemmin kun isompi näre ei pysynyt halutulla kaatosektorilla
http://kuvablogi.com/nayta/1506654/
Pirun ruma, mutta enempi huumoria oli tuossa kuin nykyisessä projektissa. Vainaja tuli tuosta myöhemmin kun isompi näre ei pysynyt halutulla kaatosektorilla
-
- Viestit: 934
- Liittynyt: Ti Maalis 28, 2006 8:33 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 873
- Liittynyt: Su Elo 31, 2008 7:07 pm
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Nelivetohan se tuokin, kettinkiä ei vaan riittäny taakse asti. Tuolla kun päästeli niin sanoivat että aivan kuin Kuutamosonaatin raktorimiestä olisi katsellut.simppa kirjoitti:Tuo näyttää aika samalta kun minun härveli mutta minulla on kapeampi ja "neliveto" eli kaksi varmasti vetävää pyörää ja vielä helsvatin paljon rumempi.
-
- Viestit: 2874
- Liittynyt: Su Touko 04, 2008 11:26 am
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], jumalvilho ja 31 vierailijaa