Haloo Manuelistit

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

zil 157k
Viestit: 36
Liittynyt: Pe Elo 08, 2008 10:06 am
Viesti:

Haloo Manuelistit

Viesti Kirjoittaja zil 157k »

Eli,Onko kukaan sovittanut zilin tai gazin etuakselia majoriinsa? kun tuo gemssun akseli tuntuu olevan hiukan kiven alla.ja mikä mahtaa olla välitys tuossa K.O. akselissa?
grani
Viestit: 3832
Liittynyt: Ke Joulu 26, 2007 8:23 pm
Paikkakunta: Sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja grani »

En tiedä ryssä akseleista mutta Volvo Vikingissä on oikea välitys.
Vaikka GMC akselit eivät löydy ihan nurkan takaa niin eivät ne ole kuitenkaan kiven alla.
http://www.roadless.co.uk/PARTS.htm
http://www.terrangaxel.com/
Fordson Super Major Roadless Manuel 590E
ARA, Temmes, Ducati, Olympia, Hatz
Ford Trader 590E teräsveneessä
Ford Trader 590E varavoimala, y.m.
Ihmeitä tehdään hetkessä, mahdottomuus vie hieman pidemmän ajan.
Manuel

Viesti Kirjoittaja Manuel »

Välitys on 9.00/9.50-24 renkaille sovitettu. Hammasluku 6/40 eli 6,67:1. Manuelissa koko perämurikka on käännetty ylösalaisin. Koska gemsussa oli hypoidiperä oli öljynpintaa nostettava jotta pienen vetopyörän laakerit saavat voitelun. Öljyntäyttötulpan paikka oli korkeammalla ja siinä uudessa etupuolen kannessa luki Manuel.

Pienen vetopyörän on oltava lautaspyörän oikealla puolella jos käytetään Manuelin jakolaatikkoa. Manuelissa on akselia kavennettu huomattavasti alkuperäisestä.
zil 157k
Viestit: 36
Liittynyt: Pe Elo 08, 2008 10:06 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja zil 157k »

Joo,tuo auttaa Paljon akselin valinnassa.Zilin akselin välitys osuu aika lähelle,tosin pyörimissuunta on väärä mutta on kyllä muutettavissa,ja akselia tarttis kaventaa noin 40cm.

ja käykös tuo manun jakolaatikko ns... heittämällä majoriin?Kun en oo vielä ehtiny perehtyä asiaan.
grani
Viestit: 3832
Liittynyt: Ke Joulu 26, 2007 8:23 pm
Paikkakunta: Sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja grani »

Roadless tehdas osti tavallisia Majoreita Fordsonnilta ja muuttivat ne nelikoiksi, elikkä pohjana on aivan normaali Majori. Ohjausehostin niissä oli minun tietääkseen aina valmiina mutta en ole aivan varma. Nelivetoa sai myös ostaa jälkeenpäin itse asennettavaksi jos mieli teki, ja lompakko ei muuten mahtunut taskuun.
Fordson Super Major Roadless Manuel 590E
ARA, Temmes, Ducati, Olympia, Hatz
Ford Trader 590E teräsveneessä
Ford Trader 590E varavoimala, y.m.
Ihmeitä tehdään hetkessä, mahdottomuus vie hieman pidemmän ajan.
Manuel

Viesti Kirjoittaja Manuel »

Manuelin jakolaatikko käy ns. heittämällä. Itselläkin yksi sellainen. Seuraavasta linkistä selviää muutokset.
http://www.fordson.se/phpBB2/viewtopic.php?t=3159
grani
Viestit: 3832
Liittynyt: Ke Joulu 26, 2007 8:23 pm
Paikkakunta: Sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja grani »

Jakolaatikoita on ainakin kahta eri mallia valmistajasta riippuen. Roadlessin valmistama laatikko pidentää Majoria 4 tuuma ja Selénin jakolaatikko vain 1,5-2 tuumaa jolloi selviää pidemmillä läpipulteilla.
Fordson Super Major Roadless Manuel 590E
ARA, Temmes, Ducati, Olympia, Hatz
Ford Trader 590E teräsveneessä
Ford Trader 590E varavoimala, y.m.
Ihmeitä tehdään hetkessä, mahdottomuus vie hieman pidemmän ajan.
ka veli
Viestit: 407
Liittynyt: Ti Maalis 25, 2008 11:30 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ka veli »

Miten nuo välitysuhteet etuvetoa käytettäessä on oltava kohdallaan. Jos täysin kohdalleen ei saa onko etupää parempi olla hitusen joutusa vai toisinpäin :?:
Savaloja
Viestit: 1141
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 4:36 pm
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Savaloja »

Kyllä se parempi on olla vähä joutusampi. Näinhän se on nelivedoissa normaalistikkin, ja kääntäessä etupää jarraa vähän.

