En tiedä nostanko syöttöjä mutta ainahan asia kiinostaa jo ihan muuten vaan. Miten homma käytännössä tapahtuu tässä vermeessä? Rundejahan ilmeisesti saa ruuvaamalla kaasuvivun topparia? Vai olenko ihan hakoteillä?
Valmet 615
-
- Viestit: 266
- Liittynyt: To Touko 14, 2020 8:31 am
- Viesti:
Re: Valmet 615
En tiedä nostanko syöttöjä mutta ainahan asia kiinostaa jo ihan muuten vaan. Miten homma käytännössä tapahtuu tässä vermeessä? Rundejahan ilmeisesti saa ruuvaamalla kaasuvivun topparia? Vai olenko ihan hakoteillä?
- mike
- Viestit: 5326
- Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 11:26 pm
- Paikkakunta: Keski-Suomi / Vts
- Viesti:
Re: Valmet 615
Kaasuvivun stoppariruuvi on pumpun kyljessä, siinä on sinetti joka pitää poistaa.
Pumpun perässä luukku, neljä pulttia auki.Syötönsäätöruuvi meisselikannalla ja 10 mm lukitusmutteri. Syöttöä sisäänpäin tarvittava määrä, ruuvin pitäisi jäädä minimissään 3.6 mm näkyviin.
Pumpun perässä luukku, neljä pulttia auki.Syötönsäätöruuvi meisselikannalla ja 10 mm lukitusmutteri. Syöttöä sisäänpäin tarvittava määrä, ruuvin pitäisi jäädä minimissään 3.6 mm näkyviin.
Pitkä on pilalla, mutta lyhyen voi jatkaa.....
-
- Viestit: 266
- Liittynyt: To Touko 14, 2020 8:31 am
- Viesti:
Re: Valmet 615
Tietämättömän kysymys hydrauliikasta. Mulla on vallussa 5 pikaliitintä takana, jos ohje kirjaa tulkitsen oikein 1kpl 1toiminen,2kpl 2 toimisia joista toinen ns lisälohko. Mutta mutta, sisällä 2 käyttövipua joista toinen käsittääkseni 1 toimiselle ja toinen 2 toimiselle. Ja jos 2 toimisia on 2 niin mitenkäs niiden käyttö vipujen suhteen menee? Kirjasta en tätä löytänyt
- mike
- Viestit: 5326
- Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 11:26 pm
- Paikkakunta: Keski-Suomi / Vts
- Viesti:
Re: Valmet 615
Joissain on kolmas lohko takaseinässä, alalasin alla.
Pitkä on pilalla, mutta lyhyen voi jatkaa.....
-
- Viestit: 266
- Liittynyt: To Touko 14, 2020 8:31 am
- Viesti:
Re: Valmet 615
Melkeen ihan nolottamaan rupee että en ole tota vipua alalasin alla huomannut kiitos jälleen Mike
-
- Viestit: 266
- Liittynyt: To Touko 14, 2020 8:31 am
- Viesti:
Re: Valmet 615
Vaihtelin laturin valmettiin ja ennen oli huippukierrokset mittariin 2250 nyt yli 2500. Joten ei näytä oikein. Voiko asialle tehdä jotain?
-
- Viestit: 6695
- Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 12:00 pm
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Valmet 615
Lienee uudessa laturissa hihnapyörä hieman pienempi kuin vanhassa. Jos ei vanhan hihnapyörää voi vaihtaa tilalle niin jos mittarista löytyy säätöruuvi (potentiometri) siitä sitten.
-
- Viestit: 6384
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 10:35 am
- Viesti:
Re: Valmet 615
Eikös toi 2500 ole Valtun ryntäyskierrokset eli oikea luku. Tarkistuksen voi tehdä vaikka laittamalla ulosoton pyörimään ja mittariin 540 kierrokset mittarilla sitten akselista kierrokset.
Talviaika on NORMAALIAIKA, kesä aika ryssänaika!
-
- Viestit: 266
- Liittynyt: To Touko 14, 2020 8:31 am
- Viesti:
Re: Valmet 615
Vallun renkaat alkaa olee aika huonot. Nyt on 16.9-34 ja 12.4-24 voinko huoletta laittaa tilalle 18.4-34 ja 14.9-24. Kattelin että aika reilusti isommat mahtuis alle. Kasvais maavara ja huippunopeuskin hitusen. Tuo teollisuus malli kun on aika etana. Onko jollakin ajatuksia puolesta tai vastaan? Saa toki ehdottaa muutakin rengastusta.
