Korjata vaiko toinen mosa leikkuriin
-
- Viestit: 337
- Liittynyt: Ma Joulu 17, 2007 3:16 pm
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Korjata vaiko toinen mosa leikkuriin
Elikkä tänään antautui tuon ikuisuuden vanhan linkku-Stigan moottori.
Tommonen 10hv B&S 251707 (tosin ilman latausta vaikka mallinumero niin väittääkin) erillisellä tecumsehin lootalla.
Kone vain hyytyi, eikä enää lähtenyt käyntiin. Magneeton päältä kun pyöritelee, niin ei tunnu pahemmin puristuksia ja jotenkin karheasti liikkuu. Kampikammion huohotuksesta näyttää tulevan bensan sekaista ölppää. Eli taitaa olla täystuho. Mistähän kannattaisi käydä kyselemässä moottoreita, vai onko pelastettavissa.
Tällähetkellä on niin monta proggista päällekkäin, notta (vielä) ei oikein ehi purkaa edes tutkimusmielessä.
Tommonen 10hv B&S 251707 (tosin ilman latausta vaikka mallinumero niin väittääkin) erillisellä tecumsehin lootalla.
Kone vain hyytyi, eikä enää lähtenyt käyntiin. Magneeton päältä kun pyöritelee, niin ei tunnu pahemmin puristuksia ja jotenkin karheasti liikkuu. Kampikammion huohotuksesta näyttää tulevan bensan sekaista ölppää. Eli taitaa olla täystuho. Mistähän kannattaisi käydä kyselemässä moottoreita, vai onko pelastettavissa.
Tällähetkellä on niin monta proggista päällekkäin, notta (vielä) ei oikein ehi purkaa edes tutkimusmielessä.
Ei se vauhti, vaan se holtittomuus.
Fiat 411R -59
Fiat 411R -59
-
- Viestit: 1232
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 11:10 pm
- Paikkakunta: Nyby
- Viesti:
-
- Viestit: 865
- Liittynyt: Ti Joulu 25, 2007 12:02 am
- Viesti:
Nettiosoitteesta http://www.promotor.fi löytyy Briggsin maahantuoja ja sieltä osaavat kertoa lähimmän jälleenmyyjän ym. Veikkaisin että nopein, helpoin ja mitä ilmeisimmin paras vaihtoehto on laittaa tilalle kokonaan uusi kone.
Saman puljun sivuilta löytyy hinnasto osoitteesta http://www.promotor.fi/hinnasto.pdf ja sieltä ovh-alv22% hinnat reilusta kuudestasadasta ylöspäin noin 10 hv:n pystyakseliselle moottorille. Toinen mieleentuleva vaihtoehto on heittää tilalle Hondan kone, ne ovat tosin sen verran kalliimpia että vanhaan leikkuriin ei moisen ostaminen ehkä ole järkevää. Kolmas vaihtoehto laittaa siihen diesel-kone, kestää sitten vielä rungon peruskorjauksen jälkeenkin.
Saman puljun sivuilta löytyy hinnasto osoitteesta http://www.promotor.fi/hinnasto.pdf ja sieltä ovh-alv22% hinnat reilusta kuudestasadasta ylöspäin noin 10 hv:n pystyakseliselle moottorille. Toinen mieleentuleva vaihtoehto on heittää tilalle Hondan kone, ne ovat tosin sen verran kalliimpia että vanhaan leikkuriin ei moisen ostaminen ehkä ole järkevää. Kolmas vaihtoehto laittaa siihen diesel-kone, kestää sitten vielä rungon peruskorjauksen jälkeenkin.
-
- Viestit: 7344
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
- Paikkakunta: Lounainen Suomi
- Viesti:
Ei kannata ostaa uutta moottoria. Koita saada se käyntikuntoon ja äkkiä vaihtoon. Joku muu sieltä brakaa seuraavaksi kuitenkin.
Vika voi olla vain venttiilikoneistossa. Eikös tuossa ole sivuventiilit? Talveksi jos ei pyöräytä moottoria puristustahdin kohdalle, ni tahtoo ruostua pakoventtiilin varsi. Se rusote sitten ahdistaa ja venttiili jää raolleen. Sieltä minä sitä vikaa hakisin.
Vika voi olla vain venttiilikoneistossa. Eikös tuossa ole sivuventiilit? Talveksi jos ei pyöräytä moottoria puristustahdin kohdalle, ni tahtoo ruostua pakoventtiilin varsi. Se rusote sitten ahdistaa ja venttiili jää raolleen. Sieltä minä sitä vikaa hakisin.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
-
- Viestit: 337
- Liittynyt: Ma Joulu 17, 2007 3:16 pm
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Ilmaista konetta kannattaa vielä tekohengittää.
MTZ kysäise pois vaan.
Toisaalta jos lähtisi halppislinjalle, niin mikähän olisi halvin mahdollinen pystyakselimoottori? Tuo erillinen vaihdelaatikko kun helpottaisi ristisiitosta.
Ja hävittämäänhän en tota leikkuria rupea.
MTZ kysäise pois vaan.
Toisaalta jos lähtisi halppislinjalle, niin mikähän olisi halvin mahdollinen pystyakselimoottori? Tuo erillinen vaihdelaatikko kun helpottaisi ristisiitosta.
Ja hävittämäänhän en tota leikkuria rupea.
Ei se vauhti, vaan se holtittomuus.
