Väyrysmersu
-
- Viestit: 160
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 12:04 pm
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
- Viesti:
Väyrysmersu
Kunnostajaa on ihmetyttänyt vaihtoautomainoksia selatessa maininta
Mersusta, malli väyrynen.
Millainen se on, mistä tämä nimitys johtuu?
Mersusta, malli väyrynen.
Millainen se on, mistä tämä nimitys johtuu?
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: Pe Tammi 13, 2006 8:47 am
- Viesti:
-
- Viestit: 357
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:43 pm
- Paikkakunta: Satakunta
- Viesti:
-
- Viestit: 7343
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
- Paikkakunta: Lounainen Suomi
- Viesti:
Joo, Väyrysen naamataulua sen Mersun keula muistuttaa - silmät Paavolla harittaa, niinku tuon Mersun keulalla lamput.
Älä vaan sotkeennu Väyrys-Mersuun
Se on Mersun historian huonoin auto se malli tai oikeastaan kymmenvuotiskausi 1996 - 2006 oli ihan peestä. Joku sanoikin, että Daimler kopio Chrysleriltä yhden asian ja se on laatu
Älä vaan sotkeennu Väyrys-Mersuun
Se on Mersun historian huonoin auto se malli tai oikeastaan kymmenvuotiskausi 1996 - 2006 oli ihan peestä. Joku sanoikin, että Daimler kopio Chrysleriltä yhden asian ja se on laatu
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: To Syys 13, 2007 5:03 pm
- Viesti:
Siinä on "silmät" yhtä kaukana toisistaan kun Paavolla. Ja mikä siitä tekee huonon, mulla -98 ja ollu 3 vuotta ajanut sillä ite 100tkm, ei mitään vikaa eikä ruostetta nyt mittaris 300tkm. Onko kokemusta autosta jota moitit vaiko kuulopuheita???kalvaana kirjoitti:Joo, Väyrysen naamataulua sen Mersun keula muistuttaa - silmät Paavolla harittaa, niinku tuon Mersun keulalla lamput.
Älä vaan sotkeennu Väyrys-Mersuun
Se on Mersun historian huonoin auto se malli tai oikeastaan kymmenvuotiskausi 1996 - 2006 oli ihan peestä. Joku sanoikin, että Daimler kopio Chrysleriltä yhden asian ja se on laatu
-
- Viestit: 2252
- Liittynyt: Su Marras 19, 2006 1:17 pm
- Paikkakunta: Heinola
- Viesti:
Taitaa ne ruosteongelmat siitä varsin kehnon tehdäVeltto kirjoitti:Siinä on "silmät" yhtä kaukana toisistaan kun Paavolla. Ja mikä siitä tekee huonon, mulla -98 ja ollu 3 vuotta ajanut sillä ite 100tkm, ei mitään vikaa eikä ruostetta nyt mittaris 300tkm. Onko kokemusta autosta jota moitit vaiko kuulopuheita???kalvaana kirjoitti:Joo, Väyrysen naamataulua sen Mersun keula muistuttaa - silmät Paavolla harittaa, niinku tuon Mersun keulalla lamput.
Älä vaan sotkeennu Väyrys-Mersuun
Se on Mersun historian huonoin auto se malli tai oikeastaan kymmenvuotiskausi 1996 - 2006 oli ihan peestä. Joku sanoikin, että Daimler kopio Chrysleriltä yhden asian ja se on laatu
Ja tämä mielipide on työn kautta muodostunut, itse ajelen 124:lla
6 Nuhvia
2 Leukkua
Olympia -37 5-6 Hp
BMV 8-10 Hv
Lasikuulapuhallusta masinisteille
2 Leukkua
Olympia -37 5-6 Hp
BMV 8-10 Hv
Lasikuulapuhallusta masinisteille
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: To Syys 13, 2007 5:03 pm
- Viesti:
Niin tässä taas vaan niitä puheita, mutta onko omaa kokemusta? Mulla ollut myös 124 ja 123. Vaan on Väyrynen kuitenkin niistä se paras, ja niitä ruoste ongelmia on joka auto merkissä jota ei hoideta ja suojata!jamppi kirjoitti:Taitaa ne ruosteongelmat siitä varsin kehnon tehdäVeltto kirjoitti:Siinä on "silmät" yhtä kaukana toisistaan kun Paavolla. Ja mikä siitä tekee huonon, mulla -98 ja ollu 3 vuotta ajanut sillä ite 100tkm, ei mitään vikaa eikä ruostetta nyt mittaris 300tkm. Onko kokemusta autosta jota moitit vaiko kuulopuheita???kalvaana kirjoitti:Joo, Väyrysen naamataulua sen Mersun keula muistuttaa - silmät Paavolla harittaa, niinku tuon Mersun keulalla lamput.
