Filmitähti Ford 5600 lähti - tilalle saapui 7610, video

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

henkka
Viestit: 503
Liittynyt: To Loka 26, 2006 7:27 pm
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja henkka »

Mulla on kanssa tossa 5610:ssä toi Dual Power jalkakytkimellä.
Sehän ei ole mikään pikavaihde,vaan päinvastoin alivaihde,joka vähentää tuota suoran vaihteen nopeutta 22%.

Yleensä käytän tuota nappulaa kytkimen kanssa(huoltomiehen suositus).
Major -57 ja -58
Ford 5000 ja 5610
-SS-
Viestit: 15657
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -SS- »

No kyllä se DP:kin on pikavaihde , niitä on ollut eri merkeissä ja malleissa sekä "ylentäviä" että "alentavia" pikavaihteita, ja idea on nimenomaan ollut se, että kytkentä on mahdollista vedon katkeamatta.

Ainoa ohje, minkä minä tiedän, on, että pitäisi kylmillä ilmoilla ajaa kilpikonna-asennossa noin 15 min.

-SS-
henkka
Viestit: 503
Liittynyt: To Loka 26, 2006 7:27 pm
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja henkka »

No mulla on sitten toi alentava malli :D

Sitte tossa ohjekirjassa oli vielä,että DP vaihteistolla varustettua traktoria ei sa käynnistää hinaamalla.

Toi nyt ei tietenkään Foortissa haittaa,koska nehän käynnistetään avaimesta :lol:
Major -57 ja -58
Ford 5000 ja 5610
-SS-
Viestit: 15657
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -SS- »

henkka kirjoitti:No mulla on sitten toi alentava malli :D

Sitte tossa ohjekirjassa oli vielä,että DP vaihteistolla varustettua traktoria ei sa käynnistää hinaamalla.
Juu vaikka ajossa toimiikin moottorijarrutus kummallakin välityksellä, niin moottori pysähdyksissä pakat on kummatkin löysänä. Eli käsijarrun käyttö on myös pakollinen.

Eli DP perustuu kahteen monilevykytkinpakkaan, ne ovat niin kuin päällekkäin, on pieni pakka keskellä ja rengasmmainen pakka päällä. Ne vuorollaan hydraulisesti kytketään ja toinen avataan, planeettavaihde antaa sen alennusvälityksen, toinen välitys lienee "suora"

-SS-
Admin
Viestit: 6092
Liittynyt: Ke Tammi 11, 2006 12:58 pm
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Admin »

Hieno traktori latvalalla todella.

Muuten voortista tuli mieleen: Mitä tarkoittaa/mainostaa voortissa tarra, jossa on kaksi hammasratasta ja nuoli läpi? Ei lukenut mitään, mutta molemmilla puolilla keulamaskia se oli. Traktori oli Ford 5610 takaveto. Onko tämä pikavaihteen mainostarra, vai jokin muu?
Markkinoiden parhaimmat Wieska -lumilingot Kuuksenvaarasta. Soita 040-7306421 https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho
-SS-
Viestit: 15657
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -SS- »

Juu ei ole DP , DP tarrassa lukee Dual Power

Kuva

Ja Load Monitor on se voimansiirron vetovoimaan reagoiva syvyydensäätö.

Otaksuisin, että se kertoo kymppisarjan synkrovaihteistosta, 1982-1986. Sitten tulikin jo Mark II ja MArk III - tarrat siihen tilalle.

-SS-
maramies
Viestit: 452
Liittynyt: To Tammi 05, 2006 4:48 pm
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maramies »

-SS- kirjoitti:Niin vielä, oli oikeen hieno semmonen kymppisarjan Mark III jossa oli semmoinen kummastus kuin sähkönostolaite; ajattelin melkeen jo kösirahaa viedä, mutta sitten yksi huoltoyrittäjä sanoi, että ei toimi luotettavasti, että osiakin kuulemma joutuu odottelemaan siihen sähkövermeeseen ulkomailta asti. Se sähkövipu oli siinä alkuperäisen vivun yläpuolella, kaarella kuitenkin.

Että onko kellä noita sähkönostimia Foordissa, digimittaristoja taitaa olla ewnemmänkin, yksikin kone oli aika edullinen, mut siitä sanottiin mm. ettei mittaristo toimi, kai niitä vielä jostakin saa.


-SS-
Niitä sähkönostolaitteita taitaa olla melko vähän kymppisarjan koneissa ja jos on, niin lähinnä suuremmissa malleissa.
Digitaalisia mittaristoja on sen sijaan paljon, mutta valitettavan usein ovat pimeänä tai muuten sekaisin. Uuden sellaisen hinta oli jossain vaiheessa 2000eeroa
Tarkoituksenmukainen on aina kaunista.
Riku
Viestit: 515
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:05 pm
Paikkakunta: Entinen Jalasjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riku »

valmet_500 kirjoitti:Hieno traktori latvalalla todella.

Muuten voortista tuli mieleen: Mitä tarkoittaa/mainostaa voortissa tarra, jossa on kaksi hammasratasta ja nuoli läpi? Ei lukenut mitään, mutta molemmilla puolilla keulamaskia se oli. Traktori oli Ford 5610 takaveto. Onko tämä pikavaihteen mainostarra, vai jokin muu?
Olisikohan tarra synkronoirusta vaihteistosta. Eikös se tullut Fordissa 10-sarjaan ja siihen paljon puhetta aiheuttaneeseen "trattivaihteeseen". :wink:
Riku
Viestit: 515
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:05 pm
Paikkakunta: Entinen Jalasjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riku »

Oliko Latvalan vanha Ford 5600 päässyt ykkösiin ?
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Hsippe ja 54 vierailijaa