Just kun on tietävinään että menee hyvin...

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

k005781
Viestit: 151
Liittynyt: Ti Huhti 11, 2006 4:56 am
Paikkakunta: Satakunta, Rauma
Viesti:

Just kun on tietävinään että menee hyvin...

Viesti Kirjoittaja k005781 »

niin sitten potkastaan allikkoon ja syvälle heti kerralla. Vaimo muuttui muutamia viikkoja sitten ihmeen vaisuksi ja mitään vastauksia ei kunnolla saanut kun jotain kysyi. Sai juuri hiukan aikaa sitten tietää että mahdollinen määräaikainen työ vakinaistetaan. Viimekeväänä aloitti ensimmäisen kerran työelämässä ja alkoi saada palkkaa itselleen alkoi siinä 5-henkisen perheessä vihdoinkin sujua ja ainainen sentin venytys loppui ja kaikki oli pahuksen tyytyväisiä. siihen asti koko perhe ollut elätettävänäni kokonaan ja jouduttu katsomaan rahamenot huolella. No nyt kuitekin heti pian sen jälkeen kun tieto mahdollisesta työn jatkuvuudesta tuli niin homma muuttui. Ilmeisesti laskukone naisen päässä alkoi raksuttaa että mahdollinen toimeentulo pitää leivissä ja ukko onkin nyt turha. En huomannut/tajunnut sitten yhtään mitään kunnolla, että missä mennään kuin perjantai illalla puolen yön jälkeen kun tulin pellolta jyräämästä ja sänkyyn mentyäni vaimo oli aivan hiljaa yhtäkkiä vaan sanoi että nyt pitää jutella. Sitten alkoi tulla miten häntä alkaa pinna kiristää kun näkee minun naaman ja että on jo jonkin aikaa halunnut jutella mutta ei ole voinut. Minä ihmettelemään että miksi alkaa pinna kiristyä niin ei tullut mitään vastausta siihen. Mitään muuta syytä en saanut asiaan. Sanoi vaan että ero tulee. La aamulla sitten vaimo laittoi muksut autoon ja lähti. Nyt istuskelen yövuorossa töissä ja mitä ilmeisimmin aamulla kun menen kotiin niin tavaroita on lähtenyt vaimon matkaan.
Anoppi on varmaan kanssa ollut melko hyvä puhumaan lähtemään kun koskaan en ole sen kanssa toimeen tullut ja hänen mielestään teen kaiken väärin ja olen hullu kun teen vuorotöitä ja olen usein viikonloppuisin töissä enkä lasten kanssa. Sitä se ei kuitenkaan huomioi että 6 päivän vapaat olen kaiket päivät lasten kanssa kotona viikonloput vain on sen mielestä laatuaikaa.
Olo on kuin kuorma-auton alle jäänyt ajatukset seilaa sinne tänne ja mikään ei tunnu todelliselta ja toivoo että olisipa tämä hiton pahaa unta ja että heräisi pian.
Seuraavaksi sitten varmaan alkaa tappelu muksuista sillä heidät haluaisin itselläni pitää. Ne on mulle maailman tärkeimmät asiat.
Vinkkejä siihen hommaan kyllä otetaan vastaan miten toimia ja miten ei saa toimia.
9 vuotta tallottu samoja polkuja ja sitten se on vaan yksi perjantai-ilta kun polku näköjään erkanee. Ymmärtäisin jos olisi riitoja ja kahnauksia pidemmän ajan en edes muista koska olisi jostain asiasta tullut riitaa, asioista ollaan juteltu kun asiaa on ollut mutta nyt kaikki tuli kuin salama taivaalta ilman mitään varjopilviä ja heti alkuun tuli selväksi että hän haluaa erota.
Ei mene tälläiseen päähän mikä voi asiat noin jyrkästi muuttaa toisiksi.
Kysyin myös sitä että olisiko pitänyt ryypätä, rällätä ja lähteä baareihin aina kun sattui olemaan vapaaviikonloppu töistä. Tälläista oloa en kenellekkään haluaisi paitsi nyt tällä hetkellä tulevalle ex-vaimolle.
Oikke ku mä yritä pähkäil ni se vois tekki paremminki ku tehtaalainen
jagr
Viestit: 1393
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:40 pm
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jagr »

Ei tuohon minulta oikein neuvoa löydy mutta tosi ilkeältä tuntuu. Toisen ihmisen päähän ei voi mennä ja käsittää mikä siellä viipottaa. Tarkoitan tässä nyt vaimoihmisiä. Itsekkin olen moista joutunut ihmettelemään.