Mutta melko kohillaan se on syytä olla, voishan sitä nopiaa välitystä VÄHÄN kompensoija millisarjan renkailla?
Se voittaa kellä on kuollessaan eniten romua
zil 157k
Viestit: 36
Liittynyt: Pe Elo 08, 2008 10:06 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja zil 157k »

Joo,tuoltahan löyty hyvät kuvat.mulla on tuo roadlesin jakoloota lähes täydellisenä vain siirtäjän jatkopala uupuu mutta eiköhän sen pysty jotenkin soveltaan.tästähän saattaakin tulla mielenkiintonen projekti....
Manuel

Viesti Kirjoittaja Manuel »

Varmasti tulee mielenkiintoinen.
ka veli
Viestit: 407
Liittynyt: Ti Maalis 25, 2008 11:30 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ka veli »

Manuel kirjoitti:Varmasti tulee mielenkiintoinen.
Jakolaatikon välityksien suunnittelu meneillään. Mitä prosenteissa etupää on joutusampi?
grani
Viestit: 3832
Liittynyt: Ke Joulu 26, 2007 8:23 pm
Paikkakunta: Sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja grani »

Minulla on uudet takarenkaat 16,9*30 ja puolikuluneet etrenkaat 9,5*24 ja niilä se on just eikä melkein. Maantieajossa nelivedon voi kytkeä vauhdissa päälle ja pois vaikka yhdellä sormella.
Fordson Super Major Roadless Manuel 590E
ARA, Temmes, Ducati, Olympia, Hatz
Ford Trader 590E teräsveneessä
Ford Trader 590E varavoimala, y.m.
Ihmeitä tehdään hetkessä, mahdottomuus vie hieman pidemmän ajan.
ka veli
Viestit: 407
Liittynyt: Ti Maalis 25, 2008 11:30 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ka veli »

grani kirjoitti:Minulla on uudet takarenkaat 16,9*30 ja puolikuluneet etrenkaat 9,5*24 ja niilä se on just eikä melkein. Maantieajossa nelivedon voi kytkeä vauhdissa päälle ja pois vaikka yhdellä sormella.
Nuinhan se olis hyvä toimia. Mutta tämä minun projekti on sellainen mihin ei tule tehdastekoista jakolaatikkoa, sellainen täytyy tehdä. Sentakia kyselen noin prosentteja missä liikutaan?
grani
Viestit: 3832
Liittynyt: Ke Joulu 26, 2007 8:23 pm
Paikkakunta: Sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja grani »

ka veli kirjoitti:
grani kirjoitti:Minulla on uudet takarenkaat 16,9*30 ja puolikuluneet etrenkaat 9,5*24 ja niilä se on just eikä melkein. Maantieajossa nelivedon voi kytkeä vauhdissa päälle ja pois vaikka yhdellä sormella.
Nuinhan se olis hyvä toimia. Mutta tämä minun projekti on sellainen mihin ei tule tehdastekoista jakolaatikkoa, sellainen täytyy tehdä. Sentakia kyselen noin prosentteja missä liikutaan?
Jos pyrit siihen että tulee nolla ero niin se todellinen on sitten riittävän lähellä kun ei parempaan pysty. Vai miten se nyt oli. :wink:
Fordson Super Major Roadless Manuel 590E
ARA, Temmes, Ducati, Olympia, Hatz
Ford Trader 590E teräsveneessä
Ford Trader 590E varavoimala, y.m.
Ihmeitä tehdään hetkessä, mahdottomuus vie hieman pidemmän ajan.
kalvaana
Viestit: 7343
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
Paikkakunta: Lounainen Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalvaana »

Minkälainen siitä sinun jakolaatikosta tullee? Onko se omatekonen?
Pitäiskö niitä tehdä samalla pikkusarja? Jos hinta asettuu kohtuulliseksi, ni minäkin voisin ostaa yhden.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
ka veli
Viestit: 407
Liittynyt: Ti Maalis 25, 2008 11:30 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ka veli »

kalvaana kirjoitti:Minkälainen siitä sinun jakolaatikosta tullee? Onko se omatekonen?
Pitäiskö niitä tehdä samalla pikkusarja? Jos hinta asettuu kohtuulliseksi, ni minäkin voisin ostaa yhden.
Sehän on omatekoinen, mutta se ei tule Fordsoniin. Laitan kuvia kunhan saan enempi aikaseksi. Etuperä on työn alla.
zil 157k
Viestit: 36
Liittynyt: Pe Elo 08, 2008 10:06 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja zil 157k »

Tuohon jakolaatikko hommaan vois melkein sanoa että,toiset tekee mitä osaa ja toiset mitä haluaa..

On se hyvä että täältä löytyy muitakin vähä älysiä,jotka ei osaa ostaa kerralla nelivetoa,vaan se on ite tehtävä.

minkä vehkeen akselia oot muuten veistellyt?
ka veli
Viestit: 407
Liittynyt: Ti Maalis 25, 2008 11:30 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ka veli »

zil 157k kirjoitti:Tuohon jakolaatikko hommaan vois melkein sanoa että,toiset tekee mitä osaa ja toiset mitä haluaa..

On se hyvä että täältä löytyy muitakin vähä älysiä,jotka ei osaa ostaa kerralla nelivetoa,vaan se on ite tehtävä.

minkä vehkeen akselia oot muuten veistellyt?
http://www.aijaa.com/v.php?i=3086157.jpg

Toyota maasturin kääntönavat ja Ladan perämurikka välissä.
Kun tulis oikea talvi, niin joutas paremmin tallihommiin.
Avatar
mike
Viestit: 5326
Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 11:26 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi / Vts
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mike »

Tuolla keltasella pörssillä oli 14.11 eli eilen myynnissä volvo vikingin etuakseli manueliin,Iisalmessa.600e
Pitkä on pilalla, mutta lyhyen voi jatkaa.....
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 31 vierailijaa