Konevauriot, jäähdyttäjän siivikko

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

mauri
Viestit: 6696
Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 12:00 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mauri »

Tuo 20 km/h tuntuu aikasten kovalta (Volvollekin). Mulle on jäänyt mieleen sekä 99 Saabista että 240 Volvoista, että puskuri kestää vaurioitumatta 8 km/h törmäyksen. Olisiko tuo 20 km/h sitten raja jonka alle ei kori vaurioidu, mutta puskuriin voi tulla jotain pintavikaa.
Dexta ja 3600
Viestit: 3108
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:00 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dexta ja 3600 »

Noin 8 km/h luokkaa oli tuo takavuosien Saabien ja Volvojen "sallittu" törmäysnopeus. Volvossa oli teräsvahvike edessä, Saabissa puskurin takana. Saabissa meni peräkoukkukolareissa koristelista mutkille. Uusi olisi maksanut 700 markkaa. Eipä juuri tullut kummassakaan vahingossa uusittua.

Nykyään samassa vauhdissa laukeaisi airpäkitkin. Hintaa jotakin 3000 euroa.
Velu
Viestit: 3874
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 6:20 pm
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Velu »

Aloin itsekin miettiä ja tuntuu vähän turhan kovalle. Saisikohan siitä vielä varmaa tietoa, sillä yllättävän lujaa sillä sai kiinteään esteeseen ajaa ilman vaurioita.

Saattaisi olla että tuolla volvolla saa ajaa 20km/h toisen volvon perään ilman vaurioita ja 8Km/h kiinteään esteeseen. Pitäisi jostain tuo tieto löytää.
Valmet 361D II, 465, Valtra C1112-4
Nuffield 10/170 Perkins V8
Caterpillar D6B, D8H
Scania T142H
Etsinnässä vanhoja Caterpillareita, osia, koneita ja materiaalia, kuten kirjoja ja työkaluja
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], IiHoo845, Jeppex3, jumalvilho, Pataässä, Peksu123 ja 50 vierailijaa