Älä vaan sotkeennu Väyrys-Mersuun
Se on Mersun historian huonoin auto se malli tai oikeastaan kymmenvuotiskausi 1996 - 2006 oli ihan peestä. Joku sanoikin, että Daimler kopio Chrysleriltä yhden asian ja se on laatu
Ja tämä mielipide on työn kautta muodostunut, itse ajelen 124:lla
-
- Viestit: 2880
- Liittynyt: Ma Elo 21, 2006 11:18 pm
- Paikkakunta: Tervajoki Pohojammaalla
- Viesti:
Etujousten yläpään korin puoleisten kiinnikkeiden ruostevikoja kannatta seurata. Työpaikalle kun usein tuodaan noita saksan tuntiautoja korjattavaksi. Useampi saksasta tuotu "alle kakssataa ajettu" väyrynen on pettänyt noista jousenkorvista. Myös jokseenkin kaikista on ollut alapallonivelet väljiä. Lisäksi n. 80% autoista on omannut joko ABS tai Airbagvian.
Mutta ei kai se ole auton vika. Suomipoika kun ei välitä muusta kuin että ostohinta on halpa. Elikkäs sitä saa mitä tilaa.
Mutta ei kai se ole auton vika. Suomipoika kun ei välitä muusta kuin että ostohinta on halpa. Elikkäs sitä saa mitä tilaa.
Valmet 604-4 -83 Valmet 705-4 87 Nh M160 -98 Ei savua ilman kokeilua...
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 7343
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
- Paikkakunta: Lounainen Suomi
- Viesti:
Itsellä komemusta 123:sta ja nyt ajelen 8:tta vuotta 124:llä ja meinasin ostaa Väyrysen, mutta haastattelemalla muutamaa tuttua, joilla on tai on ollut Väykky ja lukemalla Mersu-foorumia ja muita keskutelupalstoja olen päättänyt olla koskematta Väyryseen. Ruoste tietysti kaiken pahin juttu - Mersu siirtyi 90-luvun puolivälissä vesiohenteisiin maaleihin ja sen homman opettelussa meni vuosikausia. Autot mätänee ihan kummallisista paikoista, eikä auta, vaikka olisi "tarkalla miehellä". Ovia vaihdettu takuuna alle 10 vuotta vanhoihin vaihtelevan tappelun jälkeen ja maalailtu sieltä ja täältä. Ekat Väyryset oli varustettu Lucasin syöttöpumpulla ja moottorinohjaussysteemillä. Täys pommi - nyt varaostakin piraattivalmistajien armoilla ja harva diisel-paja suostuu / osaa korjata niitä. CDI-malliin tuli sitten Boschin systeemit. 2000-luvulle tultaessa kokeiltiin sähköistä jarrutehostinta. 1.8 miljoonaa autoa "hiljaisesti" takaisin ja osia vaihdettiin. Laturi vesijäähdytteinen ja maksaa 2000 ekua! Jne, jne. Vasta vuonna 2006 saatiin maalaus kuntoon ja palattiin vanhaan kunnon alipaineella toimivaan jarrutehostukseen.
Pikkuhiljaa päästään 124:n laatuun takaisin. Onkohan jo sinkkikori näissä ihan uusissa? Kalliita vaan nuo uudet, että ei taida kestää tuo 124 niin kauaa, että sais ostettua 2007:n tai uudemman.
Pikkuhiljaa päästään 124:n laatuun takaisin. Onkohan jo sinkkikori näissä ihan uusissa? Kalliita vaan nuo uudet, että ei taida kestää tuo 124 niin kauaa, että sais ostettua 2007:n tai uudemman.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
-
- Viestit: 1814
- Liittynyt: Ma Syys 03, 2007 8:08 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 2109
- Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 6:54 pm
- Paikkakunta: ROVANIEMI - OULU
- Viesti:
Olis 1979 240D w123 kaverilla myytävänä ollut isällään n;20 vuotta ja on pitänyt hyvin alle 1000€ lähtee voin kysyä jos kiinnostaa Lähetä yv;llä numero tai soita mulle.vares kirjoitti:Väykkä on huonoin mersu koskaan.
