Valtra foorumi

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
massikka135
Viestit: 195
Liittynyt: Su Loka 22, 2006 8:44 am
Paikkakunta: Hämeenkoski
Viesti:

Valtra foorumi

Viesti Kirjoittaja massikka135 »

http://valtra-valmetfoorumi.formyjob.net/ tollaisen foorumin tein aikaa sitten ja nytten se olisi käyttäjiä vailla toivottavasti heitä löytyy mahdollisimman paljon ja saadaan hyvä foorumi pystyyn !
vares
Viestit: 1814
Liittynyt: Ma Syys 03, 2007 8:08 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vares »

Tää fooruminpito on hiukan samanlaista kuin kaljabaarin pito. Asiakasmäärä riippuu asiakkaista. Eli "hyvät asiakkaat" vetävät ilmapiirillään tupaan "lisäasiakkaita" joista pitää plokata joukosta "kanta-asiakkaat" ja lempata "huonot asiakkaat" oitis pihalle pilaamasta interiööriä.

Taitolaji on kapakanpito. Tarvitaan herkkää hymyä ja vahvaa karttua.
Juontokouramies
Viestit: 877
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 9:48 am
Paikkakunta: Ikaalinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juontokouramies »

Näyttäs nuo jutut olevan vähän keskenkasvusten kloppien höpinöitä isien rattoreista.

Pilasivat aikoinaan Valtramme foorumin ja Valtra päätti lopettaa sen.
:(
Tuo kaljabaari vertaus oli osuva.... :D :D
kivimies
Viestit: 2874
Liittynyt: Su Touko 04, 2008 11:26 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kivimies »

Hmm... Zetor foorumi olisi mielenkiintoisempi, minäkin saattaisin liittyä vaikka en vielä ensimmäistäkään zetkaa omista, muita mielenkiintoisia merkkifoorumeita jo onkin :wink:
ripa luisu
Viestit: 1691
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2008 9:48 pm
Paikkakunta: seinäjoki
Viesti:

Re: Valtra foorumi

Viesti Kirjoittaja ripa luisu »

massikka135 kirjoitti:http://valtra-valmetfoorumi.formyjob.net/ tollaisen foorumin tein aikaa sitten ja nytten se olisi käyttäjiä vailla toivottavasti heitä löytyy mahdollisimman paljon ja saadaan hyvä foorumi pystyyn !
miksi keksiä pyörä uudelleen? valmet-talli on ollut olemassa jo monta vuotta, vai onko ne täysin eri merkkejä? kovin hiljaiselta vaan vaikuttaa noi valmet-tallin sivut.
ford 4000 -75
Konekansa.fi
massikka135
Viestit: 195
Liittynyt: Su Loka 22, 2006 8:44 am
Paikkakunta: Hämeenkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja massikka135 »

eipähän tarvi näköjään teillekkään mitään kertoa... vihtahousu....
maraani
Viestit: 358
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 3:12 pm
Paikkakunta: Somero
Viesti:

Re: Valtra foorumi

Viesti Kirjoittaja maraani »

ripa luisu kirjoitti:
massikka135 kirjoitti:http://valtra-valmetfoorumi.formyjob.net/ tollaisen foorumin tein aikaa sitten ja nytten se olisi käyttäjiä vailla toivottavasti heitä löytyy mahdollisimman paljon ja saadaan hyvä foorumi pystyyn !
miksi keksiä pyörä uudelleen? valmet-talli on ollut olemassa jo monta vuotta, vai onko ne täysin eri merkkejä? kovin hiljaiselta vaan vaikuttaa noi valmet-tallin sivut.
Niinpä...kyllä kait foorumin voi kuka tahansa pystyttää, mutta että siitä tulee "jotain", se onkin jo toinen juttu. Miksi juuri sinun foorumisi olisi parempi kuin jo olemassa oleva? Maailmassa on "muutama" foorumi - itsekin seuraan eri aihepiireistä viittä kuutta.

Valmet -tallin sivusto lienee enempi mobilistityyppinen, kun on noit vanhat mallit omiksi keskustelualueikseen jaettu. Ehkä tässä on kuitenkin juuri "mun iskän Valtra on isompi kuin sun iskän" -tyyppiselle keskustelulle haettu paikkaa?
massikka135
Viestit: 195
Liittynyt: Su Loka 22, 2006 8:44 am
Paikkakunta: Hämeenkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja massikka135 »

Ruikuttakaa ny vähä viellä enemmä isot miehet vai onks tääl jotain alle 10 v porukkaa ??? vähä tuntuis siltä tollanen nalkuttaminen piiras vihtahousu ei saa yhtä sivustoa perustaa nii heti alkaa jupina ja piirasen moinen nalkutus. sori ny vaa mut harmittaa nii paljon ei tämä asia vaan yks toinen.
maraani
Viestit: 358
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 3:12 pm
Paikkakunta: Somero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maraani »

massikka135 kirjoitti:Ruikuttakaa ny vähä viellä enemmä isot miehet vai onks tääl jotain alle 10 v porukkaa ??? vähä tuntuis siltä tollanen nalkuttaminen hitsi vihtahousu ei saa yhtä sivustoa perustaa nii heti alkaa jupina ja ***** moinen nalkutus. sori ny vaa mut harmittaa nii paljon ei tämä asia vaan yks toinen.
No niin...päästään asiaan. Kannattais mielestäni kertoa se mieltä painava asia masinistiveljille. Täällä on moni asia selvinnyt ja vähenee sit se v1tutuskin. :)