Ei voi muuta sanoa kuin että nyt tuntuu tosi surkealta, huomenna yhtä pahalta mutta kahden viikon päästä vähän helpomalta. Kuukauden päästä voi jo hengittää ja puolen vuoden päästä asia tuntuu siedettävätlä. Aika auttaa.

Lasten kohdalta en käy neuvomaan, siihen on viisaampiakin mutta yhteen älä ala: viinalla tätä asiaa ei saa ainakkaan paremmaksi. Paskalta tuntuu mutta jos ryypylle alkaa niin seuraavana aamuna tuntuu vielä pahemmalta (ja tämän sanon kokemuksesta). Sitten vielä saa vastapuoli lisää vettä myllyyn jos alkaa törpöttelemään.
--JaGr
Ford 4610
JiiHoo
Viestit: 3349
Liittynyt: Su Heinä 09, 2006 11:45 pm
Paikkakunta: Kokkola/Alahärmä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JiiHoo »

Sen verran minä voin auttaa, että laitan tämän Harrin keskustelun linkin:
http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... 78a67a4316

Hän itse joutui poistamaan omat tekstinsä, mutta muiden neuvoja siellä on. ja varsin hyviäkin.
Mitä nuorena oppii, sitä vanhana kaipaa.
Kiitollisuus tuo onnellisuutta.
k005781
Viestit: 151
Liittynyt: Ti Huhti 11, 2006 4:56 am
Paikkakunta: Satakunta, Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja k005781 »

voi prkl... oli kiva tulla kotiin töistä. Niin kuin laitoin niin arvata saattaa että käyty oli. Niin on kuin tukilla päähän vedetty ja hakattu suonsilmään lasten kaikki kuvat viety ja emännän vaatteet hävinnyt. itku siinä tulee kun lasten kuvat hävinnyt että osaa lyödä lyötyä.pitäisi painua nukkumaan mutta uni ei tässä silmään tule. Lapset pyörii mielessä kokoajan ja mietti miten heidän käy. Noin vuosi sitten velipojan emäntä teki samalla tavalla otti ja häipyi.Yritin olla sen tukena mahdollisimman paljon mutta nyt vasta sen ymmärtää miltä siltä tuntui. Äidille ostama lahja on kaapissa mutta saajaa ei. Ikävä sitäkin vaikka jollain lailla vihakin pistää takaraivosta esiin. Töistä tullessa moottoripyörällä ajattelin että tulis hirvi ja hyppäis eteen loppuis tääkin tuska samalla kertaa. Kaikki muistot hyppii esiin kun talossa kulkee aivan ihmeen pienetkin sellaiset. Lastensängyt tyhjinä on aivan saakelin kamalia katsoa nyt vaikka onhan ne olleet ennekin tyhjinä kun mummolassa olleet yötä.
Oikke ku mä yritä pähkäil ni se vois tekki paremminki ku tehtaalainen
tennio
Viestit: 462
Liittynyt: Ke Maalis 01, 2006 12:49 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tennio »

VAIHDA ULKO-OVEN LUKOT HETI. MAANANTAINA HETI LAKIMIEHELLE, LASTEN OSOITETTA JA VÄESTÖREKISTERITIETOJA EI SAA MUUTTAA ILMAN SUOSTUMISTASI, (OLETAN TEILLÄ OLEVAN YHTEISHUOLTO).
KANNE KÄRÄJÄOIKEUTEEN HETI ALKUVIIKOLLA JOSSA VAADIT LASTEN ASUMISTA ITSELLESI.
paraskaan suunnitelma ei korvaa hullun tuuria
tennio
Viestit: 462
Liittynyt: Ke Maalis 01, 2006 12:49 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tennio »

