foordin Select-O-Speed ja valmet 361,565

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

ace
Viestit: 72
Liittynyt: To Elo 10, 2006 7:17 pm
Paikkakunta: kanta-häme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ace »

tänään taas kerran traktoreita katsellessa pisti silmään
David Brownin 990ja 995.

kun nuo DB tuntuu olevan halvempia kuin esim.
valmetit niin mistä se johtuu.

joku sillon kun olin ferguu ostamassa niin sano ohimennen että DB nostolaite
oli mielenkiintoinen mutta miten se nyt sit todellisuudessa onkaan.

ja miten on varaosa puoli tai ylipäätänsä miten ne koneet on kestänyt.
Valmet 361D -62
SamiT
Viestit: 6794
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SamiT »

DB 950:stä kokemusta sen verran että nostolaite on aikamoinen keksintö, jos siihen jotakin vikaa tulee. Toimiessaan hyvä, mutta monimutkainen venttiilisysteemi, eikä ihan vahvin rakenne.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
ripe
Viestit: 1255
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 4:21 pm
Paikkakunta: Joensuu, Sotkamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ripe »

Ei nyt kannata foortia pelkän sossin takia unohtaa. Suurin osahan tonnisarjan foorteista on kuitenki 8+2R vaihteistolla, joka on hyvä vaihteisto.
Eikä se sos:kaan huollettuna ole muita huonompi. Noi 361/565 valmetit vastaa kokoluokaltaan 3000 foortia, josta itellä eniten on kokemusta. Pihakoneena, lumihommissa, rankasavotassa yms kova peli. Ajoinpa alkuviikosta 200km maantielläkin, 5tonnin murskekuormia vetäen.

Mutta monesti toi kolmetonninen on kalliimpi ku nelitonninen, siksi suosittelen katselemaan vaikka ihan normaali 8+2R vaihteistolla olevia nelitonnisia, jos sos syletyttää. Nelitonnisessa on märät levyjarrut, hydraulinen voimanulosoton kytkentä, ne on melko luksusvarusteita omassa luokassaan.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 30 vierailijaa