Totta tosiaan, eipä itseasiassa huonot arvot ole Perkinssonin taudissa ylipäätään. Ottaen huomioon että 8400 vallussa kuitenkin isompi kone. En ole ennen älynnytkään.Ferkku kirjoitti: ↑Ke Maalis 13, 2024 8:13 pmJos nyt vertais saman ikäisiin Valtroihin: Mega 8000 vapari/100 hp,380 nm/1550 rpm ja 8400/140 hp, 520 nm/ 1550 rpm. MF 3635/135 hp, 551 nm. Tuo samalla koneella. Eli mun mielestä on Matsikalla onnistunut viritys. Sen verran korjaan, että tuossa on jo uudempi 6,0 l kone. Mahtaako olla samat palikat sisällä kuin ahdetuissa?jsj kirjoitti: ↑Ke Maalis 13, 2024 2:51 pmJospa se sitten on hyvä. Näytti pieneltä verrattuna 2000 -luvun alun Valtran vääntölukemiin.8400 kirjoitti: ↑Ke Maalis 13, 2024 2:03 pmKuinka niin? Ihan linjassa 90 luvun turbokoneiden kanssa. Ja 100Nm enemmän kuin kierroskoneena tunnetussa 130-90 fiatissa. Lisäksi 399 massikan moottori on vaan 5,8 litrainen, joten vääntölukema on oikeastaan oikeinkin mallikas, hyvin onnistunut ahtimen valinta.
Piti ihan alkaa katsella muita verrokkeja, jontikan 6,8 pannu, vapari 6506 105hv ja 430nm, JD 6900 130hv ja 603nm.
Fiudella winneri 5,9 vapari 120hv, 411nm ja turpolla 140hv, 545nm.
Voortilla vähän huonosti tuohon aikaan, mutta 6,6 litrainen vapari 110hv, 400nm ja turpolla 132hv, 511nm. Nyykkäri menee sitten 7,5 litraisella luonnollisesti ohi. Vapari 115hv ja 468nm, turpolla 135hv ja 612nm.
Isoja nousuja tullut ysärillä ruiskutustekniikan kehittyessä kaikilla. Casen 5130 5,9 Cumminssissa pompsahtaa vaparin lukemat 100 heppaisessa 386nm -> 402 newtoniin konedatan mukaan syttöpumpulla.