Unohda myös nyt yhteisen asunnon myynti ja pyri lunastamaan se itsellesi, siitä sinulle etua jos tulee kova tappelu lapsista. Olosuhdeselvityksessä annetaan arvoa lasten tutulle ja turvalliselle ympäristölle, jonka SINÄ pystyt heille tarjoamaan.
paraskaan suunnitelma ei korvaa hullun tuuria
sohvi
Viestit: 4575
Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 3:19 pm
Paikkakunta: vihti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sohvi »

Voimia ja jaksamista. Rankka paikka. Onneksi lapsilla on kuitenkin hyvä isä, se auttaa lapsia kestämän tuon vaikean tilanteen.
www.sohvinkulma.fi
International McCormick B 414 vm 1961 työkone
Ford Super Major 5000, isännän lelu : )
k005781
Viestit: 151
Liittynyt: Ti Huhti 11, 2006 4:56 am
Paikkakunta: Satakunta, Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja k005781 »

Itsekin mietin juuri tuota että jos olen ennekin saanut talon pidettyä yksin pystyssä niin miksen saisi tulevaisuudessakin. Mutta ne kaikki muistot miten niistä selviää kun katselee seiniä ympärilläni. Viinalla en ole koskaan murheitani hukuttanut enkä hukuta nytkään. Mutta nyt vaan tuntuu että mikään tie ei ole avoinna ajatuksilleni. Tuntuu että juuri äsken päässäni hyvä ajatus onkin mahdoton ja päätön. Löysin keittiön pöydältä lapun jossa seuraavia tekstejä joita ei illalla siinä ollut kun töihin lähdin.
"-Linnun laulua
-Ihania tuoksuja
-pää nollautuu
-haaveilua (<3 ja hymynaama)
-tuulen huminaa
-ihana tunnelma
-kiire katoaa"

mitähän nuokin tarkoittaa sitä mietin ja itken. Kovasti mielessä sekin että mikä alkoi naamassani niin paljon ärsyttämään ja mitä olisi toisin voinut tehdä jotta homma olisi toiminut ja olisi kaikki hyvin.
Oikke ku mä yritä pähkäil ni se vois tekki paremminki ku tehtaalainen
jamppi
Viestit: 2252
Liittynyt: Su Marras 19, 2006 1:17 pm
Paikkakunta: Heinola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jamppi »

Tuttua on, nuokin tunteet
harmittaa mutta minkäs teet
Mutta aika parantaa haavat ja siitä eteenpäin
Sanotaan että yksi negatiivinen asia tuo tullessaan kaksi positiivista
Jaksamista :!: :!:
6 Nuhvia
2 Leukkua
Olympia -37 5-6 Hp
BMV 8-10 Hv
Lasikuulapuhallusta masinisteille
Leyland 262 mies
Viestit: 4704
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 4:28 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Leyland 262 mies »

Kannattaa vähänaikaa katsoa jos tulee takaisin, varsinkin jos mitään syytä lähtemiseen ei ole. Jos ei ala kuulua niin hommaat sitten uuden paremman.
vintsake
Viestit: 675
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 6:46 pm
Paikkakunta: Kainuu
Viesti:

Varma tieto

Viesti Kirjoittaja vintsake »

Jonkin loppu on aina uuden alku. Pidä kiinni oikeuksistasi, hommaa lakimies. Käytä alkoholia vain selänpesemiseen.
Elämä voittaa aina.
Köyhän on oltava nöyrä ja hullun ol oltava väkevä
hamhar
Viestit: 762
Liittynyt: To Tammi 26, 2006 8:06 pm
Paikkakunta: kainuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hamhar »

Jos ei saa nukutuksi ja elämä käy raskaaksi niin kannattaa hakea sairaslomaa jos on palkkatyössä, tällaisessa tilanteessa sitä kyllä myönnetään. Ensiksikin siksi että voi saada vahinkoa itselle ja muille, työturvallisuus kysymys, riippuu paljon tietenkin mitä tekee työkseen! Toisekseen on sitten mahdollisuus työstää asioita sen mukaan kun jaksaa ja pystyy ottamaan käytännönasioista selvää miten toimia. Tietysti miten tuntuu jaksavan.
Viimeksi muokannut hamhar, Su Touko 11, 2008 11:03 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
severi2
Viestit: 2384
Liittynyt: La Maalis 17, 2007 8:58 am
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja severi2 »

