Isompien 8700 ja 9700 pohjanahan on amerikkalaisperäiset 8600 ja 9600 mallit, niin olisko noi pienemmät 700 sarjalaiset sitten samalle pohjalle tehty? Noistahan jalostettiin sitten TW sarja.poweri kirjoitti: ↑Ke Maalis 20, 2024 7:08 amNyt aletaan olee otsikon mukaisessa aiheessa kirjaimellisesti, jonkun mielestä pilattu malli oli selecto speed mutta se oli sentään esi isä kokeilu tulevaisuudesta.
Minusta fordin pilamallit on juuri nuo 700 sarja, mitä muuta sait esim 6700 kuin oikeesti korkeen mohlakkeen. Ei kiinnosta mitkään lattia tai vaihekeppi selitykset. Mikään barametri ei parantunut 600 tai 10 sarjaan verrattuna. Vaikee ymmärtää 700 sarjaa...
Ford pilattiin välillä
-
- Viestit: 9813
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: Ford pilattiin välillä
- jake55
- Viestit: 963
- Liittynyt: Su Kesä 23, 2019 8:15 pm
- Paikkakunta: Syrän Häme
- Viesti:
Re: Ford pilattiin välillä
Minusta taas 700 sarjalaiset paljon komeempia kuin 600 sarjalaiset. Ja onhan niissä paljon tilavampi pellitys joten kuulemma myös helpompia huoltaa. Kai niissä oli ideana että samasta traktorista oli saatavilla kaksi eri varustelutasoa. 600 karvalakki ja 700 kartanomalli...
Fordson Super Major -60
-
- Viestit: 3122
- Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
- Viesti:
Re: Ford pilattiin välillä
En nyt sellaista kartanoa ymmärrä että 700 sarja korkee möhkö jossa edelleen viistonnisen tekniikka, jotain muutakin pitää saada.
TW oli kartanokone.
TW oli kartanokone.
-
- Viestit: 1329
- Liittynyt: La Elo 24, 2013 7:30 pm
- Viesti:
Re: Ford pilattiin välillä
6700:ssa ja 7700:ssa oli sivukeppien ja tasalattiaohjaamon lisäksi hydrostaattinen ohjaus, Load Monitor, Dual Power ja 1000 rpm voimanotto. 6700 oli siis isompi parannus vakioon 6600:n verrattuna, mutta 7600:n ja 7700:n ero oli pienempi.
-
- Viestit: 3122
- Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
- Viesti:
Re: Ford pilattiin välillä
Jenkki foordi oli 8-9000 sarja josta tuli TW josta jalostettiin mm powershiftilla 30 sarja. 700 sarja on onneton välisarja kötöstys.
-
- Viestit: 705
- Liittynyt: To Loka 04, 2012 7:54 pm
- Viesti:
Re: Ford pilattiin välillä
Meillä oli 6700 pitkään ja oli todella mieluisa,tieajossa käytettiin paljon kun pitkäakselivälinen hyvä ajaa,hiljainen tasalattiahytti ja ergonomia hyvä. Polkimien sijoituskin sellainen että vasemmalla jalalla saa esim alueauran kanssa kurvissa käytettyä oikeaa jarrua täydessä vauhdissa hyvin,onnistuuko Hara hyttisessä
- jake55
- Viestit: 963
- Liittynyt: Su Kesä 23, 2019 8:15 pm
- Paikkakunta: Syrän Häme
- Viesti:
Re: Ford pilattiin välillä
Juuri näin, kyllähän autoissakin on ollut aina näitä "varustelutasoja". Esim. Land Cruisereissa GX ja VX varustetasot, sama perustekniikka niissäkin on...Pyöränpyörittäjä kirjoitti: ↑Ke Maalis 20, 2024 9:37 amMeillä oli 6700 pitkään ja oli todella mieluisa,tieajossa käytettiin paljon kun pitkäakselivälinen hyvä ajaa,hiljainen tasalattiahytti ja ergonomia hyvä. Polkimien sijoituskin sellainen että vasemmalla jalalla saa esim alueauran kanssa kurvissa käytettyä oikeaa jarrua täydessä vauhdissa hyvin,onnistuuko Hara hyttisessä
Fordson Super Major -60
-
- Viestit: 1329
- Liittynyt: La Elo 24, 2013 7:30 pm
- Viesti:
Re: Ford pilattiin välillä
Kyllähän 8700 ja 9700 olivat varsinkin ohjaamon osalta merkittäviä parannuksia alun perin hytittömiksi suunniteltuihin 8600 ja 9600 verrattuna. Tekniikka toki säilyi lähes ennallaan, mutta TW-sarjan myötä muutama vuosi myöhemmin tuli tekniikan uudistus.
Ford uudisti muutoinkin tekniikkaa ja ohjaamoa vähän eri tahtiin. Esim. kymppisarjassa ensin uusi tekniikka vanhalla ohjaamolla, ja muutaman vuoden päästä uusi ohjaamo ilman merkittäviä tekniikkamuutoksia Mark II -mallien myötä.