Fiat 411R -59
Fiat 411R -59
-
- Viestit: 337
- Liittynyt: Ma Joulu 17, 2007 3:16 pm
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
-
- Viestit: 337
- Liittynyt: Ma Joulu 17, 2007 3:16 pm
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
-
- Viestit: 1232
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 11:10 pm
- Paikkakunta: Nyby
- Viesti:
-
- Viestit: 337
- Liittynyt: Ma Joulu 17, 2007 3:16 pm
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Huomenna(tänään) jos vaikka löytyisi pikku hetki, niin kokeilen paloitella tuota konetta. Osat ei taida olla kauhian hintaisia, siihen asti jos pytty vain on jonkinmoisessa kunnossa. Mites, on noissa porattavissa oleva pytty? Vai Kovacromi?MTZ kirjoitti:Heppu on jossain keikka hommissa eikä ole verstaalla.
Kansi pois nopea ottaa lättiksestä selventää jotta oikeinko särki mennyt
Ei se vauhti, vaan se holtittomuus.
Fiat 411R -59
Fiat 411R -59
-
- Viestit: 865
- Liittynyt: Ti Joulu 25, 2007 12:02 am
- Viesti:
-
- Viestit: 3108
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:00 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 337
- Liittynyt: Ma Joulu 17, 2007 3:16 pm
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Noni, kansi irti.
Syypää käymättömyyteen irronnut seeti.
Alumiininen sylinterikään ei ihan priimassa kunnossa ole, mutta veikkaisin että pelastettavissa kuitenkin. Bensansekainen öljy on varmaankin kotoisin auki unohtuneesta bensahanasta, kun tuntuu pikkuisen neula vuotavan.
Taidan vaan naputella seetin paikoilleen, ja vaihtaa paksummat öljyt. Ja kovaa ajoa, jos vaan pitää vielä tuo vanha kannentiviste. Kupariliimasprayta vaan suihkii ennen kiinni pistämistä. Jos vaikka saisi kestämään syksyyn asti.
Syypää käymättömyyteen irronnut seeti.
Alumiininen sylinterikään ei ihan priimassa kunnossa ole, mutta veikkaisin että pelastettavissa kuitenkin. Bensansekainen öljy on varmaankin kotoisin auki unohtuneesta bensahanasta, kun tuntuu pikkuisen neula vuotavan.
Taidan vaan naputella seetin paikoilleen, ja vaihtaa paksummat öljyt. Ja kovaa ajoa, jos vaan pitää vielä tuo vanha kannentiviste. Kupariliimasprayta vaan suihkii ennen kiinni pistämistä. Jos vaikka saisi kestämään syksyyn asti.
Ei se vauhti, vaan se holtittomuus.
Fiat 411R -59
Fiat 411R -59
-
- Viestit: 337
- Liittynyt: Ma Joulu 17, 2007 3:16 pm
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
-
- Viestit: 1232
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 11:10 pm
- Paikkakunta: Nyby
- Viesti:
-
- Viestit: 337
- Liittynyt: Ma Joulu 17, 2007 3:16 pm
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Paremmin kun tuli tutkittua pyttyä ennen kasaamista, tulin kyllä sihen tulokseen että ei taida tulla enää priimaa poraamalla.
Kauheet jurmut oli yläreunassa.
Toisaalta jos putkittaisi.
Noh, saa huudella jos löytyy jostain tuollainen +10hv pystyakselinen ilmaiseksi tai jopa lahjoituksena.
Voin kyllä jotain pientä maksaakkin.
Seuraavaksi laukeaa varmaan tuo peerlessin vaihteisto.
Tasauspyörästökin kun on jo vaihdettu lukkomalliseksi.
Kauheet jurmut oli yläreunassa.
Toisaalta jos putkittaisi.
Noh, saa huudella jos löytyy jostain tuollainen +10hv pystyakselinen ilmaiseksi tai jopa lahjoituksena.
Voin kyllä jotain pientä maksaakkin.
Seuraavaksi laukeaa varmaan tuo peerlessin vaihteisto.
Tasauspyörästökin kun on jo vaihdettu lukkomalliseksi.
Ei se vauhti, vaan se holtittomuus.
Fiat 411R -59
Fiat 411R -59
-
- Viestit: 6680
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 am
- Viesti:
-
- Viestit: 337
- Liittynyt: Ma Joulu 17, 2007 3:16 pm
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Mjooh. Alkaa tekohengittämiset riittää tältä erää.
Ajattelin pistää tilaukseen tuolta jenkkilän puolelta tuollaisen 12,5 heppaisen B&S:sän, no kurssitkin kun on niin mukavassa tilassa.
Jos nyt oikein laskeskelin, niin saisin se noin 200e halvemmalla kuin tuolta Glanssilta. Saas nähä miten käy.
Ajattelin pistää tilaukseen tuolta jenkkilän puolelta tuollaisen 12,5 heppaisen B&S:sän, no kurssitkin kun on niin mukavassa tilassa.
Jos nyt oikein laskeskelin, niin saisin se noin 200e halvemmalla kuin tuolta Glanssilta. Saas nähä miten käy.
Ei se vauhti, vaan se holtittomuus.
Fiat 411R -59
Fiat 411R -59
-
- Viestit: 1292
- Liittynyt: Su Tammi 29, 2006 5:34 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 337
- Liittynyt: Ma Joulu 17, 2007 3:16 pm
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], Räsänen ja 43 vierailijaa