L200 vs. Hilux

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

isolter
Viestit: 93
Liittynyt: La Joulu 30, 2017 4:11 pm
Viesti:

L200 vs. Hilux

Viesti Kirjoittaja isolter »

Tekeekö noilla Mitsun L200:silla mitään? Olis vaan niin paljon halvempia kuin ikiliikkuja-Hiluxit...
Jammu
Viestit: 22731
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
Paikkakunta: Juupajoki
Viesti:

Re: L200 vs. Hilux

Viesti Kirjoittaja Jammu »

kone taitaa olla huomattavasti pehmeempää tekoa, kaippa se muuten ajaa asiansa
Suomi kuuluu länsimaihin
Paalari
Viestit: 2031
Liittynyt: Ma Marras 17, 2008 3:36 pm
Paikkakunta: Satakunta, Köyliö
Viesti:

Re: L200 vs. Hilux

Viesti Kirjoittaja Paalari »

Tuossa melkein naapurissa on reilu 700t km ajettu L-200. Moottoriin vaihdettu jotain venttiilinnostajia, ei muuta.
Koppa taitaa olla jo melko pehmiä.
Viritys voidaan katsoa onnituneeksi jollei teho laske enempää kuin 10%
jarikos
Viestit: 4400
Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: L200 vs. Hilux

Viesti Kirjoittaja jarikos »

Mitä minulla noista L200 on tietoa, niin varsin sekalaista on niiden viat. Ei ole tiedossa tiettyjä tyyppivikoja mutta vanhemmiten tietenkin kaikenlaista ilmenee jarruista ruostevaurioihin. Isoilla kilometreillä väistämättä koneeseenkin joutuu kansitöitä tekemään mutta ei niissä vissiin ole muuten kummemmin ongelmia.
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
Arpe
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma Kesä 09, 2014 10:35 pm
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: L200 vs. Hilux

Viesti Kirjoittaja Arpe »

Harva noista on mitään ikävää kertonut. Varsin vahvoja kamppeita. Ruoste toki vanhemmiten vaivaa, kuten muitakin vastaavia pelejä.
Kippo86
Viestit: 139
Liittynyt: La Heinä 06, 2019 6:54 am
Viesti:

Re: L200 vs. Hilux

Viesti Kirjoittaja Kippo86 »

Mitsun moottori, etenkin kansi on susi. Keinuvipuja kannattaa pitää hanskalokerossa...
Mitsun vaihteisto ei myöskään mikää miljoonalaatikko.

Korit molemmissa yhtä huonoja vanhemmiten.

Ajomukavuus myös samaa tasoa molemmissa.

Ite ottaisisin mielummin hiluxin.
Jälleenmyyntiarvokin säilyy paremmin, vaikka km olisi enemmän.
Ajomies
Viestit: 28154
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: L200 vs. Hilux

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Kansi ongelmia on kyllä ollut noissa Mitsuissa. Mutta pahimpana vikana on se ruostuminen. Lava vehkeissä hivenen helpompaa tehdä ruostevikojen korjaus kuin noissa umpikorisissa. Laatikko vikoja ei noissa mitä pojilla on ollut ole esiintynyt. Sähkövikoja paljon ja ilmaantuvat usein kun auto seisoo vähänkään pidempään. Varsinkin valojen kanssa näitä outoja häviämisiä on tapahtunut.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
norjanharmaahirvi
Viestit: 16
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2021 11:02 am
Viesti:

Re: L200 vs. Hilux

Viesti Kirjoittaja norjanharmaahirvi »

Hiluxseja löytyy vm.2002 ja 2004 taloudesta,ei ole pahaa sanottavaa.Tuossa 2002 vuoden hiluxissa mittarissa 750000 eikä ole konetta avattu,meno jatkuu päivittäisessä käytössä.
Osmo_
Viestit: 8628
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: L200 vs. Hilux

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Hiluxissa ei maksa kuin merkki. Tuli omistettua kakkoskoppanen ällä muutaman vuoden ja olihan siinä omat juttunsa, tosin olihan siinä mailejakin. Mutta en pidä lainkaan huonona autona. Ajofiilis on henkilöbiilimäinen ja tekniikka luotettava. Kansien halkominen on Hiluximiesten puhetta. Lava noista mätänee ja runkopalkkeja voi joutua tinaileen sillontällön. Omassa ei tavinnut paikata runkoa kuin kerran ja auto sai kenkää reilusti
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Arpe
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma Kesä 09, 2014 10:35 pm
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: L200 vs. Hilux