-
- Viestit: 3122
- Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
- Viesti:
Re: Ford pilattiin välillä
Joo ehkä se sitten ergonomia puolelle menee ja käyttömukavuutta sitä kautta, tekniikka puolella vähemmän iloa.JKAVS kirjoitti: ↑Ke Maalis 20, 2024 2:14 pmKyllähän 8700 ja 9700 olivat varsinkin ohjaamon osalta merkittäviä parannuksia alun perin hytittömiksi suunniteltuihin 8600 ja 9600 verrattuna. Tekniikka toki säilyi lähes ennallaan, mutta TW-sarjan myötä muutama vuosi myöhemmin tuli tekniikan uudistus.
Ford uudisti muutoinkin tekniikkaa ja ohjaamoa vähän eri tahtiin. Esim. kymppisarjassa ensin uusi tekniikka vanhalla ohjaamolla, ja muutaman vuoden päästä uusi ohjaamo ilman merkittäviä tekniikkamuutoksia Mark II -mallien myötä.
Korkeus ei vaan käy mulle kun mun mielestä 600 ja 10 sarjan fordin q hytit on hyviä puhumattakaan super q mk2, en vaan näe niitä 700 sarjann iloja jostain syystä.
Muutama vuosi sitten oli tarjolla 6700 3 tonnilla, ei maistunut en ottanu edes myyntiin kun pihalla ford super q hyttejä turbolla ja ilman.
Mä kun löydän jostain ison aidon Ford logo lipun niin vedän sen aina juhlapäivinä salkoon, väritkin sopii
-
- Viestit: 1329
- Liittynyt: La Elo 24, 2013 7:30 pm
- Viesti:
Re: Ford pilattiin välillä
Täytyy muistaa, että siinä missä 4-sylinterisessä 600-sarjassa oli Q-ohjaamo, niin 8600:ssa ja 9600:ssa ei ollut, vaan niihin asennettiin esimerkiksi täällä Hara-hyttejä.
-
- Viestit: 15657
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: Ford pilattiin välillä
Ei ehkä. Isoin 6700-7700-sarjan ero 600 - sarjalaisiin oli etukehto, ehkä toiseksi suurin ero oli varustelutaso. Polttoainesäiliön siirto ratin kyljestä moottorin päälle vaati uuden korkean konepeiton, mutta mahdollisti hytin ja moottorin välisen tilan avaamisen äänieristykselle. 700- sarjalaisen hytti on nostettu 20 cm pitempien pylväiden päälle, että lattia ohittaa vaihdelaatikon. Keulan piteneminen mahdollisti perusmalleja suuremman jäähdytysilman seulapinta-alan. Akkukin siirtyi hytin alle. Se keulakoppa on ilman virtaukselle tilava.
Sellaisia korkeita, tasalattiaohjaamollisia viistonnisia ja 7000:sia myytiin ameriikoissa jo 1970- luvulla:
Ford 7000 (rowcrop)
Huomatkaa, että tuossa esimerkissä on etuakseli käännetty "lyhyelle akselivälille" . Seuraavassa kuvassa etuakseli on kuin 7700 mallissa, pitkällä edessä.
Ford 7000 (rowcrop) etuakseli vakioasennossa ( IhFordTractor - nimimerkki, Yesterdays Tractor-sivustolla)
Ford 7000 (all purpose)
Että siellä 6700/7700:n isojen kuorien sisällä oli tavallaan pikkuinen viistonninen edelleen.
-SS-
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: Su Joulu 02, 2018 9:53 pm
- Viesti:
Re: Ford pilattiin välillä
Minulla 6610 rattivaihteet toimii ihan ok, vaimo ja tytärkin oppi ajamaan voortilla. Mutta onhan ne vähän erikoiset vaihteet liikutella. Minulla oli muutaman vuoden Avensis Verso bensakoneella ja siinä vaihdekeppi oli muistaakseni kojelaudassa, kyllä sekin toimi hyvin.
6610 -82
-
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Su Tammi 16, 2022 6:48 pm
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: Ford pilattiin välillä
Kah, minullakin vaimo veti Mersun käyntiin isänsä 5610:llä, eikä pitänyt yhtään outona vaihteita. Minä pidin. Ja Mersun 2 hehkua oli pimeänä, että piti vetää.Ajr kirjoitti: ↑Pe Maalis 22, 2024 9:54 pm Minulla 6610 rattivaihteet toimii ihan ok, vaimo ja tytärkin oppi ajamaan voortilla. Mutta onhan ne vähän erikoiset vaihteet liikutella. Minulla oli muutaman vuoden Avensis Verso bensakoneella ja siinä vaihdekeppi oli muistaakseni kojelaudassa, kyllä sekin toimi hyvin.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 51 vierailijaa