PS. mää täytän seuraavax 42 - uskokaa tai älkää! :)
massikka135
Viestit: 195
Liittynyt: Su Loka 22, 2006 8:44 am
Paikkakunta: Hämeenkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja massikka135 »

emmää perhe asioita viihti kertoo... mä täytän 16 seuraavaks ja kovasti vanhojen koneiden perässä mennään ne vain kiinnostavat niin paljon :roll:
vares
Viestit: 1814
Liittynyt: Ma Syys 03, 2007 8:08 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vares »

Niinpä.

On rajallinen määrä keskustelufoorumeita joita voi ja pystyy seuraamaan.

Tämä asiallisempi sekalaisten koneitten ympärillä pyörivä keskustelu on on suomenkielisenä keskittynyt ehkä kahteen varteenotettavaan sivustoon, joista tämä on toinen. Meillä on niin kovin pienet ympyrät.

Yhteen traktorimerkkiin keskittyvä keskustelufoorumi kuivuu kokoon aivan varmasti.

Tämä nimenomainen foorumi rävähti ihmisten tietoisuuteen "vanhan palstan" aikana, jolloin kerhon foorumi oli taatusti Suomen hävyttömin ja törkein ilmaisukanava. Se veti uteliasta väkeä pilvin pimein ja vaikka takavuosina foorumi siistittiin, jäi sen kansansuosio elämään värikkäiden persoonien avulla jotka antavat palstalle riittävästi väriä suuren yleisön mielenkiinnon säilyttämiseksi.

Se oli tuurista kiinni. Sattumien summaa koko asia.

Nyt FCFn foorumi on esimerkillinen viestintäkanava tekniikasta kiinnostunelle ihmisille... ja huomatkaa... ilman aktiivisesti toimivaa moderointia, ihan osallisten omasta halusta. Siksi olisi ehkä nimimerkki
mf 135:selle paikallaan itsetutkiskelun paikka, viitaten viimeaikaisiin kannanottoihin.
Velu
Viestit: 3874
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 6:20 pm
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Velu »

Pelkkä keskustelufoorumi ei ehkä yksin nykyään enää riitä. Sivustolla pitäisi olla muutakin, teknisiä tietoja, remonttivinkkejä, kuvagalleria, projektikertomuksia ym.

10 vuota sitten oli juha metsäpellon valmet-sivut. Sellaisten kupeessa jo alkaa foorumille porukka löytämään.

Nuhvifoorumi on muuten lähtenyt ihan mukavasti käymään.
Valmet 361D II, 465, Valtra C1112-4
Nuffield 10/170 Perkins V8
Caterpillar D6B, D8H
Scania T142H
Etsinnässä vanhoja Caterpillareita, osia, koneita ja materiaalia, kuten kirjoja ja työkaluja
massikka_mies
Viestit: 317
Liittynyt: Ke Kesä 04, 2008 2:20 pm
Paikkakunta: Ylämaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja massikka_mies »

Velu kirjoitti:Pelkkä keskustelufoorumi ei ehkä yksin nykyään enää riitä. Sivustolla pitäisi olla muutakin, teknisiä tietoja, remonttivinkkejä, kuvagalleria, projektikertomuksia ym.
.
miksi ei pelkkä foorumi riitä :?: esimerkiksi murtolan foorumi( http://www.murtola.com/foorum/ ) on ainakin pärjännyt ilman galleriaa ja on ainakin omasta mielestäni suosittu :D onhan siellä tietysti se murtolan oma galleria mutta se tuskin foorumin kävijä määriin vaikuttaa.
ripa luisu
Viestit: 1691
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2008 9:48 pm
Paikkakunta: seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ripa luisu »

no niin , lähtihän se keskustelu käyntiin :twisted: :lol:
ford 4000 -75
Konekansa.fi
vares
Viestit: 1814
Liittynyt: Ma Syys 03, 2007 8:08 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vares »

massikka_mies kirjoitti:
Velu kirjoitti:Pelkkä keskustelufoorumi ei ehkä yksin nykyään enää riitä. Sivustolla pitäisi olla muutakin, teknisiä tietoja, remonttivinkkejä, kuvagalleria, projektikertomuksia ym.
.
miksi ei pelkkä foorumi riitä :?: esimerkiksi murtolan foorumi( http://www.murtola.com/foorum/ ) on ainakin pärjännyt ilman galleriaa ja on ainakin omasta mielestäni suosittu :D onhan siellä tietysti se murtolan oma galleria mutta se tuskin foorumin kävijä määriin vaikuttaa.
Murtolan maatilan sivustojen keskustelufoorumi on suunnattu alkutuottajille ammatillisessa mielessä, ei vanhojen traktorien ja muiden museoikäisten agraarikoneiden harrastajille kuten esimerkiksi tämä kyseinen foorumi.