Viesti Kirjoittaja Arpe »

Kyllä nuo kansi ongelmat on yhtälailla Toyotankin moottorien riesa. Vanhemmissa turbodiesel Toyotissa muistutettiin hanskalokeron kannessa parin minuutin jäähdytys käytöstä ennen moottorin sammuttamista kovemman ajon jäljiltä. Tahtoo tuo vanhempien kone miesten tapa vaan monilta kiireisessä nykyajassa unohtua :wink:
S-13
Viestit: 922
Liittynyt: To Huhti 15, 2010 8:28 pm
Paikkakunta: K-P
Viesti:

Re: L200 vs. Hilux

Viesti Kirjoittaja S-13 »

Osmo_ kirjoitti: Ma Maalis 25, 2024 10:02 am Hiluxissa ei maksa kuin merkki. Tuli omistettua kakkoskoppanen ällä muutaman vuoden ja olihan siinä omat juttunsa, tosin olihan siinä mailejakin. Mutta en pidä lainkaan huonona autona. Ajofiilis on henkilöbiilimäinen ja tekniikka luotettava. Kansien halkominen on Hiluximiesten puhetta. Lava noista mätänee ja runkopalkkeja voi joutua tinaileen sillontällön. Omassa ei tavinnut paikata runkoa kuin kerran ja auto sai kenkää reilusti
Juu. Omasta vm. 2002 L200:sta alkoi lava hapantua ja samoin runko hytin takaa, pari paikkaa joutui tehdä ja alb-venttiili ruostui irralleen ja tipahti. Moottorissa ei ollut mitään vikaa mutta nyt saisi varmaan lavan nostaa pois ja alkaa isompiin ruostehommiin jos auto vielä olisi, mutta vaihtui pois. Saihan tuolla melkoisesti rankoja ja valmiita klapeja roudattua kotipihalle kuuden vuoden aikana.
Kardaani
Viestit: 2188
Liittynyt: Ti Syys 21, 2010 7:21 pm
Viesti:

Re: L200 vs. Hilux

Viesti Kirjoittaja Kardaani »

Arpe kirjoitti: Ma Maalis 25, 2024 7:26 pm Kyllä nuo kansi ongelmat on yhtälailla Toyotankin moottorien riesa. Vanhemmissa turbodiesel Toyotissa muistutettiin hanskalokeron kannessa parin minuutin jäähdytys käytöstä ennen moottorin sammuttamista kovemman ajon jäljiltä. Tahtoo tuo vanhempien kone miesten tapa vaan monilta kiireisessä nykyajassa unohtua :wink:
Nykyään ei samallalailla ole tarvettakaan, kun dieselistä osataan tehdä muutakin kuin hukkalämpöä. Ei tarvinnu vanhaan hiluxiin sovitella pahvia syylärin eteen, kun uudemmissa dieseleissä tarvii ja silti saa palella kabiinissa ellei webasto auta ajon aikana. Kierrosluvut on laskeneet, tai sanotaan että vääntöalue on tuotu alemmas, kun normaaliajossa auto vaihtaa isompaa 1500rpm kierroksilla. Siinä ei turbokaan samallalailla lämpene kuin 20 vuotta vanhassa moottorissa.
Ajomies
Viestit: 28154
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: L200 vs. Hilux

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Vanhemmissa Mitsun dieseleissä ne kansivaivat usein tuli kun kesäkuumalla vedeltiin isoa kärryä perässä, koneen lämmöt korkealla ja sitten kylmästi kone sammuksiin ajon jälkeen, sitten ihmettelyä heikosta koneesta. Kyllä ei se lämpöjen tasaaminen tyhjäkännissä pitämällä mikään huuhaa asia ole. Ei edes näissä nykyautoissakaan.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Mpaseppä
Viestit: 266
Liittynyt: To Touko 14, 2020 8:31 am
Viesti:

Re: L200 vs. Hilux

Viesti Kirjoittaja Mpaseppä »

