MF-35 ei lataa
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: La Helmi 23, 2008 12:50 pm
- Viesti:
MF-35 ei lataa
osaiskohan joku kertoa miten latausrele pitää kytkeä, kun on päässy kytkentä katoamaan vanhoihin johtoihin ja irronneisiin johtoliitoksiin. Mielestäni se on kytketty niin kuin pitää, mutta kun ei lataa... latauspiirin piirikaavio olis kiva, jotta voisi olla varma kytkennästä
-
- Viestit: 2562
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:34 am
- Viesti:
-
- Viestit: 187
- Liittynyt: Ma Loka 30, 2006 12:06 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 35
- Liittynyt: Pe Marras 24, 2006 9:17 pm
- Paikkakunta: Porvoo
- Viesti:
-
- Viestit: 187
- Liittynyt: Ma Loka 30, 2006 12:06 pm
- Viesti:
Hyvä huomiostargazer kirjoitti:Onhan laturi ja säädin saman merkkisiä (Bosch/ Lucas) näissä kenttäkäämin kytkentä erilainen, joten ei toimi vaikka kytkentä oliskin oikein
Ja sitten polarisointi, onko magnetointi ja sen suunta päässyt katoamaan?
Laturin- ja säätimen merkki ja malli olisi hyvä tietää ?
Koneita kokoluokassa 0,04 litrasta >10 litraan...
-
- Viestit: 2562
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:34 am
- Viesti:
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: La Helmi 23, 2008 12:50 pm
- Viesti:
KIITOS!!!!! hyvistä/selkeistä ohjeista... eiku varmistamaan vielä kerran kytkentä! Molemmat, laturi ja säädin on vaihdettu hiljattain uusiin. Ostin ne "lucas-yhteensopivina". Laturi DYE 5222 ja säädin IKH ST0084 (rele kolmitolppainen, lattaliittimet??). Mitäs toi polarisointi ja magnetointi sitten käytännössä tarkoittaa??
-
- Viestit: 35
- Liittynyt: Pe Marras 24, 2006 9:17 pm
- Paikkakunta: Porvoo
- Viesti:
Erona on virrankulku kenttäkäämille Boschin tapa on että käämi saa virran laturin eristetystä hiilestä ja virta kulkee säätimen kautta runkoon. Lucasissa suunta on päinvastainen: Käämi saa virran säätimestä ja käämi on yhdistetty runkoon laturin sisällä. Poikkeuksia on mahdollista olla itselle ei ole tullut vastaan.
-
- Viestit: 3874
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 6:20 pm
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
polarisointi ja magnetointi ovat sama asia. Generaattoria käytetään hetken aikaa sähkömoottorina kytkemällä siihen isoon liittimeen virta. Sen jälkeen generaattori tietää kumpin on plussa ja kumpi miinus. Tuon voi tehdä vaikka koneen käydessä apujohtimella tai sammuksissa irroittamalla tuulettajan hihna, samalla näkee myös generaattorin toimivuuden, kunnossa oleva pyörii kuin sähkömoottori. Muutama sekuntti riittää.
Valmet 361D II, 465, Valtra C1112-4
Nuffield 10/170 Perkins V8
Caterpillar D6B, D8H
Scania T142H
Etsinnässä vanhoja Caterpillareita, osia, koneita ja materiaalia, kuten kirjoja ja työkaluja
Nuffield 10/170 Perkins V8
Caterpillar D6B, D8H
Scania T142H
Etsinnässä vanhoja Caterpillareita, osia, koneita ja materiaalia, kuten kirjoja ja työkaluja
-
- Viestit: 2562
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:34 am
- Viesti:
-
- Viestit: 187
- Liittynyt: Ma Loka 30, 2006 12:06 pm
- Viesti:
Laitoin sinulle yv:nä linkin kotisivuilleni, jossa kuvat polarisoinnista generaattorin ollessa paikallaan koneessa, eli säätimen navoistaferguson_3 kirjoitti: Mitäs toi polarisointi ja magnetointi sitten käytännössä tarkoittaa??
suoritettavasta latausgeneraattorin polarisoinnista. Polarisointiin on kaksi kytkentää, kun on joko ulkopuoleisesti maadoitettuja tai sisäpuoleisesti maadoitettuja latausgeneraattoreita käytössä.
Koneita kokoluokassa 0,04 litrasta >10 litraan...
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], Jeppex3, seppo1 ja 67 vierailijaa