Majorin ilmanputsarit jäätyy

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Blom
Viestit: 22
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 9:37 pm
Paikkakunta: Turun saaristo
Viesti:

Majorin ilmanputsarit jäätyy

Viesti Kirjoittaja Blom »

Onko jotain hyvää konstia jolla saisi majorin ilmanputsarin öljyt pysymään notkeana.
Pidemmän seisonnan jälkeen sinne on aina kertynyt jostain vettä ja menee jäähän ja sitten ei kone ota kierroksia.

Olen jo kauan ihmetellyt että mistä sinne se vesi pääsee?

Onko muilla samoja ongelmia koneissa vai onko mulla molemmat koneet jotain "yksilöitä"?
konemies1
Viestit: 2701
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 8:55 pm
Viesti:

Re: Majorin ilmanputsarit jäätyy

Viesti Kirjoittaja konemies1 »

Blom kirjoitti:Onko jotain hyvää konstia jolla saisi majorin ilmanputsarin öljyt pysymään notkeana.
Pidemmän seisonnan jälkeen sinne on aina kertynyt jostain vettä ja menee jäähän ja sitten ei kone ota kierroksia.

Olen jo kauan ihmetellyt että mistä sinne se vesi pääsee?

Onko muilla samoja ongelmia koneissa vai onko mulla molemmat koneet jotain "yksilöitä"?
Vesi ilmeisesti tiivistyy imuilmasta ja sekoittuu öljyyn koneen käydessä. Sitten kone seisoo jonkin ajan ja vesi erottuu öljystä ja jäätyy
Blom
Viestit: 22
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 9:37 pm
Paikkakunta: Turun saaristo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Blom »

Joudun valitettavasti hylkäämään tuon perustelun veden kertymisestä koska toinen kone (kaivuulaitteella) ei ole käynyt kertaakaan öljyn vaihdon jälkeen.
Tänää laitoin tosissaan eka kertaa noilla öljyillä käymään ja oli taas jäässä.
konemies1
Viestit: 2701
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 8:55 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja konemies1 »

Blom kirjoitti:Joudun valitettavasti hylkäämään tuon perustelun veden kertymisestä koska toinen kone (kaivuulaitteella) ei ole käynyt kertaakaan öljyn vaihdon jälkeen.
Tänää laitoin tosissaan eka kertaa noilla öljyillä käymään ja oli taas jäässä.
En huomannut mainita,että viestini koski ilmanputsarin öljyä.

Jos se itsestään jäätyy, niin on ihme. Jos näin tosiaan on, niin silloin sinne putsariin sataa vettä jostain.
Blom
Viestit: 22
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 9:37 pm
Paikkakunta: Turun saaristo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Blom »

ilman
Viimeksi muokannut Blom, Su Tammi 27, 2008 7:31 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Blom
Viestit: 22
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 9:37 pm
Paikkakunta: Turun saaristo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Blom »

Ilmanputsarin öljyyn tosiaan kerääntyy jotenkin vettä, mutta kun on sama ongelma molemmissa traktoreissani jotka seisovat kesät talvet taivasalla.

Tänäänkin öljynpinnalla oli jääkerros, ei nyt luulisi delvac 10W30 öljyn itsessään jäätyvän?
Niin ja onhan sinne jostain nestettä tullut lisää eihän se muuten ilman saantia kai haittaisikaan?

Kumma juttu, siksi ajattelin kysyä jos jollain samoja ongelmia.
Jarkko
Viestit: 7074
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 1:14 am
Paikkakunta: Pohojammaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko »

Tuiskuttaa lunta sisään?
Konekansa.fi
Komia on aina komia. Komiat pärijää aina. Kyllä kaikki saa - komiat saa vaan ensin!
Jusi
Viestit: 595
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 2:23 pm
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jusi »

Vesi pääsee todenäköisesti imuputken päällä olevista aukoista, en ole muuta keksinyt. Kannatta kokeilla laittamalla jokin suoja putken päähän, josko vedentulo loppuisi.
JURO
Viestit: 3444
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:30 pm
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JURO »

Mainitsit että öljyn PINNALLA oli jääkerros, eikö vesi pitäisi painua öljyn pohjalla ja jäätyä sinne, ainakin mun superissa polttoainetankin pohjalla on joskus jäätä ja jäteöljysäiliön pohjalla myös. Voisiko se olla jotain muuta ainetta kuin jäätä?
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 10 vierailijaa