Toisaalta helpommin pystyy unohtamaan kun on tekemistä ja mieluummin mieleistä tekemistä. Toki aluksi ei pysty mihinkään keskittymään kun ottaa pannuun.
Jos jää paikalleen, vaipuu helposti masennukseen.
Lukot kannattaisi vaihtaa heti tai laittaa esim. riippulukko, ettei tavarat luvatta häviä.
Itsekin eron kokeneena 23 vuotta sitten, lapset säälittää tai säälitti eniten.
Itseäni lohdutti ja helpotti kun ajatteli että on erosta kaikki muutkin selvinnyt hengissä.
Fordson Major -51, Dexta -60, Steyr 80a -54, 180 -52, 180-53, 180a-56, 185 -54, 280a -70 ja MB Trac 1500 -83, Volvo Boxer 350 -63, Belarus 820 -82
irrah
Viestit: 103
Liittynyt: Ma Huhti 14, 2008 10:39 am
Paikkakunta: Sastamala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja irrah »

Rankka on Sulla paikka! Pojat on tuossa edellä puhuneet täyttä asiaa. Tuli mieleen tuossa että tulikohan naiselles palkan lisäksi työelämän tiimoilta uusi ihmissuhde tai jotain ja ajatellut että nyt otetaan saippuasarjoista mallia...
Tulee mieleen että Ookko tosiaan ollut liian kiltti ja huolehtinut liikaa... Ryyppään ÄLÄ ala, toivon myös! Tiedän mitä se tuo tullessaan, harmitusta ja masennusta vaan lisää.

Tällaisena päivänä tulee jokalailla tunteet muutenkin pinnalle, saattikka Sinulle kun salama on iskenyt ja osunut...
Viimeksi muokannut irrah, Su Touko 11, 2008 11:08 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
maraani
Viestit: 365
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 3:12 pm
Paikkakunta: Somero
Viesti:

Tsemppiä toivotan

Viesti Kirjoittaja maraani »

Tsemppiä toivotan minäkin aloittajalle!

Huhtikuun puolessavälissä tuli kuluneeksi viisi vuotta, kun ensimmäinen vaimo pakkasi omat ja lasten tavarat ja muutti toisen kanssa asumaan Ei ihan yllätyksenä tullut silloin, mutta aika raskasta oli eka puolivuotta. Silloin en hoksannnut tämmöisiä keskustelupalstoja, onneksi sain muutamien työkavereiden kanssa vaihdettua ajatuksia. Eli tällaisen virtuaaliverkon tuki on mielestäni todella tärkeä, siksi kirjoitan kannustavalla mielellä.

Omalla kohdalla ero olikin sitten lopulta hyväksi. Meillä molemmilla on uudet puolisot ja uusia lapsia. Itse ainakin olen nykyisessä suhteessani todella onnellinen. Tullaan exän kanssa hyvin juttuun ja lapset vaikka asuvat äitinsä kanssa niin parin viikon välein ovat meillä. Mutta toivon toki, että voisitte miettiä asiaa uudelleen. Puolisollasi on tapahtunut varmaan kaikenlaista työelämään siirtymisen myötä. Toivon että löydätte yhteisen sävelen uudelleen!
Jarkko
Viestit: 7074
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 1:14 am
Paikkakunta: Pohojammaa
Viesti:

Re: Varma tieto

Viesti Kirjoittaja Jarkko »

vintsake kirjoitti:Jonkin loppu on aina uuden alku.
Mun käyttämääni filosofiaa. Tuolla pääsee ensijärkytyksen jälkeen aina eteenpäin.
Konekansa.fi
Komia on aina komia. Komiat pärijää aina. Kyllä kaikki saa - komiat saa vaan ensin!
k005781
Viestit: 151
Liittynyt: Ti Huhti 11, 2006 4:56 am
Paikkakunta: Satakunta, Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja k005781 »