Em. luo käyttäjäkuntaan eräänlaista pysyvyyttä.

Galleriayhteistoimintaa asiayhteydssä löytyy mm. "pottupellon" puitteissa.
tessu
Viestit: 1174
Liittynyt: To Touko 29, 2008 10:01 am
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tessu »

Minkä ihmeen takia jokaiselle traktorimerkille pitäisi olla oma keskustelupalsta? Tältäkin sivustolta "löytyy apu" lähes jokaiselle merkille ja muihinkin asioihin kuin koneisiin! Eikä toi isin traktorin kehuminen muita paljon auta niinku tuolla valtra- sivustolla tapahtuu!
Ford`sSon
Viestit: 147
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 9:21 pm
Paikkakunta: nilsiä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ford`sSon »

Jaa, mikäs siinä, jos teidän isin traktori onkin isompi, mää pärjään tällä! Itte olen ajanut tuolla "isän" fordilla sieltä 7vuotiaasta asti, ja muutama kuukausi vielä, niin ikää ois autokorttiin oikeuttavan lukeman verran. Kyllähän nämä kaikki traktoreita käsittelevät foorumit on mielenkkintosia, en kiellä, mutta mikäli ne on juuri tuolta "meidän isin traktori..." pohjalta lähteviä, niin no, en tiedä, toisille kai sekin on tärkeetä. Mulla ei koskaan ole ollut varsinaista mopokautta, enkä nähtävästi tulekkaan enää sellaista. Jos joskus jossain on tullu käytyä, niin traktoilla ihan mieluiten kuljen, sillä kun saa mukavasti juttukavereita niin vanhoista kuin nuoristakin ihmisistä. Eikä haittaa, vaikka ois huonompikin tie! :P Mutta itse olen äärimmäisen kiitollinen juurikin tälle masinistit palstalle, koska aina olen saanut apua ja neuvoja mieltä askarruttaviin kysymyksiin! Myöskin setäni on ollut suurena innoittajana vanhoihin traktoreihin ja kuorma-autoihinkin ja häneltä olen minäkin oppinut korjaustaitoja nuoresta iästäni huolimatta. Minusta on hienoa, että tälläkin palstalla on ihmisiä, jotka voivat jakaa tietonsa meidän nuorten kanssa ja siirtää näin tietoja myöskin tuleville jälkipolville. Kaikki tälläiset palstat/foorumit, joilta saa apua ja neuvoja kaikenlaisiin tilanteisiin, ovat äärimmäisen tärkeitä ja mikä parasta, myöskin mielenkiintoisia! Mikäli mennään meidän traktori suurempi kuin teidän- tilanteeseen, niin mänkööt mäkeen! Sitä olen kuullut jo ihan riittävästi! Ja mikäli saa samasta paikasta apua useampaan kuin yhteen traktorimerkkiin tai aihealueeseen, niin se on sitä jotain! Kiitos kaikille masinisteille avusta ja ymmärryksestä, toivottavasti jaatte tietonne vastaisuudessakin kanssani, niin saan pidettyä näitä vanhoja koneita "hengissä!"
ripe
Viestit: 1255
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 4:21 pm
Paikkakunta: Joensuu, Sotkamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ripe »

massikka_mies kirjoitti:
Velu kirjoitti:Pelkkä keskustelufoorumi ei ehkä yksin nykyään enää riitä. Sivustolla pitäisi olla muutakin, teknisiä tietoja, remonttivinkkejä, kuvagalleria, projektikertomuksia ym.
.
miksi ei pelkkä foorumi riitä :?: esimerkiksi murtolan foorumi( http://www.murtola.com/foorum/ ) on ainakin pärjännyt ilman galleriaa ja on ainakin omasta mielestäni suosittu :D onhan siellä tietysti se murtolan oma galleria mutta se tuskin foorumin kävijä määriin vaikuttaa.
Niin kuin vares jo mainitsi, foorumi on suuntautunut enemmän ammatimaisesti koneisiin ja viljelyyn ja sitä kautta sillä on ihan oma käyttäjäkuntansa pysyvästi.
Ja liittyyhän murtolan foorumiin (toiselta nimeltään maatalousfoorumi) tiiviisti murtolan omat sivut gallerioineen ym., ja mainostaahan pottupellossa.fi murtolan keskustelufoorumia keskustelupalstanaan.
Eli murtolan foorumi on kaikkea muuta kuin oman onnensa nojaan nopeasti kyhätty keskustelusaitti.

Tämä kaikki sen kummemmin valtrafoorumia tai muita yksittäisen merkin ympärille perustettuja foorumeita vastustamatta.
Hyvä esimerkki on tuo nuhvifoorumi, mut siinäkin ympärillä pyörii vasta perustettu kerho omine aktiivijäsenineen ja oman lisämausteensa tuo nuffield ja leyland traktoreiden kootut tekniset tiedot. Sekä onhan jo kerhotoiminta em. kerhossa hyvin aktiivista!

;)
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ferkku, Google [Bot], jussi_oulu, Lurkus, Mettänen, okie, raute ja 88 vierailijaa