Korjata vaiko toinen mosa leikkuriin

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

-JL-
Viestit: 337
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2007 3:16 pm
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Korjata vaiko toinen mosa leikkuriin

Viesti Kirjoittaja -JL- »

Elikkä tänään antautui tuon ikuisuuden vanhan linkku-Stigan moottori.
Tommonen 10hv B&S 251707 (tosin ilman latausta vaikka mallinumero niin väittääkin) erillisellä tecumsehin lootalla.
Kone vain hyytyi, eikä enää lähtenyt käyntiin. Magneeton päältä kun pyöritelee, niin ei tunnu pahemmin puristuksia ja jotenkin karheasti liikkuu. Kampikammion huohotuksesta näyttää tulevan bensan sekaista ölppää. Eli taitaa olla täystuho. Mistähän kannattaisi käydä kyselemässä moottoreita, vai onko pelastettavissa.
Tällähetkellä on niin monta proggista päällekkäin, notta (vielä) ei oikein ehi purkaa edes tutkimusmielessä.
Ei se vauhti, vaan se holtittomuus.
Fiat 411R -59
MTZ
Viestit: 1232
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 11:10 pm
Paikkakunta: Nyby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MTZ »

Voisin kysellä pienkone huoltajalta asustelee tuossa kilsan päässä josko olis moottoreita.
On purkanut leikkureista ehjiä koneita.
Dude76
Viestit: 858
Liittynyt: Ti Joulu 25, 2007 12:02 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dude76 »

Nettiosoitteesta http://www.promotor.fi löytyy Briggsin maahantuoja ja sieltä osaavat kertoa lähimmän jälleenmyyjän ym. Veikkaisin että nopein, helpoin ja mitä ilmeisimmin paras vaihtoehto on laittaa tilalle kokonaan uusi kone.

Saman puljun sivuilta löytyy hinnasto osoitteesta http://www.promotor.fi/hinnasto.pdf ja sieltä ovh-alv22% hinnat reilusta kuudestasadasta ylöspäin noin 10 hv:n pystyakseliselle moottorille. Toinen mieleentuleva vaihtoehto on heittää tilalle Hondan kone, ne ovat tosin sen verran kalliimpia että vanhaan leikkuriin ei moisen ostaminen ehkä ole järkevää. Kolmas vaihtoehto laittaa siihen diesel-kone, kestää sitten vielä rungon peruskorjauksen jälkeenkin. :)
kalvaana
Viestit: 7330
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
Paikkakunta: Lounainen Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalvaana »

Ei kannata ostaa uutta moottoria. Koita saada se käyntikuntoon ja äkkiä vaihtoon. Joku muu sieltä brakaa seuraavaksi kuitenkin.
Vika voi olla vain venttiilikoneistossa. Eikös tuossa ole sivuventiilit? Talveksi jos ei pyöräytä moottoria puristustahdin kohdalle, ni tahtoo ruostua pakoventtiilin varsi. Se rusote sitten ahdistaa ja venttiili jää raolleen. Sieltä minä sitä vikaa hakisin.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
JP
Viestit: 6678
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JP »

Veikkaisin että TÄÄLTÄ saa edukkaammin B&S moottorin kuin Prooomottorista :roll:

Vaikka myyhän tuo K...G... firma paljon ala-arvoista tavaraakin

:shock:
-JL-
Viestit: 337
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2007 3:16 pm
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -JL- »

Ilmaista konetta kannattaa vielä tekohengittää. :lol:
MTZ kysäise pois vaan.
Toisaalta jos lähtisi halppislinjalle, niin mikähän olisi halvin mahdollinen pystyakselimoottori? Tuo erillinen vaihdelaatikko kun helpottaisi ristisiitosta.
Ja hävittämäänhän en tota leikkuria rupea. :lol:
Ei se vauhti, vaan se holtittomuus.
Fiat 411R -59
-JL-
Viestit: 337
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2007 3:16 pm
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -JL- »

Muisti teki tepposia, eihän toi mikään Stiga ole vaan Solett.
Vaikka eihän se mitään eroa leikkuriin teekkään. :wink:
Ei se vauhti, vaan se holtittomuus.
Fiat 411R -59
-JL-
Viestit: 337
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2007 3:16 pm
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -JL- »

Noh, eikö oo tiatoo? :?
Ei se vauhti, vaan se holtittomuus.
Fiat 411R -59
MTZ
Viestit: 1232
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 11:10 pm
Paikkakunta: Nyby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MTZ »

Heppu on jossain keikka hommissa eikä ole verstaalla.
Kansi pois nopea ottaa lättiksestä selventää jotta oikeinko särki mennyt :wink:
-JL-
Viestit: 337
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2007 3:16 pm
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -JL- »