Itse yritän löytää ehjää 123, vaan turha on toiveeni.
Kunnostaisin sen rivin jatkoksi. Siihen malliin loppui yksi aikakausi autoilun historiassa.
Marko Matilainen 0400 715 995
Lissää paskaa housuun ja ette päin...
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 10:42 pm
- Paikkakunta: Säkylä
- Viesti:
väyrynen
Pitää nyt vähän tarkentaa.Olen ajanut mersulla koko ikäni ,siitä asti kun kortin vuonna 1969 sain.Väyrynen on todella Mersun malleista ehkä huonoin.mutta ei se tarkoita sitä että se olis joku ihan romu,vaan että se on mersuista huonompia.Mersut taas ovat ihan omaa luokkaansa moneen muuhun verrattuna.Siis vielä kerran mersuista huonoin, ei autoista huonoin.Morskulle terveisiä.että jos niitä 123.ia löytyy niin kerrohan minullekin.Pitäis alkaa kunnostaa pikku hiljaa 900 000 km ajamaani -78 mallista 220 d:ä
Ei ole riemulla rajaa, kun saa Mersulla ajaa!
Ei ole riemulla rajaa, kun saa Mersulla ajaa!
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: Ke Touko 14, 2008 5:18 pm
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Lähipiirissä on -99 290TD väyrynen ja ajettu on 600tkm ja naapurilla on samanlainen vanhempi 400tkm ajettu. Ihan hyvin ne ovat toimineet, Vaikka todella huonolla pidolla ovat. Laturin olen toiseen korjannut ja polttimoita vaihdettu.
Kyllä ne W123:setkin ruostuivat, tekniikka oli äärimmäisen kestävää. itselläni oli -80 200D pitkään ajossa.
Vaimollani on -88 300TD jolla on rullattu yli 600tkm. hyvin pelaa, ei ole ruosteessa.
Kyllä ne W123:setkin ruostuivat, tekniikka oli äärimmäisen kestävää. itselläni oli -80 200D pitkään ajossa.
Vaimollani on -88 300TD jolla on rullattu yli 600tkm. hyvin pelaa, ei ole ruosteessa.
Caterpillar D4E
Nuffield universal Four
Nuffield universal Four
-
- Viestit: 1398
- Liittynyt: Ke Loka 10, 2007 4:48 pm
- Paikkakunta: lieksa vuonisjärvi
- Viesti:
väyrynen
Olenpa ajellu kohta vuoden 2000vm väyrysellä .mittarissa 420000 km- normalit huoltotoimenpiteet on riittäny ,ainaski tähä mennessä,tosin startti -remontti häämöttää tuleaisuudessa.-Ruoste ongelmaa on kans likasuojankaarissa, muuten auto on hyvä ,tiellä äänitaso hiljainen, turbo-moottoritehokas 2.1, vakionopeussäätimellä, automaatilla,hyvä matkaauto-mainettaan parempi
suikujen kiinnitystä seurattava tämän moottorityypin ainut heikkokohta.
suikujen kiinnitystä seurattava tämän moottorityypin ainut heikkokohta.
-
- Viestit: 712
- Liittynyt: To Elo 03, 2006 8:07 am
- Paikkakunta: Pohojammaa
- Viesti:
Joo ja tuossa uudemmassa cdi-koneessa katkee hehkut ku niitä vaihtaa
Itte oon ny ajellu mersuilla, omistan S123 turbo-dieselin ja w124 normaalin dieselin. Ja kun se aika tulee, että uudempaan vaihdan niin autoksi taitaa tulla BMW 530 D. Nuo väyryset on väyrysiä, kannattaa kysellä vaikka mersuforumilta mitä ovat mieltä..
Itte oon ny ajellu mersuilla, omistan S123 turbo-dieselin ja w124 normaalin dieselin. Ja kun se aika tulee, että uudempaan vaihdan niin autoksi taitaa tulla BMW 530 D. Nuo väyryset on väyrysiä, kannattaa kysellä vaikka mersuforumilta mitä ovat mieltä..
Fordson Power Major -59
Same Dorado 85 -03
Same Dorado 85 -03
-
- Viestit: 1814
- Liittynyt: Ma Syys 03, 2007 8:08 pm
- Viesti:
Täällä Lounais-Suomen mökkiliikenteessä.
