Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.
Amerikan Ford-special, niin uutta tavaraa, että vielä melkein painomuste tarttui sormiin!
Aamulla se ilmestyi tuonne pöydälle. Nyt vasta iltapäivällä tuossa nojatuolissa luin tarkoin läpi. Mielenkiintoista juttua mm. Fordin ja Fergusonin välisestä patenttikiistasta. Kumman puolella masinistit on, Fergusoonin, jonka hydrauliikkapuolta lukuunottamatta koko traktori oli kopio foortista vai Fordin, joka käytti Fergusonin hydrauliikkaa muuten omassa traktorissaan?
No niin tai näin, Fergusonin rajusta 251 000 dollarin korvausvaatimuksesta huolimatta Ford joutui pulittamaan patenttirikkeestään 9,25 miljoonan dollarin korvaukset. Ferguson vain kiitti ja kumarsi jatkaen valmistustaan käyttäen foortin insinöörien suunnitelemaan traktoria!
Ja tämä ja paljon muuta Amerikan Ford-Specialissa.
Ps. Jokohan nyt jäädään odottelemaan Ford 1000-sarjalaisten speciaalia? Vaikkakaan countyistä ja muista "erikoisemmista" ei viä olekaan tullu lehteä...
Todella mielenkiintoinen traktorihistoria tulkinta ripeltä.
Taisi olla niin, että David Brownin insinöörit
suunnittelivat Fergusonin ja Fordin.
No joo, tietyn pohjan David Brown teki, mutta kokolailla uusiksi ne Fordilla sen traktorin rakensivat Fergusonin hydrauliikkaa lukuunottamatta.
Niin ja sen takia tuon tekstini ikään kuin "foortin puolesta" muotoilin, kun pisti silmään tosiasia, että Ferguson sai Fordilta 9,25milj. rahaa omasta hydrauliikastaan, mutta sen sijaan Ferguson käytti Fordin suunnittelemaa traktoria ilman mitään sen kummempia poruja. "Toiseen suuntaan korvauksia ei maksettu, vaikka Ferguson-traktorissa oli enemmän Fordia, kuin Fordissa Fergusonia"
"Fordihan ei oikeasti ole kestävin, ei ole helppokäyttöisin, ei ole tyylikkäin eikä voimakkain. Ford on juuri sellainen kompromissi, jossa joka osa-alue on korostumattomasti moneen asiaan riittävä, semmoinen takarivin kasin oppilas."
tutkija kirjoitti: Todella mielenkiintoinen traktorihistoria tulkinta ripeltä.
Taisi olla niin, että David Brownin insinöörit
suunnittelivat Fergusonin ja Fordin.