Ei sillä ole ainakaan työnpuolesta mahdollisesti uutta suhdetta koska kaikki työkaverit on naisia. Äsken kävin päristelemässä motarilla suurempia höyryjä ulos se helpotti hiukan mutta taas kun kotiin tulin niin alkaa seinät kaatua päälle. Tekis mieli tehdä jotain mutta hyvä että pystyy keskittymään tupakointiin edes.
Oikke ku mä yritä pähkäil ni se vois tekki paremminki ku tehtaalainen
kivimies
Viestit: 2874
Liittynyt: Su Touko 04, 2008 11:26 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kivimies »

Mitä mä kirjoittaisin, mulla ollut sama kohtalo, ei satu yhtään enää, hyvä näin. Neuvoni on että älä ajattele ja kieriskele murheessasi, pidä talosi jos tahdot edes osan lapsista takaisin, hommaa uusi parempi nainen, niitä kyllä riittää ja jollekin sun naamas kelpaa paremmin kuin entiselle. Mopo on hyvä juttu päästää paineita tai siirtää ajatuksia jonnekin muualle, mulla niitä on useampia, siis ajatusten lisäksi...

Toivon kaikkea parempaa ja jaksamisia
reparera
Viestit: 969
Liittynyt: Ke Maalis 15, 2006 11:45 pm
Paikkakunta: .net
Viesti:

Viesti Kirjoittaja reparera »

Ei muuta ku jaksamista. Pysy liikkeellä ja urheile kovasti, se auttaa jaksamaan.
severi2
Viestit: 2384
Liittynyt: La Maalis 17, 2007 8:58 am
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja severi2 »

Alussa on jumalaton tunne kuohu kun ei tiedä mitä tekisi. Yöt meinaa mennä valvoessa.
Alussa kun jaksais miettiä mitä hyvä tämän hetkisessä tilanteessa on niin se auttaa eteenpäin. Jos nyt jaksaa löytää jotain hyvää sillä hetkellä.

Olen huomannut että aina jonkin loppu on uuden alku. Huomannut myös että pitemmässä juoksussa kun vahingoista viisastuu niin se on ollut aina paremman alku.
Niin ihmissuhteissa kuin sattuneista työelämän muutoksiissa en kyllä vaihtaisi entiseen takaisin melkeinpä mistään hinnasta.

Yksi asia mistä en ole päässyt koskaan yli vaan olen opetellut ja oppinut elämään sen asian kanssa.
Vanhin tyttäreni jäi auton alle ja kuoli 12 vuotiaana vuonna -92.
Tuli sillä hetkellä olo kuin tykillä olisi ammuttu suoraan naamaan.
Tapahtumalle ei jotenkin löydä selitystä, sitä on ollut vaikea sulattaa. Siitäkin on jäänyt opetus elämän rajallisuudesta ja miten tärkeitä lapset on.

Senpä takia kannattaa säilyttää lapsiin hyvät suhteet. (myös avioerossa, hehän ovat syyttömiä)
Täytyy muistaa että lapset kasvavat aikuisiksi ja suhtautuminen vanhempiin peilaa vanhempien suhteita lapsiin.
Kivaa nyt myöhemmin, kun lapset soittavat opiskelu paikoiltaan ja maailmalta ja kun on muutakin asiaa kuin rahanpyytäminen.


Joten päivä kerrallaan, kyllä elämän kolhuista selviää eteenpäin.
Joskus ottaa pirun tiukalle ja joskus vähemmän tiukalle mutta näet ympärilläsi että onhan ne selvinneet toisetkin niin mikset sinä.
Jäitä hattuun, huomasin että olet myymässä kaiken pois. Mieti rauhassa mitä itse haluat, nythän ei tarvitse miettiä niin paljoa muita. Ettei tule tehtyä harkitsemattomia päätöksiä.
Fordson Major -51, Dexta -60, Steyr 80a -54, 180 -52, 180-53, 180a-56, 185 -54, 280a -70 ja MB Trac 1500 -83, Volvo Boxer 350 -63, Belarus 820 -82
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa