4600

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
Taavi
Viestit: 148
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 6:30 pm
Paikkakunta: Rääkkylä
Viesti:

4600

Viesti Kirjoittaja Taavi »

Mikä ja missä on se venttiili 4600 takanostolaitteessa, jonka pitäisi pitää nostolaite asennossaan vaikka pumppu ei pyöri. Nyt se laskee aikas nopeasti, ja takapainoa joutuu nostelemaan myötääsä.
Pappatunturi
Viestit: 893
Liittynyt: Su Loka 28, 2007 7:16 pm
Paikkakunta: Entinen Oulun lääni
Viesti:

Re: 4600

Viesti Kirjoittaja Pappatunturi »

Taavi kirjoitti:Mikä ja missä on se venttiili 4600 takanostolaitteessa, jonka pitäisi pitää nostolaite asennossaan vaikka pumppu ei pyöri. Nyt se laskee aikas nopeasti, ja takapainoa joutuu nostelemaan myötääsä.
Minulla on myös 4600:ssa samanlainen ominaisuus, että nostolaite hissunkissun laskee ja moottori kun on käynnissä, niin se tekee korjausliikettä aina silloin tällöin, ei kuitenkaan kovin tiuhaan tahtiin. Tuollainen ominaisuus on ollut uudesta asti.

Mutta, sitä venttiiliä jolla nostolaitteen saa lukittua, ei taida tuossa vehkeessä olla. En minä ainakaan ole löytänyt ja ohjekirjakaan ei asiasta mitään mainitse.
- Mikä virkistää, voi myös tappaa -
Latvala
Viestit: 1285
Liittynyt: Su Tammi 22, 2006 8:17 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Latvala »

En kyllä tiedä onko tuollaista venttiiliä edes olemassa, ei mielestäni ( ei ollut ainakaan 5600). Jos ei ole hydrauliikkalohkoja niin saattaa olla se vetonuppi ulkoiselle hydraulikalle. Tällöin se asento voi ehkä auttaa?

Fakta on kumminkin se,että nuo perät "nytkyttää" aina, enemmän tai vähemmän. Nelitonninen korjailee muutaman sekunnin välein kesäkuumalla raskaita työkoneita ( 800kg äes ) mutta 5600 ainakin piti työkoneet ylhäällä hyvin kun perän tiivisteet oli vaihdettu.
Latvala
Viestit: 1285
Liittynyt: Su Tammi 22, 2006 8:17 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Latvala »

Lisätään nyt vielä se,että kun on kuuma kone ja kuuma päivä, laskee noilla uudemmillakin työkoneet alas. Jos taas on nollan kieppeillä lämpötila eikä konetta ole ajettu lämpöiseksi, pysyy koneet ylhäällä monta päivää.
Valmettimies
Viestit: 1387
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 8:59 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valmettimies »

Niinpä se on loortin ominiasuus että nostolaite laskee kun sammuttaa. Vika poistuu kun vaihtaa merkkiä Valmettiin.
Aina ei voi onnistua ei edes joka kerta.
Pappatunturi
Viestit: 893
Liittynyt: Su Loka 28, 2007 7:16 pm
Paikkakunta: Entinen Oulun lääni
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pappatunturi »

Valmettimies kirjoitti:Niinpä se on loortin ominiasuus että nostolaite laskee kun sammuttaa. Vika poistuu kun vaihtaa merkkiä Valmettiin.
...ja saa monta muuta "ominaisuutta" tilalle! :)

No, nyt on molemmat osapuolet saaneet sanoa asiasta mielipiteensä!
Ei jatketa asiasta enempää, kun menee kuitenkin - poikamaiseen tapaan - juupas, eipäs -linjalle! :wink:
- Mikä virkistää, voi myös tappaa -
Taavi
Viestit: 148
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 6:30 pm
Paikkakunta: Rääkkylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Taavi »

Elikkä täytynee hitsailla jonkunmoinen mekaaninen toppari takapainon ja vetokoukun väliin :cry:
Latvala
Viestit: 1285
Liittynyt: Su Tammi 22, 2006 8:17 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Latvala »

Kurkkaas tuo mun kuvagalleria http://latvala.ihme.org/galleria/displa ... p?pos=-116, mahtaisiko tuollainen ratkaisu toimia?
Pappatunturi
Viestit: 893
Liittynyt: Su Loka 28, 2007 7:16 pm
Paikkakunta: Entinen Oulun lääni
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pappatunturi »

Latvala kirjoitti:Kurkkaas tuo mun kuvagalleria http://latvala.ihme.org/galleria/displa ... p?pos=-116, mahtaisiko tuollainen ratkaisu toimia?
Kronoksen kuormaajan mukana tuli tuon tapainen kolmiotuki. Joka kiinnitettiin vetovarsien kiinnikkeisiin ja työntövarren traktorin puoleiseen päähän. Kuormaajassa toimi hyvin sekin.