Mersuja tulee vastaan viikonloppuliikenteessä tyyliin joka viides. Tosin väykät ovat vähemmistössä. Niitä ei kulmilla juuri näe enää. Sössöjäkin on enemmän.
Pistin oikein silmälläpitäen tässä kerran taikka pari. Yleisimmin kaupunkialueilla on alla 124 diesel. Ratissa alle 20 ikäinen typykkä. Lienee jokin muotijuttu?
Maantiellä taasen on "124mersumiehiä" ja näitä "124typyköitä" fiftyfifty.
Se panee miettimään, että savupilvestä päätellen melkein kaikki ovat dieseleitä. Mikä järki lie siinä? Toisekseen ei ole yhtään kiva ajella mustaa öljyistä savua lykkäävän dieselin perässä ruuhkissa.
Olen ajatellut, että kyseessä on valveutuneiden opiskelijaneitosten maailmanpelastus "vähäpäästöisellä" dieselautolla jolla kateus-hintasuhde on kuitenkin optimaalinen.
Näin sivustakatsojana tuntuu kuitenkin, ettei se loppuun 3 kertaa ajettu 600000 km ajettu lintta ole vähäpäästöisimmästä päästä. Ainakaan siitä pikimustasta savusta päätellen kaasua painettaessa, tai moottorilla jarrutettaessa.
Mutta kuitenkin ne ovat nyt in. Vanhoja loppuunajettuja mersuja tulee vastaan koekilvissä päivittäin paikkakunnalla. En tiedä miten paljon niitä uitetaan keskieuroopasta, mutta PALJON joka tapauksessa.
Tilanne alkaa kulmakunnan liikennekuvassa olla siis jo hieman hymyilyttävä. Omalla tavallaan. Toinen puoli ajaa kohta vanhoilla 124 mersunlintoilla ja se toinen kustom-pyörillä. Essopaarilla kun tunnin istuu, näkee taatusti ainakin yhden Boss Hossin ja lukemattoman määrän pienempiä pappamalleja.
Hiacet on Afrikkaan kadonneet. Ennen Essonpaarin edesä oli ruoka-aikaan n 15 hiaksia, Nyt 2/3 on muita isokoppaisia.
Niin se liikennekulttuuri muuttuu. Meiltä uitetaan mm. Hiacet ja Hiluxit kaikki Afrikkaan ja Finski tuo tilastoihin tilalle Saksasta vielä vanhempia mersuja.
Mersuja tulee vastaan viikonloppuliikenteessä tyyliin joka viides. Tosin väykät ovat vähemmistössä. Niitä ei kulmilla juuri näe enää. Sössöjäkin on enemmän.
Pistin oikein silmälläpitäen tässä kerran taikka pari. Yleisimmin kaupunkialueilla on alla 124 diesel. Ratissa alle 20 ikäinen typykkä. Lienee jokin muotijuttu?
Maantiellä taasen on "124mersumiehiä" ja näitä "124typyköitä" fiftyfifty.
Se panee miettimään, että savupilvestä päätellen melkein kaikki ovat dieseleitä. Mikä järki lie siinä? Toisekseen ei ole yhtään kiva ajella mustaa öljyistä savua lykkäävän dieselin perässä ruuhkissa.
Olen ajatellut, että kyseessä on valveutuneiden opiskelijaneitosten maailmanpelastus "vähäpäästöisellä" dieselautolla jolla kateus-hintasuhde on kuitenkin optimaalinen.
Näin sivustakatsojana tuntuu kuitenkin, ettei se loppuun 3 kertaa ajettu 600000 km ajettu lintta ole vähäpäästöisimmästä päästä. Ainakaan siitä pikimustasta savusta päätellen kaasua painettaessa, tai moottorilla jarrutettaessa.
Mutta kuitenkin ne ovat nyt in. Vanhoja loppuunajettuja mersuja tulee vastaan koekilvissä päivittäin paikkakunnalla. En tiedä miten paljon niitä uitetaan keskieuroopasta, mutta PALJON joka tapauksessa.
Tilanne alkaa kulmakunnan liikennekuvassa olla siis jo hieman hymyilyttävä. Omalla tavallaan. Toinen puoli ajaa kohta vanhoilla 124 mersunlintoilla ja se toinen kustom-pyörillä. Essopaarilla kun tunnin istuu, näkee taatusti ainakin yhden Boss Hossin ja lukemattoman määrän pienempiä pappamalleja.
