Transporterin flektin termari

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
Eversti

Transporterin flektin termari

Viesti Kirjoittaja Eversti »

Tietääkö kukaan, mistä tuollainen löytyy sieltä pellin alta? Flekti kun ei lähde pyörimään, vaikka lämmöt kuinka nousisivat. Epäilen siis flektin termostaattia, kai siellä sellainen täytyy olla?
Woodsman
Viestit: 3970
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:25 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Woodsman »

Voi olla flektitkin viallisia. Kaverin Transporteriin vaihdettiin vuosien saatossa molemmat. Omassa kestäneet "jo" 375 tuhatta km.
-52..... and still kicking !
tessu
Viestit: 1174
Liittynyt: To Touko 29, 2008 10:01 am
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tessu »

Onkohan se jäähdyttimen alaosassa? Tarkista myös onko sulake palanut (jos on oma sulake flektille).
kaivaja
Viestit: 990
Liittynyt: La Huhti 21, 2007 2:05 pm
Paikkakunta: pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kaivaja »

Harvoinpa ne molemmat flektit yhtäaikaa olis palanut.Tutki nyt se akun vieressä oleva sulake.
Eversti

Viesti Kirjoittaja Eversti »

Akun vieressä oleva 50 A:n sulake oli ehjä. Pitää tässä iltapäivällä "kaataa" jäähdytin eteen ja tonkia jäähdyttimen alusta. Olisi vain ollut helpompaa, jos joku olisi tiennyt tarkalleen sen termostaatin sijainnin.
ojanppe
Viestit: 8
Liittynyt: La Huhti 26, 2008 10:07 am
Viesti:

Re: Transporterin flektin termari

Viesti Kirjoittaja ojanppe »

Eversti kirjoitti:Tietääkö kukaan...
Kuva
a) flektien releet
b) flektin kytkin
Ilmeisesti T4? Edestäpäin katsoen anturi löytyy jäähdyttimestä vasemmalta puolen (b). Itselläni ollut ongelmia noiden flektireleiden kanssa (a), tuppaavat hapettumaan. Säännöllinen öljyäminen näyttää auttavan. Toinen mikä kannattaa öljytä säännöllisesti on flektien välissä oleva kaihtimen "termostaatti" Tämä jos jumettuu niin flektit huutavat itsensä kuoliaaksi hyvinkin nopeasti.

Tökkää anturin johdot hetkeksi yhteen niin näet alkaako puhuri käymään. Jos ei niin vika löytyy sulakkeesta / releistä.
Kuva
- MF 65 hautakaivuri (-6x)
- MF 135 kopiton(-69)
- MF 165 palmu kopilla (-70)
- VALMET 305-4 (-87)
Eversti

Viesti Kirjoittaja Eversti »

Kiitos ojanppe! Tämä on tätä palstan parasta antia :D
samiko
Viestit: 1208
Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 8:22 pm
Paikkakunta: pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiko »

Ja kattoppas samalla se flektien sulake akkukotelon läheltä...
mulla oli ainaskin se jostain syystä poikki volkkarin ostaessani. Eikä sen
jälkeen ikinä palanu. Sittenhän siellä on se sähkövesipumppu mikä on kans yleensä jumissa!
Ferguson 35 -58 Kultamaha
Fordson Power Major -59
Ford 4110 -83
Ford County 764 -78
Honda TRX 300 -95
Agria 4800 -73
Eversti

Viesti Kirjoittaja Eversti »

Sähkövesipumppu kuulostaa hurisevan.
En ole ehtinyt yhtään perehtyä asiaan, koska oli näin hieno päivä ja piti pojan (3 v.) kanssa veneillä aamusta saakka.
Mutta huomenna ennen puolta päivää tulee raportti tilanteesta :!:
Eversti

Viesti Kirjoittaja Eversti »

Nyt sitten tongin koko systeemin. Noita relejä ei minun Transporterissa ole. Termostaatti kylläkin, mutta eihän sille voinut muuta, kuin voidella liittimet. Flektit pyörivät, kun kokeilin suorilla johdoilla (piti olla myös maa, koska syylärihän ei ole maissa).
No kaikki liittimet tuli voideltua, toivottavasti vika oli niissä. Koeajo onkin vasta huomenna.
Kummastuttaa vain nuo Ojanppen releet, kun minulta ei niitä löydy. Mallini on VW Transporter 1,9 TD vm. -95. Mitähän relejä sulakerasiassa lienee? Pitää vielä tutkia lisää, jos flekti ei ala pelaamaan.
MTZ
Viestit: 1232
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 11:10 pm
Paikkakunta: Nyby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MTZ »

Ota flektien termarin johto irti ja yhdistä navat,jos toimii anturi on viallinen.Jollei vika muualla sähkö järjestelmässä.
Eversti

Viesti Kirjoittaja Eversti »

Nyt se sitten pelaa. Akun vieressä oleva sulake onkin hehkuille. Akun edessä on kaksi 50 A:n sulaketta flekteille ja molemmat olivat palaneet.
No tulipahan herkistettyä se automaattikaihdin.
Ojanppella taitaa olla jälkiasennusreleet, koska omassani releet löytyivät akun edestä sulakkeiden vierestä ja molemmat releet olivat samaa pakettia.
samiko
Viestit: 1208
Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 8:22 pm
Paikkakunta: pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiko »

Minkäs kokoset ne sulakkeet olikaan? Muistaisin että ne oli semmoset
ANL-tyyppiset ja jotain 50A tai siinä lähellä. Ne ne mullakin oli poikki
enkä niitä ikänä enää saanu palaan, mikä lie noissa sitten...
Ferguson 35 -58 Kultamaha
Fordson Power Major -59
Ford 4110 -83
Ford County 764 -78
Honda TRX 300 -95
Agria 4800 -73
jip59
Viestit: 2876
Liittynyt: Ma Elo 21, 2006 11:18 pm
Paikkakunta: Tervajoki Pohojammaalla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jip59 »

samiko kirjoitti:Minkäs kokoset ne sulakkeet olikaan? Muistaisin että ne oli semmoset
ANL-tyyppiset ja jotain 50A tai siinä lähellä. Ne ne mullakin oli poikki
enkä niitä ikänä enää saanu palaan, mikä lie noissa sitten...
Suomen suolainen talvi ja kesä hapettaa tuo alumiiniseoksiksen sulakkeen ohuemmaksi ja sitten palaa helposti, vaikka mitään vikaa ei järjestelmässä ole. Uusi taas kestää kyllä. Aikansa...
Valmet 604-4 -83 Valmet 705-4 87 Nh M160 -98 Ei savua ilman kokeilua...
Konekansa.fi
ojanppe
Viestit: 8
Liittynyt: La Huhti 26, 2008 10:07 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ojanppe »

Eversti kirjoitti:Kummastuttaa vain nuo Ojanppen releet, kun minulta ei niitä löydy. Mallini on VW Transporter 1,9 TD vm. -95.
Meikäläisellä wanha -91 2.4D malli. Ovat näköjään siirtäneet releet viisaampaan paikkaan uudemmissa malleissa. Hyvä että vika löytyi.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 40 vierailijaa