Tässä kyseisessä tapauksessa, olisko yksinkertaisin konsti laittaa vaan kaksi tarpeeksi vahvaa kettinkiä työntövarren kiinnikkeestä vetovarsien kiinnikkeiden välille. Takapainossa kun ei ole niitä sivuttaisvääntöjä kuten kuomaajissa on.
- Mikä virkistää, voi myös tappaa -
timoraimo

Viesti Kirjoittaja timoraimo »

Käytä nostolaite kansi pois ja otat männän pois käytät sorvilla ja levität tiiviste uraa sopivasti tilalle laitat hytraulitiivisteen urarenkaan niin loppuu pilkkiminen ei kyllä viitti ootella milloin on työkone alhaalla pyssyy kyllä aikas kauan ilmassa halpa homma
Taavi
Viestit: 148
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 6:30 pm
Paikkakunta: Rääkkylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Taavi »

Niin, siinnähän on työntövarrelle kaksi kiinnityskohtaa, alempi taitaa olla joku tunnustelijamalli vältin vetoon tms. En tiijä kun en ole tehny maataloustöitä etes sen vertaa jotta tuntisin täysin oman tunkiohjukseni. Mitähähän siinä tapahtus jos siittä alemmasta korvakosta ketjut tai kiinteät varret virittelis takapainon tappeihin. :shock:
tommi
Viestit: 6082
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:12 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tommi »

Mulla majurissa on tuo sama "ominaisuus", johtuu varmaan iästä...

No, mulla on vetokoukun nostimet mallia teleskooppi, rhs 40*40 ja sisällä 30*30. Koska nostolaite laskee hiljalleen johtuen jostakin pikku sisäisestä vuodosta, otin ja porasin reijän kummankin teleskoopin läpi. Siihen löypi tapit, niin pysyy nostolaite ilmassa vetokoukun lukituksen, joka tyyppiä valmet, avulla ilmassa vaikka maailmatappiin.

Tämmönen halpa ja helppo ratkasu.
Fordson Major Diesel -56 Fordson Super Major Manuel 2703E -62 Fordson Super Major Weatherill -62 Ford 5000 +Vammas kersantti -75 BM Volvo T600 -71 + Ponsse S15 vaunu Sampo Rosenlew 500 -79 Case IH mx4230 -96 Valtra T120 -05
ripe
Viestit: 1255
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 4:21 pm
Paikkakunta: Joensuu, Sotkamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ripe »

Juu nostosylinterin tiivisteet vähä falskaa. Ei vaarallista, moottorin käydessä se vähä korjailee ja moottori sammuksissa sitten hissukseen laskee nostolaitteet alas. Korjautuu uusimalla tiivisteet. Mutta siis on semmosiakin, että ei edes uutena ole sammuksissa pysyny yön seutua esim. raskas äes ilmassa.

Omassa foortissa myös vähä korjailee ja raskaamman konetta ainaki vähä laskee yön aikana. Takakauhat ym pysyy ylhäällä, mutta joku painavampi niin varmaan valuu.

Kokeile vetämällä ulkoisen hydraulikan (alkuperäinen yksitoiminen) "tatti" ulos, josko sitten pysyisi roippeet ilmassa.

;)
aku4011
Viestit: 368
Liittynyt: Ti Touko 13, 2008 5:06 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aku4011 »

Valmettimies kirjoitti:Niinpä se on loortin ominiasuus että nostolaite laskee kun sammuttaa. Vika poistuu kun vaihtaa merkkiä Valmettiin.
ei muuten poistu! niin vanhemmissa -02 sarjalaisissa kuin -05 sarjalaisissakin olen havainnut saman ominaisuuden...
Valmettimies
Viestit: 1387
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 8:59 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valmettimies »

aku4011 kirjoitti:
Valmettimies kirjoitti:Niinpä se on loortin ominiasuus että nostolaite laskee kun sammuttaa. Vika poistuu kun vaihtaa merkkiä Valmettiin.
ei muuten poistu! niin vanhemmissa -02 sarjalaisissa kuin -05 sarjalaisissakin olen havainnut saman ominaisuuden...
Täytyy olla paljon ajettuja meinnaan ei mellä ainakaa kummankaan valmetin nostolaite laske (565 -68, 6300 -01)

Fordis ollu sama vika tai ominaisuus uudesta asti. Nykyään kylvinkone (tyhjänä) pysyy noin 3min. ilmas koneen olleesa sammuksissa.
Aina ei voi onnistua ei edes joka kerta.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Kuuskakkone ja 46 vierailijaa