Hiacet on Afrikkaan kadonneet. Ennen Essonpaarin edesä oli ruoka-aikaan n 15 hiaksia, Nyt 2/3 on muita isokoppaisia.
Niin se liikennekulttuuri muuttuu. Meiltä uitetaan mm. Hiacet ja Hiluxit kaikki Afrikkaan ja Finski tuo tilastoihin tilalle Saksasta vielä vanhempia mersuja.
-
- Viestit: 3869
- Liittynyt: To Maalis 22, 2007 10:31 am
- Paikkakunta: Pori
- Viesti:
Mersuja on ollut korimalleiltaan 110, 115, 123 ja 124 yhteensä kymmenkunta kappaletta. Tällä viimeisimmällä 124 korisella "loppuunajetulla" dieselillä on matkaa takana noin 800.000 km ja edelleen kulkee savuttamatta.
Väyrystä taannoin haaveilin mutta omakohtaisesti todettuani niiden heikon maalauksen ja siitä johtuneet ruosteongelmat, päätin jättää tuon korimallin väliin.
Väyrystä taannoin haaveilin mutta omakohtaisesti todettuani niiden heikon maalauksen ja siitä johtuneet ruosteongelmat, päätin jättää tuon korimallin väliin.
-
- Viestit: 1814
- Liittynyt: Ma Syys 03, 2007 8:08 pm
- Viesti:
Se väykkä/väyrysmalli-nimitys muuten tulee siitä, että eräs muistakseni dosentti, tohtori, euromeppi+vakansseja, sekä 8 ministerisalkun haltija ja presidenttiehdokkaanakin julkisuutta saanut, myös nykyisen valtioneuvoston istuva ministeri nimeltään Väyrynen, osti ensimmäisen.
Paikalla lie lisäksi ollut suuri osa hyvien veljien Veho-loosista, eli Paulig, Aminoff, Aminoff, Brotherus, Börman, Holmberg.
Paikalla lie lisäksi ollut suuri osa hyvien veljien Veho-loosista, eli Paulig, Aminoff, Aminoff, Brotherus, Börman, Holmberg.
-
- Viestit: 7343
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
- Paikkakunta: Lounainen Suomi
- Viesti:
Minusta 124 diesel on yksi vähäpäästöisimmistä diiseleistä vielä tänäkin päivänä. Minulla ja muutamalla kaverillani tuota mallia, eikä näkyvää savau meinaa saada tulemaan putkesta millään. Onkohan meidän Mersuissa sitten joku vika
Halpaa kyytiähän tuo on, ku pääomat ei paljon paina. Pientä laittoa nuin vanhoissa jo on tietysti, mutta itse laittelemalla auto kestää ja kestää.
Hyvä kyyti, sisämelu olematon ja loistava lämmityslaite verrattuna moneen uuteen autoon.
Halpaa kyytiähän tuo on, ku pääomat ei paljon paina. Pientä laittoa nuin vanhoissa jo on tietysti, mutta itse laittelemalla auto kestää ja kestää.
Hyvä kyyti, sisämelu olematon ja loistava lämmityslaite verrattuna moneen uuteen autoon.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
-
- Viestit: 1814
- Liittynyt: Ma Syys 03, 2007 8:08 pm
- Viesti:
Hmm.
Olen siis mm. 124 takana ajaessani ilmiselvästi kärsinyt hallusinaatioista nähdessäni ja haistaessani mustan hännän.
Vakava oire.
Tosin firman uuden uutukainen 124 300D aikanaan lykkäsi jo uutena mustaa tuubia, kun sille antoi kenkää, josta syystä olisin kallistuva päätelmään, etteivät havaintoni ole olleet neurologista/psyykkistä alkuperää.
Olen siis mm. 124 takana ajaessani ilmiselvästi kärsinyt hallusinaatioista nähdessäni ja haistaessani mustan hännän.
Vakava oire.
Tosin firman uuden uutukainen 124 300D aikanaan lykkäsi jo uutena mustaa tuubia, kun sille antoi kenkää, josta syystä olisin kallistuva päätelmään, etteivät havaintoni ole olleet neurologista/psyykkistä alkuperää.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: beetu, Bing [Bot], Google [Bot], MOP, toivohan ja 42 vierailijaa