- Matsikka
- Viestit: 16235
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Valmet 615
18,4-34 ja 13,6-24 on 705:ssa. 805:ssa 14,9-24 eressäMpaseppä kirjoitti: ↑Ma Huhti 10, 2023 3:00 pm Vallun renkaat alkaa olee aika huonot. Nyt on 16.9-34 ja 12.4-24 voinko huoletta laittaa tilalle 18.4-34 ja 14.9-24. Kattelin että aika reilusti isommat mahtuis alle. Kasvais maavara ja huippunopeuskin hitusen. Tuo teollisuus malli kun on aika etana. Onko jollakin ajatuksia puolesta tai vastaan? Saa toki ehdottaa muutakin rengastusta.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 266
- Liittynyt: To Touko 14, 2020 8:31 am
- Viesti:
Re: Valmet 615
Eli 18.4-34 ja 13.6-24 kävisi?
- Matsikka
- Viestit: 16235
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Valmet 615
605:een kävisi, jos 615ssa on erimoinen etuaksila niin kannattaa tarkistaa.
Ja mun tieto on toki vanhempia malleja koskeva….
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 977
- Liittynyt: Su Elo 31, 2014 9:13 pm
- Paikkakunta: Kontiolahti/Joensuu
- Viesti:
Re: Valmet 615
Mulla on tuossa omassa 18.4/34 ja 14.9/24, hyvin on toimineet eikä neliveto päällä ruovi sorallakaan jälkeä.
Doosan 140 dx -18
Deutz-Fahr 120mk3 -02
Valmet 605 -85
International 453
Deutz-Fahr 120mk3 -02
Valmet 605 -85
International 453
-
- Viestit: 266
- Liittynyt: To Touko 14, 2020 8:31 am
- Viesti:
Re: Valmet 615
Rupesin viime sunnuntaina lämmittämään valmettia että ajan peräöljyt lämpimäksi ja vaihdan ne. Kesken lämmitys käytön kun olin perälevyä irrottamassa vallu yhtäkkisesti sammui. No uudestaan käymään lähti ihan hyvin, muutaman minuutin kuluttua alkoi kone kalkattamaan kovaäänisesti. piiras. Heti kun rupes tota lunta tulemaan. No onneks en oo viel myynyt fordia.
-
- Viestit: 266
- Liittynyt: To Touko 14, 2020 8:31 am
- Viesti:
Re: Valmet 615
Täytys välipäivinä rupee valmettii tutkimaan. Jos joutuu koneremonttiin, niin onko katkottava? En ole vielä räjäytys kuvia saanut käsiini josta näkis vähän koneen anatomiaa. Öljypohja on ilmeisesti runkoa, joten saako lohkon nostettua paikaltaan katkomati?
- mike
- Viestit: 5326
- Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 11:26 pm
- Paikkakunta: Keski-Suomi / Vts
- Viesti:
Re: Valmet 615
Ensimmäisenä tutkisin polttoaine puolen, varmaan vedenerotin täynnä parafiiniä ja jäätä. Ja polttoaine suodatin, polttoaine letkut.
Pitkä on pilalla, mutta lyhyen voi jatkaa.....
-
- Viestit: 1346
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:51 pm
- Viesti:
Re: Valmet 615
Ei tarvitse lohkoa irrottaa. Märät sylinteriputket saa nosteltua paikoiltaan. Tarkasta ensin kaikki muut. koneet noissa yleensä kestää, jos jäähdytysnesteet pysyvät poissa öljyn joukosta. 1987 paikkeilla tehtiin huonolaatuisilla tiivisteillä ja noista meni sylinteriputken tiivisteet kaikista. Sylinteriputkeen voi myös syöpyä reikä.
-
- Viestit: 9813
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: Valmet 615
Vaan eipä siihen oikein jää kuin se lohko roikkumaan hassusti tyhjän päälle. Ja kampiakselille ei voi mitään.
-
- Viestit: 800
- Liittynyt: Ma Maalis 11, 2019 1:12 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 9813
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: Valmet 615
En oo kokeillut, mutta eiköhän ne saa.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 52 vierailijaa