MTZ kirjoitti:Heppu on jossain keikka hommissa eikä ole verstaalla.
Kansi pois nopea ottaa lättiksestä selventää jotta oikeinko särki mennyt :wink:
Huomenna(tänään) jos vaikka löytyisi pikku hetki, niin kokeilen paloitella tuota konetta. Osat ei taida olla kauhian hintaisia, siihen asti jos pytty vain on jonkinmoisessa kunnossa. Mites, on noissa porattavissa oleva pytty? Vai Kovacromi?
Ei se vauhti, vaan se holtittomuus.
Fiat 411R -59
Dude76
Viestit: 858
Liittynyt: Ti Joulu 25, 2007 12:02 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dude76 »

Sylinteri on joko suoraan alumiinilohkoon koneistettu tai sitten valurautaputkella.
Dexta ja 3600
Viestit: 3108
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:00 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dexta ja 3600 »

Osat on muuten sikakalliita. Paikallisesta pienkonekorjaamosta neliheppaisen kaasutin 700 markkaa, vuosia sitten. Koko moottori maahantuojalta vähän yli 1000 markkaa.
-JL-
Viestit: 337
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2007 3:16 pm
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -JL- »

Noni, kansi irti.
Syypää käymättömyyteen irronnut seeti. :?
Alumiininen sylinterikään ei ihan priimassa kunnossa ole, mutta veikkaisin että pelastettavissa kuitenkin. Bensansekainen öljy on varmaankin kotoisin auki unohtuneesta bensahanasta, kun tuntuu pikkuisen neula vuotavan.

Taidan vaan naputella seetin paikoilleen, ja vaihtaa paksummat öljyt. Ja kovaa ajoa, jos vaan pitää vielä tuo vanha kannentiviste. Kupariliimasprayta vaan suihkii ennen kiinni pistämistä. Jos vaikka saisi kestämään syksyyn asti.
Ei se vauhti, vaan se holtittomuus.
Fiat 411R -59
-JL-
Viestit: 337
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2007 3:16 pm
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -JL- »

Mjoo, kyllä sillä ainakin kerran pihan ajoi. Saas nähä että koska taas on kone levällään. 8)
Ei se vauhti, vaan se holtittomuus.
Fiat 411R -59
MTZ
Viestit: 1232
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 11:10 pm
Paikkakunta: Nyby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MTZ »

Sitä ajattelinkin että etköhän saa toimimaan ilman suurempia investointeja :wink:
-JL-
Viestit: 337
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2007 3:16 pm
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -JL- »

Paremmin kun tuli tutkittua pyttyä ennen kasaamista, tulin kyllä sihen tulokseen että ei taida tulla enää priimaa poraamalla.
Kauheet jurmut oli yläreunassa.
Toisaalta jos putkittaisi.
Noh, saa huudella jos löytyy jostain tuollainen +10hv pystyakselinen ilmaiseksi tai jopa lahjoituksena.
Voin kyllä jotain pientä maksaakkin. :wink:
Seuraavaksi laukeaa varmaan tuo peerlessin vaihteisto. :lol:
Tasauspyörästökin kun on jo vaihdettu lukkomalliseksi.
Ei se vauhti, vaan se holtittomuus.
Fiat 411R -59
JP
Viestit: 6678
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JP »

-JL-
Viestit: 337
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2007 3:16 pm
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -JL- »

Mjooh. Alkaa tekohengittämiset riittää tältä erää.
Ajattelin pistää tilaukseen tuolta jenkkilän puolelta tuollaisen 12,5 heppaisen B&S:sän, no kurssitkin kun on niin mukavassa tilassa.
Jos nyt oikein laskeskelin, niin saisin se noin 200e halvemmalla kuin tuolta Glanssilta. Saas nähä miten käy.
Ei se vauhti, vaan se holtittomuus.
Fiat 411R -59
Vallu502
Viestit: 1292
Liittynyt: Su Tammi 29, 2006 5:34 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vallu502 »

Ja kannattaa sitten laittaa öljyt uuteen koneeseen, jos niitä ei ole valmiina. Setä osti Stigaan muutama vuosi sitten uuden koneen ja ei älynnyt katsoa onko koneessa öljyjä, ja tietäähän miten siinä käy... :)
-JL-
Viestit: 337
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2007 3:16 pm
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -JL- »

Nyt sitten tuli hilut kurkkimaan kuskia.... Tulis nyt se uus kone.
Ei se vauhti, vaan se holtittomuus.
Fiat 411R -59
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Hsippe, korsteeni, Paalari, Superdexta-64 ja 58 vierailijaa