Juu kyllä mitsujen "paskat kannet ja koneet" on lähinnä käyttäjien ihan oma aiheuttamia vikoja. Mutta paskahan se kone on jos ei tyhmää käyttäjää kestä :mrgreen:
Arpe
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma Kesä 09, 2014 10:35 pm
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: L200 vs. Hilux

Viesti Kirjoittaja Arpe »

Ajomies kirjoitti: Ma Maalis 25, 2024 9:44 pm Vanhemmissa Mitsun dieseleissä ne kansivaivat usein tuli kun kesäkuumalla vedeltiin isoa kärryä perässä, koneen lämmöt korkealla ja sitten kylmästi kone sammuksiin ajon jälkeen, sitten ihmettelyä heikosta koneesta. Kyllä ei se lämpöjen tasaaminen tyhjäkännissä pitämällä mikään huuhaa asia ole. Ei edes näissä nykyautoissakaan.
Ja vaihteistoviat siitä, kun sitä kärryä kiskottiin viitos vaihteella. Toki mitsun laatikon sisuskalut on hieman sirommat, kun Toyotan, mut pehmenee se Land Cruiserinkin loota virheellisellä käytöllä.
nuc-64
Viestit: 2973
Liittynyt: To Huhti 04, 2013 9:28 pm
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: L200 vs. Hilux

Viesti Kirjoittaja nuc-64 »

Mulla oli kans kakkoskopan L200. Oli hyvä auto ajolleen ja tykkäsin kyllä muutenkin siitä, sopi omaan ajoon. Tyhmänä vaan tuli saatua jotain rikki voimansiirrosta, kun hirsikuorman kanssa jäi savikkoon jumiin. Siitä lähtien neliveto kyllä toimi, mutta piti pienen naputuksen. Vieläkin varmaan olisi tuollainen Mitsu, mutta kun vie matka-ajossa henkilöautoon verrattuna useamman litran enemmän ainetta, niin päädyin sitten nelivetoiseen henkilöautoon, mutta kyllä työkamoja kuskatessa vaan välillä haikeasti avolavaa muistelee... Kun ehtisi joskus tuon emännän avolava Chevroletin vielä niputtaa kasaan, niin sillä varmaan meidän avolavan tarpeet hoituisi :?
transit
Viestit: 974
Liittynyt: Pe Elo 30, 2019 8:52 pm
Viesti:

Re: L200 vs. Hilux

Viesti Kirjoittaja transit »

Ei liity tähän , mutta en ole oikein ikinä ymmärtänyt noita avolavoja.
Pakettiauto on omasta mielestä niin paljon parempi.
Tavarat ei kastu eikä niitä varasteta.
8400
Viestit: 9813
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: L200 vs. Hilux

Viesti Kirjoittaja 8400 »

transit kirjoitti: Ti Maalis 26, 2024 9:04 am Ei liity tähän , mutta en ole oikein ikinä ymmärtänyt noita avolavoja.
Pakettiauto on omasta mielestä niin paljon parempi.
Tavarat ei kastu eikä niitä varasteta.
Oot ihan oikeassa. Sitten kun lava-autoon laittaa katteen niin siitä tulee hemmetin ruma ja vielä epäkäytännöllisempi.
Mazaman
Viestit: 646
Liittynyt: Su Heinä 29, 2018 9:04 pm
Viesti:

Re: L200 vs. Hilux

Viesti Kirjoittaja Mazaman »

transit kirjoitti: Ti Maalis 26, 2024 9:04 am Ei liity tähän , mutta en ole oikein ikinä ymmärtänyt noita avolavoja.
Pakettiauto on omasta mielestä niin paljon parempi.
Tavarat ei kastu eikä niitä varasteta.
On muuten mukava kuskata kaivinkoneen kauhaa avolavalla vs pakettiauto :D siistiä tavaraa kuskaa niin pakettiauto ja karumpaa niin lava hyvä ja helppo puhdistaa vaikka painepesurilla
Ei niin pientä vikaa etteikö kesken jäisi!
transit
Viestit: 974
Liittynyt: Pe Elo 30, 2019 8:52 pm
Viesti:

Re: L200 vs. Hilux

Viesti Kirjoittaja transit »

Oon vieny jopa hiekkaa transulla.
Sinne vaan pressu sisään ja avantin kauhalla tavaraa kyytiin. :lol:
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Hsippe ja 58 vierailijaa